Авторы: Абдиева Салтанат
Калдыбаевна
Жамбыл облысы, Тараз қаласы,
М.Мақатаев атындағы №14 орта мектеп, әлеуметтік
педагог
Тақырыбы: «Мықты отбасы – мықты
мемлекет»
Сәлеметсіздер ме
құрметті ұстаздар, ардақты ата -
аналар! Тал бесіктен, жер бесікке дейінгі адам өміріндегі тәрбиенің
ұйытқысы ата - ана мен мектеп. Болашақ десек те, келешек десек де
бала - ұрпақ деген мағынаны білдіреді. Адамның өзге тіршілік
иесінен айырмашылығы – дүниеге перзент әкелген соң, оның болашағын
ойлау, адам етіп тәрбиелеу.
Бала тәрбиесі – бір отбасының ғана емес, бүкіл қоғамның мемлекеттік
абыройлы міндеті. Осыған орай бүкіл ата - ана тәрбиеге бет бұруы
керек. Ұрпақ тәрбиесіне мүдделі екендігін ата - аналар іс - жүзінде
дәлелдеп отырулары тиіс. Міне осындай ынтымақ бірлігінде ғана
ойдағыдай нәтиже берері ақиқат. Жас ұрпақ біздің өміріміздің
тікелей жалғастырушы ғана емес, еліміздің тірегі, мызғымас
болашағы. Адамзаттың өмірдегі ең қымбаттысы, көз қуанышы – бала.
Бала – дербес тұлға. Оның бойындағы табиғи қасиеттер, адамгершілік
құндылықтары отбасында, мектепте, әлеуметтік ортада нәрленеді.
Баланың бас ұстазы – ата – анасы. Бізде көптеген ата - аналар
баланың кемшілігін мектептегі мұғалімдерден көреді. Отбасында
мұғалімдер туралы жақсы пікір айтылса, алдымен ата - ананың мектеп,
ұстаз туралы жақсы ниеті балаға жақсы әсер етеді. Ондай балалардың
оқуға, білімге, мектепке құштарлығы артады. Ұстазды, адамды сыйлауы
өзгеше болады. Мектеп, ұстаз туралы басқаша пікірде көңілі толмаған
ойлардың жетегінде баласының алдында ғайбаттау сөздер сөйленетін
болса, ол баланың мектеп, мұғалімге көзқарасы өзгереді. Оқу -
үлгеріміне әсер етеді. Немқұрайлы қарап, үлгерімі нашарлайды. Ата -
ана өз баласының ынтасын үйдегі тәрбие арқылы өзі жойып отырғанын
білмейді. Бала тәрбиесі отбасынан басталады. Мектепке келгеннен
кейін ол мінез отбасында қалыптасқан тәрбие одан әрі жалғасады. Бір
тәуліктің яғни 24 сағаттың 6 сағаты мектепте, қалғаны тәрбие
ордасы, үнемі ата - ана болып қала береді. Баланың сабаққа саналы
қарап озат оқушы болып өсуі, ол мұғалім мен ата - ананың бірігіп
өсірген жеміс ағашы. Сонымен әрбір ата - ана өз баласының тәрбиелі
де, саналы, мәдениетті, жүрген ортасында сүйкімді болу үшін алдымен
тәрбиені өзінен бастағаны жөн, яғни оғаш қылықтармен баласына үлгі
- өнеге көрсетпеуге тырысқаны жөн. Жас кезінде баласына дұрыс
тәрбие бере алмаған ата - ана кейін бармағын тістеп, өкініп қалады.
Қалай қисайтсаң солай өседі. Оның түзу жолмен жүріп білімді де
саналы азамат болып өсуі біздің, яғни әрбір ата - ананың
қолында.
Адам азса, тәрбиенің
жоқтығынан азады, қоғам азса адамдардың тәрбиесіздігінен азады.
Балаға дұрыс тәрбие беру қоғамның
болашақ дамуының кепілі. Сондықтан да
баланың тәрбиесін мектепке тапсырып қоймай, ата-ана, бүкіл қоғам,
ақпарат құралдары болып атсалысу қажет.
Отбасы – ол ең жақын
адамдардың ошағы. Отбасы-адам баласының
өсіп-өнер алтын ұясы. Адамның өміріндегі ең қуанышты қызық дәурені
осы отбасында өтіп жатыр. Ата-аналардың балалары алдында олардың
денсаулығының дұрыс жетіліп өсуін қамтамасыз ету, тәрбие беру,
білім беру, үй болып аяққа тұрып ел қатарына қосылып кетуін
қамтамасыз ету сияқты міндеттерін орындауы, ал балалары алдында
ата-анасын қамқорлыққа алып, сүйеніш болуы секілді міндеттері
ұштасып жатады. Бүгінгі таңдағы отбасы тәрбиесінде қоғам ата-аналар
алдына үлкен жауапкершілікті жүктеп отыр. Бүгінгі тәрбие берудің
негізгі міндеттерінің өзі «ең алдымен дені сау, ұлттық сана сезімі
оянған, рухани ойлау дәрежесі биік, ар-ожданы мол, мәдениетті,
парасатты, еңбекқор, іскер, бойында басқа да ізгі қасиеттер
қалыптасқан адамды тәрбиелеу» деп көрсетілген Қазақстан
Республикасының тәлім-тәрбие тұжырымдамасында. Отбасы тәрбиесінің
негізгі мәні отбасындағы өзара ынтымақтастық пен түсіністік болып
табылады. Балалар ата-анасының еңбектегі ісіне көңіл бөліп, оны
түсінуге тырысады. Ата-аналар да балаларының күн сайынғы
әрекеттерін қадағалап жағдайларын біліп отырады. Отбасының берік
негізі міне, осы рухани мүдденің бірлігінде. Оның біртұтас
ынтымақта болуы, береке бірлігі ең алдымен ата-ана мүддесінің мәні
мен мағынасында, әке мен шешенің бір-біріне, балаларына, олардың
достары мен жолдастарына деген қарым-қатынасына байланысты болады.
