Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация жариялап
2 млн. ₸ табыс табыңыз!
0 / 1
Материалға шағымдану
Назар аударыңыз. Бұл материалды сайт қолданушысы жариялаған. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзса, осында жазыңыз. Біз ең жылдам уақытта материалды сайттан өшіреміз
Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз
Сіздің сұранысыңыз сәтті жіберілді!
Жақын арада сайт әкімшілігі сізбен хабарласады
1 бонус = 1 теңге
Бонусты сайттағы қызметтерге жұмсай аласыз. Мысалы келесі материалды жеңілдікпен алуға болады
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Бонусты жинап картаңызға (kaspi Gold, Halyk bank) шығарып аласыз
Түсінікті
2024-2025 оқу жылына арналған
қысқа мерзімді сабақ жоспарларын
Жүктеп алғыңыз келеді ме?
"Поэзия әлемі" курсы бағдарламасы
Материал туралы қысқаша түсінік
әдебиет пәні мұғалімдеріне көмек
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады.
Толығырақ
21 Желтоқсан 2017
2326
38 рет жүктелген
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады
М.Әуезов атындағы орта мектеп
Поэзия әлеміТаңдау курсы7-сынып
Білім беру ұйымының атауы, мекен-жайы:М.Әуезов атындағы орта мектеп, Индер ауданы, Индербор кенті, Қонаев-17а
Авторлық бағдарламаның авторының аты-жөні, лауазымы:Досанова Гулзар НурмуханбетовнаІ санатты қазақ тілі мен әдебиеті пәндерінің мұғалімі
Авторлық бағдарламаның атауы: Поэзия әлеміАвторлық бағдарламаның әзірленген жылы: 2016 жылАвторлық бағдарламаны кім, қайда және қашан бекіткені:Директор: М.К.Кикбаева29.08.2016 ж. Педагогикалық кеңес, Хаттама №1
Түсінік хат
Білім беру жүйесінің талаптары бойынша қазақ әдебиетін оқыта отырып, оқушылардың рухани дүниесін байытып, оларға азаматтық, адамгершілік, елжандылық, көркемдік-эстетикалық тәрбие беру және олардың ой-өрісін кеңейтіп, ауызша сөйлеу мен жазба тіл мәдениетін қалыптастыру көзделеді. Көркем шығарманы оқып, талдау арқылы оқушылар халқымыздың ұлттық құндылықтарын сөз өнері тұрғысынан қабылдауға қажетті білім, білік дағдыларымен қаруланады.Бұл бағдарламада оқушылардың оқырмандық тұрақты ынта-ықыласты, биік талғамды қалыптастыру; әдеби мұраны және онда бейнеленген құбылысты эстетикалық қабылдауына қажетті білім және біліктілікпен қарулануына толық жағдай жасалады. Сонымен қатар белгілі ақындардың поэзиясын терең оқыту және оларды мәнерлеп оқу дағдысын жетілдіру көзделіп отыр.Бағдарлама жалпы білім беретін мектептердің 7-сыныбына арналған. Бұл бағдарлама Қазақстан Республикасының Парламенті бекіткен «Білім туралы» Заңының, Қазақстан Республикасының «Білім» бағдарламасының, Мемлекеттік білім стандартының талаптарын ескере отырып жасалды. Бағдарлама 34 сағатқа жасалған. Апталық жүктеме – 1 сағат.Оқушылар қазақ ақындарының көңіл қайнарынан шыққан жақұт жырларын көркемдеп, мәнерлеп оқып, талдау арқылы құдіретті көркем сөздің сырына толық қанығады. Бағдарлама мазмұнына алынған өлеңдер өзінің табиғи сан қырынан жауһардай құбылып көрініп, тыңдаушысының жан-жүрегін баурайды. Қазақ тілінің байлығына, көркемдігіне, шешендігіне сүйсінтеді, талантына бас игізеді. Өлең – сөздің патшасы екеніне көз жеткізеді.Көркем поэзияны оқыта отырып, заманға сай белсенділік көрсете алатын, халқымыздың тарихын, дәстүрін, өнерін, әдебиеті мен мәдениетін ұлттық құндылық ретінде бағалап, құрметтей білетін, оқырмандық талғамы терең, жан-жақты дамыған дара тұлға қалыптастыру көзделеді.
Курстың мақсаты:
Танымдық мақсаты: Оқушылардың сөз өнерінің ерекшеліктерін түсініп, тануға, ой көзімен зерделеуге негіз болатын білім, білік, икем-дағдыларын қалыптастыру. Оқыған шығармасындағы тілдік-көркемдік ерекшеліктерді таба білуге үйрету.
