Математика сабағында
тиімді әдіс – тәсілдерді қолдану
Дәстүрлі сабақта
оқушыларымызға тек қана жалпылама түрде ғана білім беріп, терең
мағынасына меңгермей, болашақта керексіз болып қалатын еді.
Заманның өзгеруіне байланысты оқу үдерісінің заман талабына сай
оқытуға бет бұруы қазіргі таңда оқытудың табысты және тиімді
әдістерін таңдауға септегі тигізуде. «Тиімді және табысты» оқытудың
бұл күтілетін нәтижелерге бағытталып оқыту. Бағдарламада оқушыны
қалай оқыту керектігін үйреніп, еркін сөйлей мен ойын жеткізе
алатын, проблемалалық сұрақтарды шешу жолдарын анықтай алатын,
жүргізілген жұмыстарына бақылай және бағалай алатынын үйрете алады.
Бағдарлама идеяларын мектепке тәжірбеме өзгеріс енгізу арқылы
өзімді де, оқушыларымды да өзгерте аламын деген мақсатпен жоспарыма
жаңа әдіс – тәсілдерді енгіземін. Оқу нәтижем табысты болу үшін
жоспарыма топпен, жұппен және жекелеп оқыды ұйымдастыру. Бұл
оқушыларымның ынтымақтастығын нығайтып, берлесе отырып проблемалық
мәселелерді шешу, алған білімдерін бөлісу және дәлілдей алу, бір –
біріне жақсы қарым –қатынас жасау, ауыз біршілігі мықты, теорияда
алған білімдерін практикада қолдана білу, бірлесіп сабақ
мақсаттарын айқындап, критерийлерін түзу дағдыларын дамытамын.
Топтармен жұмыс жүргізу барысында топтар бір – біріне «Екі жұлдыз,
бір тілек» арқылы өз бетінше алған білімдерін бағалай алады.
Оқушылар топтағы жұмыстарына кері байланыс жасай отырып,
жетістіктерін қолдап әрі қарай дамыту, кемшіліктеріне ұсыныс
енгізіп, толықтыру.
Сабақтарымда мен көп
«Ретрорефлексия» әдісін қолдана отырып, өткен тақырыпты қайта еске
түсіру мақсатында оқушылардың ойлау қабілеттерын мен ойлау деңгейын
дамыту. Оқушыларға Неге? Қалай? Не үшін? және сабаққа арналған
түрткі сұрақтарын жие қолдана отырып, нақтылыққа, тереңділікке және
жауаптардың толық сәйкестілігін талап етемін. «Ретрорефлексия»
жасай отырып, жаңа тақырыппен көпірше құрастыру
барысында меңгеруіне «Көрші қуанышымен
бөлісу» әдісін қолдана отырып, жаңа
тақырыпты өз бетінше білім алады, түсінеді және бағалай отырып
жоғары оқу нәтижесіне жетеді. «Кубизм» әдісі жүргізу барысында
оқушыларға жеке сұрақ қою арқылы өткен тақырыпты қаншалықта
түсінгенін тексеру мақсатында оқу ақпараттын жинақтау, есте сақтау
ретінде қамтамасыз етеді және білім деңгейі анықтайды. «Венн»
диаграммасы оқушылар білімін жинақтау, талдау мақсатында алғашқы
білімдерін тереңдетіп, қабілеттерін дамыта аламын. «Миға шабул»
әдісін қолданған себебім зертханалық жұмыс жүргізу барысында
оқушылар білімдерін зерттеу, зерделеу мақсатында білімдерін
кеңейтіп, жауапкершіліктері арттады.
Оқушылардың білімдерін
білімін бағалау да қалыптастырушы бағалау мен ашық тақтаны
қолданамын. Қалыптастырушы бағалау баланың пәнге деген қызығушылығы
мен ынтасын арттырады. Оқушы білімін тексергенде ашық тақтаны
қолданамын. Ашық тақтаны қолдану мақсатым оқушы білім деңгейін
нақты қояды.
Осы әдіс – тәсілдерге бағыт
бағдар, тапсырмаларды орындағанда нұсқаулық беріп отырамын. Бұл
әдіс – тәсілдерді мұғалім өз тәжірибесіне жинақтаса онда
оқушылардың білім деңгейі жоғары пәнге деген қызығушылығы арта
түседі.