Материалдар / Мұрат Мөңкеұлы «Сарыарқа» толғауы мен «Үш қиян» толғауының үндестігі
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Мұрат Мөңкеұлы «Сарыарқа» толғауы мен «Үш қиян» толғауының үндестігі

Материал туралы қысқаша түсінік
Мұрат Мөңкеұлы «Сарыарқа» толғауы мен «Үш қиян» толғауының үндестігі туралы 8-сыныпқа сабақ бертін ұсатаздар үшін көмекші құрал
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
16 Ақпан 2019
27025
0 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Сабақ:

Қазақ әдебиеті

Мектеп: Алматы облысы Көксу ауданы «Медеубай Құрманов атындағы

2 орта мектеп» КММ


Күні:

Мұғалім: Алимбаланова Нурила Динислямовна

Сынып: 8

Қатысқандар саны:


Қатыспағандар саны: жоқ

Ұзақ мерзімді жоспардың тарауы

І бөлім: «Дананың сөзі – ақылдың көзі»

Сабақ реті:


Сабақтың

тақырыбы

«Қорқыт ата кітабының» құндылықтары


Осы сабақ арқылы жүзеге асатын оқу мақсаттары

8.3.1.1. Шығарманың тақырыбы мен идеясын осы тектес басқа шығармалармен салыстырып, тарихи және көркемдік құндылығын бағалау.

Сабақ мақсаттары




Барлық оқушылар істей алады:

Шығарманың мазмұнын толық түсініп, тақырыбы мен идеясын анықтай алады.

Оқушылардың көпшілігі істей алады:

Ұқсас басқа шығармалармен салыстырмалы талдау жасай алады.

Кейбір оқушылар істей алады:

Шығарманың тарихы және көркемдік құндылығына баға бере алады.

Бағалау критерийлері


Шығарманың мазмұнын толық түсініп, тақырыбы мен идеясын анықтай алады.

Ұқсас басқа шығармалармен салыстырмалы талдау жасай алады.

Шығарманың тарихы және көркемдік құндылығына баға бере алады.

Ойлау дағдыларының деңгейі

Қолдану.

Тілдік мақсаттар

1.Сөз маржан.

«Қорқыт» сөзінің этимологиясы құтты адам, құт әкелетін адам.

Бөз-мақтадан тоқылған мата түрі;

Жабы-қазақтың күнделікті қолданыстағы жылқысы;

Бақыл-1.Бақұл бол,қош айтысу;

2.Риза,ықтияр;

3.Үн,дауыс,дыбыс;

Көріпкел-алдағыны болжағыш,адал,рухани таза адам;

Гәуірлер-көне сөз: кәпір деген ; ауыспалы мағынада ұрсу деген сөз.

Жәдігер- ескерткіш,мұра,жақсының көзі,тұяғы;

Мүсәпір-жоқшылықты,қиындықты көп көрген адам;

Болысу-көмектесу,өол ұшын беру;

Жұрым-көне сөз: жұлын,өмір;

2. Шығарманың тақырыбы мен идеясын салыстыруға арналған

пайдалы тілдік бірліктер:

... осы шығарманы басқа шығармалармен сәйкестендіре аласыз ба?

... байланысты ... құра аласыз ба?

... көркемдік құндылығына баға бере аласыз ба?

Құндылықтарға баулу

тарихтың, мәдениет пен тілдің біртұтастығы

Пәнаралық байланыс

Қазақстан тарихы, география пәнімен байланыстырамын.

Алдыңғы білім

Қорқыт ата туралы аңыздармен таныс

АКТ

Мәтіннен үзінді, презентация

С а б а қ т ы ң б а р ы с ы:

Жоспарлан-ған уақыт

Жоспарланған жаттығу түрлері

Ресурстар

І. Сабақтың

басы:



/1 минут /

















/2 минут /



























/2 минут/




Сыныптағы оқушылармен сәлемдесемін.

Сыныпта психологиялық ахуал қалыптастыру мақсатында «Шаттық шеңбері» әдісін пайдаланамын.

Қол алысып, қәне, біз, достасайық бәріміз!

(қол ұстасады)

Айтарым бар сендерге,тез тұрыңдар шеңберге.

(шеңбер болып тұра қалады)

Қандай жақсы достармен !

(қолдарын алға созады, саусақтары күн сияқты)

Қуанышты бөліскен.

(қолдарын екі жаққа созады).



Үй тапсырмасын тексеру мақсатында «Сәлем-сауқат» әдісін қолданамын. Сұрақтар қоржынынан шығатын ауыз әдебиеті, Қорқыттың дүниеге келуі туралы, мәңгілік өмірді іздеуі туралы сұрақтарға оқығандарымен бөліседі.


№№№№№№



Оқушыларды ұлттық аспаптар бейнеленген сурет қиындыларымен «Қобыз», «Шертер», «Домбыра» тобы деп

3 топқа топтастырамын.

Оқушыларға бүгінгі тақырыпты болжату мақсатында «Артығын тап» әдісін пайдаланамын.



Суретте бейнеленген ақын жазушылардың қазақ әдебиетінің негізін қалауда алатын орындары ерекше екенін, қазақ әдебиетінде артық тұлға еместігін айтамын.Сонда да болса оқушылар 7-сыныпта өткен ақын, жазушыларды есімізге түсірейік деп айтамын.

Оқушылар 7-сыныпта өткен ақын, жазушыларды еске түсіре отырып, берілген суреттерден ұлы ғұламалардың аттарын атап, мәліметтерімен бөліседі.

