Материалдар / Преспективалық жоспар орта топ мини центр
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Преспективалық жоспар орта топ мини центр

Материал туралы қысқаша түсінік
Орта топқа арналған преспиктивалық жоспар .
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
15 Қараша 2024
46
0 рет жүктелген
700 ₸
Бүгін алсаңыз
+35 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +35 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Page 1


Page 2


2023 - 2024 оқу жылына арналған ұйымдастырылған іс-әрекеттің преспективалық жоспары

Білім беру ұйымы_____ «Еркемай» шағын орталығы
Топ: ортаңғы топ
Балалардың жасы: 3 жастан.
Жоспардың құрылу кезеңі: қаңтар айы, 2023-2024 оқу жылы.

Айы Ұйымдастырылған
іс-әрекет
Ұйымдастырылған іс-әрекеттің міндеттері
Қаңтар Дене шынықтыру - дене жаттығуларын орындауға қызығушылықтарын ояту;
- негізгі қимыл түрлері: жүру, жүгіру, секіру, лақтыру мен қағып алу, еңбектеу
мен өрмелеуді орындаудың қарапайым дағдыларын жетілдіру;
- мәдени-гигиеналық дағдыларды қалыптастыру;
- қимылдарды белсенді орындауды дамыту және қимылдарды үйлестіру, дене
жаттығуларына қызығушылыққа баулу;
- денсаулықты нығайтуға ықпал ететін дене сапаларын: ептілік пен шапшаңдықты
дамыту;
- құрдастарымен қимылды ойындарды бірге ойнауға, өзара оң қарымқатынас
жасауға баулу;
- спорттық жабдықтарды қолдануда қауіпсіздікті қамтамасыз ету.
Домалату, лақтыру, қағып алу. Заттарды оң және сол қолмен қашықтыққа
лақтыру (2,5-5 метр қашықтық), төменнен екі қолмен көлденең нысанаға, оң және
сол қолмен (1,5–2 метр қашықтықтан) допты кеуде тұсынан лақтыру, оң және сол


Page 3

қолмен тік нысанаға (нысана биіктігі-1,2 метр) лақтыру (1-1,5 метр қашықтық),
аяқтарын алшақ қойып, отырып, 1,5–2 метр қашықтықтан допты бірбіріне,
заттардың арасымен, қақпаға домалату. Допты жоғары лақтыру, төмен - еденге
(жерге) соғу, қағып алу.
Жалпы дамытушы жаттығулар.
Кеудеге арналған жаттығулар:
- допты бір-біріне басынан жоғары (артқа және алға) беру, жан-жаққа (солға-
оңға) бұрылу;
- солға, оңға бұрылу (отырған қалыпта);
- аяқты көтеру және түсіру, аяқтарды қозғалту (шалқасынан жатқан қалыпта);
- аяқты бүгу және созу (бірге және кезекпен), шалқасынан жатқан қалыптан
бұрылып, етпетінен жату және керісінше; иықтарды жоғары көтеріп, қолды
жанжаққа созып еңкею (етпетінен жатқан қалыпта).
Дербес қимыл белсенділігі.
Қимылдарды орындауда балалардың дербестігін, белсенділігі мен
шығармашылығын дамыту. Арбалар, автомобильдер, велосипедтер, доптар,
шарлармен өз бетінше ойнауға ынталандыру. Өрмелеу, еңбектеу
дағдыларын,ептілікті, жылдамдықты дамыту, қимылдарды мәнерлі орындауға
баулу.
Спорттық жаттығулар.
Шанамен сырғанау. Шанамен бір-бірін сырғанату; биік емес төбеден сырғанау.
Жүзу және гидроаэробика элементтері. Суға түсу, жүгіру, ойнау, суда билеу.
Жүзуді үйрету (тиісті жағдайлар болған кезде).
Мәдени-гигиеналық дағдыларды қалыптастыру.


Page 4

Мәдени-гигиеналық дағдыларды жетілдіру, тамақтану, жуыну кезінде қарапайым
мінез-құлық дағдыларын қалыптастыру.
Өзіне-өзі қызмет көрсету дағдылары.
Өзіне-өзі қызмет көрсетуге деген ұмтылысын қолдау: белгілі реттілікпен киінуге
және шешінуге, тісті тазалауға, ұқыптылыққа, киіміндегі олқылықтарды байқауға,
оларды ересектің көмегімен немесе өз бетінше реттеуге, ас ішу құралдарын
орнымен қолдануға баулу.
Салауатты өмір салты дағдыларын қалыптастыру.
Сезім мүшелерін ажыратуға және атауға (көз, құлақ, мұрын, ауыз) үйрету,
олардың ағзадағы рөлі және оларды қалай қорғауға, күтуге болатыны туралы
түсінік беру (ұсақ заттарды құлаққа, мұрынға тықпау). Денсаулықтың құндылығы
туралы түсінікті дамыту; ауырмауға, денсаулықты сақтауға ынталандыру,
«салауатты өмір салты» және оны ұстану туралы алғашқы түсініктер беру.
Адамның денсаулығына пайдалы (көгөністер, жемістер, сүт өнімдері) және
зиянды тағамдар (тәттілер, бәліштер, тәтті газдалған сусындар) туралы бастапқы
түсініктерді қалыптастыру. Дене белсенділігі (таңертеңгі жаттығу, шынықтыру,
спорттық және қимылды ойындар) мен ұйқының пайдасы туралы түсінік
қалыптастыру. Дене мүшелері мен ағза жүйесін нығайтатын жаттығулармен
таныстыру. Өзінің денсаулық жағдайы туралы ересектерге айту, науқастанған
кезде дәрігерге қаралып, емделу қажеттігін білу.
Сауықтыру-шынықтыру шаралары.
Балалардың денсаулығын және жергілікті жағдайларды ескере отырып, табиғи
факторлар: ауа, күн, суды пайдалана отырып, шынықтыру шараларының кешенін
жүзеге асыру. Балаларды үй-жайда жеңіл киіммен жүруге үйрету. Күн тәртібіне