Дамытушылық мақсаты:Оқушылардың поэзиялық шығарманы оқуға деген қызығушылығын, ынтызарлығын ояту. Лирикалық шығарманы жан-жақты талдай білуге дағдыландыру. Оқушыларды бейнелі ойлау мен шығармашылық қиялдауды, оқырмандық мәдениет пен авторлық ұстанымды түсінуге баулу. Өзіндік ой-пікірін дәйекті, жүйелі айта білуге, өз ойын әдеби тілмен өрнектей білуге машықтандыру.
Тәрбиелік мақсаты:Ұлтымыздың көркем поэзиясын оқыту арқылы оның бастыидеялық бағытын, тақырыптық, мазмұндық мақсатын саралай білетін және өз халқының тарихын, дәстүрін, әдебиеті мен мәдениетін ұлттық құндылық ретінде бағалай алатын, ұлттық әдеби мұраны терең игеріп, сол негізде еліне қызмет ете алатын, танымы жоғары, білімі орнықты, шығармашылықпен ойлай алатын, өркениетті қоғамға сай парасатты тұлға тәрбиелеу.
Курстың міндеттері:
Пәнаралық байланыс: қазақ тілі, тарих, математика, музыка, география
Ұйымдастыру формалары: топтық жұмыс, жеке жұмыс, зерттеу, бақылау жұмыстары, ізденіс жұмысы.Жиілігі: 34 сағатКүтілетін нәтиже:
Таңдау курсының мазмұны
Кіріспе (1 сағат)Поэзияның сөздің ырғақтық құрылысына, ұйқасына негізделетіндігі, поэзиялық шығармаға сезім күйі, әсерлілік тән екендігі. Поэзияның көркемдік сипаты мен бейнелеу құралдары.
Махамбет поэзиясы (5 сағат)Даланың дауылпаз ақыны Махамбет Өтемісұлының өмірі мен шығармашылық жолы. Махамбеттің туған жер туралы өлеңдері. Ақынның батырлық, ерлік туралы отты жырлары. Махамбеттің Исатайға арналған өлеңдері.
Абай поэзиясы (7 сағат)Қазақ жазба әдебиетінің негізін салушы – Абай Құнанбайұлы. Ақын Абайдың табиғат лирикасы. Ақынның азаматтық лирикасы. Көңіл-күй лирикасы. Саяси лирика. Философиялық лирика. Махаббат лирикасы. Абайдың поэмалары. Ақынның аудармалары.
Шәкәрім поэзиясы (4 сағат)Шәкәрім Құдайбердіұлының шығармашылығы. Саяси-әлеуметтік лирика. Азаматтық лирика. Махаббат лирикасы. Философиялық лирика.
Мұқағали поэзиясы (5 сағат)Ақиық ақын Мұқағали Мақатаевтың шығармашылығы. Саяси-әлеуметтік лирика. Азаматтық лирика. Махаббат лирикасы. Философиялық лирика. Ақынның поэмалары.
Жерлес ақын Жұмекен Нәжімеденовтің поэзиясы (3 сағат)Ақынның өмірі мен шығармашылық жолы. Туған жерге арнаған жырлары. Ақынның арнау өлеңдері. Табиғат лирикасы. Ақын өлеңдеріне жазылған әндер.
Табылды поэзиясы (5 сағат)Табылды Досымовтың өмірі мен шығармашылық жолы. Өлеңдері мен әндері.
Поэзиялық шығармаларды мәнерлеп оқу (4 сағат)Мәнерлеп оқуға төселдіру. Жыл бойына меңгерген ақындардың шығармаларын мәнерлеп оқыту.
