Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Unit 5 Our Health.

    Lesson plan 51

    School: Besikty secondary boarding school

    Date: 15.01.2021.

    Teacher's name: Mamenova Zoya Karazhanovna


    CLASS: 6 “ә”

    Number present:

    absent:

    Lesson title

    Language Focus. Can for ability and permission.

    Learning objectives

    6.C1 use speaking and listening skills to solve problems creatively and cooperatively in groups

    6.C9 use imagination to express thoughts, ideas, experiences and feelings

    6.UE 13 use might may could to express possibility on a limited range of familiar general and curricular topics

    6.S2 ask simple questions to get information about a limited range of general topics

    6.S3 give an opinion at sentence level on a limited range of general and curricular topics

    6. 6. S7 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a limited range of general topics

    6.W8 spell most high-frequency words accurately for a limited range of general topics

    Lesson

    objectives

    All learners will be able to:

    • Identify the theme, new words and use them as the basis for discussion.

    • Demonstrate knowledge for usage of the modal verb "can" for ability and permission, making stories about abilities. Transfer information from the given information into a graphic organizer.

    Most learners will be able to:

    • Select, compile, and synthesize information for an oral presentation

    • Provide a point of view in conversations and discussions; speak about people's abilities.

    Some learners will be able to:

    • Respond to and discuss the reading passage using interpretive, evaluative and creative thinking skills.

    • Make a presentation about your activities at school and after school.

    Level of

    thinking

    Higher order thinking skills (according to the revised Bloom's taxonomy).

    Assessment criteria

    • Read the given text of description and identify the general information.

    • Demonstrate skills of organizing and expressing ideas accurately.

    • Illustrate a viewpoint in a discussion.

    Target language

    Play the piano, go into town, speak languages, make questions, play an instrument, dance the tango, stay out late.

    Values links

    Responsibility, Global Citizenship, Respect and Love to people and school, abilities and permission.

    Cross-curricular link links

    Social Science, Psychology, Information Technology, Art.

    Previous learning

    Vocabulary relating to people's activity, school and school subjects.

    Plan

    Planned timings

    Planned activities (replace the notes below with your planned activities)

    Resources

    Beginning


    7 min


    Class organisation

    We have got eyes and we can see.
    We have got ears and we can hear. 
    We have got legs and we can walk. 
    We have got mouths and we can talk.

















    Middle part

    15 min

























































    15 mins





























    Task:1. Translate into Kazakh


    1. John can play football, but he can't play volleyball.

    2. John can ride a bike, but he can't ride a horse.

    3. Can he play the piano?

    4. Birds can fly and sing but they can’t speak.

    5. A horse can really run very fast and it can jump over fences.

    6. A cat can catch a mouse and it can climb trees.


    We use can with the infinitive without to: I can swim.

    We do not use do \ don’t in negatives and questions with can: I can’t swim.

    We use can before subject in question sentence

    Can you speak English well?

    CAN – very independent, hardworking verb. He does not need helpers; he is a real hard worker, never naughty and works with all subjects.

    CAN works in singular and plural in all persons.



    Make sentences

    Example: Mr White can cook, but he can't fly a plane.


    Write about your abilities:

    I can........

    I can't..........

    What can you and your friend do?

    Can you do the same things?


    Task:2. Make interrogative(question) sentences:

    a) A parrot can speak.

    b) A cat can catch a mouse and climb trees.

    c) They can wear jeans at school

    d) My mum and Dad can read and write English

    e) Many girls in my class can cook

    f) Mike can use chess mobile phones

    g) A snake can walk and run.

    h) A shark can swim quite fast.


    Task: 3. Write sentences with can or can’t and the in the box.Then writeP(permission) or A(ability) next to each sentence.

    wear, play, use, run, watch, go, speak, read

    That’s James. He can run very fast. A


    1. She ________ Italian and Japanese. She's very good at languages. ____

    2. ______ I _______ that film on TV? ___

    3. My grandparents _____ a computer but they want to learn. ___

    4. I’m sorry. You______ to the cinema now. ___

    5. He loves music and he ________ the guitar. ____

    6. You_______ that T-shirt to school if you want. ___


    TEST YOURSELF

    Arrange the sentences

    Example: play / can't / football/ I. I can't play football.

    1) over fences/ they / jump/ can.

    2) fly/ can’t / for a long time /a goose.

    3) an / play / instrument / he / can?

    4) Listen to music he can’t

    5)speak can they Spanish?

    6) do you can what?


    Present your abilities as a whole class.

    INTRODUCTION OF A RULE: If you want to ask for permission, you put a modal verb can or could on the first place. Could is a more polite form.

    Could you show me the way to the London Bridge?

    No, sorry, you can't.

    Why not? Yes, you can.


    The teacher asks Sts. to write:

    What can they do at home and what can't they do?



    Yes

    No

    sing



    Dance



    fly



    Ride a bike



    Play football



    Read the poem and show the abilities:

    "We can"

    We can

    We can jump and play the drum.
    We can draw our Dad and Mum
    We can play and we can run.
    We can have a lot of fun.
    We can swim and we can sing -
    It is very interesting!




    Slide (useful phrases)









    Pictures

    PPT






    Writing

    Worksheet











    The picture of activities at school a school














    Writing

    Worksheet










    VENN DIAGRAM

    End

    3 min.





    Home task:

    W.B. p.41

    Self assessment

    I. I didn’t understand the topic, so I couldn’t answer.

    II.I didn’t understand the topic full, I had

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Маменова Зоя Каражановна
    23 Ақпан 2021
    1010
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    Open lesson Modal verb: Can for ability and permission

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    Open lesson Modal verb: Can for ability and permission

    Материал туралы қысқаша түсінік
    6 сынып мұғалімдеріне арналған
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    Unit 5 Our Health.