Page 5

сәйкес олардың таза ауада болу ұзақтығын қамтамасыз ету. Серуенде қимылды
ойындар мен дене жаттығуларына қатысуға
қызығушылықты арттыру. Шынықтыру шараларын жүргізуде балалардың
денсаулық жағдайын ескере отырып, жеке тәсілді жүзеге асыру. Шынықтыру
шараларын жүргізу, жаттығулар мен массаж жасау. Күн тәртібіне сәйкес
балалардың күнделікті таза ауада болуын қамтамасыз ету. Ересектің көмегімен
шынықтыру тәсілдерін орындау дағдыларын қалыптастыру. Тыныс алу
жаттығуларын жасау.
Сөйлеуді дамыту - балаларды өз бетінше сөйлеуге үйрету;
- түрлі балалар әрекетінде балалардың бір-бірімен сөйлесуіне жағдай жасау;
- әрбір баланың қызығушылығына мән беру, сұрақтарына жауап беру, жеке
сөйлесу.
Сөйлеудің дыбыстық мәдениеті.
Дауысты (а, ә, е) және кейбір дауыссыз (п-б, к-қ, т-д) дыбыстарды анық айту,
дыбыстардың артикуляциясын нақтылау және бекіту, артикуляциялық аппаратты
дамыту, сөйлеу қарқынын өзгерту қабілетін дамыту: баяу сөйлеу, жаңылтпаштар
айту.
Сөздік қор.
Балалардың сөздік қорын ойындар мен ойын жаттығулары арқылы кеңейту,
сөздік қорды заттардың сапасы мен қасиеттерін білдіретін, заттарды жалпы
(ойыншықтар, киім, аяқ киім, ыдыс, жиһаз) және ерекше белгілері бойынша
жалпылаушы сөздермен байыту, қарама-қарсы мағынадағы сөздерді -
антонимдерді енгізу.


Page 6

Тілдің грамматикалық құрылымы.
Сөздерді жіктелуіне, септелуіне қарай байланыстыру, зат есімдерді үстінде,
астында, артында, жанында тәрізді көмекші сөздермен бірге қолдану, зат
есімдерді жекеше, көпше түрде, етістіктерді келер және өткен шақта қолдану.
Байланыстырып сөйлеу.
Ересектердің сөзін тыңдау және түсіну, сөйлеу әдебінің тиісті формаларын дұрыс
қолдану, ересектермен диалог құру, берілген сұрақтарды тыңдау және толық
жауап беру.
Көркем әдебиет - шешендікке, әдеби тілде сөйлеуге баулу;
- қазақ халық ауыз әдебиеті шығармаларымен, салт-дәстүрлерімен, мәдениетімен
таныстыру;
- балалар әдебиетіне, театр әлеміне қызығушылықты қалыптастыру.
Таныс кітаптардағы суреттерді балалармен бірге қарастыру, оларға суреттердің
мазмұны туралы эмоционалды түрде айту, балалардың пікірлерін тыңдау.
Жаңа ертегілерді, әңгімелерді, өлеңдерді тыңдай білуге, олардың мазмұнындағы
әрекеттердің дамуын бақылауға, шығарманың кейіпкерлеріне жанашырлық
танытуға тәрбиелеу. Балалармен кейіпкерлердің әрекеттері мен олардың
әрекеттерінің салдарын талқылау.
Балаларды тақпақтар мен шағын өлеңдерді жатқа айтуға үйрету.
Қазақ тілі - артикуляциялық және дауыс аппаратының, есту қабілетінің дамуына ықпал ету;
- қарым-қатынас мәдениетіне, көркем қабылдау мен эстетикалық талғамға
тәрбиелеу.


Page 7

Тілдік дамытушы орта.
Балалардың ересектермен және құрдастарымен қарым-қатынас жасауына жағдай
жасау: бір-бірімен күнделікті еркін ойында, дербес әрекеттерде ауызекі сөйлесуге,
бірлескен әрекеттері туралы келісуге, ортақ тақырыпта әңгімелесуге, сұрақтарға
жауап беруге, өз бетінше кітаптарды қарауға, өзінің алған әсері мен қалауын
білдіруге, сәлемдесуде, өтінішін, ырзашылығын білдіруде сыпайы сөйлеу әдебін
сақтауға, құрдастарын есімімен толық, дұрыс атауға баулу.
Сөйлеудің дыбыстық мәдениеті.
Артикуляциялық және дыбыстық аппаратты, сөйлеу кезінде тыныс алуды, естуді
дамыту. Көрнекілікпен немесе көрнекіліксіз өзіне айтылған сөзді тыңдау және
түсінуді дамыту. Қазақ тіліне тән ә, ө, қ, ү, ұ дыбыстарын өздігінен дұрыс айтуға
баулу.
Сөздік қор.
Ауызекі сөйлеуде түрлі балалар әрекеттерінде қоршаған орта заттары мен табиғат
нысандарының атауларын өздігінен қолдануды қалыптастыру. Баланың сөздік
қорын дамытуда, санамақтар, тақпақтар, жаңылтпаштарды жаттауға баулу.
Тілдің грамматикалық құрылымы.
Сөздерді байланыстырып, сөз тіркестерін құрастыруға (зат есім және сын есім,
зат есім және етістік) үйрету.
Байланыстырып сөйлеу.
Ауызекі сөйлеудің қарапайым түрлерін меңгерту, балалардың өздеріне айтылған
сөзді, пікірді түсінуін қалыптастыру, алдын ала үйретілген сөйлеу үлгілерін есте
сақтап, әңгімелесе білуге баулу.


Page 8

Математика негіздері - қарапайым математикалық ұғымдарды қалыптастыру;
- бақылау арқылы қоршаған орта заттарының санын, пішінін, шамасын, олардың
кеңістікте орналасуын ажыратуға үйрету;
- заттарды зерттеуге қызығушылықты ояту, жаңаны тануға, өзіне сенімділікке
баулу;
- командада жұмыс істей білуге дағдыландыру;
- көрнекі-қимылдық ойлауды және шығармашылық қиялдауды дамыту.
Шама.
Екі затты өлшемі бойынша (ұзын-қысқа, биік-аласа, артық-кем) салыстыру.
Өлшемдері қарама-қарсы және бірдей заттарды салыстыру, заттарды салыстыруда
шаманың берілген белгісі бойынша (ұзындығы, ені, биіктігі, жалпы шамасы
бойынша) бір затты екінші затпен беттестіру және жанына қою тәсілдері арқылы
салыстыру, салыстыру нәтижелерін ұзындығы бойынша ұзын-қысқа, бірдей, тең,
ені бойынша кең-тар, бірдей, тең, биіктігі бойынша биік-аласа, бірдей, тең, жалпы
шамасы бойынша үлкен-кіші сөздерімен белгілеу.
Қоршаған ортамен
таныстыру
- балаларды қоршаған ортадағы заттардың атауларымен және олардың
міндеттерімен таныстыру, таныс заттарды ажыратуға үйрету;
- отбасына, туған өлкесіне, Отанға деген сүйіспеншілікке, ересектерге құрмет
көрсете білуге, кішілерге жанашыр болуға тәрбиелеу;
- еңбектің нәтижесіне құрметпен қарауға тәрбиелеу, көмек көрсету ниеттерін
қолдау;
- тірі және өлі табиғат туралы білімдерін байыту;
- табиғатта қауіпсіздікті сақтау (саңырауқұлақтар мен жидектер жемеу,


