Aims:1. to study new words connected with the Internet and to practice for talking about the Internet service.2. to improve work the students with grammar « Conditional sentences». improving speech and language skills, the ability to analyze and express their opinions, the ability to engage in dialogue, questioning, the ability to request additional information.3. to bring up the interest to the new technology.Visual aids: slides, cards.Teaching methods: interactive methods, question- answer, ind. workМіндеттері: - Mass media тақырыбын анықтайды;- Оларды талдайды;- Сөздік қорларын толықтырады.Сабақтың типі: Жаңа білімді меңгертуКүтілетін нәтиже: Негізгі ойды түсінеді, топпен жұмыс жасауға, сыни ойлануға дағдыланады, бірін - бірі бағалауға үйренеді. АКТ - ны қолдана аладыMass media тақырыбын анықтайды;Сыни ойлау арқылы психологиялық сенім қалыптасады.Оқушылар іс - әрекеттер барысында бірін - бірі және өзін - өзі бағалау арқылы ізденімпаздыққа, жауапкершілікке үйренеді. |
I. Organization moment:
II.Warm-up:Phonetic drill:
Presentation:
Doing the exercises.
Conclusion:
Homework. Evaluation. Saying goodbye.
Reflection
| a). Brainstorming. Answer the questions: a) What do you read every day?b) What do you listen to in the morning?c) Do you like to watch TV or listen to music?d) What TV program do you like to watch?e) Where do we get information from?Teacher: Let’s talk about Mass Media.4. Reading the text “ Mass Media” T-P1-P2-Etc.5. Questions for discussions:a) What is Mass Media?b) How do we get information that we need?c) What information can be found in Mass Media?d) What kind of programs do Discovery Channels broadcast?e) Are radio and TV widely used in today’s world?f) What role do radio and TV play in our life?g) What do they inform us? 6. Classroom Exercise III page 136. Look through the text, give the English equivalents to the following statements and translate them into Russian.1.Біз тыңдарман, оқырман және көрерменбіз.P1: We all have already become listeners, readers, viewers. Мы все являемся слушателями, читателями и зрителями. 2. Біз өзімізге қажетті барлық ақпаратты газет, журнал оқып, теледидар қарап, радиодан жаңалықтар тыңдау арқылы аламыз.P2: We get information we need while we are reading newspapers and magazines, watching TV or listening to the news on the radio.Мы получаем нужную информацию в то время, когда мы читаем газеты и журналы, смотрим телевизор или слушаем новости по радио.3. Газет беттерінде ақпараттың барлық түрін қамтамасыз ететін жаңалықтар болады.P3: Newspapers, with their different kinds of news, can supply any kind of information. На страницах газет есть вся нужная информация. 4. Жастарға арналған газет, журналдар да болады.P4: There are newspapers and magazines for young people. Есть газеты и журналы для молодежи. 5.Көрермендер әртүрлі көрініс, кинофильмдер, спорттық ойындар, білімділік және мәдени бағдарламаларды қарағанды ұнатады. P5: Viewers are fond of watching different shows, movies, sports, plays, games, educational and cultural programmes and so on. Зрители любят смотреть по телевизору различные шоу – программы, кинофильмы, спортивные игры, образовательные и культурные программы.P1-P2-P3- etc. Grammar Revision. Conditional sentences.Образуйте условные предложения I и II типа. If you (to be) free, I (to come) to see you.2. If I (to see) her, I (to be) glad.3. If you (to be) busy, I (to leave) you alone. 4. If I (to live) in Moscow, I (to visit) the Tretyakov Gallery every year.5. If she (to know) English, she (to try) to enter the university. 6. If mother (to buy) a cake, we (to have) a very nice tea part.. Conclusion of the lesson. Cinquain Internet Helpful useful Search send receive Internet is useful for everyone. NetworkIX.Homework learn new words and Ex.II, p.154X.Marks.
|