Сабақтың барысы | Оқытушының қызметі | Оқушының қызметі | Күтілетін нәтиже |
І. Ұйымдастыру кезеңі 2мин | 1.Оқушылармен амандасу;Үш тілде амандасу 2.Оқушыларды түгелдеу:Сабақта жоқ оқушыларды анықтау; 3.Дауыс жаттықтыру: Шаттық шеңбері | 1.Оқытушымен амандасу;Үш тілде амандасу 2.Кезекші оқушының есеп беруі;3. Қосылып орындайды.: | Оқушы бар зейінімен сабаққа көңіл аударуы.Оқушылар сабақ бастауға дайын |
ІІ. Үй тапсырмасы.6 мин. | Тақтаға қима сурет ілінеді . Оқушылар берілген сұраққа жауап беру арқылы қима қағаздарды құрастырады. Жаттаған әндерін жұптастырып орындайду. Салған суреттерін тексеру
| Меңгерген сабақты орындай білуі. |
Ән орындау:
| «Қазақтай ел қайда» әнін жазған: Ж.Дәулет өлеңін жазған: Н.Айтұлы
| Оқушылар жаттаған әндерін жұптасып орындайды | Музыкаға қосылып ән айтуды үйренеді . |
ІІІ. Жаңа материалды игеру кезеңі10 мин
Презентация арқылы көрсетіледі, аудио жазба арқылы тыңдалады.
| Моңғол мәдениеті моңғолдардың көшпенді өмір салтымен байланысты. Сонымен қатар, тибеттік, буддалық, қытай және орыс мәдениеттерімен ұштасып жатқан ұлттық құндылықтар моңғолдар салт-дәстүріндегі алатын орны да ерекше. Өзінің шығу тегі мен отбасына деген құрметін моңғолдар әр мәдени туындыда ашып көрсетеді. Мұны сурет көрмелерінен, кинокартиналарынан аңғару қиын емес. Моңғол музыкасының биік шыңы – аспапты ансамбльдердің орындауындағы әуендер. Халық аспаптары: аманхур, моринхур (моңғолдың виолончелі) мен лимб (бамбук сыбызғысы) аспаптары олардың ұлттық музыкасындағы алатын орны бөлек екеніне концерт барысында куә болдық Қобыз өзге ұлттарда, жалпы қазақтар секілді әзірбайжан халқында да бақсылар қобыз тектес аспаптарда ойнаған. Әзірбайжандықтар бақсыларды «Озандар» деп атаған. Олар үшін де Қорқыт қобыз тектес гопуз аспабының шығарушысы, әрі алғашқы озаны. Бұл шертпелі аспаптың гопуз аталуының өзіндік мәнісі бар. «Гоп» - биік, жоғары, «уз» - дыбыс, дауыс дегенді білдіреді. Екеуі біріккенде «ғажайып дыбыс» деген мағынаны береді екен. Біз бұл жерден әзірбайжан халқы үшін де қобыздың маңызы жоғары болғандығын аңғарамыз. Қобыз одан басқа Азия елдерінде де сақталып қалған. Қазақтарда қобыз, қырғыздарда қыл қияқ, тәжік, ұйғыр, өзбек, түрікмендерде гиджак деп аталса, армян, грузин, дағыстан халықтарында кеманча деп аталады. Ал моңғолдар бұл аспапқа моринхур деген ат берген. Олар моринхурды киелі санап, шеберлер оған «улзи» белгісін, яғни «бітпейтін жол» белгісін сызатын болған. Яғни осы арқылы қобыздың жай аспап емес екенін ескеріп отырған. Еуропада жасалатын скрипкаларға да шеберлер осындай сызықтар сызады екен | Оқушылар жаңа сабақты қабылдайды, қабылдаған ақпаратты талқылап, талдайды, ақпарат негізінде білімін жүиелейді, жинақтайды, одан қорытынды шығара алады. |
Музыка тыңдау: 5мин | Қылқобыз аспабында «Аққу» күйі | Топпен жұмыс: Оқушылар музыка тыңдай отырып, «венн» диаграммасы арқылы жаңа сабақты талдайды талқылайды | Оқушылар өз бетімен жұмыстана алады |
Оқулықпен, дәптермен, тақтамен жұмыс 10мин. | Морин - ат , хур – ішек, «Гоп» - биік, жоғары, «уз» - дыбыс, дауыс дегенді білдіреді. Екеуі біріккенде «ғажайып дыбыс» деген мағынаны береді екен.
| Оқушылар жаңа музыкалық терминмен танысады. Анықтамасын қайталап айтып жаттайды. | Музыкалық сөздік қорын көбейтеді. |
Ән үйрету 5мин | «Жаңа жыл» әні мен өлеңін жазған Бота Бейсенова | Оқушылар музыкамен қосылып ән айтып үйренеді | Ән айту ырғағына ілесуі |
Жаңа сабақты бекіту 5мин | «Қар үйіндісі » әдісі арқылы оқушылар сабақтан алған білімдері, мәліметтері, туралы айтып береді | Оқушылар сабақтан алған әсерлері туралы айтады | Сабақ толығымен қамтылады |
Бағалау1мин | Оқушылар жұмысына жалпы сипаттама беру; Тақырыпты қорғаудағы жетістіктеріне баға беру; Кемшіліктерді ашу, олардың алдын алу жолдарын көрсету | Сабақты ойша зерделейді; Жетістіктер мен кемшіліктерді қабылдайды. Баға алған оқушы күнделіктеріне бағаларын қойғызады. |
|
Үй тапсырмасы1мин. | «Жаңа жыл» әнін жаттау Оқулықтағы мәтінді оқу Мүмкіндігінше моринхурдың суретін салып келу
| Үй тапсырмасын күнделіктеріне жазып алады, | Оқушылар өздігінен үйге берілген тапсырманы орындай алады. |