Орыс халқының музыкасы туралы қазақша ашық
сабақ
Сабақтың
тақырыбы: Орыс халқының музыкасы
Мақсаты: Білімділік: Орыс халқының музыкасы және музыка
аспаптарымен танысу.
Дамытушылық: Қазақ халқының музыкасымен салыстыру арқылы
оқушылардың ойлау, тыңдау қабілеттерін дамыту.
Тәрбиелік: Орыс халқының музыкасына құрметпен қарауға
және достыққа тәрбиелеу.
Сабақтың
түрі: Жаңа сабақты түсіндіру
Сабақтың
әдісі: Түсіндіру, тыңдау, ән айту, би билеу т.б.
Көрнекілігі: Орыстың музыкалық аспаптары (бубен, трещетка,
погремушкалар, маракастар, балалайка), суреттер, нота тақтасы,
сөзжұмбақ, үнтаспа.Сабақтың
барысы:
«Біз-бейбіт ел ұланы» әнін орындап, оқушылар сыныпқа кіреді.
-Қандай музыка?
-Марш! (есік қағылады)
-Кіріңіз! (Буратино кіреді)
Мұғалім:- О,Буратино, кіре ғой, қайдан жүрсің?
Буратино:- Жаңа жолда кетіп бара жатқанымда, балалардың ән айтып
жатқанын естіп қалып едім, олар осында ма екен?
Мұғалім:- Иә, олар осы сыныпта.
Буратино: -Бұл балалар көп біледі ме,мен жолдан мынандай кілттер
тауып алдым, бірақ қандай кілттер, нені ашатынын білмей басым
қатты.
(бірнеше скрипка кілттерді көрсетеді)
Мұғалім:-Буратино, бұлардың қандай кілттер екенін білмейсің бе?
Буратино:-Жоқ!
Мұғалім:- Балалар, бұл қандай кілт, нені ашады? (оқушылар жауап
береді)
- Ендеше мына тақтадағы сиқырлы ноталарды ашайық, осы кілт ашады
ғой деймін. (ішіндегі жылтыраған ерекше скрипка кілтті
көрсетеді)
Буратино: – Таптым! Осы ерекше кілтпен мына ноталарды ашайық,
қалған кілттерді кімде-кім сабаққа жақсы қатысып отырса, соған
беріп отырамын, кімде көп кілттер болса, ол жақсы баға алады,
келістік пе?
Мұғалім:- Жарайды, келісейік пе, балалар?
1-ші нотаны ашайық, қандай нота
«ДО»Үй тапсырмасы
( «Ахмет Жұбанов» атты сөзжұмбақ арқылы үй тапсырмасы
тексеріледі)
– Келесі қандай нота? (Буратино «ми» деп айқайлайды)
-Жоқ, Буратино қателесесің, «ре» нотасы.
«РЕ»Жаңа сабақ
-Қазақстан жерінде әр түрлі ұлттардың өкілдері тұрады.Қазақтар қай
халықты болсын жатырқамайтын, кіммен болса да, достық пен
сыйластықта өмір сүрген халық.
- Біздің жерімізде қандай ұлттар тұрады? (оқушылар жауап
береді)
-Қазақстанның көршілес қандай мемлекеттер бар?
- Ресей, Қытай, Өзбекстан, Қырғызстан мемлекеттері бар,бүгінгі
сабақтан бастап, көршілес мемлекеттердің музыкаларымен танысатын
боламыз.Республикамызбен шектесетін мемлекеттің бірі – Ресей
Федерациясы. Біз Ресеймен ғасырлар бойы көршілес тату елміз.Бүгінгі
жаңа сабағымыздың тақырыбы: Орыс халқының музыкасы. Орыстың
музыкалық аспаптарымен таныстырып өтейін.
(аспаптарды көрсетемін)
Балалайка – 3 ішекті, домбыра тәрізді, көлемі жағынан кішкене,
шанағы үшбұрыш.
Гармонь – тілді, баян тәрізді аспап.
Треугольник – үшбұрышты ұрмалы аспап.
Бубен – ұрмалы, сылдырмақ аспап.
Трещетка – ағаштан жасалған ұрмалы аспап.
Свирель – сыбызғы тәрізді, үрмелі аспап.
Маракастар – ұрмалы, қасық аспаптар. ( әр аспаптың қалай
ойналатынын көрсету және оқушыларға қолдарымен ұстатып ойнату)
«МИ» Музыка тыңдау
Орыстың музыка аспаптарында орындайтын «Камаринская», «Калинка»
атты халық әндерін тыңдау.
-Қандай музыкалық аспаптың үндерін естіп тұрсыңдар, музыка көңілді
ме?
- Қазақтың домбыра аспабында күйші, әрі домбырашы Бақыт Қарабалина
орыстың шығармаларын көп ойнаған, (портретінкөрсетемін)
тыңдайық.
«ФА»Ән орындау
- Қазақ халқының әзіл айтыс өнері сияқты орыс халқында частушки
айтылады. Алдарыңда частушки әнінің сөзі жатыр, 1 рет оқып
шығыңдар.(әнді орындау, не жайлы екенін талқылап, көңілді,
ойнақы
орындауға үйрету)
«СОЛЬ» Би билеу
-Балалар, қазақтың «Қамажай», «Қара жорға» халық әндеріне билеп
көрдіңдер ме? Орыстың «Во поле береза стояла» әніне билейміз
деп
биші қыздар қонаққа келді, тамашалайық. (орыстың ұлттық киімін
киген қыздар билейді)
«ЛЯ»Сабақты
бекіту
- Балалар бүгін сабақта не өттік?
- Қай халықтың музыкасымен таныстыңдар?
- Қандай шығармалар тыңдадыңдар?
- Орындаған частушки ұнады ма? Үйге осы әнді жаттап келесіңдер.
«СИ» Бағалау
- Буратино, оқушылар сабаққа қалай қатысты? Кілттерін санап
бағалап
жіберші.
- Енді, Буратино соңғы нотаны өзің ашуыңды сұраймыз.
«ДО» Сау болыңдар!
(Буратино оқушылармен қоштасады)