Page 9

жануарларға тиіспеу);
- құммен, сумен, қармен, ұсақ заттармен ойындарда қауіпсіз әрекет ету
дағдыларын қалыптастыру (оларды ауызға алмау, құмды шашпау, заттарды
құлаққа, мұрынға тықпау);
- табиғатқа сүйіспеншілікке және қамқорлық жасауға баулу.
Құрастыру - қарапайым заттарды, құбылыстарды, пішіндерді, түстерді, бөліктердің
орналасуын бере отырып, бейнелеу дағдыларын қалыптастыру, көз бен қолдың
үйлесімін дамыту.
Құрастырған құрылыспен сюжетті ойыншықтарды қолданып ойнату.
Сурет салу - бейнелеу өнеріне қызығушылықты қалыптастыру, шығармашылық ойлауы мен
қиялдауын дамыту;
- бейнелеу әрекеті мен оның нәтижесіне эмоционалды жағымды қарым қатынас
орнату;
- бейнелеу әрекетін балалардың қызығушылықтарын ескере отырып,
ұйымдастыру, балаларға бейнелейтін заттарды өз бетінше зерттеуге мүмкіндік
беру;
- қазақ халқының өнер туындыларымен, сәндік-қолданбалы өнерімен таныстыру;
- өнер туындыларына, қоршаған шынайы әлемнің эстетикалық жағына
қызығушылықты тәрбиелеу;
- бейнелеу әрекеті барысында қауіпсіздікті сақтауға және еңбекқорлыққа,
ұқыптылыққа баулу.
Бір заттың немесе түрлі заттардың суретін салуды қайталай отырып, қарапайым


Page 10

сюжеттік композициялар жасауға үйрету, тұтас қағаз парағына бейнені
орналастыру, қызыл, сары, жасыл, көк, қара, ақ негізгі түстер мен олардың
реңктерін (қызғылт, көгілдір, сұр) қолдану.
Мүсіндеу - балалардың қалауы бойынша материалдарды, бейнелеу техникасын (саусақпен,
алақанмен, мақтамен, сазбалшықпен, ермексазбен, қағазбен) таңдауға мүмкіндік
беру;
- қазақ халқының өнер туындыларымен, сәндік-қолданбалы өнерімен таныстыру;
- өнер туындыларына, қоршаған шынайы әлемнің эстетикалық жағына
қызығушылықты тәрбиелеу.
Бірнеше бөліктерді қосу, қысу, біріктіру арқылы өсімдіктерді және жануарларды
мүсіндеу дағдыларын қалыптастыру.
Жапсыру - балалардың қалауы бойынша материалдарды, бейнелеу техникасын (саусақпен,
алақанмен, мақтамен, сазбалшықпен, ермексазбен, қағазбен) таңдауға мүмкіндік
беру;
- қазақ халқының өнер туындыларымен, сәндік-қолданбалы өнерімен таныстыру;
- өнер туындыларына, қоршаған шынайы әлемнің эстетикалық жағына
қызығушылықты тәрбиелеу.
Жапсыруда табиғи материалдарды және қағазды түрлендіру әдістерін (жырту,
умаждау, бүктеу, қатпарлау) қолдану.
Геометриялық фигуралардың (дөңгелек, шаршы, үшбұрыш) ортасына,
бұрыштарына дайын ою-өрнектерді жапсыру арқылы киіз, кілем, көрпе, алаша
орамал жасау.


Page 11

Музыка - музыкаға қызығушылықты қалыптастыру, шығармашылық ойлауы мен
қиялдауын дамыту;
- қазақ халқының өнер туындыларымен, сәндік-қолданбалы өнерімен таныстыру;
- өнер туындыларына, қоршаған шынайы әлемнің эстетикалық жағына
қызығушылықты тәрбиелеу.








2023 - 2024 оқу жылына арналған ұйымдастырылған іс-әрекеттің перспективалық жоспары

Білім беру ұйымы «Еркемай» шағын орталық
Топ: ортаңғы топ
Балалардың жасы: 3 жастан.
Жоспардың құрылу кезеңі: ақпан айы, 2023-2024 оқу жылы.

Айы Ұйымдастырылған іс-
әрекет
Ұйымдастырылған іс-әрекеттің міндеттері
Ақпан Дене шынықтыру - дене жаттығуларын орындауға қызығушылықтарын ояту;
- негізгі қимыл түрлері: жүру, жүгіру, секіру, лақтыру мен қағып алу, еңбектеу мен


Page 12

өрмелеуді орындаудың қарапайым дағдыларын жетілдіру;
- мәдени-гигиеналық дағдыларды қалыптастыру;
- қимылдарды белсенді орындауды дамыту және қимылдарды үйлестіру, дене
жаттығуларына қызығушылыққа баулу;
- денсаулықты нығайтуға ықпал ететін дене сапаларын: ептілік пен шапшаңдықты
дамыту;
- құрдастарымен қимылды ойындарды бірге ойнауға, өзара оң қарымқатынас жасауға
баулу;
- спорттық жабдықтарды қолдануда қауіпсіздікті қамтамасыз ету.
Еңбектеу, өрмелеу. 4-6 метр қашықтыққа тура бағытта, заттарды айналып және
заттардың арасымен еңбектеу, еденге қойылған тақтай бойымен, арқанның, доғаның
астымен (биіктігі 40 сантиметр), көлбеу модуль бойымен, туннель арқылы еңбектеу;
саты бойымен өрмелеу, гимнастикалық қабырғаға өрмелеу және одан түсу (биіктігі
1,5 метр).
Жалпы дамытушы жаттығулар.
Кеудеге арналған жаттығулар:
- допты бір-біріне басынан жоғары (артқа және алға) беру, жан-жаққа (солға- оңға)
бұрылу;
- солға, оңға бұрылу (отырған қалыпта);
- аяқты көтеру және түсіру, аяқтарды қозғалту (шалқасынан жатқан қалыпта);
- аяқты бүгу және созу (бірге және кезекпен), шалқасынан жатқан қалыптан бұрылып,
етпетінен жату және керісінше; иықтарды жоғары көтеріп, қолды жанжаққа созып
еңкею (етпетінен жатқан қалыпта).
Спорттық жаттығулар.
Шанамен сырғанау. Шанамен бір-бірін сырғанату; биік емес төбеден сырғанау.


