Материалдар / «Қаныш Сәтбаев» роман эссесінің көркемдік деңгейі

«Қаныш Сәтбаев» роман эссесінің көркемдік деңгейі

Материал туралы қысқаша түсінік
10.2.3.1 шығармадағы көркемдегіш құралдардың орны мен қызметін талдау. мақсатына сай тапсырмалар қамтылған.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
07 Қараша 2024
157
1 рет жүктелген
450 ₸
Бүгін алсаңыз
+23 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +23 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Орта білім беру ұйымдарының педагогіне арналған сабақ жоспары немесе қысқа мерзімді жоспар

Бөлім:

2-бөлім. Қазақтың Қанышы.

Педагогтің аты-жөні

Күні:

28.11.23ж

Сынып:

Қатысушылар саны:

Қатыспағандар саны:

Сабақтың тақырыбы

«Қаныш Сәтбаев» роман эссесінің көркемдік деңгейі

Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары:

10.2.3.1 шығармадағы көркемдегіш құралдардың орны мен қызметін талдау.


Сабақтың мақсаты:

- шығармадағы көркемдегіш құралдардың орнын табады;

- қызметін талдауды;

- өзіндік ой-пікір айтады;

ЕБҚЕ

-шығарма мазмұнын түсінеді;

- шығармаға өз пікірін білдіреді.

Құндылыққа баулу

«Мәңгілік ел» жалпыұлттық идеясы бойынша «Жалпыға бірдей еңбек қоғамы» құндылығына баулу. Бұл арқылы оқушыларда шығармашылық және сын тұрғысынан ойлауы, функционалдық сауаттылығы, қарым-қатынас жасау қабілеті мен жауапкершілігі артады. Сонымен қатар өмір бойы оқуға, еңбеу етуге, Қазақстандық патриотизм және азаматтық жауапкершілікке деген дағдысы қалыптасады.

      Сабақтың барысы

Сабақтың кезеңі/ уақыт

Педагогтің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы

І.Ұйымдастыру Оқушылармен амандасу, психологиялық жағымды ахуал туғызу.


Амандасады





Сабақтың ортасы
















ІІ. Жаңа білімді игерту

Троп. Теңеу

Метафора Эпитет Метонимия Синекдоха

Символ Аллегория Ирония Сарказм

Гипербола Литота Кейіптеу


Метафора: Бір нәрсенің, құбылыстың орнына оған ұқсас екінші нәрсені, құбылысты қолдану.

«Мен – тауда ойнаған қарт марал»

«Арыстанмын, айбатыма кім шыдар»

Әйнегі – күн, шатыры – аспан

Ашу деген – ағын су, ақыл деген – дария

Жыр – нөсер

Жастықтың оты, жүректің көзі, дүниенің есігі

Метонимия: Өзара байланысты ұғымдарды қолдану, құбылыс орнына ерекше қасиетін көрсету. Сол сияқты өзара шектес заттар мен құбылыстардың, өзара байланысты ұғымдардың бірінің орнына бірі қолданылуы.

Әйелді– ақ жайлық, әскерді – қол, бүркітті – ақиық, мұзбалақ, қылышты – наркескен деп айту;

Үйі мәз боп қой сойды,

Сүйіншіге шапқанға...

Қасиетті қабірге, қасіретті Герат тас төкті.

Бір табақ ет жеді.

Конференция шешім қабылдады.

Мен Әуезовты оқыдым.



1-тапсырма.

«Бәрі де майдан үшін» бөлімін оқып, сұрақтарға жауап беру. Сюжетін білу , талдау.

1. Алматыға келу

2. Дүрбелең кезең, бірнеше жұмысқа басшылық жасау.

3. Н.В. Павлов естелігі

4. Қаныштың дәрі-дәрмек, астық саласына көңіл бөлуді қолға алуы-соғысқа жәрдемі

5. Арқар меринос (қой тұқымы) отары алғаг Қаныш бастамасымен құрылды.

6. Балықшыларға кеңес, су тышқанын өсіру.

7. Кен көздерінің бірінен соң бірі табылуы

8. Майданға жіберілген мол марганец

Сұрақтар:

1. Қаныш соғысқа қандай жәрдем берді?

2. Қаныш осындай қиын кезеңде ғылымның қай салаларын қолға алды?

3. ҰОС ең қажетті элемент не еді? Оны кім жөнелтуге ұсыныс етті?

(Марганец, Қаныш)

2-тапсырма.

Ғалымның дербес мұрағатында «Қымбатты Қанеке!» деп басталатын жүздеген, мыңдаған хаттар дербес бумаларда сақтаулы. Көпшілігі пәленшежерден кен белгілерін көргенін хабарлаған. Болмаса шер-мұңын шағып, кейде ақыл-кеңес сұрап қиырдан жолдаған хатынан білеміз: дені – жәрдем тілеген хаттар; өйткені хат жазсаң – қайырымды Қаныш Сәтбаевтың жауап берерін, қалай да бір көмек жасарын жұрт жақсы біледі... Сол себепті жезқазғандық ескі жұмыскер Сарымолла Болманов көңілі жабырқаған күні сүйікті Қанышына өлеңмен хат жолдайды. Сон- дағы айтары: «Есен-сау жүріп жатыр балаларым, шөбі жоқ, қорада тұр қара нарым...» Қаныш Имантайұлы сол хатқа жауабын В.И. Штифановқа хат арқылы: «Ескі жұмыскерді ренжіткенің жарамаған, Сары-ағаң үйіне бір лау шөп жеткізіп бер!». Немесе Байқоңыр жұмыскері, қарт шахтер Әбдірахман Жақыпұлының өлеңмен өрілген хаты: «Сәтбаев, сізге жаздым хат, жүрмісіз аман саламат!.. Қырық жыл қазған шахтыдан көмек жоқ, көрдім сон­дай қиянат! Ақылы кең, шырағым, бұл назым – саған аманат!..» Бұл хаттың да жауапсыз қалмағаны түсінікті...

