Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация жариялап
2 млн. ₸ табыс табыңыз!
0 / 1
Материалға шағымдану
Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
1 бонус = 1 теңге
Бонусты сайттағы қызметтерге жұмсай аласыз. Мысалы келесі материалды жеңілдікпен алуға болады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Түсінікті
2024-2025 оқу жылына арналған
қысқа мерзімді сабақ жоспарларын
Жүктеп алғыңыз келеді ме?
Оқу практика есебі
Материал туралы қысқаша түсінік
Оқу практикасының қорытынды есебі. Студенттерге қатысты практика есептері. Оқу практикасы, педагогикалық практиканың қысқаша өткен мазмұны
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады.
Толығырақ
02 Қырқүйек 2021
1136
0 рет жүктелген
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
6В01701 «ҚАЗАҚ ТІЛІ МЕН ӘДЕБИЕТІ МҰҒАЛІМІН ДАЯРЛАУ»
БІЛІМ БЕРУ БАҒДАРЛАМАСЫ
Білім беру саласының коды және атауы: 6B01 Педагогикалық ғылымдар
Даярлау бағытының коды және атауы: 6В017 Тілдер және әдебиет бойынша мұғалімдерді даярлау
Берілетін дәрежесі: 6В01701 «Қазақ тілі мен әдебиеті мұғалімін даярлау» білім беру бағдарламасы бойынша білім бакалавры
Бағдарламаның типі:
бакалавриат
6 деңгей ҰБШ/СБШ/ХСБЖ
Жалпы кредит кӛлемі: 240 академиялық кредит/240 ECTS
БІЛІМ БЕРУ БАҒДАРЛАМАСЫНЫҢ ПАСПОРТЫ
1.1.Бітірушінің кәсіби қызмет саласы
«Қазақ тілі мен әдебиеті мұғалімін даярлау» білім беру бағдарламасы бойынша білім бакалавры ӛзінің кәсіби қызметін білім беру
саласында атқарады.
1.2.Бітірушінің кәсіби қызметінің нысандары
- негізгі және бейіндік мектептер;
- мамандандырылған мектептер;
- техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі білім беру ұйымдары болып табылады.
1.3.Бітірушінің кәсіби қызметінің түрлері
- оқыту;
- тәрбиелеу;
- әдістемелік;
- зерттеу;
- әлеуметтік-коммуникативтік.
1.4.Бітірушінің кәсіби қызметінің міндеттері
Білімдік қызмет саласында:
- оқу ақпаратын тарату және ӛз бетімен оқуды үйрету;
- білім алушыларды оқыту мен дамыту;
- білім алушыларды оқыту мен тәрбиелеу процесін ұйымдастыру;
Ф7.01-93
12
- педагогикалық процесті жобалау және басқару;
- педагогикалық қызметтің нәтижелерін болжау, коррекциялау және диагностикалау.
Тәрбиелік:
- білім алушыларды әлеуметтік құндылықтар жүйесіне тарту;
- педагогикалық процестің заңдары, заңдылықтары, принциптері, тәрбиелік механизмдеріне сәйкес оқу-тәрбие жұмыстарын іске
асыру;
- сыныптан тыс тәрбие жұмысын жоспарлау;
- нақты тәрбиелік міндеттерді шешу,
- сыныптан тыс жұмыстарда оқушыларды оқыту мен тәрбиелеудің әр түрлі формалары мен әдістерін таңдау және қолдану;
- оқушылар ұжымымен, осы сыныпта сабақ беретін мұғалімдермен, ата-аналармен байланыс орнату.
Әдістемелік:
- білім үдерісін әдістемелік қамтамасыз етуді жүзеге асыру;
- білім беру мазмұнын әр түрлі деңгейде жоспарлау;
- оқыту процесін ұйымдастыру және жүзеге асыру әдістерін анықтау;
- оқыту процесінде жаңа педагогикалық технологияларды қолдану;
Зерттеушілік:
- білім мазмұнын меңгеру деңгейін зерделеу және білім ортасын зерттеу;
- ғылыми-әдістемелік әдебиеттерді зерделеу;
- білім беру саласындағы озық педагогикалық тәжірибелерді зерделеу және қорыту;
- педагогикалық эксперимент ӛткізу, оның нәтижелерін оқу процесіне енгізу.
Әлеуметтік - коммуникативтік:
- кәсіби қоғамдастықпен және білімнің барлық мүдделі тараптарымен ӛзара әрекеттесуді жүзеге асыру;
- кӛп мәдениетті тұлғаны қалыптастыру;
- білім алушылардың тәрбиеленуі мен дамуына қолайлы жағдай жасау және педагогикалық қолдау кӛрсету.
БІТІРУШІНІҢ МОДЕЛІ
1. Пәндік білімі: пәннің салаларын терең меңгерген және толық түсінеді, кәсіби қызметінде білімін дұрыс қолданады.
2. Ұйымдастырушы-әдістемелік қабілеті: кәсіби қызметін жоспарлауда, ұйымдастыру мен басқаруда инновациялық технологияларды
қолданады, кешенді проблемаларды шешуде сыни ойлау мен креативтілік танытады.
3. Зерттеушілік дағдысы: ғылыми-әдістемелік зерттеу жұмыстарын жүргізеді, ғылыми-ізденіс жұмыстарына шәкірттерін баулиды.
Ф7.01-93
13
4. Кӛшбасшылық және кәсіпкерлік дағдысы: командада жұмыс істей алады, қоғамды жаңарту процесінде белсенділік танытады.
5. Мәдени құзыреттілік: ӛз елінің мәдениетті және толерантты азаматы болу қабілетіне ие.
6. Ӛмір бойы оқу қабілеті: ӛз қабілеті мен мүддесін қоғам сұранысымен үйлестіреді.
7. Ақпараттық дағдысы: ақпараттық қоғамның мәнін түсінеді, кәсіби қызметінде АКТ-ны пайдаланады.
БІЛІМ БЕРУ БАҒДАРЛАМАСЫ БОЙЫНША КҤТІЛЕТІН ОҚУ НӘТИЖЕЛЕРІ
ББ бойынша оқу нәтижелері: Осы ББ-ны табысты аяқтағаннан кейін студентер тӛмендегі қабілеттерге ие болуы тиіс:
ОN1 – пәндік және пәнаралық саланың іргелі заңдылықтарының тұжырымдамалық және теориялық негіздерін түсіну және
интеграциялауды кӛрсету;
ОN2 – берілген ақпаратқа сүйене отырып, игерген білімін практикада қолдана алу;
ОN3 – оқушыларды сыни ойлауға, шығармашылыққа, проблеманы бірлесе шешуге тарту мақсатында пәннің ғылымдар
жүйесіндегі орны мен құндылығын, қазіргі жағдайын саралау;
ОN4 – пәнді оқытуда АКТ-ны және цифрлық білім ресурстарын пайдалану;
ОN5 – пән бойынша таңдалған мақсатқа сәйкес оқу жетістіктерін критериалды бағалауды және диагностикалауды қолдана
білу;
ОN6 – оқушының тұлғалық дамуына әсер ету, ӛмір бойы білім алуға бағытталған дамытушы білім үлгісін кӛрсету;
ОN7 – ортақ мақсатқа жету үшін командада тиімді жұмыс істеуде, тұлғааралық қарым-қатынаста коммуникативтілік,
креативтілік және кӛшбасшылық кӛрсете білу;
ОN8 – педагогикалық инновациялық технологияларды оқыту мен тәрбиелеудің мақсатына, күтілетін нәтижелеріне және
оқушылардың физиологиялық ерекшеліктеріне сәйкес қолдана білу;
ОN9 – Тілдік заңдылықтар мен тіл тарихының дамуы жайлы проблемаларды ғылым мен әдістеменің соңғы жетістіктеріне
сүйене отырып тұжырымдау;
ОN10 – ӛзінің және басқалардың идеялары, әрекеттері мен пайымдауларына қызығушылық таныту негізінде сыни және жүйелі
ойлауын дамыту;
ОN11 – Кӛркем шығармадағы әдеби тілді құбылту мен айшықтаудың түрлерін, шығарманың идеясы мен пафосын ұлттық мүдде
тұрғысынан талдау;
ОN12 – Әдеби шығармадағы тұлғалық болмысты гуманистік тұрғыдан талдау, шығармадағы эпизодтар мен бейнелерді
салғастыру мақсатында кӛркем мәтінді интерпретациялау.
Ф7.01-93
14
Пәндер туралы мәліметтер
1
2
3
Ф7.01-93
ОN12
ОN11
ОN10
ОN9
ОN8
ОN7
ОN6
ОN5
ОN4
Кр
Оқу нәтижелері (коды)
еди
т
сан
ы
Жалпы білім беретін пәндер циклі
Жоғары оқу орны компоненті және (немесе) таңдау компоненті
Әлеуметтік жұмыс саласындағы ғылыми
+
+
Әлеуметтіктеориялық және практикалық білімін
саясаттану
дамытады. Саясаттанудың белгілі бір
білімі/
заңдылықтарын,
қоғамның
даму
социальноүдерісіндегі
принциптері
мен
политические
8
+
ұстанымдарын меңгертеді, мәдениеттану
знания
1.Мәдениеттану, ғылымының тарихи дамуын түсіндіреді.