Босағасы берік отбасында әрбір адам өзара қамқорлық пен татулыққа,
үй іші жұмыстарын жұмыла кірісіп орындауға, жақсы мен жаман туралы
пікірлерін ортаға салып ұштастыруға, қаражатты дұрыс бөліп
тұтынуға, еңбекпен табылған ақша құнын бағалап, қадірлеуге
үйренеді. Баланың адамдармен қарым-қатынас жасауы, қоғамға енуі
отбасынан басталады. «Ұяда не көрсең, ұшқанда соны аласың» дегендей
бала тәрбиесі ол дүниеге келген алғашқы күннен басталады. Бала
өскен сайын, оның тәрбиесі де күрделеніп, оған қойылатын талаптарда
күшейе түседі. Қай елде, қай кезде болмасын,
бала тәрбиесін ерекше дамытушы да, ілгері апарушы да - балалар,
яғни бүгінгі ұрпақ - ертеңгі елдің болашағы. Отбасының қоғамдағы
мақсаты: баланы дамытып қана қоймай, оны өмірге дайындап, рухани
жағынан жеткізіп, тұлға ретінде қалыптастыру. Мына жасампаз
ғасырда, жаһандану дәуірінде мектеп партасында отырған баланың жан
- жақты білім алуына ең бірінші ықпал ететін - ұстаз болса, оның
сүйеніші ата - ана. Өз ата-анасын
сыйлап, құрметтеп үйренген бала өзге
ата-аналарды да құрметтей біледі, қашан да үлкендер алдында өзін
дұрыс ұстап, құрмет пен қамқорлық таныта
біледі. Ата-ана тәрбиесі қоғамдық
тәрбиемен ұштасады, бірін-бірі толықтырады. Ата-ана тәрбиесі терең
ата-аналық сүйіспеншілік пен қамқорлыққа толы болса, қоғамдық
тәрбие балалардың өзін көпшілік ортада ұстай білу қалыптарына
тәлімдейді. «Болашақ ұрпағымызды тәрбиелегенде оларға жасайтын
имандылық пен сауаттылық қасиеттерді сіңірсек, тәлім-тәрбие берсек,
сонда ғана рухы дамыған, Отанның гүлденуіне өз үлесін қоса алатын
азамат өсіре аламыз. Баланың болашағына толғанар
ел, ойланар отбасы қалыптасса ғана, елдің болашағы зор
болмақ. Мақтан етер ұрпағымыз,
қазыналы қарттарымыз көп болып, қазақтың әр отбасының керегесі кең,
шаңырағы берік болсын!
Бала тәрбиесіндегі негізгі
қағидалар:
1. Баланы жас кезінен бастап сыйлап, қадір –
қасиетін, ар – намысын бағалап, дұрыс сөйлесіп, дұрыс қарым –
қатынас жасаған
абзал.
2. Әдепсіз сөз, дөрекі айқай – тәрбиедегі
жаман әдіс. Бала оған үйреніп кетеді. Соған орай дөрекілікке бой
алдырады.
3. Өзің баланы сыйламай тұрып, одан өзіңе
ілтипат, құрмет көрсетуін талап етудің өзі
ұят.
4. Баланың айтайын деген өтінішін,
ақылдасқысы келген мәселесін тыңдап ақыл – кеңес беру
керек.
Нақыл сөздер:
-
«Анаң- асыл қазынаң,
әкең- асқар тау».
-
«Ата- ананың міндеті-
тәрбиелеу және жақсылықты
үйрету».
-
«Бала- біздің
болашағымыз»
-
«Бала әкеден ақыл,
анадан мейірім алады».
-
«Бала- өмірдің жалғасы,
отбасының жеміс берер гүлі».
-
«Балаға сіңірген ата-
ана еңбегін бала өмір бойы ақтап бола алмайды. Балаға деген
махаббатқа ешбір махаббат теңдесе алмайды, ол өле- өлгенше
сусындайтын махаббат.
Мақсаты:
1. Ата - ананың өмірге деген көзқарасын өзгерту
2. Ата - аналарды балаларға жауапкершілікпен қарауға шақыру
3. Баланың бүгінгі істеген қадамы ертеңгі тұлға ретінде
қалыптасуына үлкен әсер ететінін атап өту
Міндеті:
1. Балаларды адамгершілікке тәрбиелеудегі ата - ананың
жауапкершілігі
2. Мектепте ата - ананың оқу - тәрбие саласындағы рөлі
3. Алдағы уақытта оқушыларды тәрбиелеуде мұғалім мен ата - ананың
бірігіп жұмыс жасауы.