Жаңаөзен
қаласы
№9 орта
мектеп
Ойын
арқылы
ойлау қабілетін
арттыру
(Ребус, жұмбақтар,
жасырынған ноталар)
Кітапшаны жинақтаған:
Саз пәні мұғалімі: Утебаева Ж. А
«КЕЛІСЕМІН»
«БЕКІТЕМІН»
Мектеп әдіскері:______ №9
о.м. басшысы
Тлеумагамбетова С.М.
Есбосинов Б.С._____
Бұл кітапшаға мұғалім сабақта
қолданатын әртүрлі ойын, ребус, жұмбақтар
жинақталған.
Қай сабақта болсын оқушылардың
сабаққа белсенділігін, қызығушылығын арттыру үшін ойын элементтерін
жиі қолданады. Ойын арқылы ойлау қабілетін арттырады. Сондықтан осы
кітапшаға жинақталған мұғалімнің әдіс-тәсілі сабақта оқушылардың
жалықпауына, ән-саз сабағына құрметпен қарауына тиімді жолдарын
таңдаған.
Музыкалық
ребус
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Жауабы:
-
Фатима екеуіміз доп
ойнадық.
-
Мина мен Фатима киноға
барды.
-
Ноталарды төменнен
жоғары белгіле.
Тең
ұзақтық
Ноталарды
үйреніңдер
Санап өлшемін
анықта
Нүктелік
ұзақтық
Бүтін
нүктетұрағым
Үш жартылық
құрадым
Жарты нүкте досым
бар
Ширек болып
қосылар
Орында: Өлеңдегі ноталарды жазу
ретімен көрсет
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Ширектік
нотамын
Нүктеден
қорқамын
Сегіздік үшеу
боп
Қосылып
жорытамын
Орында: Өлеңдегі ноталарды жазумен
орналастыр
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
А-дан
басталатын әннің атын
ата
_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Мына суретке қарап әнге
ұқсас құра
Аң патшасы
Арыстан
Патша болып
жарысқан
Дәл бассаң
ақырамын
Бәріңді
шақырамын
/фермата/
Ноталардың
анасымын
Таяғы бар
баласының
Бояп жіберсең
өзгеремін
Жалау тақсаң тез
жүремін
/Бүтін, жартылық, ширектік,
сегіздік ноталар/
Жабырқауды
білмейміз
Жалқаулықты
сүймейміз
Біз-талапты жас
ұлан,
Үлгі аламыз
жақсыдан
/Е.Өтетілеуов/
Сөзжұмбақты
толтыр
Әннің атын
тап
Мына суретке қарап
ноталардың атын айт
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Ұйқасын
тап
-
Әуенге кім
құмартпас
Берсе ырғақ
.................
-
Жан серігім ол
мына
Деді Құрман
................
-
Ауыл жұрты
сабылды
Соғып едім
..................
-
Қарындашпен
орында
-
-
2.
-
3.
-
Дұрысын тапсаң ұлттық
аспаппын
Орында:
Үстінде нүкте қойылған
әріптерді алып таста
Жасырылған аспапты
тап
Нота
до
Мүйіз
/көне
аспап/
Асатаяқ
/ұрмалы
аспап/
Быр
/жалғауын
қос/
Додан басталып
тұрамын,
Мүйізбен
асатаяқты,
Дос қып
аламын,
«Быр» жалғауын
жалғасаң,
Ұлттық аспап боламын.
/домбыра/
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Кө-кек деген дауыс қалай
орындалып тұр.
Ребусты
шеш
Тапсырманы
орында:
Өздеріңе таныс әндермен
күйлердің ішінен табиғатқа арналған әндер м ен күйлерді дұрыс
тапсаң бос торкөздер толады.
Жұмбақтарды
шеш
Көтеріліп
сызықтан
Жоғары өрлеп
барамын
Биіктеп қайта
түскенде
Жай-барақат
боламын
/Гамма/
Нүкте қойсаң
қасыма
Ұзақ сөйлеп
тұрамын
Қысқа айт десең
тездетіп
Түсініксіз
боламын
/Нүктелі
нота/
-
-
Әннің атын
ата
Бос жерді толтырып
орында
Айналайын
.................
Су
аламын...................
Кіп-кішкентай.............
Тисін
елге....................
Аспандағы...................
Маңдайдағы................
Ұйықта
енді.................
Толықсыған.................
Тапсырманы
орында:
Адасқан сөздерді орналастыр.
(құндызым, жылама, ұйықтап, пайдаң, қырмызым, айдан, бөпешім,
сайдан)
Музыканың дыбыс реті
мыналар:
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
До, ре, ми, фа, соль, ля, си,
до.
Осы ноталарды ретімен нота
сызығына орналастыр.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
До, си, ля, соль, фа, ми, ре,
до
Осы ноталарды ретімен кері
орналастыр
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Гаммалық қатар
түзе.
Барлық жұмысты қарындашпен
орында.
Қай әннің
нотасы
Өзің орындап
көр
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Әнді сөзімен үйренбес бұрын,
әуелі нотаның сольфеджиолық айтылумен
орында.
Әндегі мына белгіні # диез
дейді.
Динамикалық белгілер не үшін
керек.
Жұмбақты
шеш.
Диез, бекарь,
бемоль
Бізге үйлесер тек
ол
Қайсы үлкен айта
ғой
Ойланбай-ақ тек
бол
/Диез/
Жұмбақты қарындашпен
орында.
Пеш түбінде ..............
отыр,
Аздап көзін қысып
.............
............... етін жегісі
кеп,
Тісі оның ...........
...............
Ағайынды
жетеуміз,
Басы мен соңы
екеуміз.
Ойланбай-ақ айта
гой,
Қай нотамыз
екеуміз.
/до/
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Суретке қарап әңгімелеп
бер
Әннің атын тап.
................................
Ноталардың аттардың ережеге
сәйкес жаз
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
-
Нота сызығының өзіне
орналастыр.
-
Сызықтардың арасына
орналастыр.
-
1-сызықтың астына 5-сызықтың
үстіне орналастыр.
-
1-сызық қосымша 5-сызық
қосымша ноталардың аты: до, ре, ми, фа, соль, ля, си,
до
Әннің жалғасын
ұйқастыр
-
Үнемі дабыл
..............
Өршітемін
.................
Жүрегіңді
тербетіп
Қоздарамын
қаныңды
-
Базардан алып келген сары
сандық
............................................................
Он жігіт кілтін салып, қозғап
көрсек
.............................................................
-
Бас бар, денесі жоқ, бойы бір
кез,
........................................................
Қозғалсаң қос құлағын тігіп
алып
.........................................................
Тапқан сөздеріңді
қарындашпен орында
1.
2.
3.
Ұзын құлақ сұр
қоян,
Естіп қалып
сыбырды.
Ойлы қырлы
жарлармен,
Ытқып-ытқып
жүгірді.
Сөзін жазған
кім?
Әуенін жазған
кім?
Орында:
Берілген тапсырманы
қарындашпен жазып әннің атын ата.