Ұйымдастыру
кезеңі:
Оқушылармен сәлемдесу,
оқушыларды түгелдеу, сабаққа назарын
аудару.
Сабақта қарастырылатын
мәселелер:
І. Үй тапсырмасын
тексеру.
«Серпілген сауал»
әдісі. Бір-біріне қағазға жазылған
сұрақтарға жауап беріп,өткен тақырыптарға шолу жасау арқылы өткен
тарау бойынша білімін шыңдайды.
1.Қысым дегеніміз
не?
2.Қалыпты атмосфералық қысым
дегеніміз не?
3. Архимед заңының
тұжырымдамасы.
4. Архимед күші қандай
физикалық шамаларға тәуелді?
5. Денелердің жүзу шарттарына
түсінік бер.
Дескриптор.
1.
Қысым, қалыпты атмосфералық
қысым ұғымын түсінеді.
2. Архимед заңын, кері итеруші
күштің қандай физикалық шамаларға тәуелді екенін
біледі.
3. Денелердің жүзу шарттарына
атап, түсіндіре алады.
Жаңа
тақырып
I.
«Болжау
ағашы». Оқушылар назарына жаңа
тақырыпқа байланысты суреттер ұсынылады.
Суретте не
берілген? Бірдей жұмысты кім жылдам
бітіреді? Неліктен? Қоршаған ортадан және күнделікті өмірден тағы
қандай мысалдар келтіруге болады?
Өз ойы жазылған стикерді
ағашқа жабыстырады.
Дескриптор.
1. Тұрмыста адамдардың
атқаратын жұмысы туралы ой қорытып, өз ойларын айтады, стикерге
жазады.
2.Күнделікті өмірден жұмысты
орындау шапшаңдығына байланысты мысалдар
келтіреді.
Денені бір орыннан екінші
орынға қозғап апаруда күштің істеген жұмысы механикалық жұмыс деп
аталады.
Дененің қозғалу бағытында
әрекет ететін күштің механикалық жұмысы күшке де жүрілген жолға да
тура пропорционал.
Мұндағы: А-жұмыс; Ғ-күш; s –
жүрілген жол.
Жұмыстың өлшем бірлігіне 1
Ньютон күштің денені 1 метрге жылжытқандағы жұмысы алынады.
Жұмыстың өлшем бірлігі ХБЖ-да джоуль
алынады.
1Дж=1Нх1м=1Н∙м.
1 килоджоуль (1кДж)=1000
Дж=103Дж
1 миллиджоуль (1мДж)=0,001
Дж=10-3Дж
1 микроджоуль (1мкДж)=0,000001
Дж=10-6Дж
Жұмыстың орындалу тездігін
сипаттайтын шаманы қуат деп атайды.
N=A/t,
Мұндағы: N-қуат; А-жұмыс;
t-жұмыс істеуге кеткен уақыт.
Қуатты өлшеудің бірлігіне 1
секундта істелетін 1 Джоуль жұмыс алынады. Өлшем бірлігі
ватт.
1 Вт
=1 Дж/1с = 1
Дж/с
1 киловатт (1кВт)=1000
Вт=103Вт
1 милливатт (1мВт)=0,001
Вт=10-3Вт
-
микроватт (1мкВт)=0,000001
Вт=10-6Вт
|
Қалыпты жұмыс жасаған
адам
|
70-80
Вт
|
|
«Волга»
автомобилі
|
70-80
кВт
|
|
Атом мұзжарғыш
кемесі
|
55000
кВт
|
|
«Восток» ғарыш
зымыраны
|
15 000 000
кВт
|
|
«Энергия» ғарыш
зымыраны
|
125 000 000
кВт
|
Жаңа тақырыпты
бекіту
II . «Кім жылдам?» әдісі.
Топпен есептер шығару.
1. Машина 144 км/сағ
жылдамдықпен бірқалыпты қозғалып келеді. Егер оның моторының тарту
күші 2500 Н болса, онда ол 10 с-та қанша жұмыс
атқарады?
2. Массалары бірдей екі бала
үйдің үшінші қабатына жарыса жүгіріп шықты, олардың бірі 40
секундта, екіншісі 60 секундта 3 – ші қабатқа шыққан болса,
қайсының қуаты көп?
3. Автокран массасы 2,5 т
жүкті көтеріп, 37, 5 кДж жұмыс атқарды. Сонда жүк неше метрге
жоғары көтерілді?
