Қазақстан Республикасының Білім және Ғылым министірлігі
Ю.Лермонтов атындағы № 17 жалпы орта мектебі
БАСТАУЫШ
СЫНЫПТА
ОҚЫТУДЫҢ ЖАҢА
ТЕХНОЛОГИЯЛАРЫН
ҚОЛДАНУДЫҢ
ТИІМДІЛІГІ
Джанбиршаева.С.У
Мұғалім тұралы
мәлімет
Ю.Лермонтов атындағы № 17 жалпы
орта мектебінің бастауыш сынып
мұғалімі
Джанбиршаева Сандигуль
Утесиновна
Аннотация
Өз іс-тәжірибеде жаңа технология арқылы
оқушылардың танымдық қызығушылығын
Қазіргі ұстаздар қауымының алдында
тұрған үлкен мақсат өмірдің барлық
саласында белсенді, шығармашылық
іс-әрекетке қабілетті, еркін және жанжақты жетілген тұлға тәрбиелеу.
қалыптастырып, шығармашылыққа баулуға
көп көңіл бөлінді.Оқушыларды
шығармашылық бағытта жан-жақты дамыту
бүгінгі күннің басты талабы. Осы талап
тұрғысынан алғанда оқу – тәрбие үрдісін
ұйымдастырудың сан түрлі әдіс-тәсілдерін
іздестіру жаңа технологияларды тиімді
пайдаланудың маңызы ерекше.
Оқушылардың шығармашылығын,
танымдық белсенділігін арттыруда
шығармашылық сабақтарды
өткізудің, оқушының өз бетімен
ізденіп, шығармашылық ой-өрісін
арттыруда алатын маңызы ерекше.
Педагогикалық
технологияның тиімділігі:
1.
Оқушы өздігінен жұмыс істеуге мүмкіндік алады, соған
дағдыланады;
2.
Оқушының жеке қабілеті анықталады;
3.
Іштей бір бірінен қалмауға тырысып, талпынады;
4.
Тапсырмалық күрделену деңгейіне сәйкес оқушының
ойлау, орындау қабілеті артады.
5.
Өзін өзі тексеруге дағдыланады.
6.
Мұғалім жекелеген оқушыларға көмектесуге мүмкіндік
алады.
7.
Орындау қабілетіне қарай бағаланады.
Бастауыш білім – үздіксіз білім берудің баспалдағы
Мұғалімнің негізгі ұстанған мақсаты білімнің жаңа үлгісін жасап, белгілі бір көлемдегі
білім мен білік дағдыларын меңгерту, оқу мен тәрбие үрдісін ұйымдастырудың сан түрлі
жаңа әдіс тәсілдерін іздестіру, жаңа технологияларды сабаққа тиімді пайдалана білуі, бір
сөзбен айтқанда оқу үрдісін дамыту.
Жаңа технологияны жүзеге асыру, тиімділігіне қарай пайдалану үшін, әр мұғалім өзінің
алдында отырған оқушыларының жас ерекшеліктерін ескере отырып, педагогикалық
мақсат мүддесіне байланысты, өзінің шеберлігіне байланысты таңдап алады.
«Сын тұрғысынан ойлауды дамыту» технологиясы
·Кез келген ұстазға сапалы сабақ беруге
мүмкіндік беретіндігі;
·Оқыту мен ұйымдастырудың тиімді
әдістерінің (стратегияларының) көптігі;
·Оқу мотивацияларын өзгертуге пайдалы
екендігі
«Сын тұрғысынан ойлауды
дамыту» технологиясының өзге
технологиялардан ерекшеліктері
Сын тұрғысынан ойлау сабақтарының құрылымы (қызығушылықты ояту, мағынаны
ажырату, ой толғаныс);
Негізгі үш кезеңінің маңыздылығы;
Стратегиялардың психологиялық астары мен ерекшеліктері.
Шығармашылық дегеніміз – адамның өмір шындығында өзін-өзі
тануға, жаңалық ашуға, жаңа тәсілдер табуға ұмтылуы,ізденуі.
Шығармашылық қабілет әр баланың табиғатында болуы мүмкін. Біздің
міндетіміз – оқушыға оның бойында жасырынып жатқан мүмкіндіктерін
ашып көрсету.
Осы жобамен жұмыс жасау барысында мұғалім оқушының өзін ізденуге
жетелейді, ойлануға үйретеді. Педагогикалық технология оқушылардың
жеке басын дамыту мен білім беру мақсатына жету жолындағы
педагогикалық қызметтің, ісәрекеттің жүйелі дамып отыратын жобасы
ретінде оқушы белсенділігін арттыруды көздейді.
Өз тәжірибемде бастауыш сынып оқушыларының шығармашылық
қабілеттерін, сабақта және сабақтан тыс уақытта дамытуда Сын тұрғысынан
ойлау жобасының көптеген әдіс тәсілдерін қолданамын:
01
Тақырыпты мазмұнына қарай жинақтау,арнаулы
бір тақырыпқа пікірталас тудыру (ой қозғау,
«инсерт» кестесі);
02
Берілген тапсырманы түрлендіру бағыттағы
жұмыс (эссе, шығарма, сауаттылықты ашатын
хаттар т.б. стратегиялар);
03
04
Әңгіменің ұқсастығын салыстыру, бөліктерге
бөлу, ат қойғызу, мәтіндегі ұқсастық пен
айырмашылықты табуға (Венн диаграммасы,
аялдамамен оқу стратегиясы);
Қиялдау арқылы сурет салғызу (сурет
салу стратегиясы);
Сабаққа қызығушылығы артады;
Нақты өз деңгейінде бағаланады;
Сын тұрғысынан
ойлау
технологияларын
пайдалану
нәтижесінде қазіргі
оқушының
Жеке қабілеті айқындалады;
Өз бетімен жұмыс істеуге үйренеді;
Даму мониторингі айқын көрінеді;
СЫН ТҰРҒЫСЫНАН ОЙЛАУ
САБАҚТАРЫНЫҢ АЛҒЫ ШАРТТАРЫ
Қиялын дамыту үшін
«Менің ойымша» деген
жауапқа дағдыландыру;
Сабақты белсенді
өткізіп, әр баладан еркін
жауап алуға жағдай
жасау;
Сенімділікке тәрбиелеу
үшін баланың жауабын
санмен бағалау;
Қандай технологияны пайдаланған кезде де оқушының
белсенділігі, мақсатқа ұмтылуы, ақпаратты өзі іздеп табуы,
шапшаңдығы мен еркіндігі, шығармашылдығы,
көңілкүйінің көтеріңкі болуы қамтамасыз етіледі. Қорыта
келгенде, қазіргі кезде мектептерде жиі қолданылып
отырған жаңа технологиялар ойлауды дамыту, қабілетті
қалыптастыруға бағытталған әдіс-тәсілдер.
Оқушыларымның сабаққа деген қызығушылықтары
артып, сыныптың білім сапасы көтерілді. Егер де жаңа
технология элементтерің сабақта өз дәрежесінде
ұйымдастыра білсек, өз нәтижесін береді деп ойлаймын.
ӘДЕБИЕТТЕР
Иманбекова Б., Әбдіреймова К. Сабақ – оқытудың негізгі формасы. Алматы, 2003.
Садыбекова Ж. Оқу – тәрбие үрдісінде ақпараттық коммуникациялы технологияны қолдану қажеттіл
№4, 2008 жыл
«Бәсекеге қабілетті жеке тұлғаны қалыптастырудағы инновациялық технологиялардың ролі мен
маңызы» Республикалық ғылыми-практикалық конференция материалдары (30 сәуір 2008 ж.)
Ералиева М. Оқытудың қазіргі технологиялары // Бастауыш мектеп. – 2006. №5.