Кітап – асыл
қазына
Қазақ балаларын қазақ
әдебиетінен алыстатып алмаудың амалын бірлесіп
табу. Кітапқа деген баланың қызығушылығын арттыру. Менің
ойымша қазіргі кезде оқырман баланың қызығушылығын арттыру үшін
«балабақша - мектеп – кітапхана – мұғалім – ата – ана» деген ара –
жігі ажырамайтын схемамен жұмыс жасау қажет. Бала балабақша
табалдырығын аттаған күннен бастап кітаптың құдіретін ұғындыру.
Жыртпауға, сызбауға, боямауға үйрету. Бірінші сыныпта өзінің алғаш
бастап оқыған пән оқулығы туралы мағлұмат беру. Мысалы: мектептегі
бірінші сыныпта әліппе пәнін оқып бітіргеннен кейін кітапханашылар
мұғалімдермен тығыз байланыстағы бағдарламаны жыл көлеміне
ұйымдастырса. Алғашқы күннен бастап «Біздің кітапхана» деген
балалар кітапханасында жыл көлемінде акция
ұйымдастырылса.. Кітапханашыларға көмекші ретінде оқушылар арасынан
кітапханашыларды сайлап қойсақ. Барлық оқушы кезекпен кітапханашы
болып шыққаны дұрыс. Акцияға кезекші баланың ата – анасының біреуі
айына бір – рет баласының жұмысын кітапхана келіп көрсе, танысса.
Мүмкін болған жағдайда бірге бір күн жұмыс жасасса. Ол апта сайын
ауысып, кезек келе береді. Бұл жұмыс оқушылардың кітапханаға деген
қызығушылығын арттырады деп ойлаймын. Олар өзімен бірге басқа
оқушыларды тартары
сөзсіз. Кітапханаға деген дұрыс көзқарасы қалыптасып
өседі, кітапты ұқыптап ұстауына, уақытында алған кітапты
қайтаруына, кітпаханашы маманыдығына деген үстірт ой, жаңсақ мінез
қалыптаспауына
болысады.
Сыныптың білім сапасы жоғарылайды, жолдастық сезімі
оянады. Ата – ана жауапкершлігі артады. Қорытынды шығарылып «Кім
көп кітап оқыды?», «Кім жылдам?» деген сайстар өткізу. Сайыста
зейінді, жылдам, оқымысты, мәнерлеп оқитын, сауатты оқушыны аңғарып
мадақтау. Басқа оқырмандар да соған ұқсау , не жаңаны ойлап табуы
қалыптасады.
Кітап – адамның жан-дүниесінің асыл қазынасы,
рухани байлықтың өлшемі, адам интеллектісінің көрінісі. Ол –
адамзат үшін ғасырдан ғасырларға жалғасып қызмет етіп келе жатқан
ғылым мен өнердің, соның ішіндегі сөз өнерінің туындысы, ғалым адам
мен қаламгердің жемісі. Әу баста сол рухани өлшем мен адам
ақыл-ойының ажырамас тұнығындай болып көрініс тапқан кітап енді
өзін оқыған, пайдаланған адамға да қызмет ете отырып, сол жанды да
рухани тұрғыдан байытады, білім-білігін ұштайды, сенімді серігі,
ажырамас досына
айналады.
Замана легіне теледидар ілесті, қоғам көшіне
ғаламтор иелік ете бастады. Бұлар адамзат өміріне кітаптан кейін
келген дүниелер еді. Бірақ бір қызығы, теледидар да, ғаламтор да
кітаптың орнын алмастыра алып кете алған жоқ. Оқырман санын кемітті
деген сөз алмастырды деген сөз емес. Кітап өзінің әу бастағы
тұғырында қала береді. Мысалы, адам тұрақты теледидар қараушы
немесе адам белсенді ғаламтор қолданушысы болып келуі мүмкін, бірақ
оның жан-дүниесінде рухани тұрғыдан кемшіндік болуы да ғажап емес.
Мұның жалғыз ғана себебі оның нашар оқырман болғандығында да жатуы
мүмкін. Себебі басты рухани байлық –
кітапта.
Кітап сонымен бірге ақпарат пен техника
дәуірі, жаңа технологиялардың заманында да бірден-бір білім беруші
құрал ретінде қала береді. Кітап ғаламтордан уақыт тұрғысынан
алғанда ұтылуы мүмкін, бірақ адамға дайын ақпараттарды ұсынушы
емес, терең сезімге, өзіндік ойлауға үйрете отырып, білім береді.
Адамды ізденімпаздыққа жетелейді, ой-өрісін
ұштайды.Кітап білім бұлағы. Кітап білімнің қайнар көзі. Онсыз, яғни кітапсыз өмір
сүру XXI ғасырда мүмкін емес екендіге
мәлім. Кітап қана дәл
мәнді білім береді, себебі ол адамды терең ойлауға
жетеледі. Әр адам кітаптың беттің ашқан сайын оның әлемінің тылсым
табиғаттын, жаңа құндылықтарды үйренеді . "Наданмен дос болғанша,
кітаппен дос бол" деп текке айтылмаған. Кімде де
болса білімділікке сәл-пәл болсада құштарлығын дамытуға
көмектеседі. Кітап оқыған адамның шетте калмасы
анық.
Ал сонымен бірге кез келген қызметкердің,
соның ішінде мемлекеттік қызметкердің шешендік өнеріне де,
аудиторияны өзіне қарата, тарта білуіне де кітаптың көмегі өте зор.
Өйткені ол – тіл байлығын қалыптастырушы құрал. Осымен бірге
кітаптың тәлім-тәрбиелік, имани құндылықтарды адам бойына сіңіре
алатындай қасиеті теледидар мен интернеттен жоғары тұрмаса, кем
тұрмақ емес.
Демек, кітап – бүгінгі күн тұрғысынан алғанда
да маңызын жоймаған дүние. Ендеше, қоғамның сан-салалы
мақсаттарының ішіндегі ажырамас бір мақсаты ол – үнемі жас оқырман
тәрбиелеп отыру. Бұл оқу орындары үшін де, басқа да қоғамдық
ұйымдар үшін де абыройлы әрі үздіксіз жүре беретін міндет
болмақ.