Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация жариялап
2 млн. ₸ табыс табыңыз!
0 / 1
Материалға шағымдану
Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
1 бонус = 1 теңге
Бонусты сайттағы қызметтерге жұмсай аласыз. Мысалы келесі материалды жеңілдікпен алуға болады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Түсінікті
2024-2025 оқу жылына арналған
қысқа мерзімді сабақ жоспарларын
Жүктеп алғыңыз келеді ме?
Нашар еститін оқушылардың сөйлеу тілін дамыту жолдары
Материал туралы қысқаша түсінік
Беріліп отырған материал ұстаздарға жіне ата-аналарға әдістемелік көмек ретінде қажет
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады.
Толығырақ
09 Қаңтар 2019
1360
1 рет жүктелген
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
«Алматы облысының білім басқармасы» мемлекеттік мекемесінің «Талдықорған қаласының есту қабілеті бұзылған балаларға арнайы мектеп-интернаты» коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Нашар еститін оқушылардың тіл дамыту жұмыстарын дамыту жолдары Педагогика саласында тіл біліміне ерекше мән беріліп, тіл мен сана, сөйлеу мен ойлау өте тығыз байланыста қарастырылады. Адам ойы сөйлеу тілінде көрініс табатындықтан, дұрыс сөз құрау, өз ойын нақты да тиянақты жеткізу ақыл ойдың көрінісі болмақ. Сөздердің грамматикалық жүйесін, олардың қолдану тәсілдерін меңгеру арқылы да бала қоршаған ортаны таниды.Құлағының есту кемістігі бар балалар мектебінде байланысты сөйлеу тілінің негізгі мақсаты- бірнеше сөйлемдермен өз ойын, сезімін, талабын баяндап беруге баларды үйрету, сонымен бірге істеген жұмыстары жайында кеңейтілген монолог құрастыруға үйрету. Есту қабілетінің нашарлауына, есту кемшілігіне байланысты оқушы үлкендерге еліктеу арқылы сөз, сөз мағынасын қабылдай алмайтындықтан арнайы түзету жұмыстары, байланыстырып сөйлеу тілі дағдыларын қалыптастыру іс-әрекеттері арнайы сурдопедагогикалық талаптарға сай жүргізіліп, естімейтін баланың байланыстырып сөйлеу тілі дағдылары қалыптастырылып, өмірге бейімделеді. Сөйлеу тілі есту қызметінің нашарлауына тікелей тәуелді. Естімейтін балалар нашар еститіндерге қарағанда даму деңгейі төмен. Естімейтін балалар сөйлеу тілін арнайы оқыту барысында ғана меңгереді, ал нашар еститіндер өздерінің есту қызметінің қалдығы көмегімен, сөздік қорын аз да болса жинай алады. Педагогикалық дерісті дұрыс ұйымдастыру үшін сөйлеу тілінің деңгейін, арнайы білім беру мекемесін анықтау мақсатында есту қызметінің деңгейін білу қажет.Сөйлеу тілінің дамуына есту қызметінің бұзылу уақыты үлкен әсер етеді. Есту қызметі бала өмірінің қай кезеңінде болмасын бұзылуы мүмкін, сөйлеу тілінің деңгейі де осыған байланысты болады. Есту қызметі қанша ерте бұзылса, сонша сөйлеу тілінің деңгейі төмен болады.Сөзді қабылдау және оны ұғыну бір-бірімен тығыз байланысты. Сөзді дұрыс қабылдамай тұрып, оны ұғынуға болмайды. Ал естімейтін баланың дыбыстарды қадағаламауына байланысты сөзі таза болмайды, сондықтан да түзетіп, таза сөйлеуді талап етіп отыру аса қажет.Еститін адамдармен бірге жүру, қарым-қатынас жасау арқылы естімейтін баланың да байланыстырып сөйлеу тілі, сөз байлығы молая бастайды.Тіл дамыту тек қана оқушының сөздік қорының молаюы ғана емес, шебер, мәнерлі сөйлеуге, ойын жатық жеткізуге де баулу болып табылады.Тіл дамыту мен ойды дамыту- тұтас жүйе. Екеуі қосылып, өмірді, әлемді, дүниені танытады. Тіпті бұл екеуі оқушының ішкі «менін» танытады. Адам ойы сөйлеу тілінде көрініс табатындықтан, дұрыс сөз құрау, өз ойын нақты да,тиянақты жеткізу ақыл ойдың көрінісі болмақ. Сонымен қатар көргенін айтып талдау арқылы да оқушы қоршаған ортаны таниды. «Оқушы шығарма жаза алмайды, мазмұндау деңгейі төмен, кез-келген ортада өзінің пікірін жеткізе алмайды» деген пікірлерді жиі естиміз. Көңіліндегі жақсы ойын айта алмай, берекесі қашып, білгенін жеткізе алмайды.Өз тәжірибеме сүйене отырып, тіл ұстарту жұмыстарының мынандай жолдарын қарастырдым.