Пайдаланылған әдебиеттер:
Оқушыларға ұсынылатын әдебиеттер тізімі:
Мазмұны
Түсінік хат.............................................................................................. 2
Бағдарлама............................................................................................. 6
Сабақ жоспарлары................................................................................. 8
Мазмұны................................................................................................ 85
Пайдаланылған әдебиеттер.................................................................. 86
Поэзия әлеміТаңдау курсы7-сынып
Білім беру ұйымының атауы, мекен-жайы:М.Әуезов атындағы орта мектеп, Индер ауданы, Индербор кенті, Қонаев-17а
Авторлық бағдарламаның авторының аты-жөні, лауазымы:Досанова Гулзар НурмуханбетовнаІ санатты қазақ тілі мен әдебиеті пәндерінің мұғалімі
Авторлық бағдарламаның атауы: Поэзия әлеміАвторлық бағдарламаның әзірленген жылы: 2016 жылАвторлық бағдарламаны кім, қайда және қашан бекіткені:Директор: М.К.Кикбаева29.08.2016 ж. Педагогикалық кеңес, Хаттама №1
Түсінік хат
Білім беру жүйесінің талаптары бойынша қазақ әдебиетін оқыта отырып, оқушылардың рухани дүниесін байытып, оларға азаматтық, адамгершілік, елжандылық, көркемдік-эстетикалық тәрбие беру және олардың ой-өрісін кеңейтіп, ауызша сөйлеу мен жазба тіл мәдениетін қалыптастыру көзделеді. Көркем шығарманы оқып, талдау арқылы оқушылар халқымыздың ұлттық құндылықтарын сөз өнері тұрғысынан қабылдауға қажетті білім, білік дағдыларымен қаруланады.Бұл бағдарламада оқушылардың оқырмандық тұрақты ынта-ықыласты, биік талғамды қалыптастыру; әдеби мұраны және онда бейнеленген құбылысты эстетикалық қабылдауына қажетті білім және біліктілікпен қарулануына толық жағдай жасалады. Сонымен қатар белгілі ақындардың поэзиясын терең оқыту және оларды мәнерлеп оқу дағдысын жетілдіру көзделіп отыр.Бағдарлама жалпы білім беретін мектептердің 7-сыныбына арналған. Бұл бағдарлама Қазақстан Республикасының Парламенті бекіткен «Білім туралы» Заңының, Қазақстан Республикасының «Білім» бағдарламасының, Мемлекеттік білім стандартының талаптарын ескере отырып жасалды. Бағдарлама 34 сағатқа жасалған. Апталық жүктеме – 1 сағат.Оқушылар қазақ ақындарының көңіл қайнарынан шыққан жақұт жырларын көркемдеп, мәнерлеп оқып, талдау арқылы құдіретті көркем сөздің сырына толық қанығады. Бағдарлама мазмұнына алынған өлеңдер өзінің табиғи сан қырынан жауһардай құбылып көрініп, тыңдаушысының жан-жүрегін баурайды. Қазақ тілінің байлығына, көркемдігіне, шешендігіне сүйсінтеді, талантына бас игізеді. Өлең – сөздің патшасы екеніне көз жеткізеді.Көркем поэзияны оқыта отырып, заманға сай белсенділік көрсете алатын, халқымыздың тарихын, дәстүрін, өнерін, әдебиеті мен мәдениетін ұлттық құндылық ретінде бағалап, құрметтей білетін, оқырмандық талғамы терең, жан-жақты дамыған дара тұлға қалыптастыру көзделеді.
Курстың мақсаты:
Танымдық мақсаты: Оқушылардың сөз өнерінің ерекшеліктерін түсініп, тануға, ой көзімен зерделеуге негіз болатын білім, білік, икем-дағдыларын қалыптастыру. Оқыған шығармасындағы тілдік-көркемдік ерекшеліктерді таба білуге үйрету.
Дамытушылық мақсаты:Оқушылардың поэзиялық шығарманы оқуға деген қызығушылығын, ынтызарлығын ояту. Лирикалық шығарманы жан-жақты талдай білуге дағдыландыру. Оқушыларды бейнелі ойлау мен шығармашылық қиялдауды, оқырмандық мәдениет пен авторлық ұстанымды түсінуге баулу. Өзіндік ой-пікірін дәйекті, жүйелі айта білуге, өз ойын әдеби тілмен өрнектей білуге машықтандыру.
Тәрбиелік мақсаты:Ұлтымыздың көркем поэзиясын оқыту арқылы оның бастыидеялық бағытын, тақырыптық, мазмұндық мақсатын саралай білетін және өз халқының тарихын, дәстүрін, әдебиеті мен мәдениетін ұлттық құндылық ретінде бағалай алатын, ұлттық әдеби мұраны терең игеріп, сол негізде еліне қызмет ете алатын, танымы жоғары, білімі орнықты, шығармашылықпен ойлай алатын, өркениетті қоғамға сай парасатты тұлға тәрбиелеу.
