Түркістан облысы,
Жетісай ауданы
Жетісай
қаласы,
«Жетісай қаласының
мамандандырылған «Дарын» мектеп-интернаты»
КММ
Математика пәнінің
мұғалімі педагог зерттеуші
Уразбаева Нургул
Назаркуловна
Тақырыбы: Математика сабағында оқушылардың функционалдық сауаттылығын
дамыту.
Мақсаты: Білім алудағы қажеттіліктерді күнделікті
сабақта қолдану.
Сапалы оқыту,оқытудың озық технологияларын тиімді
пайдалану жолдарын меңгеру. Зияткер, рухани, адами
тұрғысында дамыған, әлемдегі әлеуметтік өмірге
бейімдеу.
Математика бүкіл ғылымдардың ішінде
айрықша
қадір-құрметке бөленген; мұның бірден бір
себебі
оның
қағидаларының абсалют ақиқаттығы мен
даусыздығында жатыр.
А.
Энштейн
Қазіргі
таңдағы еліміздегі өзгерістер, тұрақты дамудың жаңа стратегиялық
бағыттары және қоғамның ашықтығы, оның жедел ақпараттануы,
қарқындылығы білім беруге қойылатын талаптарды түбегейлі өзгертті.
Білім берудің жаңа үлгісін ендіру тұлғаны дамыту үдерісі ретінде
тәрбиеге басты назар аударылуда. «Еліміздің ертеңі бүгінгі жас
ұрпақтың қолында, ал жас ұрпақтың тағдыры ұстаздардың
қолында»
деп атап
көрсетті Елбасымыз Н.Ә.Назарбаев. Қазіргі кезеңдегі басты мәселенің
бірі жаңа технологиялардың дамуы кезеңінде болашақ ұрпақтың
тәрбиесі мен білім алуында ұстаздардың атқаратын рөлі ерекше.
Егемен еліміздің болашағы, оның әлемдік өркениеттегі өз орны, ең
алдымен білім мен тәрбиенің бастауы – мұғалім
қолында.
Қазақстан
білім беру жүйесі қазіргі таңда өзгермелі және өскелең талаптары
мен қажеттіліктерді қанағаттандыра отырып, отандық білім саласын
әлемдік білім деңгейіне жеткізуге бетбұрыс жасауда. Бұл білім
жүйесін жетілдіру және оны сапалы деңгейге көтеруді алға
тартады.
Болашақта
өркениетті дамыған елдер қатарына ену үшін заман талабына сай
білім, ғылым, тәрбие қажет. Ендеше, санасына сызат түспеген періште
көңіл сәбиді өмір баспалдағына жетелеп, білім мен тәрбиенің ақ
желкеніне отырғызып, рухани дүниесін байытып, біліммен
нәрлендіретін ,әлемдік бәсекелестіктің жылдам дамуына ілесе
алатындай «Мәңгілік елдің» білімді де тапқыр дара тұлғаны
қалыптастыратын -ұстаз . Тәуелсіз Қазақстанның дамыған бәсекеге
қабілетті 30 елдің қатарында терезесін тең ететін - білім.
Сондықтан қазіргі даму кезеңі білім беру жүйесінің алдында оқыту
үдерісін технологияландыру мәселесі қойылып, оқытудың әр түрлі
технологиялары зерттеліп, жаңартулармен мектеп өміріне
енуде.
Білім беру жүйесін жаңартуға
Елбасымыз Н.Ә.Назарбаев «Әлеуметтік-экономикалық жаңғырту –
Қазақстан дамуының басты бағыты» атты Қазақстан халқына Жолдауында
ерекше атап өтсе, «Қазақстан-2050» стратегиясы: қалыптасқан
мемлекеттің жаңа саяси бағыты» атты Жолдауында білім беру
саласындағы басымдықтарды қадап айтты. Білім беруді жаңарту оқушы
білімін ғана емес, оларды қолдану дағдыларын, атап айтқанда
функционалдық сауаттылығын қалыптастырады. Оқушылардың бойында
өзіндік білім алу, талдау, құрастыру, қоғамдық өмірде өзін-өзі
жан-жақты таныту үшін білімін пайдалана білу дағдыларын
қалыптастырады және қоғамға пайда
келтіреді.