Нашар еститін оқушылардың тіл дамыту жұмыстарын дамыту жолдары Педагогика саласында тіл біліміне ерекше мән беріліп, тіл мен сана, сөйлеу мен ойлау өте тығыз байланыста қарастырылады. Адам ойы сөйлеу тілінде көрініс табатындықтан, дұрыс сөз құрау, өз ойын нақты да тиянақты жеткізу ақыл ойдың көрінісі болмақ. Сөздердің грамматикалық жүйесін, олардың қолдану тәсілдерін меңгеру арқылы да бала қоршаған ортаны таниды.Құлағының есту кемістігі бар балалар мектебінде байланысты сөйлеу тілінің негізгі мақсаты- бірнеше сөйлемдермен өз ойын, сезімін, талабын баяндап беруге баларды үйрету, сонымен бірге істеген жұмыстары жайында кеңейтілген монолог құрастыруға үйрету. Есту қабілетінің нашарлауына, есту кемшілігіне байланысты оқушы үлкендерге еліктеу арқылы сөз, сөз мағынасын қабылдай алмайтындықтан арнайы түзету жұмыстары, байланыстырып сөйлеу тілі дағдыларын қалыптастыру іс-әрекеттері арнайы сурдопедагогикалық талаптарға сай жүргізіліп, естімейтін баланың байланыстырып сөйлеу тілі дағдылары қалыптастырылып, өмірге бейімделеді. Сөйлеу тілі есту қызметінің нашарлауына тікелей тәуелді. Естімейтін балалар нашар еститіндерге қарағанда даму деңгейі төмен. Естімейтін балалар сөйлеу тілін арнайы оқыту барысында ғана меңгереді, ал нашар еститіндер өздерінің есту қызметінің қалдығы көмегімен, сөздік қорын аз да болса жинай алады. Педагогикалық дерісті дұрыс ұйымдастыру үшін сөйлеу тілінің деңгейін, арнайы білім беру мекемесін анықтау мақсатында есту қызметінің деңгейін білу қажет.Сөйлеу тілінің дамуына есту қызметінің бұзылу уақыты үлкен әсер етеді. Есту қызметі бала өмірінің қай кезеңінде болмасын бұзылуы мүмкін, сөйлеу тілінің деңгейі де осыған байланысты болады. Есту қызметі қанша ерте бұзылса, сонша сөйлеу тілінің деңгейі төмен болады.Сөзді қабылдау және оны ұғыну бір-бірімен тығыз байланысты. Сөзді дұрыс қабылдамай тұрып, оны ұғынуға болмайды. Ал естімейтін баланың дыбыстарды қадағаламауына байланысты сөзі таза болмайды, сондықтан да түзетіп, таза сөйлеуді талап етіп отыру аса қажет.Еститін адамдармен бірге жүру, қарым-қатынас жасау арқылы естімейтін баланың да байланыстырып сөйлеу тілі, сөз байлығы молая бастайды.Тіл дамыту тек қана оқушының сөздік қорының молаюы ғана емес, шебер, мәнерлі сөйлеуге, ойын жатық жеткізуге де баулу болып табылады.Тіл дамыту мен ойды дамыту- тұтас жүйе. Екеуі қосылып, өмірді, әлемді, дүниені танытады. Тіпті бұл екеуі оқушының ішкі «менін» танытады. Адам ойы сөйлеу тілінде көрініс табатындықтан, дұрыс сөз құрау, өз ойын нақты да,тиянақты жеткізу ақыл ойдың көрінісі болмақ. Сонымен қатар көргенін айтып талдау арқылы да оқушы қоршаған ортаны таниды. «Оқушы шығарма жаза алмайды, мазмұндау деңгейі төмен, кез-келген ортада өзінің пікірін жеткізе алмайды» деген пікірлерді жиі естиміз. Көңіліндегі жақсы ойын айта алмай, берекесі қашып, білгенін жеткізе алмайды.Өз тәжірибеме сүйене отырып, тіл ұстарту жұмыстарының мынандай жолдарын қарастырдым.
- Әңгімені оқыта отырып, оқушы дәптеріне қысқаша оның тақырыбы, сюжеті, идеясы, мазмұнын жаздыру. Сонда оқушы не туралы, қандай бағытта сөйлеу керектігін түсініп отырады.
- Табиғат көріністерін, әр түрлі өмір құбылыстарын, адамдардың бейнесін, іс-әрекеттерін баяндауда көркемдеу, бейнелеу құралдарын пайдаланып, сөйлей жаза білуге дағдыландыру, жетелеу.
- Белгілі бір шығармаға дейін өзіндік пірін немесе көзқарасын білдіру үшін мұғалім өзін оқушымен тең дәрежеде ұстай отырып: «Менің ойым мынандай, ал сен не айтасың?», «Кейіпкердің орнында болсаң, сен қандай әрекет жасар едің?» т.с.с сұрақтар арқылы жетелеп отыру.
- Оқушылардан кез-келген шығарманы немесе мәтінді көзбен алу емес, түсініп отыруын үнемі қадағалап отыру.
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)