Тапсырма:
«Аквариум» әдісі
арқылы әр топқа оқулықта берілген мәтінді тақырыпша бойынша бөліп
беріледі. Білім алушылар мәтінмен
танысады.
Берілген тапсырма
бойынша жеке, жұптық, топтық жұмыстар
жүргізіледі.
Тапсырма. Әдісі:
Венн диаграммасы
Оғыз
Қарлұқ
Оғыз мемлекетінің
территориясын Қазақстан картасынан
көрсету
Тапсырма:«Идеялы
ойлар»
1. Оғыз мемлекеті
қашан , қай жерде құрылды , орталығы қай
қала?
(ІХғ. аяғы – Хғ басы
Сырд. орта және төменгі ағысы . Орт: Янгикент (Жаңа Гузия)
)
3. «Оғыз» сөзінің
шығуы туралы қандай пікірлер бар
?
А) Уыз
б) Садақтың оғы в)
Өгіз
4. Махмуд Қашғари
оғыздарды қай жерде тұрды деп жазады
?
Жетісу және Ыстықкөл
мен Шу өзенінің аралығында басқа түркі тілдес тайпалармен
қатар
5. Оғыздар не
себепті сырдария бойына қарай
ығысты?
Қарлұқтардың
күшеюіне байланысты
ІІ топ :
Оғыздардың тайпалық құрамы және қоғамдық
құрылысы
Кангар -
печенегтер
Сырдария аңғарының
тайпалары
О ғыздар Арал
маңының тайпалары
Қ ұрамына Каспий
бойының тайпалары
Үнді-еуропалықтар
,
Финн -
угорлар
Мағынасын
тап»
«ел» - тайпалық
одақтар
«жабғу» - Оғыздар
билеушісі
«инал» - жабғудың
мұрагері
«атабек» - иналдың
тәрбиешісі
«қатын » - жабғудың
әйелі
«сюбашы» -
әскербасы
«күл - еркін» -
кеңесшілер
«қаңқаш» -
шонжарлардың кеңесі
«ұлы және кіші
құрылтай» - ел басқарудағы ең жоғарғы
орган
«боз оқ» және «үш
оқ» - құрылтайда қағанның балаларының отыратын
орны
«ұрық» - атақты
тұқымдар , әулеттер
«Оғызнама »
дерегінде жабғу жерін неше аймаққа
бөлді№
ІІІ топ : Саяси
жағдайы :
1. Оғыздар қандай
елдермен соғыс жүргізді?
Печенегтермен ,
хазарлармен , Орта Азия , Шығыс Түркістан,
Қытай
2. Оғыз билеушілері
аладрына қандай мақсат
қойды?
1. Қара теңіз , Дон
өзенінің бойындағы жақсы жайылымды қолға
қарату
2. Еуропаны Азиямен
байланыстыратын аса маңызды сауда жолдарын
алу
3. Оғыз
тайпаларындағы наразылықтардың шығуына не себеп
болды?
Соғыс , алым –
салық
4. Оғыз мемлекеті
қашан , кімдердің шабуылынан құлады
?
ХІ ғ. басында
Қыпшақтардың
ІҮ топ :
Шаруашылығы кәсібі мен
қолөнері
Мұғалім берген
сұрағына жауап алған соң, логикалық ойлауды ашу үшін, басқа
оқушылардан айтылған идея туралы ойларын сұрайды. Мысалы, «....
идея туралы басқалар не ойлайды?» Тапсырма. Әдісі: «Ашық
сұрақ»
Сабақтың түйінді идеяларын
қорытындылау үшін ашық сұрақтар беру. Мысалы: Не себептен Оғыз
мемлекеті басқа көрші мемлекеттермен жақсы қарым-қатынаста
болды?
|