Page 13

Жүзу және гидроаэробика элементтері. Суға түсу, жүгіру, ойнау, суда билеу.
Жүзуді үйрету (тиісті жағдайлар болған кезде).
Мәдени-гигиеналық дағдыларды қалыптастыру.
Мәдени-гигиеналық дағдыларды жетілдіру, тамақтану, жуыну кезінде қарапайым
мінез-құлық дағдыларын қалыптастыру.
Өзіне-өзі қызмет көрсету дағдылары.
Өзіне-өзі қызмет көрсетуге деген ұмтылысын қолдау: белгілі реттілікпен киінуге және
шешінуге, тісті тазалауға, ұқыптылыққа, киіміндегі олқылықтарды байқауға, оларды
ересектің көмегімен немесе өз бетінше реттеуге, ас ішу құралдарын орнымен
қолдануға баулу.
Салауатты өмір салты дағдыларын қалыптастыру.
Сезім мүшелерін ажыратуға және атауға (көз, құлақ, мұрын, ауыз) үйрету, олардың
ағзадағы рөлі және оларды қалай қорғауға, күтуге болатыны туралы түсінік беру (ұсақ
заттарды құлаққа, мұрынға тықпау). Денсаулықтың құндылығы туралы түсінікті
дамыту; ауырмауға, денсаулықты сақтауға ынталандыру, «салауатты өмір салты»
және оны ұстану туралы алғашқы түсініктер беру. Адамның денсаулығына пайдалы
(көгөністер, жемістер, сүт өнімдері) және зиянды тағамдар (тәттілер, бәліштер, тәтті
газдалған сусындар) туралы бастапқы түсініктерді қалыптастыру. Дене белсенділігі
(таңертеңгі жаттығу, шынықтыру, спорттық және қимылды ойындар) мен ұйқының
пайдасы туралы түсінік қалыптастыру. Дене мүшелері мен ағза жүйесін нығайтатын
жаттығулармен таныстыру. Өзінің денсаулық жағдайы туралы ересектерге айту,
науқастанған кезде дәрігерге қаралып, емделу қажеттігін білу.
Сауықтыру-шынықтыру шаралары.
Балалардың денсаулығын және жергілікті жағдайларды ескере отырып, табиғи
факторлар: ауа, күн, суды пайдалана отырып, шынықтыру шараларының кешенін


Page 14

жүзеге асыру. Балаларды үй-жайда жеңіл киіммен жүруге үйрету. Күн тәртібіне
сәйкес олардың таза ауада болу ұзақтығын қамтамасыз ету. Серуенде қимылды
ойындар мен дене жаттығуларына қатысуға
қызығушылықты арттыру. Шынықтыру шараларын жүргізуде балалардың денсаулық
жағдайын ескере отырып, жеке тәсілді жүзеге асыру. Шынықтыру шараларын
жүргізу, жаттығулар мен массаж жасау. Күн тәртібіне сәйкес балалардың күнделікті
таза ауада болуын қамтамасыз ету. Ересектің көмегімен шынықтыру тәсілдерін
орындау дағдыларын қалыптастыру. Тыныс алу жаттығуларын жасау.
Сөйлеуді дамыту - балаларды өз бетінше сөйлеуге үйрету;
- түрлі балалар әрекетінде балалардың бір-бірімен сөйлесуіне жағдай жасау;
- әрбір баланың қызығушылығына мән беру, сұрақтарына жауап беру, жеке сөйлесу.
Сөйлеудің дыбыстық мәдениеті.
Дауысты (а, ә, е, о) және кейбір дауыссыз (п-б, к-қ, т-д, ж-ш) дыбыстарды анық айту,
дыбыстардың артикуляциясын нақтылау және бекіту, артикуляциялық аппаратты
дамыту, сөйлеу қарқынын өзгерту қабілетін дамыту: баяу сөйлеу, жаңылтпаштар
айту.
Сөздік қор.
Балалардың сөздік қорын ойындар мен ойын жаттығулары арқылы кеңейту, сөздік
қорды заттардың сапасы мен қасиеттерін білдіретін, заттарды жалпы (ойыншықтар,
киім, аяқ киім, ыдыс, жиһаз) және ерекше белгілері бойынша жалпылаушы сөздермен
байыту, қарама-қарсы мағынадағы сөздерді - антонимдерді енгізу.
Тілдің грамматикалық құрылымы.
Сөздерді жіктелуіне, септелуіне қарай байланыстыру, зат есімдерді үстінде, астында,
артында, жанында тәрізді көмекші сөздермен бірге қолдану, зат есімдерді жекеше,
көпше түрде, етістіктерді келер және өткен шақта қолдану.


Page 15

Байланыстырып сөйлеу.
Ересектердің сөзін тыңдау және түсіну, сөйлеу әдебінің тиісті формаларын дұрыс
қолдану, ересектермен диалог құру, берілген сұрақтарды тыңдау және толық жауап
беру.
Көркем әдебиет - шешендікке, әдеби тілде сөйлеуге баулу;
- қазақ халық ауыз әдебиеті шығармаларымен, салт-дәстүрлерімен, мәдениетімен
таныстыру;
- балалар әдебиетіне, театр әлеміне қызығушылықты қалыптастыру.
Оқылған шығармадан ең қызықты, мәнерлі үзінділерді қайталау, балаларға сөздер
мен қарапайым сөз тіркестерін қайталап айтуға мүмкіндік беру.
Балаларды тақпақтар мен шағын өлеңдерді жатқа айтуға үйрету.
Қазақ тілі - артикуляциялық және дауыс аппаратының, есту қабілетінің дамуына ықпал ету;
- қарым-қатынас мәдениетіне, көркем қабылдау мен эстетикалық талғамға тәрбиелеу.
Тілдік дамытушы орта.
Балалардың ересектермен және құрдастарымен қарым-қатынас жасауына жағдай
жасау: бір-бірімен күнделікті еркін ойында, дербес әрекеттерде ауызекі сөйлесуге,
бірлескен әрекеттері туралы келісуге, ортақ тақырыпта әңгімелесуге, сұрақтарға
жауап беруге, өз бетінше кітаптарды қарауға, өзінің алған әсері мен қалауын
білдіруге, сәлемдесуде, өтінішін, ырзашылығын білдіруде сыпайы сөйлеу әдебін
сақтауға, құрдастарын есімімен толық, дұрыс атауға баулу.
Сөйлеудің дыбыстық мәдениеті.
Артикуляциялық және дыбыстық аппаратты, сөйлеу кезінде тыныс алуды, естуді
дамыту. Көрнекілікпен немесе көрнекіліксіз өзіне айтылған сөзді тыңдау және
түсінуді дамыту. Қазақ тіліне тән ә, ө, қ, ү, ұ дыбыстарын өздігінен дұрыс айтуға


