М. Өтемісов атындағы Батыс Қазақстан
Университеті
“Шетел тілдері” кафедрасы
Мектептегі ағылшын тілі сабағында жоба әдісі
арқылы сөйлеуге үйрету
Орындаған: Нығмет
Гүлназ
Тобы: ИЯ-45
Жетекшісі: Насимуллина А.Б.
Орал 2023
Бүгінгі таңда мектеп алдында
тұрған басты міндет – ең алдымен жаңа педагогикалық технологияларды
енгізу және тиімді пайдалану, ол менің ойымша жобалық әдіс. Жоба
әдісін қолдану мәселесін шетелдік және отандық авторлар: И.Л.Бим,
И.А.Зимней, Е.С.Полат, С.Т.Шацкий және
т.б.
Жаңа педагогикалық студентке
бағытталған технология ретінде жобалық іс-әрекет білім беру
жүйесінде кеңінен таралуда және оның бірнеше себептері бар: 1.
Оқушыларды белгілі бір білімді өз бетімен меңгеруге үйрету, осы
білімді шешуде пайдалану жолдарын үйрету мүмкіндігі. практикалық
және теориялық мәселелер.
2 Оқушыларды әртүрлі
әлеуметтік рөлдерді орындай отырып, әртүрлі топтарда жұмыс істеуге
үйрету мүмкіндігі.
3 Зерттеу әдістерін қолдана
білуге үйрету.
4 Оқушылардың сыни тұрғыдан
ойлау қабілетін дамыту мүмкіндігі. Жоба әдістемесінің мәні бір
немесе бірнеше мәселелерді шешуді көздейтін жобалық іс-әрекеттер
арқылы белгілі бір салада белгілі бір білімге ие болуды көздейтін
оқушылардың белгілі бір өмірлік мәселелерге қызығушылығын ояту,
алған білімдерін іс жүзінде қолдануды көрсету. білім. Шетел тілін
үйрену саласында жобаның келесі түрлері
бөлінеді:
1 Конструктивті және
практикалық, мысалы, бақылау күнделігі, ойынды «ойлап табу» және
оның сипаттамасы.
2 Ойын – рөлдік ойындар,
мысалы, ойын ойнау, драмалық көрініс беру немесе өз ойын құрастыру.
Мұндай жобаларда құрылым тек сипатталған және жобаның соңына дейін
ашық қалады. Қатысушылар жобаның сипаты мен мазмұнымен, шешілетін
мәселенің ерекшеліктерімен анықталатын белгілі бір рөлдерді
қабылдайды. Мұндағы шығармашылық деңгейі өте
жоғары.
3 Ақпараттық, мысалы, «Қаланы
зерттеу». Жобалардың бұл түрі бастапқыда кез келген объект туралы
ақпаратты жинауға бағытталған. 4 Зерттеу. Мұндай жобалар жан-жақты
ойластырылған құрылымды, анықталған мақсаттарды, барлық қатысушылар
үшін зерттеу пәнінің өзектілігін негіздеуді, ақпарат көздерін,
ойластырылған әдістерді, нәтижелерді анықтауды талап етеді. 5 Нақты
социологиялық зерттеу түріндегі жобалар, мысалы, «Менің елімде,
менің қаламда ағылшын тілін қолдану».
6 Баспа, мысалы, «Менің
сыныбымның портреті», «Радиобағдарлама», «Мектеп қабырға газеті». 7
Сценарий, мысалы, «Кездесу клубын ұйымдастыру», «Ағылшын тілі мен
мәдениеті кеші», «Ток-шоу». 8 Шығармашылық жұмыстар, мысалы, еркін
әдеби композиция (ертегі, әңгіме, комикс, т.б.), шығарманың ана
тіліне көркем аудармасы. Шығармашылық жобалар нәтижелердің сәйкес
дизайнын талап етеді. Әдетте, оларда қатысушылардың бірлескен
қызметінің нақты анықталған құрылымы жоқ. Ол тек жоспарланып, әрі
қарай дамып келеді. 9 Кейс-стади [Полат 2009:
72–77].
Ұзақтығы бойынша жобалар: 1
Қысқа мерзімді. Бұл жобалар сабақтарда жеке пән бойынша, кейде
басқа оқу пәнінен білімдерді тарту арқылы жүзеге асырылады. Бұл
кішігірім мәселені немесе үлкенірек мәселенің бір бөлігін шешуге
арналған жобалар. 2 Орташа ұзақтығы. Орташа ұзақтықтағы жобаларға
келетін болсақ, мұндай жобалар, кәдімгі немесе телекоммуникациялық,
отандық немесе халықаралық, пәнаралық болып табылады және
жеткілікті маңызды проблеманы немесе бірнеше өзара байланысты
мәселелерді қамтиды.
