Материалдар / Мастер-класс для учителей английского языка
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Мастер-класс для учителей английского языка

Материал туралы қысқаша түсінік
Мастер-класс для учителей английского языка.Основная цель мастер-класса - показать различие формативного и суммативного оценивания .
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
11 Қаңтар 2018
536
1 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Мастер-класс для учителей английского языка

Mussina Dilnara Baltabekovna. English teacher.School № 20 named after Zh. Tashenov.
Theme of master-class:Assessment at learning
Direction: Competency-based approach: assessment of learning and assessment for learning
Aim: To reveal the place of assessment in modern educational process as a way of defining the degree of achievements of planned learning outcomes
Expected results: Participants will be able to use actively the types of assessment in their practice.
Key ideas:

Time

Stage

Activity of the masterActivity of participants
5 min









































































3 min
IntroductionAim: to greet participants and get acquainted with each other. Objective: to lead in the theme through acquaintance



















































Theoretical part.Aim: to remember the types of assessment
M: Good day, dear colleagues. I’m glad to see you at our master-class. Today we will work in 2 groups. On your tables there are cards. Choose one and take your place.The 1st group is Numbers.The 2nd group is Expressions. Task: Work in pairs. Each partner should tell 3 interesting facts about him/herself. Task 2: 4 presenters should introduce their partners and others should assess presentations.Instruction: The 1st group assesses using five-point scale. The 2nd group uses expressions.







































Questions:Have we assessed presenters correctly? Why?What kind of assessment did we use? Presentation1
  • Participants make 2 groups, using given cards
  • Find their pairs.
  • They get acquainted with each other and get information.
  • 4 participants present their partners and others assess presentations.
  • Participants share with their opinions.














































  • Make notes
  • 9 min















































































































    Practical partAim: to find out how to assess learners during and at the end of lesson.Task for the 1st group: M: I offer you to fill basket with techniques of Formative Assessment. You should match techniques with definitions.



    Task for the 2nd group: Make a sample of summative assessment tasks with descriptors on the cross curricular unit “Travel”. Example: ListeningTask 1. Listen to the teacher and put the number (1, 2, 3) in the boxes.



    Task 2. Listen to the teacher and follow instructions.
  • 2.
  • Each group presents their works.
  • Know new techniques of formative assessment;
  • Create a sample of summative assessment tasks with descriptors.


  • 3 minFeed-back/Conclusion On your tables there are planes. On the wings write your opinions, answering these questions: Can I use formative and summative assessment?Did I get new information?What additional material do I need?M: Thank you for participation. I wish you will be able to use all forms of assessment in your teaching. Good luck.



    Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
    Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
    Ресми байқаулар тізімі
    Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!