Курстың міндеттері:
- Бағдарламада беріліп отырған ақындардың өміріне шолу жасау арқылы оқушылардың ақындар әлеміне енуі;
- Оқушылардың поэзия әлеміне қызығуы;
- Өлеңдерге талдау жүргізу арқылы жазушының тіл шеберлігіне көз жеткізуі;
- Әдеби көркем туындыларды ұлттық құндылық ретінде бағалай білуі;
- Кез-келген көркем туындыны келістіре оқу, көркем шығармадағы сөз сырын, мағынасын ұғынуы;
- Лирикалық шығарманың идеясын тануы;
- Әдеби туындыдағы көркем сөз қолданыстарын есте сақтап, сөздік қорына қосып, сөйлеу барысында қолдана білуі.
Пәнаралық байланыс: қазақ тілі, тарих, математика, музыка, география
Ұйымдастыру формалары: топтық жұмыс, жеке жұмыс, зерттеу, бақылау жұмыстары, ізденіс жұмысы.Жиілігі: 34 сағатКүтілетін нәтиже:
- Көркем шығармаларды мәнеріне келтіріп оқуға ынтасы артады;
- Берілген мәтіннен тілдік-көркемдік ерекшеліктерді байқау, анықтау қабілеті артады;
- Кез-келген көркем поэзияға жан-жақты талдау жасай алады.
- Лирикалық шығарманың идеясын анықтай алады.
- Өлеңдерге талдау жүргізу арқылы жазушының тіл шеберлігін тани алады.
- Оқушылар өлең тыңдауға, шығарманың мағынасын түсінуге, лирикалық кейіпкерлерді бағалауға, адамгершілік қасиеттерін сипаттай алады.
- Өлеңдерді нақышына келтіріп, жатқа, мәнерлеп оқуға үйренеді.
- Оқушылардың есте сақтау қабілеттері шыңдалады.
- Өзіндік ой-пікірін әдеби тілмен өрнектей біледі.
- Поэзияны оқуға деген қызығушылықтары артады.
Таңдау курсының мазмұны
Кіріспе (1 сағат)Поэзияның сөздің ырғақтық құрылысына, ұйқасына негізделетіндігі, поэзиялық шығармаға сезім күйі, әсерлілік тән екендігі. Поэзияның көркемдік сипаты мен бейнелеу құралдары.
Махамбет поэзиясы (5 сағат)Даланың дауылпаз ақыны Махамбет Өтемісұлының өмірі мен шығармашылық жолы. Махамбеттің туған жер туралы өлеңдері. Ақынның батырлық, ерлік туралы отты жырлары. Махамбеттің Исатайға арналған өлеңдері.
Абай поэзиясы (7 сағат)Қазақ жазба әдебиетінің негізін салушы – Абай Құнанбайұлы. Ақын Абайдың табиғат лирикасы. Ақынның азаматтық лирикасы. Көңіл-күй лирикасы. Саяси лирика. Философиялық лирика. Махаббат лирикасы. Абайдың поэмалары. Ақынның аудармалары.
Шәкәрім поэзиясы (4 сағат)Шәкәрім Құдайбердіұлының шығармашылығы. Саяси-әлеуметтік лирика. Азаматтық лирика. Махаббат лирикасы. Философиялық лирика.
Мұқағали поэзиясы (5 сағат)Ақиық ақын Мұқағали Мақатаевтың шығармашылығы. Саяси-әлеуметтік лирика. Азаматтық лирика. Махаббат лирикасы. Философиялық лирика. Ақынның поэмалары.
Жерлес ақын Жұмекен Нәжімеденовтің поэзиясы (3 сағат)Ақынның өмірі мен шығармашылық жолы. Туған жерге арнаған жырлары. Ақынның арнау өлеңдері. Табиғат лирикасы. Ақын өлеңдеріне жазылған әндер.
Табылды поэзиясы (5 сағат)Табылды Досымовтың өмірі мен шығармашылық жолы. Өлеңдері мен әндері.
Поэзиялық шығармаларды мәнерлеп оқу (4 сағат)Мәнерлеп оқуға төселдіру. Жыл бойына меңгерген ақындардың шығармаларын мәнерлеп оқыту.