Психология
2.Әлеуметтану,
Саясаттану
Экономика мен бизнес, ҚР құқықтық жүйесі
Құқықтық,
және заңнамасы, мемлекеттік-құқықтық
экономикалық
және конституциялық дамуы, сыбайлас
және
жемқорлыққа қарсы мәдениет негіздері,
экологиялық
экология және ӛмір қауіпсіздігі салаларына
білім
қатысты негізгі ұғымдар мен олардың 5
+
+
арасындағы байланыстар қарастырылады.
Кәсіпкерлік,
кӛшбасшылық
және
инновациялық
дағдыларды меңгеруге
қатысты заңнамалық, тұжырымдамалық,
теориялық негіздерін түсіндіреді.
Базалық пәндер циклы
Жоғары оқу орны компоненті
Оқушылардың физиологиялық- психолоОқушылардың
5
+
гиялық тұрғыдан даму заңдылықтарының
физиологиялық
15
ОN3
Пәндердің қысқаша сипаттамасы
(30-50 сӛз)
ОN2
Пәндердің
атауы
ОN1
№
және
психологиялық
дамуы
4
5
Ф7.01-93
Педагогика
және тәрбие
жұмысының
әдістемесі
Инклюзивті
білім берудегі
арнайы
педагогикалық
технологиялар
негізінде балалар мен жасӛспірімдердің
анатомия-физиологиялық және психологиялық ерекшеліктеріне, жеке басының
қалыптасуына, денсаулығын сақтауға,
нығайтуға қатысты мәселелер қарастырылады. Оқушылардың
қабілеттерін
айқындау мен дамыту, оқытушы мен
оқушы арасындағы қарым-қатынасты
бекіту біліктілігін қалыптастырудың және
балалардың денсаулығын қорғау, дене
шынықтыру, еңбекке баулу жұмыстарын
ұйымдастырудың әдіс-тәсілдері сипатталады.
Педагогика ғылымының негізінде анықталған оның мақсат-міндеттері, категориялары, құрылымы, әдіснамалық негіздері,
негізгі даму кезеңдері, педагогикалық
процесстің түсініктері, оқу-тәрбие жұмыстарының формалары, әдістері, құралдары
қарастырылады. Пәннің ғылымдар жүйесіндегі орны мен құндылығы сараланады;
ӛмір бойы білім алуға дағдыландырады;
педагогикалық инновациялық технологияларды оқыту мен тәрбиелеудің күтілетін
нәтижелеріне сәйкес қолдану жолдарын
меңгертеді.
Инклюзивті білім беру жүйесінің негізгі
ұғымдары,
білім
беру
қызметінде
инклюзивті білім берудің ерекшеліктері,
инклюзивті білім беру жағдайында оқутәрбие процесінде психологиялық-педагогикалық қолдау кӛрсетудің заманауи
модельдері мен оны іске асыру жолдары
қарастырылады. Педагогикалық иннова-
+
5
+
5
+
+
+
16
6
7
8
Ф7.01-93
Әдебиеттануға
және Тіл
біліміне кіріспе
(Әдебиеттануға
кіріспе, Тіл
біліміне кіріспе)
Қазақ
диалектологиясы
Практикалық
қазақ тілі
циялық технологияларды тәрбиелеудің
мақсатына, күтілетін нәтижелеріне, оқушылардың физиологиялық ерекшеліктеріне сәйкес қолдануды үйретеді.
Әдеби шығарманың фабуласы мен
сюжеттік дамуы, кейіпкерлер портреті мен
образы, әдеби шығарманың тақырыбы мен
идеясы, шығармадағы тілдік бейнелеулер,
9
шығарманы ӛмірмен салыстырып бағалау
жайлы түсінік қалыптастырады, эссе
жазудың жолдарын, әдеби шығарманың
идеясы мен пафосын ұлттық мүдде
тұрғысынан талдауды үйретеді; талдаудың
ерекшелігіне сай сыни және жүйелі
ойлауын дамытады. Пәннің ғылымдар
жүйесіндегі орны мен құндылығын сыни
ойлау тұрғысынан саралауды, ғылым мен
әдістеменің соңғы жетістіктеріне сүйене
отырып зерттеуді меңгертеді.
Қазақ әдеби тілі, оның нормалары, тілдегі
жергілікті ерекшеліктер, кәсіби сӛздер, 6
говорларлардың, диалектілердің пайда болу,
қалыптасу жолдарынан, зерттелу тарихынан
хабардар
етеді;
ӛзге
ғылымдармен
байланысына
кӛз
жеткізіп,
талдау
нәтижесінде
тілдік
заңдылықтарды
тұжырымдайды, әдеби тілді практикада
дұрыс қолдануды үйретеді.
Қазақ тілі дыбыстарының жасалу, айтылу
заңдылықтары, емлесі, үндестік заңы, сӛздің
мағынасы, тұрақты тіркестер, сӛз құрамы,
сӛз тұлғасы, сӛз таптары, сӛздердің
байланысу түрлері мен тәсілдері, сӛз тіркесі,
сӛйлем мүшелері, сӛйлем түрлері жайлы 7
+
+
+
+
+
+
17
+
+
+
9
10
11
Ф7.01-93
Қазіргі қазақ
тілінің
фонетикасы
Қазіргі қазақ тілі
лексикологиясы
мен
фразеологиясы
Қазіргі қазақ тілі
морфологиясы
теориялық мәселелерді меңгертіп, тілдік
заңдылықтарды тұжырымдауға, кешенді
тілдік
талдауды
практикада
дұрыс
қолдануға машықтандырады; сыни ойлау
дағдысын дамытады.
Қазақ тілінің дыбыстық құрамы, дыбыстардың жасалу жолы, жасалу тәсілі, сӛйлеу
ағымындағы интонацияның құрамдас бӛліктері, сӛз ішіндегі және сӛз аралығындағы
ықпал заңдылықтары, үндестік заңы, буын
және екпіннің түрлері, олардың атқаратын
қызметтері, фонетикалық құбылыстар жай- 6
лы мәселелерді түсіндіреді. Фонетикалық
талдауды практикалық тұрғыдан меңгертеді, ғылымның жетістіктеріне сүйене
отырып талдау арқылы фонетикалық заңдылықтарды тұжырымдауды үйретеді.
Лексикология тілдік бірлік ретіндегі
сӛздердің семантикалық құрылымы, сӛздік
құрамның толығу жолдары, сӛздіктерді
құрастыру принциптері мен оларды жасау
жолдары, пәннің тұжырымдамалық және 5
теориялық негіздері жайлы мәселелерді
қарастырады; басқа ғылым салалары-мен
байланыстыра отырып, тілдік заңдылықтарды талдауды және оны практикада
дұрыс қолдану жолдарын меңгертеді.
Морфология бойынша ғылыми еңбектерді
зерттеу
қабілетін
дамытады;
морфологияның теориялық негіздері жайлы
мәселелерді меңгертіп, талдаудан алған
білімін практикада дұрыс қолдануға 5
дағдыландырады; морфологиядағы ӛзекті
мәселелерді
ғылымның
соңғы
+
+
+
+
+
+
+
+
+
18
12
13
14
Ф7.01-93
Қазіргі қазақ
тілінің
синтаксисі
Қазіргі қазақ тілі
сӛзжасамы
Латын әліпбиі
және қазақ
жазуының
тарихы
жетістіктеріне сүйене отырып тұжырымдауды үйретеді.
Қазақ тіліндегі сӛз тіркестерінің түрлері,
олардың жасалу жолдары, байланысу
формалары мен тәсілдері, сӛйлем мүшелері, 7
сӛйлемнің түрлері, тыныс белгілері және
олардың қолданылу ерекшеліктері жайлы
пәннің теориялық негіздерін түсіндіреді;
+
+
синтаксистік талдаудың ерекшеліктерін
меңгертіп,
болашақ кәсібінде
дұрыс
қолдануға машықтандырады; синтаксистің
даму тарихын зерттеп, дұрыс тұжырым
жасауға дағдыландырады.
Базалық пәндер циклы
Таңдау компоненті
Сӛзжасам жүйесі, сӛзжасам бірліктері,
туынды сӛздерді зерттеу әдістері, сӛзжасам
тәсілдері, туынды сӛздердің семантикалық
ерекшеліктері, сӛзжасамдық ұяның жасалу 5
+
жолдары, зерттелу тарихы туралы түсінік
қалыптастырады; талдау нәтижесі бойынша
тұжырым жасауды үйретеді, сыни ойлау
дағдысын қалыптастырады.
Қазақ мәдени ӛмірінде қолданылған әліпби
түрлері, емле ерекшеліктері, фонемографиялық жазу типі түрлерінің онтогенездік
дамуы, қазіргі қазақ графикасы мен орфо- 5
+
графиясының теориялық негіздері, емле
ережелерінің уәжі, латын жазуының тарихы,
қазіргі қазақ жазуының мәртебесі мен орны
туралы білімдер жүйесін қалыптастырады;
латын жазуы жайлы соңғы деректерді
талдап,
тұжырымдауға,
пайымдауға
дағдыландырады.
19
+
+
+
+
+
15
16
17
18
Ф7.01-93
Халық ауыз
әдебиеті
Фольклор және
әдебиет
Ежелгі дәуір
әдебиеті
Ертедегі әдебиет
нұсқалары
Ежелгі дәуірден біздің заманымызға дейінгі 6
фольклордың тақырыптық - кӛркемдік ерекшеліктерінің дамуы, фольклордың тарихи
құндылықтары, кейіпкер образы, кӛркемдегіш құралдардың қолданылу ерекшеліктері,
оқиға желісі, шығарманың эстетикалық
құндылығы, фольклор ғылымының жетістіктері және басқа салалармен, әсіресе әдебиетпен байланысы жайлы мәселелерден
хабардар етеді; талдауды практикада дұрыс
қолдануды,
ӛз
идеяларын
ұсынуды,
шығарманы талдауды үйретеді.
Фольклордың табиғаты, оның ӛмір сүру
заңдылықтары, жанрлары, классификациялау принциптері; фольклордың қазіргі
әдебиеттегі кӛрінісі мен қолданысы жайлы
мәселелерді қарастырады; фольклор мен
әдебиетті байланыстыра отырып, шығарманы сыни тұрғыдан талдауға машықтандырады.
Пәнаралық байланыс негізінде Орхон 5
ескерткіштері мен М. Қашғари, Рабғузи, С.
Сараи, Қ.А.Ясауи, Хорезми, Ж. Баласағұни
және т.б. халықтың дүниетанымы мен
наным-сенімі
т.б.
жайында
жазған
шығармалары жайлы мағлұмат береді;
Әдеби шығармадағы тұлғалық болмысты
гуманистік
тұрғыдан
талдауды,
шығармадағы эпизодтар мен бейнелерді
салғастыруды,
кӛркем
мәтінді
интерпретациялауды үйретеді.
Күлтегін мен Тоныкӛк ескерткіштері, ҮІІІІХ ғасырлардағы Түркі қағанаты дәуіріндегі
оғыз-қыпшақ тайпаларына ортақ тілде жа-
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
20
+
+
19
20
Ф7.01-93
Қазақ хандығы
дәуірі әдебиеті
Жыраулар
поэзиясы
зылған ерлік эпостары, Қарахан мемлекеті
тұсындағы (Х-ХІІ ғ.), XІІІ-XV ғасырлардағы
Хорезмидің
"Мұхаббат-наме",
Рабғузидің
"Қиссас-ул
әнбия"
атты
шығармалары
жайлы
білім
жүйесі
қалыптастырылады;
қызығушылық
танытқан мәселеге сыни тұрғыдан талдау
жасап, ойын дамыуға, салғастыру арқылы
мәтінді интерпретациялауға машықтандырады.
Қазақ
халқының
тӛл
әдебиетінің
қалыптасуы жайлы мәселелер басқа ғылым
салаларымен байланысты жүйелі түрде
оқытылады. Асан қайғы, Қазтуғаннан
бастап Доспамбет, Шалкиіз, ХҮІІ ғ. ӛмір
сүрген Жиембет, Марғасқа, ХҮІІІ ғ. 5
Ақтамберді,Үмбетай, Бұхар жырау, Кӛтеш,
Шал, т.б ақындар шығармашылығын сыни
тұрғыдан ұлттық мүддемен байланыстыра
талдауды,
алған
білімін
практикада
қолдануды, мәтінді интерпретацтялауды
үйретеді.
Әдебиеттің
жыраулық поэзия үлгісінде
дамуы, оның ӛзіндік сипаты, суырыпсалмалық дәстүрдің ерекшелігі, авторлық әдебиеттің қалыптасуы қарастырылады. Ежелгі
түркілік поэзия мен ХҮІІІ ғ. жыраулық поэзияның сабақтастығы, идеялық-кӛркемдік
жалғастығы, жыраудың қоғамдық-әлеуметтік тұлғасы, жыраулық мұралардың тарихи
мәселелері гуманитарлық ғылым салаларымен байланыста қарастырылып, ғылымитеориялық тұрғыдан түсіндіріледі, шығармаларды сыни кӛзқараспен талдауды,
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
21
+
+
21
22
23
Ф7.01-93
ХІХ ғасыр қазақ
әдебиеті
Қаратау ӛңірі
ақындарының
шығармашылығы
ХХ ғасыр
басындағы қазақ
әдебиеті
идеялық-кӛркемдік ерекшеліктерін айқындауды үйретеді.
Қазақ әдебиетінің ХІХ ғасырдағы жырау- 5
лық және ақындық поэзиясының табиғи
сабақтастығы, кӛркемдік, стильдік жалғастық мәселелері ғылыми-теориялық тұрғыдан түсіндіріледі. Қазақ хандығы кезіндегі
ақын-жыраулар поэзиясымен дәстүрлі жалғастығын, шығыстық дәстүр сабақтастығын, кӛркемдік әдістерін, Абай, Ыбырай,
Шоқан шығармашылығының ұлттық әдебиет деңгейін биіктетудегі маңызын, тұлғалық болмысты сыни және гуманистік
тұрғыдан талдауды, мәтінді интерпретациялауды үйретеді.
ХІХ ғасырда Оңтүстік ӛңірінде, Қаратау
атырабында ӛмір сүрген ақындардың ӛмірі
мен шығармашылығы және әдеби мұралары, Қаратау шайырларының шығармаларындағы қоғамдық-әлеуметтік мәселелердің
кӛрінісін осы кезеңдегі тарихи оқиғалармен
салыстыра отырып түсіндіреді, шығармаларды жанрлық тұрғыдан талдап, зерделеуге үйретеді.
ХХ ғасырдың алғашқы жартысындағы 7
әдебиеттің қоғамдық-әлеуметтік жағдайымен байланысын, ойсананы оятудағы
міндеттерін терең игертіп, ХХ ғасырдың І
жартысындағы әдеби байланыстарды, дәстүрлі әдебиет үлгісін, әдеби бағыттар мен
олардың басты ӛкілдерінің шығармашылығын салғастыру арқылы шығарманың
идеялық-кӛркемдік ерекшеліктерін ӛздігінше талдауға үйретеді.
+
+
+
+
+
+
+
+
22
+
+
+
24
25
26
Ф7.01-93
Ағартушылықдемократтық
бағыттағы
әдебиет
Қазақ
әдебиетінің
тарихы (1. Кеңес
дәуіріндегі қазақ
әдебиеті,
Тәуелсіздік
жылдарындағы
әдебиет және
рухани жаңғыру
2. Ұлы дала
поэзиясы, Драма
тарихы )
Шетел әдебиеті
ХХ ғасыр басындағы қазақ әдебиетінің жайкүйі,
әдебиеттегі азатшылдық ұраны,
Алашорда әдебиетінің тәуелсіздік үшін
жүргізген
күресі,
діни-ағартушылық,
ағартушы – демократтық бағыт ӛкілдері
жайлы түсінік қалыптастырады; пікір
айтып, талдау дағ-дысын қалыптастыру
мақсатында
сыни
ой-лау
қабілетін
дамытады; мәтіннің идеясын ұлттық
мүддемен
байланыстыра
отырып,
гуманистік тұрғыдан талдауды меңгертеді.
С.Сейфуллин, Б.Майлин, М. Әуезов, 5
С.Мұқанов,
Ғ.Мүсірепов,
Ғ.Мұстафин,
А.Тоқмағамбетов, Ә.Тәжібаев, Т.Жароков,
Ӛ.Тұрманжанов, және т.б. шығармашылығын, проза, драма, поэма, драматургия, сын,
эссе жанрларының даму ерекшеліктерін,
жаңа бағыттардың дамуын пәнаралық салалармен байланыстыра отырып түсіндіреді,
сюжеттік-композициялық талдау жасауды,
әдеби тілді құбылту мен айшықтауларды
салыстыруды, шығарманың кӛркемдік құндылығын бағалауды, мәтінді интерпретациялауды практикада дұрыс қолдануды
үйретеді.
Антикалық әдебиеттің ролі; ағартушылық 5
реализмнің эсте-тикалық ұстанымдары;
ХІХғ. классикалық романтизм; Декаданс
және авангардизмнің,
ХХ ғ. «жаңа
реализм», модернизм, постмодернизмнің
эстетикалық ұстанымдары;
Ч.Диккенс,
Байрон, В.Гюго, Шекспир, Т.Драйзер,
Дж.Лондон т.б. шығармашы-лығы жайлы
білімдер
жүйесін
қалыптас-тырады.
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
23
27
Түркі халықтары
әдебиеті
28
Қазақ тілін
оқыту әдістемесі
29
Қазақ әдебиетін
оқыту әдістемесі
Ф7.01-93
Шығарманы
гуманистік
тұрғыдан
талдауды, оны практикада қолдану жолдарын меңгертеді.
Түркі халықтары
әдебиеті тарихының
кезеңдері, түркі әлемі алыптарының
шығармалары, түркі әлемінің мәденифилософиялық идеялары, түркі тілді
халықтардың кӛркем мәдениетіндегі табиғат
пен адам болмысы жӛніндегі мәселелер
пәнаралық байланыс арқылы түсіндіріледі;
+
+
ақпаратқа
сүйене
отырып,
білімін
практикада қолдануды, жүйелі және
гуманистік тұрғыдан талдап, шығармаға
баға беруге дағдыландырады.
Бейіндеуші пәндер циклі
Жоғары оқу орны компоненті және (немесе) таңдау компоненті
Қазақ тілін оқыту әдістемесінің әдіснамалық-теориялық негіздерін меңгертеді
және әдістеменің негізін қалаған ғалымәдіскерлердің еңбектері мен ой-тұжырымдарына қатысты еңбектерімен, педагогика
және әдістеме ғылымындағы жаңа қағидалармен, әдістеме бағыттарымен таныстыра- 5
+
+
+
ды. Инновациялық технологияларды практикада тиімді қолданудың жолдарын үйретеді; қазақ тілін оқыту әдістемесінің методологиялық-теориялық негіздерін меңгертіп, кәсіби деңгейін кӛтеру мақсатында ӛмір
бойы білім алуға дағдыландырады.
Пән бойынша базалық-нормативтік құжаттар мен оқулықтарды, оқу-әдістемелік кешендерді талдап, тануға үйретеді; оларды
басшылыққа алып, пайдалану дағдыларын 5
+
+
+
қалыптастырады; қазақ әдебиеті материал24
+
+
+
+
30
31
32
Ф7.01-93
Қазақ тілі мен
әдебиетін
жаңартылған
бағдарлама
негізінде оқыту
Инновациялық
технологиялар
және
қашықтықтан
оқыту әдістемесі
Ғылыми-зерттеу
әдістері және
академиялық хат
дарын мектепте оқытудың әдістемелік
жүйесін меңгертеді; білім берудің жаңа
технологияларымен таныстырып, оны оқу
үдерісінде пайдаланудың жолдарын үйретеді; кәсіби біліктілік пен құзіреттіліктерді
үздіксіз дамытып, ӛмір бойы білім алуға,
қарым-қатынаста
коммуникативтілік
танытуға тӛселдіреді.
Спиральды
қағидатпен
білім
беру
мазмұнымен таныстырып, білім маз-мұнын
Блум таксономиясы арқылы меңгер-туді
қамтамасыз етеді; критериалды баға-лау
жүйесін түсіндіреді,
жаңартылған білім
беру бағдарламасын практикада қолдануға 5
қажетті
дағдыларды
қалыптастырады;
ҚМЖ; ОМЖ; ҰМЖ-ларды дайындауда
АКТ-ны қолдану, топта тиімді жұмыс
жасау, кӛшбасшылық қабілетті дамытудың
жолдары жайлы түсінік қалыптастырады.
Оқу үдерісін технологияландыру, мектепте
қазақ тілі мен әдебиетін оқытудың
инновациялық әдістерін әзірлеу және
тәжірибеге
енгізу
саласына
қажетті
теориялық және әдістемелік дайындықты
пысықтайды;
инновациялық
техно- 5
логияларды күтілетін нәтижеге және жас
ерекшелікке сай қолдана білуге машықтандырады.
Пәнді
меңгерудің
мақсаты
білім
алушылардың
ӛзіндік
идеяларын 6
құрылымдық түрде баяндау дағдыларын
қалыптастыру, академиялық дискурстың
ерекшелігін ескере отырып, әр түрлі
ғылыми-ақпараттық мәтіндермен жұмыс
+
+
+
+
+
+
+
+
+
25
+
33
34
35
Ф7.01-93
Қазақ әдеби
сынының тарихы
БАҚ стилі және
редакциялау
Публицистика
және әдебиет
жасау
жолдарын
меңгерту.
Пән
магистрантардың жазу мәдениеті мен сыни
ойлау дағдысын және лингвистикалық прагматикалық
құзыреттіліктерін
қалыптастырады, ӛзі ұстанатын тіл арқылы
жазба
тіл
мәдениетін
жетілдіреді,
академиялық адалдық мәдениеті мен
принциптері жайлы мағлұмат береді.
Әдеби туындының идеялық - кӛркемдік
құнын белгілеу, мәні мен маңызын анықтау
арқылы шығарманың бағалы қасиеттерін,
ерекшеліктері мен кемшіліктерін кӛрсетуге,
оқыған шығарманың байыбына барып, оны
дұрыс бағалауға, сын-пікір айтуға, ұлттық 8
мүдде тұрғысынан талдауға, салыстыру
арқылы кӛркем мәтінді интерпретациялауға
баулиды.
Редакторлық түзетудің түрлері, әдеби редакциялаудың сапасы, корректуралық белгілер,
эссе, хабарлама жазудың жолдары жайлы
түсінік қалыптастырылады; стилистика
және редакциялаудың теориясымен, әдістемесімен қаруланып, тәжірибе жинақтаула- 5
рына, әр түрлі стильдегі мәтіндерді АКТ-ны
қолдана отырып түзетуге, БАҚ материалдарының тілдік, стильдік ерекшеліктерін
сараптап, оларды қолдана білуге, топта
коммуникативтілік, креативтілік танытуға
баулиды.
Публицистиканың пайда болуы, ерекшелігі,
кӛркем әдебиет, журналистика және публицистиканың байланысы, қазақ публицистикасының жаңашылдық түрі, тәуелсіз
Қазақстан публицистикасындағы тақырып-
+
+
+
26
+
+
+
36
37
38
Ф7.01-93
Журналистің
риторикалық
мәдениеті
Қазақ және орыс
тілдерінің
салыстырмалы
типологиясы
Әдебиет
теориясы
тық, проблемалық пішіндік ізденістер 5
жайлы білім жүйесін қалыптастырып,
А.Байтұрсынов, Ғ.Мүсірепов, Ғ. Мұстафин
және т.б. кӛсемсӛз шеберлерінің еңбектері
жайлы мағлұмат береді; ӛз практикасында
АКТ-ны дұрыс қолдану, қоғамдық қарымқатынаста коммуникативтілік, креативтілік
кӛрсету жолдарын меңгертеді.
Қазақ тілінде сӛйлеу мәдениетінің парасат
пайымы, тілдік амалдар, ойдың және
сӛйлеудің дамуы, сӛйлеу мәдениетіндегі
шешендік ӛнер, халық даналығы, сӛз
мәдениетінің орны, мәдениет мәйегі туралы
түсінік беріледі. Журналистің интеллек- 5
туалдық мәдениетін, білім-білігін, зердезейінін дамытып, шешеннің интеллектуалдық мәдениетін қалыптастыру, цифрлық
ресурстарды практикада дұрыс қолдану,
командада тиімді жұмыс жасау жолдарын
меңгертеді.
Тіл теориясының қазіргі даму кезеңдері мен
фонетика, лексика және грамматика салаларының ерекшеліктері мен ұқсастықтары,
салыстырмалы және салғастырмалы типологияның талдау әдістері, тілдерге тән фоне- 5
тикалық, лексикалық, грамматикалық ерекшеліктер жайлы білімді игертеді. Игерген
білімін практикада қолдану жолдарын
меңгертеді. Тілдік заңдылықтар жайлы
проблемаларды
ғылымның
соңғы
жетістіктеріне сүйене отырып талдайды,
тұжырымдайды.
Әдебиет теориясының қалыптасу кезеңдері,
шығарма табиғаты, автор мен адресат,
+
+
+
+
+
+
+
+
+
27
+
39
40
Ф7.01-93
Жалпы тіл білімі
Түркітануға
кіріспе
кейіпкер және архетип, мәтін құрылымы,
стиль, кӛркемдік әдіс, жанрлар типологиясы
жайлы түсінік береді; әдеби құбылту мен 5
айшықтаудың түрлерін, шығарма идеясы
мен пафосын ұлттық мүдде тұрғысынан
талдауды, эпизодтарды салғастыра отырып
интерпретациялауды үйретеді.
Тілдің мәні мен функциялары, оның жүйелік сипаты мен иерархиялық құрылымы,
грамматикалық құрылысы, тілдің шығу тегі
мен дамуы, әлем тілдерінің жіктелуі, 5
лингвистикалық ғылымның даму кезеңдері
және оның басқа ғылымдармен байланысы
туралы негізгі ережелерді түсіндіреді,
білімін практикада дұрыс қолдану, тілдік
заңдылықтарды зерттеу нәтижесіне сәйкес
тұжырымдау жолдарын үйретеді.
Түркітану ғылымының зерттеу нысаны,
мақсаты мен міндеті, зерттелу тарихы; тіл
және этностың байланысы; түркі тілдері
және олардың топтастырылуы, түркі жазуы 5
мен тіл мәдениеті, кӛне түркі руникалық
ескерткіштері, кӛне түркі руникалық алфавиті және т.б. пәнаралық байланыста
түсіндіріледі; тілдік талдауда білімін дұрыс
қолдану, ӛз ойын дұрыс тұжырымдау жолдарын меңгертеді.
+
+
+
+
+
+
+
28
+
БІЛІМ БЕРУ БАҒДАРЛАМАСЫ
Білім беру саласының коды және атауы: 6B01 Педагогикалық ғылымдар
Даярлау бағытының коды және атауы: 6В017 Тілдер және әдебиет бойынша мұғалімдерді даярлау
Берілетін дәрежесі: 6В01701 «Қазақ тілі мен әдебиеті мұғалімін даярлау» білім беру бағдарламасы бойынша білім бакалавры
Бағдарламаның типі:
бакалавриат
6 деңгей ҰБШ/СБШ/ХСБЖ
Жалпы кредит кӛлемі: 240 академиялық кредит/240 ECTS
БІЛІМ БЕРУ БАҒДАРЛАМАСЫНЫҢ ПАСПОРТЫ
1.1.Бітірушінің кәсіби қызмет саласы
«Қазақ тілі мен әдебиеті мұғалімін даярлау» білім беру бағдарламасы бойынша білім бакалавры ӛзінің кәсіби қызметін білім беру
саласында атқарады.
1.2.Бітірушінің кәсіби қызметінің нысандары
- негізгі және бейіндік мектептер;
- мамандандырылған мектептер;
- техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі білім беру ұйымдары болып табылады.
1.3.Бітірушінің кәсіби қызметінің түрлері
- оқыту;
- тәрбиелеу;
- әдістемелік;
- зерттеу;
- әлеуметтік-коммуникативтік.
1.4.Бітірушінің кәсіби қызметінің міндеттері
Білімдік қызмет саласында:
- оқу ақпаратын тарату және ӛз бетімен оқуды үйрету;
- білім алушыларды оқыту мен дамыту;
- білім алушыларды оқыту мен тәрбиелеу процесін ұйымдастыру;
Ф7.01-93
12
- педагогикалық процесті жобалау және басқару;
- педагогикалық қызметтің нәтижелерін болжау, коррекциялау және диагностикалау.
Тәрбиелік:
- білім алушыларды әлеуметтік құндылықтар жүйесіне тарту;
- педагогикалық процестің заңдары, заңдылықтары, принциптері, тәрбиелік механизмдеріне сәйкес оқу-тәрбие жұмыстарын іске
асыру;
- сыныптан тыс тәрбие жұмысын жоспарлау;
- нақты тәрбиелік міндеттерді шешу,
- сыныптан тыс жұмыстарда оқушыларды оқыту мен тәрбиелеудің әр түрлі формалары мен әдістерін таңдау және қолдану;
- оқушылар ұжымымен, осы сыныпта сабақ беретін мұғалімдермен, ата-аналармен байланыс орнату.
Әдістемелік:
- білім үдерісін әдістемелік қамтамасыз етуді жүзеге асыру;
- білім беру мазмұнын әр түрлі деңгейде жоспарлау;
- оқыту процесін ұйымдастыру және жүзеге асыру әдістерін анықтау;
- оқыту процесінде жаңа педагогикалық технологияларды қолдану;
Зерттеушілік:
- білім мазмұнын меңгеру деңгейін зерделеу және білім ортасын зерттеу;
- ғылыми-әдістемелік әдебиеттерді зерделеу;
- білім беру саласындағы озық педагогикалық тәжірибелерді зерделеу және қорыту;
- педагогикалық эксперимент ӛткізу, оның нәтижелерін оқу процесіне енгізу.
Әлеуметтік - коммуникативтік:
- кәсіби қоғамдастықпен және білімнің барлық мүдделі тараптарымен ӛзара әрекеттесуді жүзеге асыру;
- кӛп мәдениетті тұлғаны қалыптастыру;
- білім алушылардың тәрбиеленуі мен дамуына қолайлы жағдай жасау және педагогикалық қолдау кӛрсету.
БІТІРУШІНІҢ МОДЕЛІ
1. Пәндік білімі: пәннің салаларын терең меңгерген және толық түсінеді, кәсіби қызметінде білімін дұрыс қолданады.
2. Ұйымдастырушы-әдістемелік қабілеті: кәсіби қызметін жоспарлауда, ұйымдастыру мен басқаруда инновациялық технологияларды
қолданады, кешенді проблемаларды шешуде сыни ойлау мен креативтілік танытады.
3. Зерттеушілік дағдысы: ғылыми-әдістемелік зерттеу жұмыстарын жүргізеді, ғылыми-ізденіс жұмыстарына шәкірттерін баулиды.
Ф7.01-93
13
4. Кӛшбасшылық және кәсіпкерлік дағдысы: командада жұмыс істей алады, қоғамды жаңарту процесінде белсенділік танытады.
5. Мәдени құзыреттілік: ӛз елінің мәдениетті және толерантты азаматы болу қабілетіне ие.
6. Ӛмір бойы оқу қабілеті: ӛз қабілеті мен мүддесін қоғам сұранысымен үйлестіреді.
7. Ақпараттық дағдысы: ақпараттық қоғамның мәнін түсінеді, кәсіби қызметінде АКТ-ны пайдаланады.
БІЛІМ БЕРУ БАҒДАРЛАМАСЫ БОЙЫНША КҤТІЛЕТІН ОҚУ НӘТИЖЕЛЕРІ
ББ бойынша оқу нәтижелері: Осы ББ-ны табысты аяқтағаннан кейін студентер тӛмендегі қабілеттерге ие болуы тиіс:
ОN1 – пәндік және пәнаралық саланың іргелі заңдылықтарының тұжырымдамалық және теориялық негіздерін түсіну және
интеграциялауды кӛрсету;
ОN2 – берілген ақпаратқа сүйене отырып, игерген білімін практикада қолдана алу;
ОN3 – оқушыларды сыни ойлауға, шығармашылыққа, проблеманы бірлесе шешуге тарту мақсатында пәннің ғылымдар
жүйесіндегі орны мен құндылығын, қазіргі жағдайын саралау;
ОN4 – пәнді оқытуда АКТ-ны және цифрлық білім ресурстарын пайдалану;
ОN5 – пән бойынша таңдалған мақсатқа сәйкес оқу жетістіктерін критериалды бағалауды және диагностикалауды қолдана
білу;
ОN6 – оқушының тұлғалық дамуына әсер ету, ӛмір бойы білім алуға бағытталған дамытушы білім үлгісін кӛрсету;
ОN7 – ортақ мақсатқа жету үшін командада тиімді жұмыс істеуде, тұлғааралық қарым-қатынаста коммуникативтілік,
креативтілік және кӛшбасшылық кӛрсете білу;
ОN8 – педагогикалық инновациялық технологияларды оқыту мен тәрбиелеудің мақсатына, күтілетін нәтижелеріне және
оқушылардың физиологиялық ерекшеліктеріне сәйкес қолдана білу;
ОN9 – Тілдік заңдылықтар мен тіл тарихының дамуы жайлы проблемаларды ғылым мен әдістеменің соңғы жетістіктеріне
сүйене отырып тұжырымдау;
ОN10 – ӛзінің және басқалардың идеялары, әрекеттері мен пайымдауларына қызығушылық таныту негізінде сыни және жүйелі
ойлауын дамыту;
ОN11 – Кӛркем шығармадағы әдеби тілді құбылту мен айшықтаудың түрлерін, шығарманың идеясы мен пафосын ұлттық мүдде
тұрғысынан талдау;
ОN12 – Әдеби шығармадағы тұлғалық болмысты гуманистік тұрғыдан талдау, шығармадағы эпизодтар мен бейнелерді
салғастыру мақсатында кӛркем мәтінді интерпретациялау.
Ф7.01-93
14
Пәндер туралы мәліметтер
1
2
3
Ф7.01-93
ОN12
ОN11
ОN10
ОN9
ОN8
ОN7
ОN6
ОN5
ОN4
Кр
Оқу нәтижелері (коды)
еди
т
сан
ы
Жалпы білім беретін пәндер циклі
Жоғары оқу орны компоненті және (немесе) таңдау компоненті
Әлеуметтік жұмыс саласындағы ғылыми
+
+
Әлеуметтіктеориялық және практикалық білімін
саясаттану
дамытады. Саясаттанудың белгілі бір
білімі/
заңдылықтарын,
қоғамның
даму
социальноүдерісіндегі
принциптері
мен
политические
8
+
ұстанымдарын меңгертеді, мәдениеттану
знания
1.Мәдениеттану, ғылымының тарихи дамуын түсіндіреді.
Психология
2.Әлеуметтану,
Саясаттану
Экономика мен бизнес, ҚР құқықтық жүйесі
Құқықтық,
және заңнамасы, мемлекеттік-құқықтық
экономикалық
және конституциялық дамуы, сыбайлас
және
жемқорлыққа қарсы мәдениет негіздері,
экологиялық
экология және ӛмір қауіпсіздігі салаларына
білім
қатысты негізгі ұғымдар мен олардың 5
+
+
арасындағы байланыстар қарастырылады.
Кәсіпкерлік,
кӛшбасшылық
және
инновациялық
дағдыларды меңгеруге
қатысты заңнамалық, тұжырымдамалық,
теориялық негіздерін түсіндіреді.
Базалық пәндер циклы
Жоғары оқу орны компоненті
Оқушылардың физиологиялық- психолоОқушылардың
5
+
гиялық тұрғыдан даму заңдылықтарының
физиологиялық
15
ОN3
Пәндердің қысқаша сипаттамасы
(30-50 сӛз)
ОN2
Пәндердің
атауы
ОN1
№
және
психологиялық
дамуы
4
5
Ф7.01-93
Педагогика
және тәрбие
жұмысының
әдістемесі
Инклюзивті
білім берудегі
арнайы
педагогикалық
технологиялар
негізінде балалар мен жасӛспірімдердің
анатомия-физиологиялық және психологиялық ерекшеліктеріне, жеке басының
қалыптасуына, денсаулығын сақтауға,
нығайтуға қатысты мәселелер қарастырылады. Оқушылардың
қабілеттерін
айқындау мен дамыту, оқытушы мен
оқушы арасындағы қарым-қатынасты
бекіту біліктілігін қалыптастырудың және
балалардың денсаулығын қорғау, дене
шынықтыру, еңбекке баулу жұмыстарын
ұйымдастырудың әдіс-тәсілдері сипатталады.
Педагогика ғылымының негізінде анықталған оның мақсат-міндеттері, категориялары, құрылымы, әдіснамалық негіздері,
негізгі даму кезеңдері, педагогикалық
процесстің түсініктері, оқу-тәрбие жұмыстарының формалары, әдістері, құралдары
қарастырылады. Пәннің ғылымдар жүйесіндегі орны мен құндылығы сараланады;
ӛмір бойы білім алуға дағдыландырады;
педагогикалық инновациялық технологияларды оқыту мен тәрбиелеудің күтілетін
нәтижелеріне сәйкес қолдану жолдарын
меңгертеді.
Инклюзивті білім беру жүйесінің негізгі
ұғымдары,
білім
беру
қызметінде
инклюзивті білім берудің ерекшеліктері,
инклюзивті білім беру жағдайында оқутәрбие процесінде психологиялық-педагогикалық қолдау кӛрсетудің заманауи
модельдері мен оны іске асыру жолдары
қарастырылады. Педагогикалық иннова-
+
5
+
5
+
+
+
16
6
7
8
Ф7.01-93
Әдебиеттануға
және Тіл
біліміне кіріспе
(Әдебиеттануға
кіріспе, Тіл
біліміне кіріспе)
Қазақ
диалектологиясы
Практикалық
қазақ тілі
циялық технологияларды тәрбиелеудің
мақсатына, күтілетін нәтижелеріне, оқушылардың физиологиялық ерекшеліктеріне сәйкес қолдануды үйретеді.
Әдеби шығарманың фабуласы мен
сюжеттік дамуы, кейіпкерлер портреті мен
образы, әдеби шығарманың тақырыбы мен
идеясы, шығармадағы тілдік бейнелеулер,
9
шығарманы ӛмірмен салыстырып бағалау
жайлы түсінік қалыптастырады, эссе
жазудың жолдарын, әдеби шығарманың
идеясы мен пафосын ұлттық мүдде
тұрғысынан талдауды үйретеді; талдаудың
ерекшелігіне сай сыни және жүйелі
ойлауын дамытады. Пәннің ғылымдар
жүйесіндегі орны мен құндылығын сыни
ойлау тұрғысынан саралауды, ғылым мен
әдістеменің соңғы жетістіктеріне сүйене
отырып зерттеуді меңгертеді.
Қазақ әдеби тілі, оның нормалары, тілдегі
жергілікті ерекшеліктер, кәсіби сӛздер, 6
говорларлардың, диалектілердің пайда болу,
қалыптасу жолдарынан, зерттелу тарихынан
хабардар
етеді;
ӛзге
ғылымдармен
байланысына
кӛз
жеткізіп,
талдау
нәтижесінде
тілдік
заңдылықтарды
тұжырымдайды, әдеби тілді практикада
дұрыс қолдануды үйретеді.
Қазақ тілі дыбыстарының жасалу, айтылу
заңдылықтары, емлесі, үндестік заңы, сӛздің
мағынасы, тұрақты тіркестер, сӛз құрамы,
сӛз тұлғасы, сӛз таптары, сӛздердің
байланысу түрлері мен тәсілдері, сӛз тіркесі,
сӛйлем мүшелері, сӛйлем түрлері жайлы 7
+
+
+
+
+
+
17
+
+
+
9
10
11
Ф7.01-93
Қазіргі қазақ
тілінің
фонетикасы
Қазіргі қазақ тілі
лексикологиясы
мен
фразеологиясы
Қазіргі қазақ тілі
морфологиясы
теориялық мәселелерді меңгертіп, тілдік
заңдылықтарды тұжырымдауға, кешенді
тілдік
талдауды
практикада
дұрыс
қолдануға машықтандырады; сыни ойлау
дағдысын дамытады.
Қазақ тілінің дыбыстық құрамы, дыбыстардың жасалу жолы, жасалу тәсілі, сӛйлеу
ағымындағы интонацияның құрамдас бӛліктері, сӛз ішіндегі және сӛз аралығындағы
ықпал заңдылықтары, үндестік заңы, буын
және екпіннің түрлері, олардың атқаратын
қызметтері, фонетикалық құбылыстар жай- 6
лы мәселелерді түсіндіреді. Фонетикалық
талдауды практикалық тұрғыдан меңгертеді, ғылымның жетістіктеріне сүйене
отырып талдау арқылы фонетикалық заңдылықтарды тұжырымдауды үйретеді.
Лексикология тілдік бірлік ретіндегі
сӛздердің семантикалық құрылымы, сӛздік
құрамның толығу жолдары, сӛздіктерді
құрастыру принциптері мен оларды жасау
жолдары, пәннің тұжырымдамалық және 5
теориялық негіздері жайлы мәселелерді
қарастырады; басқа ғылым салалары-мен
байланыстыра отырып, тілдік заңдылықтарды талдауды және оны практикада
дұрыс қолдану жолдарын меңгертеді.
Морфология бойынша ғылыми еңбектерді
зерттеу
қабілетін
дамытады;
морфологияның теориялық негіздері жайлы
мәселелерді меңгертіп, талдаудан алған
білімін практикада дұрыс қолдануға 5
дағдыландырады; морфологиядағы ӛзекті
мәселелерді
ғылымның
соңғы
+
+
+
+
+
+
+
+
+
18
12
13
14
Ф7.01-93
Қазіргі қазақ
тілінің
синтаксисі
Қазіргі қазақ тілі
сӛзжасамы
Латын әліпбиі
және қазақ
жазуының
тарихы
жетістіктеріне сүйене отырып тұжырымдауды үйретеді.
Қазақ тіліндегі сӛз тіркестерінің түрлері,
олардың жасалу жолдары, байланысу
формалары мен тәсілдері, сӛйлем мүшелері, 7
сӛйлемнің түрлері, тыныс белгілері және
олардың қолданылу ерекшеліктері жайлы
пәннің теориялық негіздерін түсіндіреді;
+
+
синтаксистік талдаудың ерекшеліктерін
меңгертіп,
болашақ кәсібінде
дұрыс
қолдануға машықтандырады; синтаксистің
даму тарихын зерттеп, дұрыс тұжырым
жасауға дағдыландырады.
Базалық пәндер циклы
Таңдау компоненті
Сӛзжасам жүйесі, сӛзжасам бірліктері,
туынды сӛздерді зерттеу әдістері, сӛзжасам
тәсілдері, туынды сӛздердің семантикалық
ерекшеліктері, сӛзжасамдық ұяның жасалу 5
+
жолдары, зерттелу тарихы туралы түсінік
қалыптастырады; талдау нәтижесі бойынша
тұжырым жасауды үйретеді, сыни ойлау
дағдысын қалыптастырады.
Қазақ мәдени ӛмірінде қолданылған әліпби
түрлері, емле ерекшеліктері, фонемографиялық жазу типі түрлерінің онтогенездік
дамуы, қазіргі қазақ графикасы мен орфо- 5
+
графиясының теориялық негіздері, емле
ережелерінің уәжі, латын жазуының тарихы,
қазіргі қазақ жазуының мәртебесі мен орны
туралы білімдер жүйесін қалыптастырады;
латын жазуы жайлы соңғы деректерді
талдап,
тұжырымдауға,
пайымдауға
дағдыландырады.
19
+
+
+
+
+
15
16
17
18
Ф7.01-93
Халық ауыз
әдебиеті
Фольклор және
әдебиет
Ежелгі дәуір
әдебиеті
Ертедегі әдебиет
нұсқалары
Ежелгі дәуірден біздің заманымызға дейінгі 6
фольклордың тақырыптық - кӛркемдік ерекшеліктерінің дамуы, фольклордың тарихи
құндылықтары, кейіпкер образы, кӛркемдегіш құралдардың қолданылу ерекшеліктері,
оқиға желісі, шығарманың эстетикалық
құндылығы, фольклор ғылымының жетістіктері және басқа салалармен, әсіресе әдебиетпен байланысы жайлы мәселелерден
хабардар етеді; талдауды практикада дұрыс
қолдануды,
ӛз
идеяларын
ұсынуды,
шығарманы талдауды үйретеді.
Фольклордың табиғаты, оның ӛмір сүру
заңдылықтары, жанрлары, классификациялау принциптері; фольклордың қазіргі
әдебиеттегі кӛрінісі мен қолданысы жайлы
мәселелерді қарастырады; фольклор мен
әдебиетті байланыстыра отырып, шығарманы сыни тұрғыдан талдауға машықтандырады.
Пәнаралық байланыс негізінде Орхон 5
ескерткіштері мен М. Қашғари, Рабғузи, С.
Сараи, Қ.А.Ясауи, Хорезми, Ж. Баласағұни
және т.б. халықтың дүниетанымы мен
наным-сенімі
т.б.
жайында
жазған
шығармалары жайлы мағлұмат береді;
Әдеби шығармадағы тұлғалық болмысты
гуманистік
тұрғыдан
талдауды,
шығармадағы эпизодтар мен бейнелерді
салғастыруды,
кӛркем
мәтінді
интерпретациялауды үйретеді.
Күлтегін мен Тоныкӛк ескерткіштері, ҮІІІІХ ғасырлардағы Түркі қағанаты дәуіріндегі
оғыз-қыпшақ тайпаларына ортақ тілде жа-
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
20
+
+
19
20
Ф7.01-93
Қазақ хандығы
дәуірі әдебиеті
Жыраулар
поэзиясы
зылған ерлік эпостары, Қарахан мемлекеті
тұсындағы (Х-ХІІ ғ.), XІІІ-XV ғасырлардағы
Хорезмидің
"Мұхаббат-наме",
Рабғузидің
"Қиссас-ул
әнбия"
атты
шығармалары
жайлы
білім
жүйесі
қалыптастырылады;
қызығушылық
танытқан мәселеге сыни тұрғыдан талдау
жасап, ойын дамыуға, салғастыру арқылы
мәтінді интерпретациялауға машықтандырады.
Қазақ
халқының
тӛл
әдебиетінің
қалыптасуы жайлы мәселелер басқа ғылым
салаларымен байланысты жүйелі түрде
оқытылады. Асан қайғы, Қазтуғаннан
бастап Доспамбет, Шалкиіз, ХҮІІ ғ. ӛмір
сүрген Жиембет, Марғасқа, ХҮІІІ ғ. 5
Ақтамберді,Үмбетай, Бұхар жырау, Кӛтеш,
Шал, т.б ақындар шығармашылығын сыни
тұрғыдан ұлттық мүддемен байланыстыра
талдауды,
алған
білімін
практикада
қолдануды, мәтінді интерпретацтялауды
үйретеді.
Әдебиеттің
жыраулық поэзия үлгісінде
дамуы, оның ӛзіндік сипаты, суырыпсалмалық дәстүрдің ерекшелігі, авторлық әдебиеттің қалыптасуы қарастырылады. Ежелгі
түркілік поэзия мен ХҮІІІ ғ. жыраулық поэзияның сабақтастығы, идеялық-кӛркемдік
жалғастығы, жыраудың қоғамдық-әлеуметтік тұлғасы, жыраулық мұралардың тарихи
мәселелері гуманитарлық ғылым салаларымен байланыста қарастырылып, ғылымитеориялық тұрғыдан түсіндіріледі, шығармаларды сыни кӛзқараспен талдауды,
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
21
+
+
21
22
23
Ф7.01-93
ХІХ ғасыр қазақ
әдебиеті
Қаратау ӛңірі
ақындарының
шығармашылығы
ХХ ғасыр
басындағы қазақ
әдебиеті
идеялық-кӛркемдік ерекшеліктерін айқындауды үйретеді.
Қазақ әдебиетінің ХІХ ғасырдағы жырау- 5
лық және ақындық поэзиясының табиғи
сабақтастығы, кӛркемдік, стильдік жалғастық мәселелері ғылыми-теориялық тұрғыдан түсіндіріледі. Қазақ хандығы кезіндегі
ақын-жыраулар поэзиясымен дәстүрлі жалғастығын, шығыстық дәстүр сабақтастығын, кӛркемдік әдістерін, Абай, Ыбырай,
Шоқан шығармашылығының ұлттық әдебиет деңгейін биіктетудегі маңызын, тұлғалық болмысты сыни және гуманистік
тұрғыдан талдауды, мәтінді интерпретациялауды үйретеді.
ХІХ ғасырда Оңтүстік ӛңірінде, Қаратау
атырабында ӛмір сүрген ақындардың ӛмірі
мен шығармашылығы және әдеби мұралары, Қаратау шайырларының шығармаларындағы қоғамдық-әлеуметтік мәселелердің
кӛрінісін осы кезеңдегі тарихи оқиғалармен
салыстыра отырып түсіндіреді, шығармаларды жанрлық тұрғыдан талдап, зерделеуге үйретеді.
ХХ ғасырдың алғашқы жартысындағы 7
әдебиеттің қоғамдық-әлеуметтік жағдайымен байланысын, ойсананы оятудағы
міндеттерін терең игертіп, ХХ ғасырдың І
жартысындағы әдеби байланыстарды, дәстүрлі әдебиет үлгісін, әдеби бағыттар мен
олардың басты ӛкілдерінің шығармашылығын салғастыру арқылы шығарманың
идеялық-кӛркемдік ерекшеліктерін ӛздігінше талдауға үйретеді.
+
+
+
+
+
+
+
+
22
+
+
+
24
25
26
Ф7.01-93
Ағартушылықдемократтық
бағыттағы
әдебиет
Қазақ
әдебиетінің
тарихы (1. Кеңес
дәуіріндегі қазақ
әдебиеті,
Тәуелсіздік
жылдарындағы
әдебиет және
рухани жаңғыру
2. Ұлы дала
поэзиясы, Драма
тарихы )
Шетел әдебиеті
ХХ ғасыр басындағы қазақ әдебиетінің жайкүйі,
әдебиеттегі азатшылдық ұраны,
Алашорда әдебиетінің тәуелсіздік үшін
жүргізген
күресі,
діни-ағартушылық,
ағартушы – демократтық бағыт ӛкілдері
жайлы түсінік қалыптастырады; пікір
айтып, талдау дағ-дысын қалыптастыру
мақсатында
сыни
ой-лау
қабілетін
дамытады; мәтіннің идеясын ұлттық
мүддемен
байланыстыра
отырып,
гуманистік тұрғыдан талдауды меңгертеді.
С.Сейфуллин, Б.Майлин, М. Әуезов, 5
С.Мұқанов,
Ғ.Мүсірепов,
Ғ.Мұстафин,
А.Тоқмағамбетов, Ә.Тәжібаев, Т.Жароков,
Ӛ.Тұрманжанов, және т.б. шығармашылығын, проза, драма, поэма, драматургия, сын,
эссе жанрларының даму ерекшеліктерін,
жаңа бағыттардың дамуын пәнаралық салалармен байланыстыра отырып түсіндіреді,
сюжеттік-композициялық талдау жасауды,
әдеби тілді құбылту мен айшықтауларды
салыстыруды, шығарманың кӛркемдік құндылығын бағалауды, мәтінді интерпретациялауды практикада дұрыс қолдануды
үйретеді.
Антикалық әдебиеттің ролі; ағартушылық 5
реализмнің эсте-тикалық ұстанымдары;
ХІХғ. классикалық романтизм; Декаданс
және авангардизмнің,
ХХ ғ. «жаңа
реализм», модернизм, постмодернизмнің
эстетикалық ұстанымдары;
Ч.Диккенс,
Байрон, В.Гюго, Шекспир, Т.Драйзер,
Дж.Лондон т.б. шығармашы-лығы жайлы
білімдер
жүйесін
қалыптас-тырады.
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
+
23
27
Түркі халықтары
әдебиеті
28
Қазақ тілін
оқыту әдістемесі
29
Қазақ әдебиетін
оқыту әдістемесі
Ф7.01-93
Шығарманы
гуманистік
тұрғыдан
талдауды, оны практикада қолдану жолдарын меңгертеді.
Түркі халықтары
әдебиеті тарихының
кезеңдері, түркі әлемі алыптарының
шығармалары, түркі әлемінің мәденифилософиялық идеялары, түркі тілді
халықтардың кӛркем мәдениетіндегі табиғат
пен адам болмысы жӛніндегі мәселелер
пәнаралық байланыс арқылы түсіндіріледі;
+
+
ақпаратқа
сүйене
отырып,
білімін
практикада қолдануды, жүйелі және
гуманистік тұрғыдан талдап, шығармаға
баға беруге дағдыландырады.
Бейіндеуші пәндер циклі
Жоғары оқу орны компоненті және (немесе) таңдау компоненті
Қазақ тілін оқыту әдістемесінің әдіснамалық-теориялық негіздерін меңгертеді
және әдістеменің негізін қалаған ғалымәдіскерлердің еңбектері мен ой-тұжырымдарына қатысты еңбектерімен, педагогика
және әдістеме ғылымындағы жаңа қағидалармен, әдістеме бағыттарымен таныстыра- 5
+
+
+
ды. Инновациялық технологияларды практикада тиімді қолданудың жолдарын үйретеді; қазақ тілін оқыту әдістемесінің методологиялық-теориялық негіздерін меңгертіп, кәсіби деңгейін кӛтеру мақсатында ӛмір
бойы білім алуға дағдыландырады.
Пән бойынша базалық-нормативтік құжаттар мен оқулықтарды, оқу-әдістемелік кешендерді талдап, тануға үйретеді; оларды
басшылыққа алып, пайдалану дағдыларын 5
+
+
+
қалыптастырады; қазақ әдебиеті материал24
+
+
+
+
30
31
32
Ф7.01-93
Қазақ тілі мен
әдебиетін
жаңартылған
бағдарлама
негізінде оқыту
Инновациялық
технологиялар
және
қашықтықтан
оқыту әдістемесі
Ғылыми-зерттеу
әдістері және
академиялық хат
дарын мектепте оқытудың әдістемелік
жүйесін меңгертеді; білім берудің жаңа
технологияларымен таныстырып, оны оқу
үдерісінде пайдаланудың жолдарын үйретеді; кәсіби біліктілік пен құзіреттіліктерді
үздіксіз дамытып, ӛмір бойы білім алуға,
қарым-қатынаста
коммуникативтілік
танытуға тӛселдіреді.
Спиральды
қағидатпен
білім
беру
мазмұнымен таныстырып, білім маз-мұнын
Блум таксономиясы арқылы меңгер-туді
қамтамасыз етеді; критериалды баға-лау
жүйесін түсіндіреді,
жаңартылған білім
беру бағдарламасын практикада қолдануға 5
қажетті
дағдыларды
қалыптастырады;
ҚМЖ; ОМЖ; ҰМЖ-ларды дайындауда
АКТ-ны қолдану, топта тиімді жұмыс
жасау, кӛшбасшылық қабілетті дамытудың
жолдары жайлы түсінік қалыптастырады.
Оқу үдерісін технологияландыру, мектепте
қазақ тілі мен әдебиетін оқытудың
инновациялық әдістерін әзірлеу және
тәжірибеге
енгізу
саласына
қажетті
теориялық және әдістемелік дайындықты
пысықтайды;
инновациялық
техно- 5
логияларды күтілетін нәтижеге және жас
ерекшелікке сай қолдана білуге машықтандырады.
Пәнді
меңгерудің
мақсаты
білім
алушылардың
ӛзіндік
идеяларын 6
құрылымдық түрде баяндау дағдыларын
қалыптастыру, академиялық дискурстың
ерекшелігін ескере отырып, әр түрлі
ғылыми-ақпараттық мәтіндермен жұмыс
+
+
+
+
+
+
+
+
+
25
+
33
34
35
Ф7.01-93
Қазақ әдеби
сынының тарихы
БАҚ стилі және
редакциялау
Публицистика
және әдебиет
жасау
жолдарын
меңгерту.
Пән
магистрантардың жазу мәдениеті мен сыни
ойлау дағдысын және лингвистикалық прагматикалық
құзыреттіліктерін
қалыптастырады, ӛзі ұстанатын тіл арқылы
жазба
тіл
мәдениетін
жетілдіреді,
академиялық адалдық мәдениеті мен
принциптері жайлы мағлұмат береді.
Әдеби туындының идеялық - кӛркемдік
құнын белгілеу, мәні мен маңызын анықтау
арқылы шығарманың бағалы қасиеттерін,
ерекшеліктері мен кемшіліктерін кӛрсетуге,
оқыған шығарманың байыбына барып, оны
дұрыс бағалауға, сын-пікір айтуға, ұлттық 8
мүдде тұрғысынан талдауға, салыстыру
арқылы кӛркем мәтінді интерпретациялауға
баулиды.
Редакторлық түзетудің түрлері, әдеби редакциялаудың сапасы, корректуралық белгілер,
эссе, хабарлама жазудың жолдары жайлы
түсінік қалыптастырылады; стилистика
және редакциялаудың теориясымен, әдістемесімен қаруланып, тәжірибе жинақтаула- 5
рына, әр түрлі стильдегі мәтіндерді АКТ-ны
қолдана отырып түзетуге, БАҚ материалдарының тілдік, стильдік ерекшеліктерін
сараптап, оларды қолдана білуге, топта
коммуникативтілік, креативтілік танытуға
баулиды.
Публицистиканың пайда болуы, ерекшелігі,
кӛркем әдебиет, журналистика және публицистиканың байланысы, қазақ публицистикасының жаңашылдық түрі, тәуелсіз
Қазақстан публицистикасындағы тақырып-
+
+
+
26
+
+
+
36
37
38
Ф7.01-93
Журналистің
риторикалық
мәдениеті
Қазақ және орыс
тілдерінің
салыстырмалы
типологиясы
Әдебиет
теориясы
тық, проблемалық пішіндік ізденістер 5
жайлы білім жүйесін қалыптастырып,
А.Байтұрсынов, Ғ.Мүсірепов, Ғ. Мұстафин
және т.б. кӛсемсӛз шеберлерінің еңбектері
жайлы мағлұмат береді; ӛз практикасында
АКТ-ны дұрыс қолдану, қоғамдық қарымқатынаста коммуникативтілік, креативтілік
кӛрсету жолдарын меңгертеді.
Қазақ тілінде сӛйлеу мәдениетінің парасат
пайымы, тілдік амалдар, ойдың және
сӛйлеудің дамуы, сӛйлеу мәдениетіндегі
шешендік ӛнер, халық даналығы, сӛз
мәдениетінің орны, мәдениет мәйегі туралы
түсінік беріледі. Журналистің интеллек- 5
туалдық мәдениетін, білім-білігін, зердезейінін дамытып, шешеннің интеллектуалдық мәдениетін қалыптастыру, цифрлық
ресурстарды практикада дұрыс қолдану,
командада тиімді жұмыс жасау жолдарын
меңгертеді.
Тіл теориясының қазіргі даму кезеңдері мен
фонетика, лексика және грамматика салаларының ерекшеліктері мен ұқсастықтары,
салыстырмалы және салғастырмалы типологияның талдау әдістері, тілдерге тән фоне- 5
тикалық, лексикалық, грамматикалық ерекшеліктер жайлы білімді игертеді. Игерген
білімін практикада қолдану жолдарын
меңгертеді. Тілдік заңдылықтар жайлы
проблемаларды
ғылымның
соңғы
жетістіктеріне сүйене отырып талдайды,
тұжырымдайды.
Әдебиет теориясының қалыптасу кезеңдері,
шығарма табиғаты, автор мен адресат,
+
+
+
+
+
+
+
+
+
27
+
39
40
Ф7.01-93
Жалпы тіл білімі
Түркітануға
кіріспе
кейіпкер және архетип, мәтін құрылымы,
стиль, кӛркемдік әдіс, жанрлар типологиясы
жайлы түсінік береді; әдеби құбылту мен 5
айшықтаудың түрлерін, шығарма идеясы
мен пафосын ұлттық мүдде тұрғысынан
талдауды, эпизодтарды салғастыра отырып
интерпретациялауды үйретеді.
Тілдің мәні мен функциялары, оның жүйелік сипаты мен иерархиялық құрылымы,
грамматикалық құрылысы, тілдің шығу тегі
мен дамуы, әлем тілдерінің жіктелуі, 5
лингвистикалық ғылымның даму кезеңдері
және оның басқа ғылымдармен байланысы
туралы негізгі ережелерді түсіндіреді,
білімін практикада дұрыс қолдану, тілдік
заңдылықтарды зерттеу нәтижесіне сәйкес
тұжырымдау жолдарын үйретеді.
Түркітану ғылымының зерттеу нысаны,
мақсаты мен міндеті, зерттелу тарихы; тіл
және этностың байланысы; түркі тілдері
және олардың топтастырылуы, түркі жазуы 5
мен тіл мәдениеті, кӛне түркі руникалық
ескерткіштері, кӛне түркі руникалық алфавиті және т.б. пәнаралық байланыста
түсіндіріледі; тілдік талдауда білімін дұрыс
қолдану, ӛз ойын дұрыс тұжырымдау жолдарын меңгертеді.
+
+
+
+
+
+
+
28
+
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)