3 Ұзақ мерзімді. Орта мерзімді
жобалар сияқты ұзақ мерзімді жобалар да бір маңызды мәселені
шешетін жобалардың жиынтығы болып табылады [Полат 2000: 9]. Нақты
тәжірибеде біз көбінесе зерттеу және шығармашылық жобалардың
белгілері бар жобалардың аралас түрлерімен айналысуға тура келеді.
Жобаның әрбір түрі үйлестірудің сол немесе басқа түрі, мерзімдері,
кезеңдері, қатысушылар саны бар. Жобалар әдетте мектептен тыс
уақытта орын алады, бірақ оларды сыныпта да бақылауға болады.
Пәндік мазмұндағы жобалардың барлық түрлері шет тілі мен мәдениетін
оқыту саласында жүзеге асырылуы мүмкін немесе пәнаралық сипатта
болуы мүмкін.
Жобалау технологиясы маңызды
практикалық және оқу тапсырмаларын шешуге, студенттердің танымдық
дағдыларын жетілдіруге, өз білімін өз бетінше құрастыра білуге,
ақпараттық кеңістікте шарлауға, оқушының шығармашылық қабілеттерін
дамытуға және білімді тек оқулықтан ғана емес, сонымен қатар білім
алу қабілетін дамытуға мүмкіндік береді. ортадан, сыни тұрғыдан
ойлауды дамыту, шынайы материалдармен жұмыс жасау, әрқайсысының өзі
үшін де, бүкіл топтың жұмысы үшін де әлеуметтік жауапкершілікке
тәрбиелеу [Жоба технологиясы: Интернет-ресурс]. Мұғалімнің міндеті
– оқушылардың еркін және жауапты шешім қабылдауына, олардың дербес
және шығармашылық белсенділігіне жағдай жасау. Мұғалім жаңа ақпарат
көздерін ұсына алады және оқушылардың ойларын өз бетінше ізденуге
дұрыс бағыттай алады, балаларды өз бетінше ойлауға, есептерді
табуға және шешуге, ол үшін әртүрлі салалардан білім ала білуге,
нәтижелер мен ықтимал салдарларды болжауға үйрете алады. әртүрлі
шешімдер, оларды себеп-салдар байланысын орнатуға үйрету. Бұл
технология, бір жағынан, белгілі бір оқу, оқу және ғылыми-зерттеу,
эксперименттік және басқа өнімді құру процесіне оқу-танымдық
әрекетті қосу идеясына және студенттердің білімді игерудегі өзіндік
тәжірибесін жинақтау мен дағдылар және оларды пайдалану. Екінші
жағынан, бұл технология оқу процесінде топтағы студенттердің өзара
әрекеттесу идеясына негізделген, студенттер оқу мәселелерін шешуде
жеке ғана емес, сонымен бірге ұжымдық жауапкершілікті өз мойнына
алып, әрқайсысына көмектесе бастағанда, өзара оқыту. басқа,
әрқайсысының жетістігі үшін жауапты
болыңыз.
Жоба технологиясы
«оқушы-мұғалім-топ» жүйесінде өзара әрекеттестік пен
ынтымақтастыққа және оқу іс-әрекетінің барлық субъектілерін
белсендіруге жағдай жасайды.
Әдебиет:
1 Polat E. S. Білім беру
жүйесіндегі жаңа педагогикалық және ақпараттық технологиялар:
жоғары оқу орындарының студенттеріне арналған оқулық. М.:
«Академия» баспа орталығы, 2009. 272 б.
2 Жобалық технология
студенттердің ақпараттық-технологиялық құзыреттілігін қалыптастыру
құралы ретінде [Электрондық ресурс]: Народ. URL:
http://www.gimnazia-internat.narod.ru/savina/proekt.htm
(қолжетімділігі 2015 жылдың 15
наурызында).
3 Полат Е.С. Ынтымақтастықтағы
білім // Мектептегі шет тілдері. 2000. № 1. С. 4–11. Негізгі
терминдер (автоматты түрде жасалады): жоба, білім, маңызды мәселе,
жоба технологиясы, ағылшын тілі, жобалар түрі, шет тілі, сыни
тұрғыдан ойлау, оқу саласы, жоба қызметі
Зерттеу мақсаты: Инклюзивті білім беру бағытының “тәуекел топ”
балаларына сай келетін шет тілін үйрету әдістерін ұсыну, олардың
ағылшын тілін үйренуіне қолайлы жағдай жасау.