Функционалдық сауаттылық
дегеніміз – адамдардың әлеуметтік, мәдени, саяси және экономикалық
қызметтерге белсене араласуы, яғни бүгінгі жаһандану дәуіріндегі
заман ағымына, ілесіп отыруы, адамның мамандығына, жасына қарамай
үнемі білімін жетілдіріп отыруы. Ондағы басты мақсат жалпы білім
беретін мектептерде Қазақстан Республикасының зияткерлік,
дене және рухани тұрғысынан дамыған азаматын қалыптастыру, оның
әлемде әлеуметтік бейімделуі болып табылады.
Мұндағы басшылыққа алынатын сапалар:белсенділік,шығармашылық
тұрғыда ойлау, шешім қабылдай алу, өз кәсібін дұрыс таңдай алу,
өмір бойы білім алуға дайын тұруы болып
табылады.
Бүгінгі күн
талабына сай жан-жақты дамыған, белсенді, өмірге талпынысы,
қызығушылығы бар адамды мектеп табалдырығынан
дайындап шығарудың ең бір тиімді тәсілі ол –
оқытудағы математикалық сауаттылық.
Математикалық сауаттылық
дегеніміз-математикалық сөйлеу және жазу мәдениетіне қоршаған
ортаны және олардың заңдылықтарын баяндау, оны оқып
үйренудің, оқушылар дүниенің ғылыми
бейнесін меңгеру. - математиканың әлемдегі
рөлін анықтау және түсіну,әртүрлі формада берілген
сандық ақпараттарды оқу, талдау, түсіндіріп беру, дұрыс негізделген
математикалық пайымдаулар айту,есептерді шығарудың тиімді
тәсілдерін табу, орындау, өзін-өзі тексеру, өмірмен байланыстыру,
математикалық білімді өмірлік жағдаяттарда кездесетін түрлі
мәселелерді шешуде еркін қолдану.
Математика сабағындағы
негізгі сауаттылыққа мыналар жатады
:
1.
Математика – ғылым болмысынан балама ұғымдар. Сондықтан да
математика барлық ғылымдардың логикалық негізі – күре тамыры
ретінде қарастырылады.
2.
Математика ең алдымен оқушылардың дұрыс ойлау мәдениетін
қалыптастырады, дамытады және оны шыңдай
түседі.
3.
«Математикалық сауаттылық» ауызша, жазбаша қабілеттерін
қалыптастыру арқылы оқушының «математикалық сауаттылықты» меңгере
білу қабілетін шыңдайды.
4.
Математика әлемде болып жатқан түрлі құбылысты, жаңалықты дұрыс
қабылдап, түсінуге көмектеседі.
5.
Математиканың болашақ тұлғаны моральдық, эстетикалық және этикалық
тұрғыдан қалыптастыруда да тәрбиелік мәні
бар.
Математикалық сауаттылықты қалыптастыру
үшін:
- теорияны білу , оны логикамен
ұштастыру
-
есепті шығаруда тиімді жағын көруге баулу
-
математикалық сайыс сабақ, пән кеші, апталықтарды
математиканың даму тарихымен байланыстыру,
-
Ақпараттық оқыту технологиясынан математика сабақтарында
интерактивтік тақтаны қолдану. Интерактивті тақта арқылы
оқушылар жаңа материалдарды арнаулы бағдарламалар көмегімен
мүмкіндігінше меңгерумен қатар функциональдық сауаттылығы да
артады.
