Тақырыбы: «Мүмкіндігі
шектеулі балалар туралы.»
Ажар Елубаевна
Беримова,
Мамандандырылған
«Жанұя» кешені.
Зияты зақымдалған
балаларға арналған
білім беру
мекемелеріндегі мұғалім,
олигофренопедагог,
логопед, тәрбиеші.
Алматы
қаласы
Қазіргі кезеңде еліміздегі
мүмкіндігі шектеулі балалар санының көбеюі денсаулық сақтау, білім
және әлеуметтік қорғау салаларының осы мәселеге көңіл бөлуін талап
етіп отыр. Жыл санап мүмкіншілігі шектеулі балаларға деген қоғамның
көзқарасы өзгеріп, оларды қоғамның бір мүшесі ретінде қарауға бет
бұрды.
«Мүмкіндігі шектеулі
тұлғаларды тең құқылы мүмкіндіктермен қамтамасыз ету туралы
стандартты ережелерді даярлау» (БҰҰ) мүмкіндіктері шектеулі
тұлғалардың қалыпты дамыған адамдармен әлеуметтік жағынан да,
саяси, азаматтық экономикалық, мәдени жағынан тең құқылы екені
айтылған. Бұл құқықтық құжатта мүмкіндіктерінің түріне қарай
мемлекетімізде арнайы стратегиялар, ақпараттық қызмет пен қол
жетімді құжаттарды әзірлеудің қажеттілігі жайлы
бекітілген.
Қазіргі таңда еліміздегі
мүмкіндігі шектеулі балалар өзінің қадір-қасиетін қамтамассыз
ететін, өзіне деген сенімділігін арттырып және қоғамды өмірге
белсене араласуына жәрдемдесетін толыққанды жағдайларда, лайықты
өмір сүруде.
Ал, ақылы кем балаларға
жан-жақты педагогикалық колдау көрсетіліп, әрбір оқушы шама-шарқына
қарай білім көлемін меңгеруде. Жалпы, ақыл-ойында әртүрлі ауытқуы
бар балалардың көбі толық емес және әлеуметті жағдайы нашар
отбасыларынан шығады.
Ақыл-ойы кем балалардың
эмоциялық көңіл күйі көбінесе ойын және еңбек іс-әрекетінде көрініс
береді. Қалыпты дамыған мектепке дейінгі балалардың жетекші
іс-әрекетінің түрі – ойын болса, мектепке дейінғі ақыл-есі кем
балалардың дамуында ол қажетті орын иеленбеді. Мұндай балалар
сюжеттік-рөлдік ойындарды өз беттерінше меңгере алмайды.
Ересектердің көмегімен ғана ойын барысында сатушыны, сатып алушыны
және т.б. рөлдерін ойнайды, алайда өз бастамасымен ойын ұйымдастыра
алмайды.
Ақыл-ойы кем оқушылардың
көпшілігінің ата-аналары жоқ, толық емес және әлеуметтік жағдайы
нашар отбасыларынан шыққан балаларды құрайды. Мұндай балалар өз
отбасымен толық қарым-қатынастан айырылған. Бұл олардың жеке
тұлғасының қалыптасуына жағымсыз әсер етеді. Интеллектуалдық
жетіспеушілік салдарынан ақыл ойы кем балалардың жеке тұлғасының
қалыптасуы әртүрлі аспектілерінде қиын жағдайларда өтеді. Жеке
тұлғаның көптеген қасиеттер жиынтығына адам белсенділігінің кез
келген көрінісіне әсер ететін эмоциясы ерекше орын алады. Ақыл-ойы
кем баланың эмоциясының көрінуі оның жасына, кемістік құрылымының
сапалық ерекшелігі мен тереңдігіне және оны қоршаған әлеуметтік
ортаға тәуелді.
Ақыл-ойы кем болған балаларға
әлеуметтік көмек көрсету барысында медициналық бейімдеудің маңызы
зор. Осындай ақыл-ойы кем балалармен жігерлі терапия жүргізе
отырып, оларға дәрілік емде, физио, психотерапия, емдік дене
шынықтыру жаттығулары, жалпы денсаулыққа пайдалы емдеу шаралары
қолданылады.
Ақыл-ойы кем балаларды
оқытудың негізгі әдісі-біріктіру болып табылады. Біріктіре оқыту
арқылы бала дамуының ерекшеліктерін анықтап, білім беру стандартыны
сай қалыпты дамуын қадағалап, зейін тұрақтылықтарын дамыта отырып
оқыту, тәрбиелеу –басты мақсат болып отыр.
Біріктіру әдісі- білімді
түзетуді, дамытудың заңдылығы болып табылады. Біріктіре оқыту
келесі қағидалар негізінде жүргізіледі:
- дамуындағы кемшілікті ерте
бастан түзету:
- дамуында ауытқуы бар
балалардың бірнеше қызметтерін қалпына келтіру
қабілеттері.
Біріктіре оқуға негізделген
балалардың таңдау пихоэмоционалдық дамуы терең бұзылған балалар
қалыпты балалар арасында тәрбиелене алмайды. Ақыл-ойы кем
балалардың психологиялық қауіпсіздігін сақтау, мейірімділік пен
қамқорлық жағдайын туғызу, олардың қиыншылығын түсіну және жағдай
жасау керек.
Ең бастысы мүгедек балаларды
сәби кезінен бастап анықтап, олардың ортаға бейімделуіне жағдай
жасаумыз керек. Сондықтан күндізгі шағын стационарда арнайы жұмыс
тобын құрып, әр баланың қабілет – қарымын анықтап, дұрыс бағыт –
бағдар беріп, жарымжан балалардың жастайынан жасық болып өсуіне жол
бермеуіміз керек.