Page 16

баулу.
Сөздік қор.
Ауызекі сөйлеуде түрлі балалар әрекеттерінде қоршаған орта заттары мен табиғат
нысандарының атауларын өздігінен қолдануды қалыптастыру. Баланың сөздік қорын
дамытуда, санамақтар, тақпақтар, жаңылтпаштарды жаттауға баулу.
Тілдің грамматикалық құрылымы.
Сөздерді байланыстырып, сөз тіркестерін құрастыруға (зат есім және сын есім, зат
есім және етістік) үйрету.
Байланыстырып сөйлеу.
Ойыншықтар мен заттарды қарастыра отырып, сұрақтарға жауап беруге, оларды жай
сөйлемдермен сипаттап айтып беруге баулу.
Таныс ертегілер мен шағын шығармалардың мазмұны бойынша алдымен сұрақтарға
жауап беруге, кейіннен өздігінен қайталап айтуға баулу.
Математика негіздері - қарапайым математикалық ұғымдарды қалыптастыру;
- бақылау арқылы қоршаған орта заттарының санын, пішінін, шамасын, олардың
кеңістікте орналасуын ажыратуға үйрету;
- заттарды зерттеуге қызығушылықты ояту, жаңаны тануға, өзіне сенімділікке баулу;
- командада жұмыс істей білуге дағдыландыру;
- көрнекі-қимылдық ойлауды және шығармашылық қиялдауды дамыту.
Шама.
Екі затты өлшемі бойынша (ұзын-қысқа, биік-аласа, артық-кем) салыстыру.
Өлшемдері қарама-қарсы және бірдей заттарды салыстыру, заттарды салыстыруда
шаманың берілген белгісі бойынша (ұзындығы, ені, биіктігі, жалпы шамасы
бойынша) бір затты екінші затпен беттестіру және жанына қою тәсілдері арқылы


Page 17

салыстыру, салыстыру нәтижелерін ұзындығы бойынша ұзын-қысқа, бірдей, тең, ені
бойынша кең-тар, бірдей, тең, биіктігі бойынша биік-аласа, бірдей, тең, жалпы
шамасы бойынша үлкен-кіші сөздерімен белгілеу.
Қоршаған ортамен
таныстыру
- балаларды қоршаған ортадағы заттардың атауларымен және олардың міндеттерімен
таныстыру, таныс заттарды ажыратуға үйрету;
- отбасына, туған өлкесіне, Отанға деген сүйіспеншілікке, ересектерге құрмет көрсете
білуге, кішілерге жанашыр болуға тәрбиелеу;
- еңбектің нәтижесіне құрметпен қарауға тәрбиелеу, көмек көрсету ниеттерін қолдау;
- тірі және өлі табиғат туралы білімдерін байыту;
- табиғатта қауіпсіздікті сақтау (саңырауқұлақтар мен жидектер жемеу, жануарларға
тиіспеу);
- құммен, сумен, қармен, ұсақ заттармен ойындарда қауіпсіз әрекет ету дағдыларын
қалыптастыру (оларды ауызға алмау, құмды шашпау, заттарды
құлаққа, мұрынға тықпау);
- табиғатқа сүйіспеншілікке және қамқорлық жасауға баулу.
Құрастыру - қарапайым заттарды, құбылыстарды, пішіндерді, түстерді, бөліктердің орналасуын
бере отырып, бейнелеу дағдыларын қалыптастыру, көз бен қолдың үйлесімін дамыту.
Ұжымдық құрылыс жасауға баулу, алдын ала келісе отырып, құрылыс бөліктерін
жеке дайындау, өздерінің құрастырған бұйымдарын біріктіре отырып, дайын болған
құрылыспен бірге ойнату.
Сурет салу - бейнелеу өнеріне қызығушылықты қалыптастыру, шығармашылық ойлауы мен
қиялдауын дамыту;
- бейнелеу әрекеті мен оның нәтижесіне эмоционалды жағымды қарым қатынас


Page 18

орнату;
- бейнелеу әрекетін балалардың қызығушылықтарын ескере отырып, ұйымдастыру,
балаларға бейнелейтін заттарды өз бетінше зерттеуге мүмкіндік беру;
- қазақ халқының өнер туындыларымен, сәндік-қолданбалы өнерімен таныстыру;
- өнер туындыларына, қоршаған шынайы әлемнің эстетикалық жағына
қызығушылықты тәрбиелеу;
- бейнелеу әрекеті барысында қауіпсіздікті сақтауға және еңбекқорлыққа,
ұқыптылыққа баулу.
Бір заттың немесе түрлі заттардың суретін салуды қайталай отырып, қарапайым
сюжеттік композициялар жасауға үйрету, тұтас қағаз парағына бейнені орналастыру,
қызыл, сары, жасыл, көк, қара, ақ негізгі түстер мен олардың реңктерін (қызғылт,
көгілдір, сұр) қолдану.
Мүсіндеу - балалардың қалауы бойынша материалдарды, бейнелеу техникасын (саусақпен,
алақанмен, мақтамен, сазбалшықпен, ермексазбен, қағазбен) таңдауға мүмкіндік беру;
- қазақ халқының өнер туындыларымен, сәндік-қолданбалы өнерімен таныстыру;
- өнер туындыларына, қоршаған шынайы әлемнің эстетикалық жағына
қызығушылықты тәрбиелеу.
Бірнеше бөліктерді қосу, қысу, біріктіру арқылы өсімдіктерді және жануарларды
мүсіндеу дағдыларын қалыптастыру.
Жапсыру - балалардың қалауы бойынша материалдарды, бейнелеу техникасын (саусақпен,
алақанмен, мақтамен, сазбалшықпен, ермексазбен, қағазбен) таңдауға мүмкіндік беру;
- қазақ халқының өнер туындыларымен, сәндік-қолданбалы өнерімен таныстыру;
- өнер туындыларына, қоршаған шынайы әлемнің эстетикалық жағына
қызығушылықты тәрбиелеу.


Page 19

Жапсыруда табиғи материалдарды және қағазды түрлендіру әдістерін (жырту,
умаждау, бүктеу, қатпарлау) қолдану.
Музыка - музыкаға қызығушылықты қалыптастыру, шығармашылық ойлауы мен қиялдауын
дамыту;
- қазақ халқының өнер туындыларымен, сәндік-қолданбалы өнерімен таныстыру;
- өнер туындыларына, қоршаған шынайы әлемнің эстетикалық жағына
қызығушылықты тәрбиелеу.

Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың үлгілік оқу жоспары және Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың
үлгілік оқу бағдарламасы негізінде 2023 - 2024 оқу жылына арналған ұйымдастырылған іс-әрекеттің
перспективалық жоспары

Білім беру ұйымы «Еркемай» шағын орталығы
Топ: ортаңғы топ
Балалардың жасы: 3 жастан.
Жоспардың құрылу кезеңі: наурыз айы, 2023-2024 оқу жылы.

