Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
Материалдар / Мастер-класс для учителей английского языка
2023-2024 оқу жылына арналған
қысқа мерзімді сабақ жоспарларын
жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған
Мастер-класс для учителей английского языка
Материал туралы қысқаша түсінік
Мастер-класс для учителей английского языка.Основная цель мастер-класса - показать различие формативного и суммативного оценивания .
Competency-based approach: assessment of learning and assessment for learning
Aim:
To reveal the place of assessment in modern educational process as a way of defining the degree of achievements of planned learning outcomes
Expected results:
Participants will be able to use actively the types of assessment in their practice.
Key ideas:
Time
Stage
Activity of the master
Activity of participants
5 min
3 min
IntroductionAim: to greet participants and get acquainted with each other. Objective: to lead in the theme through acquaintance
Theoretical part.Aim: to remember the types of assessment
M: Good day, dear colleagues. I’m glad to see you at our master-class. Today we will work in 2 groups. On your tables there are cards. Choose one and take your place.The 1st group is Numbers.The 2nd group is Expressions. Task:Work in pairs. Each partner should tell 3 interesting facts about him/herself. Task 2:4 presenters should introduce their partners and others should assess presentations.Instruction:The 1st groupassesses using five-point scale. The 2nd group uses expressions.
Questions:Have we assessed presenters correctly? Why?What kind of assessment did we use? Presentation1
Participants make 2 groups, using given cards
Find their pairs.
They get acquainted with each other and get information.
4 participants present their partners and others assess presentations.
Participants share with their opinions.
Make notes
9 min
Practical partAim: to find out how to assess learners during and at the end of lesson.
Task for the 1st group: M: I offer you to fill basket with techniques of Formative Assessment. You should match techniques with definitions.
Task for the 2nd group: Make a sample of summative assessment tasks with descriptors on the cross curricular unit “Travel”. Example: ListeningTask 1. Listen to the teacher and put the number (1, 2, 3) in the boxes.
Task 2. Listen to the teacher and follow instructions.
2.
Each group presents their works.
Know new techniques of formative assessment;
Create a sample of summative assessment tasks with descriptors.
3 min
Feed-back/Conclusion
On your tables there are planes. On the wings write your opinions, answering these questions: Can I use formative and summative assessment?Did I get new information?What additional material do I need?M: Thank you for participation. I wish you will be able to use all forms of assessment in your teaching. Good luck.
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Материал іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде пәніңізді белгілеп, керек материалды алып сабағыңызға қолдана аласыз