4. Оқушы мектептің екінші
қабатына 1 мин-та көтеріледі. Қабаттың биіктігі 2,5 м болса,массасы
50 кг оқушының өндіретін қуаты қандай болар
еді?
5. Тереңдігі 300 м шахтадан
көлемі 100 м3 суды тартып шығару үшін
қуаты 80 кВт насос қанша уақыт жұмыс істеуі
керек?
Дескриптор.
1. Есептің мағынасын түсініп,
берілгенін жазады.
2.
Физикалық шамаларды ХБЖ-не келтіреді.
3.Механикалық жұмыс пен қуаттың формуласын
біледі.
4.
Формуланы пайдаланып, есептеулер
жүргізеді.
ІІІ. “Қызықты тәжірибе”
әдісі
Тәжірибе: көлбеу тақтайдың бетімен
жүкті жоғары қарай көтеру үшін жұмсалған жұмысты және осы кездегі
қуатты анықтау керек.
Дескриптор.
-
Динамометрмен жүкті өлшейді.
-
Көтерілу уақытын секундомермен өлшейді
-
Тақтай ұзындығына тең көтерілу биіктігін
сызғыштың көмегімен анықтайды.
-
Алынған шамаларды жұмыс пен
қуат формулаларына қойып, нәтижесін есептеп
шығарады.
-
Тәжірибе бойынша қорытынды
жасайды.
ІV. «Формулалар сыр
шертеді» әдісі. Физикалық шамалар мен олардың
белгіленуін, формуласын, өлшем бірлігін нұсқамамен
сәйкестендіру.
Физикалық шама
атауы
|
Белгіленуі
|
Формуласы
|
Өлшем
бірлігі
|
Жұмыс
|
|
|
Н
|
Жүрілген
жол
|
Fa
|
|
Вт
|
Ауырлық
күші
|
N
|
A/t
|
Дж
|
Масса
|
|
|
м
|
Қуат
|
S
|
|
кг
|
Жылдамдық
|
|
|
м/с
|
Дескриптор.
1. Физикалық шамалар мен
белгіленулерін сәйкестендіреді.
2.Физикалық шамалар мен
формулаларды сәйкестендіреді.
3. Физикалық шамаларды
анықтап, қорытынды жасайды.
V. «Денотатты граф»
әдісі. Негізгі ұғым сөзбен оның
ерекшеліктерін сөз тіркестері арқылы
анықтау.
-
ДЖоуль – жұмыстың өлшем
бірлігі.
-
Механикалық
жҰмыс – күш әрекетінен дене орын
ауыстырғанда атқарылатын жұмыс.
-
ДинаМометр – күшті өлшейтін
құрал.
-
ОрЫн ауыстыру – бағытталған
кесінді сызық.
-
Секунд – уақыттың өлшем
бірлігі.
-
ЖұмысҚа - тура
пропорционал.
-
Уақытқа - кері
пропорционал.
-
ВАтт – қуаттың өлшем
бірлігі.
-
ОрТаша қуат – тұрмыста, техникада
жиі қолданылады.
Дескриптор.
1.Жұмыс пен қуаттың
ерекшеліктерін сөз тіркестерімен байланыстырып
құрастырады.
2.Физикалық мағыналарын
түсіндіреді.
Оқушының сабақтағы өз
әрекетіне рефлексиясы
Кестеде сол жақта
көрсетілген сөйлемге оң жақтан өз әрекетіңізге сәйкесін таңдау
арқылы сәйкестендіру жасаңыздар
|
Мен сабақта ... әрекеттер
жасадым
|
Белсенді /белсенді
емес
|
Бүгінгі сабақтағы өзімнің
әрекетіме көңілім ...
|
Толады /
толмайды
|
Маған бүгінгі сабақ ....болған
секілді көрінді
|
Қысқа /
Ұзақ
|
Бүгінгі сабақта мен
...
|
Шаршадым / шаршаған
жоқпын
|
Бүгінгі сабақтағы менің
көңіл-күйім
|
Жақсарды /
нашарлады
|
Бүгінгі сабақтың материалы мен
үшін ..
|
Түсінікті /
түсініксіз
|
Пайдалы
/пайдасыз
|
Қызықты /
қызықсыз
|
Бүгін үйге берген тапсырма мен
үшін ...
|
Жеңіл/
қиын
|
Қызықты /
қызықсыз
|
|