МОДУЛЬДІК ОҚЫТУ ТЕХНОЛОГИЯСЫНЫҢ ТИІМДІЛІГІ
Молдақымет Банугүл
Алматы облысы, Ақсу ауданы, Жансүгіров ауылы Ақсу политехникалық колледжі
Білім – тек ғылымның іргетасы емес, шетелдермен терезесі тең мемлекет болудың күре тамыры, ел дамуының алтын арқауы. Білім бар жерде даму, жетілу, кемелдену үрдісі бір сәтке толастамайды. Қай елдің болмасын өсіп - өркендеуі, ғаламдық дүниеде өзіндік орыналуы, оның білім жүйесінің дегейіне, даму бағытына байланысты. Білікті мамандар топтасқан ортада алынбайтын қамал, еңсерілмейтін биік жоқ. Халыққа сапалы қызмет көрсетудің тетігі тәжірибелі, білімді, үлкен сыннан өткен кадрлардың қолында екенін Елбасы Нұрсұлтан Назарбаев «Қазақстанның әлеуметтік жаңғыртылуы: Жалпыға Ортақ Еңбек Қоғамына қарай 20 қадам» тұжырымдамасында ерекше айта отырып, бұл жүйені іске асырудың бірден – бір жолы елімізде дуалды оқыту жүйесін енгізу мәселесі екенін көрсеткен. «Қазақстан Республикасындағы білім беруді дамытудың 2015 жылға дейінгі тұжырымдамасында» қазіргі заманғы жоғары білімнің мақсаты мен басты стратегиялық бағдары айтылған, онда білімге бағытталған мазмұнды құзыретттілік, яғни нәтижеге бағдарланған білім мазмұнына алмастыру қажеттілігі көрсетілген. Қазіргі уақытта Қазақстанда білім берудің өзіндік ұлттық үлгісі қалыптасуда. Бұл процесс білім парадигмасының өзгеруімен қатар жүреді. Білім берудегі ескі мазмұнның орнына жаңасы келуде. Жаңа білім парадигмасы бірінші орынға баланың білімін, білігі мен дағдысын емес,оның тұлғасын,білім алу арқылы дамуын қойып отыр. Қазақстан Республикасының «Білім туралы» Заңында оқыту формасын, әдістерін, технологияларын таңдауда көп нұсқалылық қағидасы бекітілген, бұл білім мекмелерінің мұғалімдерін, педагогтарына өзін оңтайлы нұсқаны қолдануға, педагогикалық процесті кез келген үлгімен құруға мүмкіндік береді. Қазақстанда Ж.А.Қараевтың «Деңгейлеп оқыту технологиясы», М.Махмутовтың «Проблемалық оқыту технологиясы», М.М.Жанпейісованың «Модульдік оқыту технологиясы» және т.б ғалымдардың оқыту технологиялары белсенді түрде қолданылуда.
Құзыретті студент даярлау мақсатында ғылыми міндеттерді шешудің тиімді жолы – модульдік технологияны қолдану проблемалық оқыту арқылы студенттердің ой-өрісін, өз бетімен іздену, логикалық ойлау қабілетін, шығармашылық әрекеті мен икемділіктерін дамыту, білетіні және білмейтінінің арасындағы қайшылықтарды ашу әрі проблемалық міндеттерді шешу жолдарын жүзеге асыруға болады. Олай болса, модульдік технология арқылы проблемалық оқытудағы басты міндет – студенттердің ойлау жүйесін өздерінің шығармашылық қабілеттері арқылы игерген білім қорын одан әрі тереңдету және түрлі проблемаларды шеше білетін білімді студент тұлғасын қалыптастыру болып табылады.
Модульдік оқыту технологиясы – тұлғалы бағытталған бір уақытта оқу процесін тиімділейтін, студенттің өзін-өзі басқаруға кеңінен мүмкіндік берумен қатар танымдық іс-әрекеттің қатаң басқаруына сәйкес жүретін көптеген технологиялардың бірі.
Модуль – студенттің мазмұнды, оқу әдісін өз бетінше игеру деңгейі мен оқу-таным әркетіне сай жеке оқу бағдарламасы. Модульдік оқыту технологиясының құрылымы: - оқытудың жалпы мақсатын қою; - жалпы құрылған мақсатты нақтыландыруға көшу; - оқу әрекетінің жиынтығы; - нәтижені бағалау. Модульдік оқыту технологиясының бір ерекшелігі- студенттердің танымдық қызметін арттырады. Әрбір студенттің әр сабақта үш күрделірек деңгейде берілген оқу материалын тыңдау, жазу, көру, айту мүмкіндігі болатындай етіп құрылады. Тапсырмаларды қарапайымнан күрделігі қарай кезең-кезеңмен орындау міндетті емес. Студент тапсырманы өзінің орындау мүмкіндігіне қарай таңдауға ерікті. Сонымен бірге бұл технология бойынша тұлғаның психикалық қасиеттері, оның жеке өзіндік өзін қанағаттандыратын қызметі сабақ барысында қалыптасады. Бұл оқыту технологиясының ерекшелігі – оның білімді меңгеруге емес, тұлғаның танымдық қабілеттерін және танымдық процестерді яғни, жадының алуан түрлерін есту, көру, қимыл және т.б ойлауды, ынтаны, қабылдау қабілетін арнайы жасалған оқу және танымдық жағдайлар арқылы дамытуға, сондай-ақ тұлғаның қауіпсіздігін, өзін-өзі өзектілендіру, өзін-өзі бекіту, қарым-қатынас, ойын, танымдық жән шығармашылық қажеттіліктерін қанағаттандыруға; белсенді сөздік қорын дамытуға бағытталуы. Бұл технологияның тағы бір ерекшелігі дарынды балалармен тұрақты және жүйелі жұмыс істеу мүмкіндігі болып табылады.
Модульдік оқыту технологиясын қолдану арқылы мынадай жетістіктерге қол жеткізуге болады:1.Уақыт үнемделеді.2.Сабақтың сапасын көтереді.3.Оқу әдісі мен құралдарын таңдауға мүмкіндік тудырады.4.Студенттердің белсенділігін мен қызығушылығын арттырады, сондықтан оқу үлгерімі көтеріледі.