Айы Ұйымдастырылған
іс-әрекет
Ұйымдастырылған іс-әрекеттің міндеттері
Наурыз Дене шынықтыру - дене жаттығуларын орындауға қызығушылықтарын ояту;
- негізгі қимыл түрлері: жүру, жүгіру, секіру, лақтыру мен қағып алу, еңбектеу
мен өрмелеуді орындаудың қарапайым дағдыларын жетілдіру;
- мәдени-гигиеналық дағдыларды қалыптастыру;


Page 20

- қимылдарды белсенді орындауды дамыту және қимылдарды үйлестіру, дене
жаттығуларына қызығушылыққа баулу;
- денсаулықты нығайтуға ықпал ететін дене сапаларын: ептілік пен
шапшаңдықты дамыту;
- құрдастарымен қимылды ойындарды бірге ойнауға, өзара оң қарымқатынас
жасауға баулу;
- спорттық жабдықтарды қолдануда қауіпсіздікті қамтамасыз ету.
Секіру. Тұрған орнында қос аяқпен, 2-3 метр қашықтыққа алға қарай жылжып,
құрсаудан құрсауға, заттарды айналып және заттардың арасымен секіру, 15-20
сантиметр биіктіктен секіру, ілініп тұрған затқа қолды тигізіп, тұрған орнынан
жоғары секіру, сызықтан секіру, тұрған орнынан ұзындыққа 40 сантиметр
қашықтыққа секіру.
Жалпы дамытушы жаттығулар.
Аяққа арналған жаттығулар:
- аяқтың ұшына көтерілу, аяқты алға қарай қою, аяқты жан-жаққа, артқа қою;
- қолдарды алға созып, жартылай отыру, тізені қолмен ұстап, басты төмен иіп,
кезекпен тізені бүгіп, аяқты көтеру;
- отырып құм салынған қапшықтарды аяқтың бақайларымен қысып ұстау,
таяқтың, білікшенің (диаметрі 6-8 сантиметр) бойымен қосалқы қадаммен жүру.
Қимылды ойындар
Қимылды ойындарға баулу, балаларды қарапайым ережелерді сақтауға,
қимылдарды үйлестіруге, кеңістікті бағдарлауға, «жүгір», «ұста», «тұр»
белгілеріне сәйкес әрекет етуге үйрету, қимыл түрлерін өзгерте отырып,
ойындарға күрделі ережелерді енгізу. Қимылды ойындарды ойнату.


Page 21

Спорттық жаттығулар.
Жүзу және гидроаэробика элементтері. Суға түсу, жүгіру, ойнау, суда билеу.
Жүзуді үйрету (тиісті жағдайлар болған кезде).
Мәдени-гигиеналық дағдыларды қалыптастыру.
Мәдени-гигиеналық дағдыларды жетілдіру, тамақтану, жуыну кезінде қарапайым
мінез-құлық дағдыларын қалыптастыру.
Өзіне-өзі қызмет көрсету дағдылары.
Өзіне-өзі қызмет көрсетуге деген ұмтылысын қолдау: белгілі реттілікпен киінуге
және шешінуге, тісті тазалауға, ұқыптылыққа, киіміндегі олқылықтарды
байқауға, оларды ересектің көмегімен немесе өз бетінше реттеуге, ас ішу
құралдарын орнымен қолдануға баулу.
Салауатты өмір салты дағдыларын қалыптастыру.
Сезім мүшелерін ажыратуға және атауға (көз, құлақ, мұрын, ауыз) үйрету,
олардың ағзадағы рөлі және оларды қалай қорғауға, күтуге болатыны туралы
түсінік беру (ұсақ заттарды құлаққа, мұрынға тықпау). Денсаулықтың құндылығы
туралы түсінікті дамыту; ауырмауға, денсаулықты сақтауға ынталандыру,
«салауатты өмір салты» және оны ұстану туралы алғашқы түсініктер беру.
Адамның денсаулығына пайдалы (көгөністер, жемістер, сүт өнімдері) және
зиянды тағамдар (тәттілер, бәліштер, тәтті газдалған сусындар) туралы бастапқы
түсініктерді қалыптастыру. Дене белсенділігі (таңертеңгі жаттығу, шынықтыру,
спорттық және қимылды ойындар) мен ұйқының пайдасы туралы түсінік
қалыптастыру. Дене мүшелері мен ағза жүйесін нығайтатын жаттығулармен
таныстыру. Өзінің денсаулық жағдайы туралы ересектерге айту, науқастанған
кезде дәрігерге қаралып, емделу қажеттігін білу.


Page 22

Сауықтыру-шынықтыру шаралары.
Балалардың денсаулығын және жергілікті жағдайларды ескере отырып, табиғи
факторлар: ауа, күн, суды пайдалана отырып, шынықтыру шараларының кешенін
жүзеге асыру. Балаларды үй-жайда жеңіл киіммен жүруге үйрету. Күн тәртібіне
сәйкес олардың таза ауада болу ұзақтығын қамтамасыз ету. Серуенде қимылды
ойындар мен дене жаттығуларына қатысуға
қызығушылықты арттыру. Шынықтыру шараларын жүргізуде балалардың
денсаулық жағдайын ескере отырып, жеке тәсілді жүзеге асыру. Шынықтыру
шараларын жүргізу, жаттығулар мен массаж жасау. Күн тәртібіне сәйкес
балалардың күнделікті таза ауада болуын қамтамасыз ету. Ересектің көмегімен
шынықтыру тәсілдерін орындау дағдыларын қалыптастыру. Тыныс алу
жаттығуларын жасау.
Сөйлеуді дамыту - балаларды өз бетінше сөйлеуге үйрету;
- түрлі балалар әрекетінде балалардың бір-бірімен сөйлесуіне жағдай жасау;
- әрбір баланың қызығушылығына мән беру, сұрақтарына жауап беру, жеке
сөйлесу.
Сөйлеудің дыбыстық мәдениеті.
Дауысты (а, ә, е, о) және кейбір дауыссыз (п-б, к-қ, т-д, ж-ш) дыбыстарды анық
айту, дыбыстардың артикуляциясын нақтылау және бекіту, артикуляциялық
аппаратты дамыту, сөйлеу қарқынын өзгерту қабілетін дамыту: баяу сөйлеу,
жаңылтпаштар айту.
Сөздік қор.
Балаларға тұсау кесу дәстүрімен таныстыру арқылы олардың алғашқы қадамы