1. Жамбыл Жабаев – қазақ халық поэзиясының әйгілі тұлғасы, өлең сөздің дүлдүлі, жырау, жыршы.

2.Мұхтар  Әуезов – қазақтың ұлы жазушысы, қоғам қайраткері деп жауап береді. Сұрақ қоя отырып суретте бейнеленген үшінші тұлға кім екенін анықтаймын.

1. Суретте кім бейнеленгенін айтсаңыздар?

2. Қазақтың ұлттық аспабы қобыз туралы не айтар едіңіз?

Оқушы жауабы: Қорқыт ата - түркі халықтарына ортақ ұлы ойшыл, жырауқобызшы, сонымен қатар ұлттық аспабы қобыздың авторы деп жауап береді.

«Дананың сөзі – ақылдың көзі»-дегендей ендеше бүгінгі сабағымыздың тақырыбы Қорқыт ата кітабының құндылықтары туралы болмақ.

Сабақтың мақсатымен таныстырамын.

Шығарманың тақырыбы мен идеясын осы тектес басқа шығармалармен салыстырып, тарихи және көркемдік құндылығын бағалау.





«Шаттық шеңбері» әдісі







«Сәлем-сауқат» әдісі

















Ұлттық аспаптар бейнеленген сурет қиындылары.







«Артығын тап» әдісі



Ақын,жазушы,

жыршылар суреті

ІІ. Сабақтың

ортасы:

/30 минут/

Топтармен жұмыс

Шығарманың мазмұнын түсініп, тақырыбы мен идеясын ұқсас басқа шығармалармен салыстырмалы талдау жасау үшін «Графикалық органайзерді» қолданамын.

Тапсырма «Қобыз» тобы:

Қорқыттың «Бәмсі Байрақ» шығармасының үзіндісі мен «Алпамыс батыр» жырының үзіндісін мұқият оқып, шығармалардың ортақ тақырыбы мен идеясын анықтатамын.

Шығарма атауы

Тақырыбы

Идеясы

Ортақ белгілері

«Бәмсі Байрақ»




«Алпамыс батыр»



Дескриптор:

- Қорқыттың «Бәмсі Байрақ» шығармасының үзіндісі мен «Алпамыс батыр» жырының үзіндісін мұқият оқиды;

- шығармалардың ортақ тақырыбын анықтайды;

- шығармалардың ортақ идеясын анықтайды;

ҚБ " Басбармақ" әдісін қолданамын.

«Жарайсың! Бәрекелді! Өте жақсы!» сөздерін тапсырманы орындау барысында қолданамын.

Шығарманың тарихи құндылығын бағалату үшін

«Төрт сөйлем» әдісін пайдаланамын. Оқушылар шығарманың тарихи құндылықтарын атап айтады:

  • бір перзентке зар болу;

  • бата тілеу;

  • той жасап қуанышын бөлісу;

  • құдалық дәстүрі;

Құндылықтар туралы білгендерін 1 сөйлеммен жаздырамын.

Тапсырма «Шертер» тобы:

  1. Пікір

  2. Дәлел

  3. Мысал

  4. Қорытынды

Дескриптор

- шығарманың ортақ құндылығын біледі.

- шығарманың ортақ құндылығына сөйлемдер жазады.

ҚБ " Басбармақ" әдісін қолданамын.

«Жарайсың! Бәрекелді! Өте жақсы!» сөздерін тапсырманы орындау барысында қолданамын.

Шығарманың көркемдік құндылығын бағалату үшін

«Қос диаграмма» органайзерін пайдаланамын.

Тапсырма «Домбыра» тобы:

Бәмсі –Байрақ пен Алпамыс батыр жырын салыстыра отырып оқып ортақ қасиеттерін табыңдар.



Алпамыс батыр

ортақ қасиет

Бәмсі Байрақ батыр









Дескриптор

  • Бәмсі –Байрақ пен Алпамыс батыр жырын салыстыра отырып оқиды.

  • ортақ қасиеттерін табады.

ҚБ " Басбармақ" әдісін қолданамын.

«7 неге» әдісін басшылыққа ала отырып бүгінгі сабаққа байланысты оқушыларға қорытынды жасатамын.

1. Шығарманың идеясын анықтау үшін неге сүйендіңіз?

2. Шығарманың тарихы неге құнды деп ойлайсыз?

3. Біз неге шығармадағы кейіпкерлердің ерлігін өмірде қолданбаймыз?

4. Бану шешекке құда түсу үшін неге бірінші ағасы Қаршардың алдынан өту керек?

5. Байбөрі неге өкіріп жылады?

6.Жалпы оқиға желісі неге Сыр бойында болған?

7.Бәмсі Байрақтың алтын кесесі неге қолынан түсіп кетеді?

Дескриптор:

- оқушылар сабақтан алған әсерін толық ашып айтады.

Қ.Б.: «От шашу» әдісі арқылы бағалаймын.



«Графикалық органайзер»

































ҚБ " Басбармақ" әдісі



«Төрт сөйлем» әдісі



























ҚБ " Басбармақ" әдісі





«Қос диаграмма» органайзері

























ҚБ " Басбармақ" әдісі



«7 неге» әдісі



«От шашу» әдісі

ІІІ. Сабақтың

соңы:

/5 минут/

Оқушы үнін есту,білу мақсатында кері байланыс ретінде 770 ₸ - Сатып алу

Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!