Сабақтың тақырыбы: М.Мақатаев«Райымбек,Райымбек» поэмасы | Мектеп: №56ЖОББМ |
Күні:12.05.2018 | Мұғалімнің аты жөні: Даутова А.Т. |
Сынып: 9 «ә» | Қатысқандар 24 | Қатыспағандар |
Осы сабақ арқылы жүзеге асатын оқу мақсаттары: | Шығарманың мазмұнын меңгерту, тақырыбы мен идеясын ашқызу, тіл көркемдігін табу.Шығармаға композициялық, жан-жақты талдауду жасау арқылы, әдеби тілде сөйлеуге дағдыландыру. |
Сабақ мақсаттары: | Барлық оқушылар орындай алады: М.Мақатаев туралы айта алады. Поэманың мазмұнынмен таныс, кейіпкерлері туралы айта алады. |
| Оқушылардың көпшілігі орындай алады: поэмаға толық талдау жасай алады. |
| Кейбір оқушылар орындай алады: басқа поэмалармен салыстырмалы түрде талдау жасай алады. |
Тілдік мақсат | Оқушылар орындай алады: |
| Пәнге қатысты сөздік қор мен терминдер: поэма, аллитирация, ассонанс |
| Диалог құруға, шығарма жазуға арналған пайдалы тіркестер: |
| Талқылауға арналған сұрақтар: М.Мақатаевтың қандай поэмаларын білесің?«Райымбек,Райымбек» поэмасының басты идеясы қандай?Поэманың кейіпкерлерін ата.Поэма неше тараудан тұрады?Поэма нешінші жақтан баяндалады? |
Алдыңғы оқу
| Т.Әлімқұлов «Қараой» әңгімесін мазмұндау. |
ЖОСПАР |
|
|
|
Басы 5-мин | Ынтымақтастық атмосферасын қалыптастыру1.Сыныппен амандасу.2. «Мен сыныппен жұмысты қалай бастаймын»«Тілек тілей білеміз бе?»Оқушыларды сандар арқылы 3 топқа бөлемін. | Ресурстар |
Ортасы 25-мин | Бүгінгі сабақта М. Мақатаевтың «Райымбек, Райымбек!» поэмасына талдау жасай отырып оқимыз. Ақынның терең оймен жазылған бұл шығармасы жоңғар шапқыншылығы кезінде еліне қорған болған Райымбек батырға арналады.1.«Райымбек, Райымбек» поэмасына жалпы шолу. Білімландт сайтын пайдалану. (Поэманы оқушылар үйден оқып келеді)Композициялық жоспар:Оқиғаның басталуы: Жау шапқан қазақ ауылы.Оқиғаның байланысы: Жыраудың балаға кездесуі.Оқиғаның өрбуі: Жырау мен баланың әулиеге барып тәу етуі.Оқиғаның шиеленісуі: Баланың өз атын ұрандауы, халықтың наразылығы.Оқиғаның шарықтау шегі: Қатал сын.Оқиғаның шешімі: Райымбектің қолбасшылыққа қол жеткізуі.2.«Кубизм» стратегиясы бойынша поэмаға жан-жақты талдау жасалады. І топ. Талдау. Ақын шеберлігін танытатын көркемдік құралдардың шығарманың идеясын ашудағы рөлін анықтайды. (Үш жақты күнделікке толтырады )ІІ топ. Сипаттау. Поэмадағы кейіпкерлердің іс-әрекетіне талдау жасай отырып, өзінше бағалайды, мінездеме береді.ІІІ топ. Салыстыру.Тарихи деректер мен поэмадағы Райымбек-тің әдеби бейнесін салыстырады. Осы поэманың тақырыбын, идеясын, кейіпкерлерін өзге шығармалардың кейіпкерлері, идеясы, тақырыбымен салыстырады (Венн диаграммасы).3.«Хат жазу» стратегиясы бойынша авторға, поэма кейіпкерлеріне өз пікірлерін білдіріп хат жолдайды. |
|
Соңы 10-мин | Тест. 1.Райымбек поэмасының басты тақырыбы не?А)қазақ халқының әлеуметтік жағдайы В) қазақ пен жоңғар арасындағы жаугершілік. С) Райымбек батыр2. Поэма неше бөлімнен тұрады? А) 1 В) 5 С)33. Поэма қалай басталады?А) Зар заман өлеңімен В) Ақынның ренжуімен С) «Елім-ай» өлеңімен4. Қан боп ақсын басыңа қара жауын! Құл боп өтсін мәңгілік балаларың! – кімнің қарғысы сөзі?А) Райымбек В) Түке С) Қабай жырау5. Әкесі өлгенде Райымбек неше жаста болды?А) 13 В) 15 С) 186. Райымбек қол жинау үшін би қандай шарт қойды?А) Іле өзенінен атпен өту В) Жамбы ату С) Қылыштасу7. «Әлдекімдер естілсе созған әні,Әлдекімдер аңырап жоқтау айтса» - троптың қай түрі қолданылған?А) анафора В) эпифора С) метафора8. Ойран болған ордаңның орнына кеп,Отау тігіп, оттарын сен жағасың! Кімнің тілегі?А) Райымбек В) Нысанбай жырау С) Қабай жырау9. Өз атын өзі ұрандап, жейдесін ту ғып байлап жұлдыздай ағып келетін кім?А) Батыр Баян В) Райымбек С) Қабай жырау10. Райымбек өзін алғаш Албанға қалай танытты?А) Аруақ! В) Райымбек,Райымбек С) Абылай!Бағалау критерийі
|
|
Бағалау | Бағалау критерийі бойынша бағалау |
|
Үйге тапсырма | «Болар бала он бесінде баспын дер» деген тақырыпта Райымбектің іс-әрекетіне талдау жасай отырып эссе жазу. |
|
Қосымша ресурстар | Ғаламтор |
|