Page 23

ересектерді қуанышқа бөлейтінін жеткізу және оларды ересектердің жақсы
көретінін білдіру, дәстүрге байланысты балалармен ән айту, би билету, жұмбақ
шешкізу, жаңылтпаш, санамақ айтқызу, сөздік қорларын жаңа сөздермен байыту.
Тілдің грамматикалық құрылымы.
Сөздерді жіктелуіне, септелуіне қарай байланыстыру, зат есімдерді үстінде,
астында, артында, жанында тәрізді көмекші сөздермен бірге қолдану, зат
есімдерді жекеше, көпше түрде, етістіктерді келер және өткен шақта қолдану.
Байланыстырып сөйлеу.
Кейіпкерлерді сипаттау үшін дауыс ырғағының мәнерлі қарапайым тәсілдерін
қолдану, таныс ертегілерді ойнауға және сахналауға ынталандыру,
қызығушылығын ояту.
Көркем әдебиет - шешендікке, әдеби тілде сөйлеуге баулу;
- қазақ халық ауыз әдебиеті шығармаларымен, салт-дәстүрлерімен, мәдениетімен
таныстыру;
- балалар әдебиетіне, театр әлеміне қызығушылықты қалыптастыру.
Оқылған шығармадан ең қызықты, мәнерлі үзінділерді қайталау, балаларға
сөздер мен қарапайым сөз тіркестерін қайталап айтуға мүмкіндік беру.
Балаларды тақпақтар мен шағын өлеңдерді жатқа айтуға үйрету.
Қазақ тілі - артикуляциялық және дауыс аппаратының, есту қабілетінің дамуына ықпал ету;
- қарым-қатынас мәдениетіне, көркем қабылдау мен эстетикалық талғамға
тәрбиелеу.
Тілдік дамытушы орта.


Page 24

Балалардың ересектермен және құрдастарымен қарым-қатынас жасауына жағдай
жасау: бір-бірімен күнделікті еркін ойында, дербес әрекеттерде ауызекі
сөйлесуге, бірлескен әрекеттері туралы келісуге, ортақ тақырыпта әңгімелесуге,
сұрақтарға жауап беруге, өз бетінше кітаптарды қарауға, өзінің алған әсері мен
қалауын білдіруге, сәлемдесуде, өтінішін, ырзашылығын білдіруде сыпайы
сөйлеу әдебін сақтауға, құрдастарын есімімен толық, дұрыс атауға баулу.
Сөйлеудің дыбыстық мәдениеті.
Артикуляциялық және дыбыстық аппаратты, сөйлеу кезінде тыныс алуды, естуді
дамыту. Көрнекілікпен немесе көрнекіліксіз өзіне айтылған сөзді тыңдау және
түсінуді дамыту. Қазақ тіліне тән ә, ө, қ, ү, ұ дыбыстарын өздігінен дұрыс айтуға
баулу.
Сөздік қор.
Ауызекі сөйлеуде түрлі балалар әрекеттерінде қоршаған орта заттары мен табиғат
нысандарының атауларын өздігінен қолдануды қалыптастыру. Баланың сөздік
қорын дамытуда, санамақтар, тақпақтар, жаңылтпаштарды жаттауға баулу.
Тілдің грамматикалық құрылымы.
Сөздерді байланыстырып, сөз тіркестерін құрастыруға (зат есім және сын есім,
зат есім және етістік) үйрету.
Байланыстырып сөйлеу.
Ойыншықтар мен заттарды қарастыра отырып, сұрақтарға жауап беруге, оларды
жай сөйлемдермен сипаттап айтып беруге баулу.
Таныс ертегілер мен шағын шығармалардың мазмұны бойынша алдымен
сұрақтарға жауап беруге, кейіннен өздігінен қайталап айтуға баулу.


Page 25

Математика
негіздері
- қарапайым математикалық ұғымдарды қалыптастыру;
- бақылау арқылы қоршаған орта заттарының санын, пішінін, шамасын, олардың
кеңістікте орналасуын ажыратуға үйрету;
- заттарды зерттеуге қызығушылықты ояту, жаңаны тануға, өзіне сенімділікке
баулу;
- командада жұмыс істей білуге дағдыландыру;
- көрнекі-қимылдық ойлауды және шығармашылық қиялдауды дамыту.
Геометриялық фигуралар.
Балаларды геометриялық фигуралармен: үшбұрыш, шаршы, дөңгелекпен
таныстыру, ұстау және көру тәсілдері арқылы аталған фигураларды зерттеуге
мүмкіндік беру.
Қоршаған ортамен
таныстыру
- балаларды қоршаған ортадағы заттардың атауларымен және олардың
міндеттерімен таныстыру, таныс заттарды ажыратуға үйрету;
- отбасына, туған өлкесіне, Отанға деген сүйіспеншілікке, ересектерге құрмет
көрсете білуге, кішілерге жанашыр болуға тәрбиелеу;
- еңбектің нәтижесіне құрметпен қарауға тәрбиелеу, көмек көрсету ниеттерін
қолдау;
- тірі және өлі табиғат туралы білімдерін байыту;
- табиғатта қауіпсіздікті сақтау (саңырауқұлақтар мен жидектер жемеу,
жануарларға тиіспеу);
- құммен, сумен, қармен, ұсақ заттармен ойындарда қауіпсіз әрекет ету
дағдыларын қалыптастыру (оларды ауызға алмау, құмды шашпау, заттарды
құлаққа, мұрынға тықпау);


Page 26

- табиғатқа сүйіспеншілікке және қамқорлық жасауға баулу.
Құрастыру - қарапайым заттарды, құбылыстарды, пішіндерді, түстерді, бөліктердің
орналасуын бере отырып, бейнелеу дағдыларын қалыптастыру, көз бен қолдың
үйлесімін дамыту.
Құрастыруда бөлшектерді орналастыру және кірпіштерді қалау, пластиналарды
тік бағытта және көлденең орналастыру тәсілдерін қолдану, ірі және ұсақ
құрылыс материалдарынан, үлгі бойынша, ойдан құрастыру.
Сурет салу - бейнелеу өнеріне қызығушылықты қалыптастыру, шығармашылық ойлауы мен
қиялдауын дамыту;
- бейнелеу әрекеті мен оның нәтижесіне эмоционалды жағымды қарым қатынас
орнату;
- бейнелеу әрекетін балалардың қызығушылықтарын ескере отырып,
ұйымдастыру, балаларға бейнелейтін заттарды өз бетінше зерттеуге мүмкіндік
беру;
- қазақ халқының өнер туындыларымен, сәндік-қолданбалы өнерімен таныстыру;
- өнер туындыларына, қоршаған шынайы әлемнің эстетикалық жағына
қызығушылықты тәрбиелеу;
- бейнелеу әрекеті барысында қауіпсіздікті сақтауға және еңбекқорлыққа,
ұқыптылыққа баулу.
Қазақ ою-өрнектерінің қарапайым элементтерін қайталап салуға баулу.
Мүсіндеу - балалардың қалауы бойынша материалдарды, бейнелеу техникасын (саусақпен,


