Қолдану
С. Сейфуллин.
“Біржан”
С. Сейфуллин
Қарағанды облысы, Жаңаарқа ауданында туған. Сәкен – қазақ
әдебиетінің өсіп, дамуына үлес қосқан ақын әрі жазушы. Көне әдебиет
үлгілерін жинап, кітап етіп шығарған зерттеуші. Қазақ жастарының
оқып, білім алуына зор көңіл бөліп, мектеп оқулықтарын жасауға да
қатысты.
Сәкен Сейфуллин
жалған жаланың құрбаны
болды.
Біржан сал
Қожағұлұлы
Қазіргі Көкшетау
облысы, Еңбекшілдер ауданында 1834 жылы туып, сол жерде 1897 жылы
қайтыс болған.
Біржан жас шағынан
әнге, өлеңге әуестенеді. Өнер жолына
түседі.
Табиғи талант иесі
көп ұзамай – ақ, “Әнші, ақын, сал Біржан” деген атаққа ие
болады.
Ел аралап, ән салып,
айтысқа түсіп, ойын көркі, той көркі
атанады.
Халық Біржанның әнін
қатты сүйіп, өнерпаз жас ақын, әншілер оны әннің пірі тұтіп, ұстаз
деп таниды.
Сөздік
жұмыс
Нарқын - сөздің
бағасы, құны.
Сал - әнші, ақын,
сазгер, сегіз қырлы, бір сырлы өнерлі
адам.
Біржан салдың әні
"Теміртас"
Біржан деп атым
шықты алты алашқа,
Құдайым берсін өмір
Теміртасқа.
Жасымыз 61 - ге
келгенінде,
Құдайым берді науқас
ғазиз басқа.
Алдымда шамшырағым,
Теміртасым,
Тілегім болсын ұзақ
сенің жасың.
Қош болыңдар
бауырым, балаларым,
Байқаймын ажал
шіркін құтқармасын.
Тапсырманы
талдау
“Нарқын” сөзін басқа
сөзбен алмастырып көр.
“Ағызған қызыл тілден
шекер балды” жолдарының мағынасын қалай түсінгеніңді
әңгімеле.
Сөзге шешен, тілге
жүйрік, суырып салма
Жыр жазамын
жүрегіммен
1 -
топ
Кім білмейді Біржан
салды,
...............
шешен тілді.
...............
шырқағанда,
...............
жеңілмейді.
2 -
топ
"Екі ішектің бірін
қатты,
Бірін сәл - сәл кем
бұра.
Нағыз қазақ қазақ
емес,
Нағыз қазақ
домбыра". Талдау
Жаңа
тақырыпты Жигсо
әдісі арқылы тақырыпты бөліктерге
бөліп, оқуға тапсырма береді. Топтағы бір нөмірлі балалар
бір мысалды қарастырып, бірге отырып талқылап, өз топтарына келіп
түсіндіреді.
|