Р/с | Сағаты | Тақырыптың мазмұны | Сағат саны | Күні,айы |
Кіріспе | 1 | |||
1. | 1 | Поэзия | 1 | |
Махамбет поэзиясы | 5 | |||
2 | 1 | Даланың дауылпаз ақыны | 1 | |
3 | 2 | «Соғыс» өлеңі | 1 | |
4 | 3 | Ақынның батырлық, ерлік туралы отты жырлары | 1 | |
5 | 4 | Махамбеттің Исатайға арналған өлеңдері | 1 | |
6 | 5 | «Ереуіл атқа ер салмай» өлеңі | 1 | |
Абай поэзиясы | 7 | |||
7 | 1 | Қазақ жазба әдебиетінің негізін салушы – Абай Құнанбайұлы | 1 | |
8 | 2 | Ақын Абайдың табиғат лирикасы | 1 | |
9 | 3 | «Қалың елім, қазағым, қайран жұртым» | 1 | |
10 | 4 | «Сегіз аяқ» өлеңі | 1 | |
11 | 5 | Махаббат лирикасы | 1 | |
12 | 6 | Абайдың поэмалары | 1 | |
13 | 7 | Ақынның аудармалары | 1 | |
Шәкәрім поэзиясы | 4 | |||
14 | 1 | Шәкәрім Құдайбердіұлының өмір жолы мен шығармашылығы | 1 | |
15 | 2 | «Жастық туралы» өлеңі | 1 | |
16 | 3 | «Анадан алғаш туғанда» өлеңі | 1 | |
17 | 4 | «Насихат» өлеңі | 1 | |
Мұқағали поэзиясы | 5 | |||
18 | 1 | Ақиық ақын Мұқағали Мақатаевтың өмірі мен шығармашылығы | 1 | |
19 | 2 | «Қазақ жері» өлеңі | 1 | |
20 | 3 | «Соғады жүрек» өлеңі | 1 | |
21 | 4 | Махаббат лирикасы | 1 | |
22 | 5 | Ақынның поэмалары | 1 | |
Жұмекен Нәжімеденовтің поэзиясы | 3 | |||
23 | 1 | Жұмекен Нәжімеденовтің өмірі мен шығармашылық жолы | 1 | |
24 | 2 | «Менің топырағым» | 1 | |
25 | 3 | «Ана тілі туралы сөз» өлеңі | 1 | |
Табылды поэзиясы | 5 | |||
26 | 1 | Табылды Досымовтың өмірі мен шығармашылық жолы | 1 | |
27 | 2 | Табылды - қазақтың бард әншісі | 1 | |
28 | 3 | «Биіктік» өлеңі | 1 | |
29 | 4 | «Желтоқсандағы жыр» өлеңі | 1 | |
30 | 5 | «Асан қайғыны аңсау» өлеңі | 1 | |
Поэзиялық шығармаларды мәнерлеп оқу | 4 | |||
31 | Мәнерлеп оқуға төселдіру | 4 |
Пайдаланылған әдебиеттер:
- З.Қабдолов. «Сөз өнері». Алматы, 1991 ж.
- З.Қабдолов. Әдебиет теориясының негіздері. Алматы, 1970 ж.
- Р.Нұрғалиев. Өнер алды – қызыл тіл. Алматы, 1974 ж.
- Р.Сыздықова. «Абайдың сөз өрнегі». Алматы, 1995 ж.
- Р.Сыздықова. «Сөз құдіреті». Алматы, 1997 ж.
- Б.Кәрібаева. «Қазіргі қазақ лирикасының поэтикасы».
- Қ.Сыдыиқов. «Көркемдік өрнектер». Алматы, 1992 ж.
- «Кел, жастар, біз бір түрлі жол табалық...» атты
- Х.Қожахметова. «Мәнерлеп оқу». Алматы, 1982 ж.
- С.Тілешева. «Әдебиет сабағында мәнерлеп оқу дағдыларын
- Ә.Нұрмаханова. «Сөз құдіреті». Алматы, 1971 ж.
- Ә.Нұрмаханова. «Мәнерлеп оқу мәселелері». Алматы, 1976 ж.
Оқушыларға ұсынылатын әдебиеттер тізімі:
- «Аңыз адам» журналы.
- «Абай». Шығармаларының толық жинағы. 1,2,3,4 томдар.
- Мұқағали Мақатаев. Толық шығармалар жинағы. 1,2,3,4 томдар.
- Қ.Шаңғытбаев «Шайыр». Алматы, 2010 ж.
- Қ.Шаңғытбаев «Лирика». Алматы, 1976 ж.
Мазмұны
Түсінік хат.............................................................................................. 2
Бағдарлама............................................................................................. 6
Сабақ жоспарлары................................................................................. 8
Мазмұны................................................................................................ 85
Пайдаланылған әдебиеттер.................................................................. 86
Материал ұнаса әріптестеріңізбен бөлісіңіз
Ашық сабақ, ҚМЖ, көрнекілік, презентация
жариялап табыс табыңыз!
Материалдарыңызды сатып, ақша табыңыз.
(kaspi Gold, Halyk bank)