    Lesson plan 51

    School: Besikty secondary boarding school

    Date: 15.01.2021.

    Teacher's name: Mamenova Zoya Karazhanovna


    CLASS: 6 “ә”

    Number present:

    absent:

    Lesson title

    Language Focus. Can for ability and permission.

    Learning objectives

    6.C1 use speaking and listening skills to solve problems creatively and cooperatively in groups

    6.C9 use imagination to express thoughts, ideas, experiences and feelings

    6.UE 13 use might may could to express possibility on a limited range of familiar general and curricular topics

    6.S2 ask simple questions to get information about a limited range of general topics

    6.S3 give an opinion at sentence level on a limited range of general and curricular topics

    6. 6. S7 use appropriate subject-specific vocabulary and syntax to talk about a limited range of general topics

    6.W8 spell most high-frequency words accurately for a limited range of general topics

    Lesson

    objectives

    All learners will be able to:

    • Identify the theme, new words and use them as the basis for discussion.

    • Demonstrate knowledge for usage of the modal verb "can" for ability and permission, making stories about abilities. Transfer information from the given information into a graphic organizer.

    Most learners will be able to:

    • Select, compile, and synthesize information for an oral presentation

    • Provide a point of view in conversations and discussions; speak about people's abilities.

    Some learners will be able to:

    • Respond to and discuss the reading passage using interpretive, evaluative and creative thinking skills.

    • Make a presentation about your activities at school and after school.

    Level of

    thinking

    Higher order thinking skills (according to the revised Bloom's taxonomy).

    Assessment criteria

    • Read the given text of description and identify the general information.

    • Demonstrate skills of organizing and expressing ideas accurately.

    • Illustrate a viewpoint in a discussion.

    Target language

    Play the piano, go into town, speak languages, make questions, play an instrument, dance the tango, stay out late.

    Values links

    Responsibility, Global Citizenship, Respect and Love to people and school, abilities and permission.

    Cross-curricular link links

    Social Science, Psychology, Information Technology, Art.

    Previous learning

    Vocabulary relating to people's activity, school and school subjects.

    Plan

    Planned timings

    Planned activities (replace the notes below with your planned activities)

    Resources

    Beginning


    7 min


    Class organisation

    We have got eyes and we can see.
    We have got ears and we can hear. 
    We have got legs and we can walk. 
    We have got mouths and we can talk.

















    Middle part

    15 min

























































    15 mins





























    Task:1. Translate into Kazakh


    1. John can play football, but he can't play volleyball.

    2. John can ride a bike, but he can't ride a horse.

    3. Can he play the piano?

    4. Birds can fly and sing but they can’t speak.

    5. A horse can really run very fast and it can jump over fences.

    6. A cat can catch a mouse and it can climb trees.


    We use can with the infinitive without to: I can swim.

    We do not use do \ don’t in negatives and questions with can: I can’t swim.

    We use can before subject in question sentence

    Can you speak English well?

    CAN – very independent, hardworking verb. He does not need helpers; he is a real hard worker, never naughty and works with all subjects.

    CAN works in singular and plural in all persons.



    Make sentences

    Example: Mr White can cook, but he can't fly a plane.


    Write about your abilities:

    I can........

    I can't..........

    What can you and your friend do?

    Can you do the same things?


    Task:2. Make interrogative(question) sentences:

    a) A parrot can speak.

    b) A cat can catch a mouse and climb trees.

    c) They can wear jeans at school

    d) My mum and Dad can read and write English

    e) Many girls in my class can cook

    f) Mike can use chess mobile phones

    g) A snake can walk and run.

    h) A shark can swim quite fast.


    Task: 3. Write sentences with can or can’t and the in the box.Then writeP(permission) or A(ability) next to each sentence.

    wear, play, use, run, watch, go, speak, read

    That’s James. He can run very fast. A


    1. She ________ Italian and Japanese. She's very good at languages. ____

    2. ______ I _______ that film on TV? ___

    3. My grandparents _____ a computer but they want to learn. ___

    4. I’m sorry. You______ to the cinema now. ___

    5. He loves music and he ________ the guitar. ____

    6. You_______ that T-shirt to school if you want. ___


    TEST YOURSELF

    Arrange the sentences

    Example: play / can't / football/ I. I can't play football.

    1) over fences/ they / jump/ can.

    2) fly/ can’t / for a long time /a goose.

    3) an / play / instrument / he / can?

    4) Listen to music he can’t

    5)speak can they Spanish?

    6) do you can what?


    Present your abilities as a whole class.

    INTRODUCTION OF A RULE: If you want to ask for permission, you put a modal verb can or could on the first place. Could is a more polite form.

    Could you show me the way to the London Bridge?

    No, sorry, you can't.

    Why not? Yes, you can.


    The teacher asks Sts. to write:

    What can they do at home and what can't they do?



    Yes

    No

    sing



    Dance



    fly



    Ride a bike



    Play football



    Read the poem and show the abilities:

    "We can"

    We can

    We can jump and play the drum.
    We can draw our Dad and Mum
    We can play and we can run.
    We can have a lot of fun.
    We can swim and we can sing -
    It is very interesting!




    Slide (useful phrases)









    Pictures

    PPT






    Writing

    Worksheet











    The picture of activities at school a school














    Writing

    Worksheet










    VENN DIAGRAM

    End

    3 min.





    Home task:

    W.B. p.41

    Self assessment

    I. I didn’t understand the topic, so I couldn’t answer.

    II.I didn’t understand the topic full, I had

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Ашық сабақ 6 сынып
    23.02.2021
    1010
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Маменова Зоя Каражановна
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации