Қазақ тілі және математика
пәнінен
сыныптан тыс
шара
Интеллектуалдық
ойын
8-9
сыныптар
Өткізген: Каратаева
Н.Ж.
1-ж. Қайырлы күн, қымбатты
қонақтар мен оқушылар!
2-ж.Добрый день, уважаемые гости и
дорогие ученики !
1-ж. Бәріне жар
салайық
Бүгінгі ойын
төрінде
Есеп шешіп
жарысып
Жұмбақ шешіп
аңдысып
Шабыт тасып
шалқысып
Қазақстан Республикасының
тәуелсіздік күніне арналған «Жұлдызды
сағат» атты интеллектуалдық
білім ойының ашық деп жариялаймыз!
2-ж. Добро пожаловать,
на интелектуальную
игру «Звездный
час»,
посвященную
Дню
Независимости Республики
Казахстан!
/стихи/
Олжас:
Бабалар
армандаған-тәуелсіздік,
Ақындардың жырлағаны
–тәуелсіздік.
Еркіндік, елдік
берген-тәуелсіздік.
Ұрпақтарға
аманат-тәуелсіздік.
Карина:
Тәуелсіздік елімнің сөнбес
шырағы,
Сарқылмайтын қазағымның
бұлағы.
Тәуелсіздік-қасиетті ұғым, ұлы
сөз,
Көк аспанда қалықтаған
қыраны.
Наташа:
Тәуелсіздік-баршамызға жарық
күн,
Тәуелсіздік-баршамызға тыныш
түн.
Арайлап атқан күн мен батқан
түннің,
Мазмұны әнұранда шырқалып
тұр.
Дәрия:
Тәуелсіздіктің алғашқы
белесінде,
Тіл туралы заң енді өз
күшіне.
Еуропаға төраралық еткеннен
соң,
Беделіміз арта түсті
күннен-күнге.
Вика:
Сарыарқаның сайын
даласында,
Бой түзеді Астана қаласы
да.
Еліміздің, халқымыздың
мақтанышы,
Бола бермек құт-береке
қаламызда.
Асмира:
Мен тілеймін бейбітшілік
еліме,
Бай да сұлу шалқып жатқан
жеріме.
Тілеп өтем туған халқым,
Отаным,
Асқақтасын туы зеңгір
көгінде.
« Балалық шақ»
әні
1 жүргізуші
:
-
Елбасы «Қазақстан бүкіл
әлемде халқы үш тілді пайдаланатын жоғары білімді ел ретінде
танылуға тиіс» дейді жолдауында. Яғни, бұл өркениетке үш тілді
еркін меңгеріп жетуіміз керек деген ұстаным. Құптарлық-ақ қадам.
Әйтсе де, қазақ пен қазақтың қазақша сөйлесуі, қазақ тілінің
қажеттілігін тек ұлтаралық қатынас тілі дәрежесінде ғана қалдырады,
адамдар меңгеріп, өзара түсінісе алатын барлық тіл де ұлтаралық
қатынас тілінің рөлін атқарады. «Қазақстан Республикасының Тіл
туралы Заңының 1-тарауында «қазақ тілі – мемлекеттік тіл, орыс тілі
– ұлтаралық қатынас тілі» делінген.
2 жүргізуші
:
-Роль
математики в современной науке постоянно возрастает. Это связано с
тем, что, во-первых, без математического описания целого ряда
явлений действительности трудно надеяться на их более глубокое
понимание и освоение, а, во-вторых, развитие физики, лингвистики,
технических и некоторых других наук предполагает широкое
использование математического аппарата. Математика помогает нам
познавать и совершенствовать тот мир, в котором мы живем. Запуск на
орбиту спутников, строительство автострад, вождение поездов, даже
оклейка стен обоями – все это и многое другое было бы просто
невозможно без математических расчетов. Математика помогает нам
учиться мыслить яснее и последовательнее.
Н.А.Назарбаев на своем выступлении перед
студентами Назарбаев Университета сказал
«Согласно прогнозам, к 2020 году мировой рынок
труда будет дополнительно нуждаться в 40 миллионах работников с
высшим образованием и 45 миллионах специалистов с
профессионально-техническим образованием.
Особым дефицитом уже сейчас пользуются инженеры,
конструкторы, врачи, химики, биологи и другие представители
«точных» и «естественных профессий». И вам ребята, чтобы быть
конкурентоспособными в будущем и приносить пользу своей Родине
нужно овладевать такими важными предметами как казахский язык и
математика.
1 жүргізуші
:
-Көңілді ойын
жасайық
Жұмбақ шеруен
шашайық
Мұнда қызық
табылар
Жұмбақ есеп бәрі
бар
Бүгінгі ойынды біз
бастайық,
Хошеметтеп қол
соғайық.
2 жүргізуші
:
Математика – наука
она
– гимнастика ума!
Есть в ней точность и смекалка,
Цифры, буквы и … игра.
Тот, кто учит, понимает,
Что
наука нам нужна,
Так
как в трудной жизни нашей
Без
неё никак нельзя:
1 жүргізуші
/:
-Бүгінгі «Жұлдызды сағат»
бағдарламасының кейіпкерлерін қошеметпен ортаға
шақырайық!
2 жүргізуші
:
-Приглашаем под громкие аплодисменты, наших
героев игры!
1
жұп – Капышева Чингиза мен Лукина
Екатерина
2
пара - Кистенев Кирилл и Есенов
Дамир
3
жұп - Михеева Виктория мен
Незализова Гульдана
4 пара- Керейбаев Адиль и
Гладков Денис
5 жұп- Мандаев Алмас пен
Гавриляк Эдуард
1 жүргізуші
:
-Мінеки залда
тыныштық,
Естілмейді дыбыс
түк.
Мұны бізде
қоштаймыз,
Кешіккенді
тоспаймыз.
Ғылымдардың
ғылымы,
Қазақ тілі және математика
жайында
Сайысты біз
бастаймыз.
2 жүргізуші
/:
-В
обычный день, в обычный
час
На
звездный час зовут всех вас
И с легкостью, со
смехом,
Добьетесь вы успеха
1 жүргізуші
:
-Топ алдында шыққан басын
иіп,
Сәлемдесу парызы әрбір
жастың
Білімдерін паш етер
оқушыларымыз
Сәтті келіп қалғандай
танысатын.
2 жүргізуші
:
-Итак,
мы начинаем,
Игроков
наших узнаем.
/представление
игроков/
1 жүргізуші
:
--Ойынның шарты: Ойын 4 кезеңнен
тұрады: 1кезең «Әйгілі тұлғаны тану», 2 кезең «Логикалық тізбек», 3
кезең «Сұрақ-жауап» , 4 кезең –финал «Сөздер құрастыру», финалға 2
жұп шығады. Әр сұраққа дұрыс берген жауап үшін бір жұлдызша
сыйлаймыз. Әр кезеңнен ең аз жұлдызша алған жұп ойыннан
шығады.
2 жүргізуші
:
-Итак, условия игры: Игра
состоит из 4 туров: 1 тур «Узнай известную личность», 2 тур
«Логическая цепочка», 3 тур «Вопрос-ответ», 4
тур-финал
«Составь слова». /в финал
выходят 2 пары участников. За каждый верный ответ мы вам дарим одну
звездочку.
1 жүргізуші
:
-«Әйгілі тұлғаны тану» атты І
турымызды бастаймыз.
2 жүргізуші
:
-Начинаем 1 тур под
названием «Узнай известную
личность».
1 сұрақ: Қазақстан ұлы ақыны
кім? /Абай
Құнанбайұлы/
2 вопрос:
Этот ученный Востока при жизни был признан как
«Второй учитель» после Аристотеля, ему приписывается создание
Отрарской библиотеки, он владел 70 языками.
/Аль –
Фараби/
3 сұрақ:
1864 жылы Торғайдағы алғаш
мектепті ашқан кім? (Ы.Алтынсарин)
4 вопрос:
Кто из них является автором учебника для детей
под названием «Арифметика»?
/Л.Н.
Толстой./
5 сұрақ: Осы әйгілі қазақ
жазушысы қазіргі Ақмола облысы, Атбасар қаласында туған. Ол
кім? /І.Есенберлин/
6 вопрос:
С кем из них произошёл следующий случай: «… На
камзоле продрались локти. Повстречавший его придворный щёголь
ехидно заметил по этому поводу: – Учёность выглядывает оттуда … –
Нисколько, сударь, – немедленно ответил он, – глупость заглядывает
туда!» /М.В.
Ломоносов./
7 сұрақ: Садовый негізгі
мектебі кімнің атындағы көшесінде орналасқан?
/Ы.Алтынсарин/
8 вопрос:
Кто из этих учёных участвовал в атлетических
состязаниях и на олимпийских играх был дважды увенчан лавровым
венком за победу в кулачном бою? /Пифагор/
9 сұрақ: 1845 жылы Шыңғыстау
бөктерінде туған.Семей қаласындағы Ахмет Риза медресесінде білім
алған.Қазақтың ұлы ақыны,философ. Оның «қара сөздері» терең
мағыналы. Жылдың төрт мезгіліне арнап өлең
жазған. /Абай
Құнанбайұлы/
10
вопрос: Кто
из этих знаменитых людей сделал интересное и меткое
«арифметическое» сравнение, что человек подобен дроби, числитель
которой есть то, что человек представляет собой, а знаменатель –
то, что он думает о себе. Чем большего мнения о себе человек, тем
больше знаменатель, а значит, тем меньше дробь.
/ Л.Н.
Толстой/
11 сұрақ: Осы тұлғаның шын
аты-Ибрагим? /А.Құнанбаев/
12
вопрос: Кому из них принадлежат слова: «Числа правят
миром». /Пифагор/
13 сұрақ: «Абай жолы»
роман-эпопеяны жазған кім? /М.Әуезов/
14
вопрос: Кому из этих людей принадлежат следующие слова:
«Математику уже затем учить следует, что она ум в порядок
приводит»? /М.В.
Ломоносов./
15 сұрақ: Биыл қай жазушының
100 жылдығын тойладық? //І.Есенберлин/-Атбасар қаласында ескерткіш
орнатылған./
16
вопрос: Автор известной теоремы квадрат гипотенузы
прямоугольного треугольника равняется сумме квадратов
катетов. /Пифагор/
1 жүргізуші
:
-қазақ тілі және математика
пәндері бойынша «Логикалық
тізбек»
атты 2 кезеңді
бастаймыз.
Осы кезеңде берілген 3
сөзден-бір артық сөзді алып тастау және сол сөзге байланысты
қысқаша ережені немесе мәлімет айтып беру.
2 жүргізуші
:
- начинаем 2 тур «Логическая
цепочка», в которой вы из трех данных вам слов, находите лишнее
слово и, даете определение этому слову.
1.
- Зат
есім, анықтауыш,
толықтауыш.
Қай сөз артық болады?
Анақтамасын беріңдер.
Перед
вами четырёхугольники.
2) Какой четырёхугольник по очень важному
признаку являются лишним? №3. Трапеция.
Все эти четырёхугольники, кроме трапеции,
являются параллелограммами, так как у них противолежащие стороны
попарно параллельны.
3. – 16 желтоқсан 1990
ж, 16 желтоқсан
1991ж, 16 желтоқсан
1992ж
Берілген нұскалардың
ішіндегі қайсысы артық, неге?
4.- 1.Дискант. 2.Отрезок 3.
Точка. 3. Луч
5. –салыстырмалы
шырай, құрмалас
сөйлем, күшейтпелі шырай
/ережені айтып беріңдер
6.
1.Циркуль. 2.Линейка.
3.Прямоугольный треугольник. 4.
Транспортир.
7.-ұстаз, әнұран,
оқушы.
8. 1)
5х2 + 7х + 12 = 0 2)
х2 - 10х + 21 = 0 3)
6х2 – 3х = 0 4)
х2 +3х – 10 =
0
9.-қашан?,
не істейді? Қайтты? /қай
сөз табының сұрағы, ереже/
10.- 1) Теорема Виета, 2)
теорема Пифагора 3) Теорема Дезарга 4) теорема
Фалеса
1 жүргізуші
/Н.Ж/-
-3 кезең
«Сұрақ-жауап». Логика, пәндер, артық
болмас білгенің тақырыптары бойынша сұрақтар
беріледі.
2 жүргізуші
/О.В./
-Итак, 3 тур
«Вопрос-ответ».
1.
сұрақ- Қазақстан
Республикасының Тәуелсіздік күні? /16
желтоқсан/
2.вопрос- Суммы длин всех сторон
многоугольника.
3
сұрақ- Заттың санын,ретін
білдіретін сөз табы? /сан есім/
4.вопрос- Зловещее место в
Бермудах
5
сұрақ-Қазақстанның рәміздері?/
ту, елтаңба, әнұран/
6
вопрос-.
Из Астаны в Караганду вышел поезд со скоростью 50 км/ч, а из
Караганды в Астану вышел поезд со скоростью 60 км/ч. Какой из
поездов будет дальше от Астаны в момент встречи? (На одинаковом
расстоянии)
7
сұрақ- Қазақ тілінде неше
септік бар? /жеті/
8
вопрос- Треугольник, у которого две стороны
равны.
9
сұрақ-Әл-Фараби деген кім?
/әлемдегі екінші ұстаз, философ/
10
вопрос- Какое число не должно стоять в знаменателе?
(0)
11
сұрақ-Қазақтың үш биін
атаңдар? /Төле би, Қазыбек би, Әйтеке
би/
12
вопрос- Луч, который делит угол пополам
(биссектриса)
13
сұрақ-Салалас құрмалас
сөйлемнің неше түрі бар? /алты/
14
вопрос- Что
легче : пуд ваты или пуд железа? (Равны по весу).
15
сұрақ- Қазақстанның мемлекеттік
тілі? /қазақ тілі/
16
вопрос- О
какой науке Цицерон сказал: " Греки изучали её, чтобы познать мир,
а римляне -для того, чтобы измерять земельные участки"
(геометрия)
17
сұрақ- Есім сөздердің орнына
қолданылатын сөздерді қалай деп
атайды?/есімдік/
18
вопрос- Запись какого-нибудь правила при помощи букв
(формула)
19
сұрақ-Қазақстан
Республикасының алғашқы Президенті кім?
/Н.Назарбаев/
20
вопрос- Равенство, содержащее неизвестное
(уравнение)
1 жүргізуші
:
-
«Асыл тастан, өнер жастан»
шығады, - деп дарында халық айтса, халық сөзі әрқашанда нанымды»
.... дегендей «жұлдыздар» бағдарламасында өткен «Жұлдызды сағат»
атты білім сайысында өнер көрсетіп білім додасына түскен бүгінгі «
жұлдыздыздар» анықталды.
2 жүргізуші
:
-Вот и определились пары,
вышедшие в финал.
1 жүргізуші
:
-4 кезең
–«Сөздер құрастыру».
Сендерге «Арифметика» деген математикалық сөз беріледі, оған қоса
бөлек қазақ тілі төл әріптер беріледі. Қай жұп аса көп сөз
құрастырса, сол жұп жеңіске жетеді. Сөздерді кезекпен оқып,
қайталануға болмайды. Бір әріпті қайтала жазуға болмайды.
Тапсырманы орындауға 1 минут
беріледі.
2 жүргізуші
:
-
4 тур называется «Составь
слова». Вам дается математическое слово «Арифметика» и
специфические буквы казахского языка. За 1 минуту вам необходимо
составить как можно больше слов. Слова называете по-очереди, не
повторяясь. Нельзя писать букву дважды,если эта буква в слове
одна.
/қатысушыларға мадақтамалар,
қатысушының сертификатын және тәтті сыйлықтар
беріледі/
1 жүргізуші
:
-Көңіл бөліп бұл
кешке,
Келгендерге көп рахмет!
Шын
сезінген көрермендерге,
Мың
рахмет, мың рахмет!
Келесі кеште кездескенше,
Сау
болыңыздар!
2 жүргізуші
:
-Вот
закончилась игра,
И прощаться нам
пора.
Спасибо за
внимание,
До скорого
свидания!
« Родина » әні /5-9 сынып
оқушылары-қыздар/