Page 27

алақанмен, мақтамен, сазбалшықпен, ермексазбен, қағазбен) таңдауға мүмкіндік
беру;
- қазақ халқының өнер туындыларымен, сәндік-қолданбалы өнерімен таныстыру;
- өнер туындыларына, қоршаған шынайы әлемнің эстетикалық жағына
қызығушылықты тәрбиелеу.
Қазақ халқының әшекей бұйымдарымен (білезік, жүзік, балдақ, сырға, тұмар)
таныстыру. Мүсіндеу тәсілдерін қолдана отырып, өзіне ұнаған бұйымдарды
мүсіндеу, оларды таяқшамен безендіру.
Жапсыру - балалардың қалауы бойынша материалдарды, бейнелеу техникасын (саусақпен,
алақанмен, мақтамен, сазбалшықпен, ермексазбен, қағазбен) таңдауға мүмкіндік
беру;
- қазақ халқының өнер туындыларымен, сәндік-қолданбалы өнерімен таныстыру;
- өнер туындыларына, қоршаған шынайы әлемнің эстетикалық жағына
қызығушылықты тәрбиелеу.
Қазақ халқының ұлттық ыдыс-аяқтарымен, тұрмыстық заттарымен таныстыру.
Ұнаған дайын заттардың пішіндерін қазақ оюларының қарапайым
элементтерімен безендіру. Заттардың пішіні мен олардың түсі туралы білімді
бекіту.
Музыка - музыкаға қызығушылықты қалыптастыру, шығармашылық ойлауы мен
қиялдауын дамыту;
- қазақ халқының өнер туындыларымен, сәндік-қолданбалы өнерімен таныстыру;
- өнер туындыларына, қоршаған шынайы әлемнің эстетикалық жағына


Page 28

қызығушылықты тәрбиелеу.


Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың үлгілік оқу жоспары және Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың
үлгілік оқу бағдарламасы негізінде 2023 - 2024 оқу жылына арналған ұйымдастырылған іс-әрекеттің
перспективалық жоспары

Білім беру ұйымы «Еркемай» шағын орталығы
Топ: ортаңғы топ
Балалардың жасы: 3 жастан.
Жоспардың құрылу кезеңі: сәуір айы, 2023-2024 оқу жылы.

Айы Ұйымдастырылған
іс-әрекет
Ұйымдастырылған іс-әрекеттің міндеттері
Сәуір Дене шынықтыру - дене жаттығуларын орындауға қызығушылықтарын ояту;
- негізгі қимыл түрлері: жүру, жүгіру, секіру, лақтыру мен қағып алу, еңбектеу
мен өрмелеуді орындаудың қарапайым дағдыларын жетілдіру;
- мәдени-гигиеналық дағдыларды қалыптастыру;
- қимылдарды белсенді орындауды дамыту және қимылдарды үйлестіру, дене
жаттығуларына қызығушылыққа баулу;
- денсаулықты нығайтуға ықпал ететін дене сапаларын: ептілік пен шапшаңдықты
дамыту;
- құрдастарымен қимылды ойындарды бірге ойнауға, өзара оң қарымқатынас


Page 29

жасауға баулу;
- спорттық жабдықтарды қолдануда қауіпсіздікті қамтамасыз ету.
Сапқа тұру, қайта сапқа тұру. Бірінің артынан бірі сапқа тұру, бір-бірінің
жанына сапқа тұру, шеңберге тұру (көзбен бағдарлау бойынша). Саптағы,
шеңбердегі өз орнын табуға үйрету.
Жалпы дамытушы жаттығулар.
Аяққа арналған жаттығулар:
- аяқтың ұшына көтерілу, аяқты алға қарай қою, аяқты жан-жаққа, артқа қою;
- қолдарды алға созып, жартылай отыру, тізені қолмен ұстап, басты төмен иіп,
кезекпен тізені бүгіп, аяқты көтеру;
- отырып құм салынған қапшықтарды аяқтың бақайларымен қысып ұстау,
таяқтың, білікшенің (диаметрі 6-8 сантиметр) бойымен қосалқы қадаммен жүру.
Қимылды ойындар
Қимылды ойындарға баулу, балаларды қарапайым ережелерді сақтауға,
қимылдарды үйлестіруге, кеңістікті бағдарлауға, «жүгір», «ұста», «тұр»
белгілеріне сәйкес әрекет етуге үйрету, қимыл түрлерін өзгерте отырып,
ойындарға күрделі ережелерді енгізу. Қимылды ойындарды ойнату.
Спорттық жаттығулар.
Жүзу және гидроаэробика элементтері. Суға түсу, жүгіру, ойнау, суда билеу.
Жүзуді үйрету (тиісті жағдайлар болған кезде).
Мәдени-гигиеналық дағдыларды қалыптастыру.
Мәдени-гигиеналық дағдыларды жетілдіру, тамақтану, жуыну кезінде қарапайым
мінез-құлық дағдыларын қалыптастыру.
Өзіне-өзі қызмет көрсету дағдылары.


Page 30

Өзіне-өзі қызмет көрсетуге деген ұмтылысын қолдау: белгілі реттілікпен киінуге
және шешінуге, тісті тазалауға, ұқыптылыққа, киіміндегі олқылықтарды байқауға,
оларды ересектің көмегімен немесе өз бетінше реттеуге, ас ішу құралдарын
орнымен қолдануға баулу.
Салауатты өмір салты дағдыларын қалыптастыру.
Сезім мүшелерін ажыратуға және атауға (көз, құлақ, мұрын, ауыз) үйрету,
олардың ағзадағы рөлі және оларды қалай қорғауға, күтуге болатыны туралы
түсінік беру (ұсақ заттарды құлаққа, мұрынға тықпау). Денсаулықтың құндылығы
туралы түсінікті дамыту; ауырмауға, денсаулықты сақтауға ынталандыру,
«салауатты өмір салты» және оны ұстану туралы алғашқы түсініктер беру.
Адамның денсаулығына пайдалы (көгөністер, жемістер, сүт өнімдері) және
зиянды тағамдар (тәттілер, бәліштер, тәтті газдалған сусындар) туралы бастапқы
түсініктерді қалыптастыру. Дене белсенділігі (таңертеңгі жаттығу, шынықтыру,
спорттық және қимылды ойындар) мен ұйқының пайдасы туралы түсінік
қалыптастыру. Дене мүшелері мен ағза жүйесін нығайтатын жаттығулармен
таныстыру. Өзінің денсаулық жағдайы туралы ересектерге айту, науқастанған
кезде дәрігерге қаралып, емделу қажеттігін білу.
Сауықтыру-шынықтыру шаралары.
Балалардың денсаулығын және жергілікті жағдайларды ескере отырып, табиғи
факторлар: ауа, күн, суды пайдалана отырып, шынықтыру шараларының кешенін
жүзеге асыру. Балаларды үй-жайда жеңіл киіммен жүруге үйрету. Күн тәртібіне
сәйкес олардың таза ауада болу ұзақтығын қамтамасыз ету. Серуенде қимылды
ойындар мен дене жаттығуларына қатысуға
қызығушылықты арттыру. Шынықтыру шараларын жүргізуде балалардың


Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!