Қазіргі таңдағы ақпараттандырылған заманда
сабақта интерактивті тақтаны тиімді пайдалана отырып,
оқушының білім сапасын шығармашылық негізінде арттыру - өмір
талабы. Ол үшін мұғалім тиімді интерактивті әдістер арқылы
проблемалық ситуациялар туғызып, оқушылардың топтық жұмысының
нәтижесінде олардың өз бетімен тақырыпты түсінуге қолайлы жағдай
туғызады, танымдық қызметін басқарып, ілгері жетелеп отырады.
Соңында оқушылар өздері қорытындысын шығарып, практикалық
жұмыстармен бекітеді.
Жаңа
технологияның тиімді әдіс- тәсілдерін ұрпақтың бойына сіңірте білу
- ұстаздардың басты міндеті. Жаңа технологияның тиімділігі
сол,
оқушы:
• мақсат қоюға үйренеді;
• есте
сақтау қабілеттері дамиды;
• басқалармен бірігіп жұмыс
жасайды;
• кітаппен жұмыс жасауға
үйренеді;
• қатарынан қалмауға тырысады;
• дарынды оқушылар өз қабілеттерін одан әрі бекіте
түседі;
• әлсіздер оқуға ниет білдіріп, өзіне деген
сенімсіздіктен арылады.
• күшті сыныптарда оқуға деген ынта
артады.
• білім дәрежесі бірдей сыныптарда оқу
жеңілдейді
• өздігінен жұмыс істеуге
дағдыланады
Мұғалім:
-
жүйелі
тапсырма беруге ұмтылады;
-
оқушыны жан-жақты танып біледі;
-
қарым
қатынас орнатады;
-
оқушылардың өзара әрекеттесуіне жол
ашады;
-
оларға
шығармашылық еркіндік беріледі.
Біздің
заманымыз ғылым мен техниканың ғарыштап дамыған кезеңі, біз
ұстаздар сол заманмен бірдей қадам басуға міндеттіміз, себебі біз
адам тағдырына, бала тағдырына жауаптымыз . Сондықтан оқушылардың
функционалдық математикалық сауаттылығын арттыру үшін мынадай
жұмысын жүргізуіміз керек:
-
Сабақ
берудің жаңа технологиясы негізінде құрастырылған сабақтың әр
тарауы, әр тақырыбы бойынша “білу – түсіну – қолдану –
тұжырымдау” деңгейлік тапсырмаларымен жүйелі жұмыс
жасауды күшейту;
-
Сабақта практикалық мазмұнды есептерді,
әртүрлі форматтағы тест тапсырмаларын, стандартты емес жағдайларда
білімді қолдануға арналған қызықты есептер
шығарту;
-
Математика пәні сабақтарында, таңдау курстарында
алған білімдерін өмірмен ұштастыруға, оны практикада қолдануға,
логикалық есептер шығаруға үйрету;
-
Халықаралық зерттеулер мен Ұлттық емтихандардың
нәтижелері бойынша мектепте оқушылармен мақсатты түрде жұмыс
істеу;
-
Мектеп
оқушыларының оқу сауаттылығын дамытуға бағытталған белсенді оқыту
стратегияларын пайдалануды үйрену.
Пайдаланылған
әдебиеттер:
1. Мектеп оқушыларының функционалдық сауаттылығын дамыту
жөніндегі 2012-2016 жылдарға арналған ұлттық іс-қимыл жоспары: /
Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2012 жылғы 25 маусымдағы
№832 қаулысы // ресми мәтін. Астана: Әділет, 2012. – 14
б.
2. Назарбаев, Н. Ә.: Қазақстанның әлеуметтік жаңғыртылуы:
Жалпыға Ортақ Еңбек Қоғамына қарай жиырма қадам / Н.Ә. Назарбаев //
Егемен Қазақстан. – 2012. – 10 шілде.
3. Назарбаев, Н. Ә.
«Әлеуметтік-экономикалық жаңғырту – Қазақстан дамуының басты
бағыты» Қазақстан халқына Жолдауы / Н.Ә. Назарбаев // Егемен
Қазақстан. – 2012. – 28 қаңтар.