3-тапсырма. «Тұманды Альбион елінде»

Берілген үзінділерден көркемдегіш құралдарды тауып, қолданысын талдаңыздыр.

1. Елден шыққалы айдан асты. Ақ бас Алатау да, алмалы Алматы да алыста. (ақ бас Алатау - эпитет)

2. Әрі-сәрі күйде жатып қиял жетегіне ерік берді: дала кезіп жүрген сияқты, сахараның дәру самалын құмарлана жұтқандай; биік тау басынан, әлде тұрықты шоқыдан шартарапқа шола қарайды... Таң қылаң бере оянған. Отельдің оңаша бөлмесі тыл­сым тыныштықта мүлгіп тұр. (эпитет, теңеу, кейіптеу, кейіптеу )

3. Алыпқашпа жүйрік қиял ғалым көңілін алабұртып, көз алдына Ленинградтың ақ түндерін елестетті. Онда да нақ осылай, терезе алдында, сүттей ақ түнге телміре қарап ұзақ тұрушы еді. Ал қазір таңырқаудан гөрі жабырқауы басым. Неге? (эпитет, ақ түн -эпитет, теңеу, ақ түн –эпитет, рит сұрау)



































Дескриптор:

-үзіндіні оқып, конспектілейді;

-сұрақтарға жауап береді;

-өз ойларын шығармамен, киномен байланыстырады.



















Дескриптор:


- берілген үзінділерден көркемдегіш құралдарды анықтайды;

-анықтамасын еске түсіреді.
















Дескриптор:

-көркемдегіш құралдарды табады;

-қолданысын талдайды.

Барлығы дұрыс 1 ұпай
















3 ұпай












3 ұпай













6 ұпай












1ұпай





































https://youtu.be/GMzFE19Urhw?si=UCYW8tj5rtNJsZ7q


Рефлексия

Сабақтың екі сәтті тұсын ата, бір ұсыныс айту.

Екі жұлдыз, бір тілек.




Үйге тапсырма

Оқу, мазмұндау. Фильмнің 4-сериясын көру






























1-тапсырма. Сұрақтарға жауап жаз.

1. Қаныш соғысқа қандай жәрдем берді?

2. Қаныш осындай қиын кезеңде ғылымның қай салаларын қолға алды?

3. ҰОС ең қажетті элемент не еді? Оны кім жөнелтуге ұсыныс етті?

2-тапсырма.

Ғалымның дербес мұрағатында «Қымбатты Қанеке!» деп басталатын жүздеген, мыңдаған хаттар дербес бумаларда сақтаулы. Көпшілігі пәленшежерден кен белгілерін көргенін хабарлаған. Болмаса шер-мұңын шағып, кейде ақыл-кеңес сұрап қиырдан жолдаған хатынан білеміз: дені – жәрдем тілеген хаттар; өйткені хат жазсаң – қайырымды Қаныш Сәтбаевтың жауап берерін, қалай да бір көмек жасарын жұрт жақсы біледі... Сол себепті жезқазғандық ескі жұмыскер Сарымолла Болманов көңілі жабырқаған күні сүйікті Қанышына өлеңмен хат жолдайды. Сон- дағы айтары: «Есен-сау жүріп жатыр балаларым, шөбі жоқ, қорада тұр қара нарым...» Қаныш Имантайұлы сол хатқа жауабын В.И. Штифановқа хат арқылы: «Ескі жұмыскерді ренжіткенің жарамаған, Сары-ағаң үйіне бір лау шөп жеткізіп бер!». Немесе Байқоңыр жұмыскері, қарт шахтер Әбдірахман Жақыпұлының өлеңмен өрілген хаты: «Сәтбаев, сізге жаздым хат, жүрмісіз аман саламат!.. Қырық жыл қазған шахтыдан көмек жоқ, көрдім сон­дай қиянат! Ақылы кең, шырағым, бұл назым – саған аманат!..» Бұл хаттың да жауапсыз қалмағаны түсінікті...

3-тапсырма. «Тұманды Альбион елінде»

Берілген үзінділерден көркемдегіш құралдарды тауып, қолданысын талдаңыздыр.

1. Елден шыққалы айдан асты. Ақ бас Алатау да, алмалы Алматы да алыста.

2. Әрі-сәрі күйде жатып қиял жетегіне ерік берді: дала кезіп жүрген сияқты, сахараның дәру самалын құмарлана жұтқандай; биік тау басынан, әлде тұрықты шоқыдан шартарапқа шола қарайды... Таң қылаң бере оянған. Отельдің оңаша бөлмесі тыл­сым тыныштықта мүлгіп тұр.

3. Алыпқашпа жүйрік қиял ғалым көңілін алабұртып, көз алдына Ленинградтың ақ түндерін елестетті. Онда да нақ осылай, терезе алдында, сүттей ақ түнге телміре қарап ұзақ тұрушы еді. Ал қазір таңырқаудан гөрі жабырқауы басым. Неге?



1-тапсырма. Сұрақтарға жауап жаз.

1. Қаныш соғысқа қандай жәрдем берді?

2. Қаныш осындай қиын кезеңде ғылымның қай салаларын қолға алды?

3. ҰОС ең қажетті элемент не еді? Оны кім жөнелтуге ұсыныс етті?

2-тапсырма.

Ғалымның дербес мұрағатында «Қымбатты Қанеке!» деп басталатын жүздеген, мыңдаған хаттар дербес бумаларда сақтаулы. Көпшілігі пәленшежерден кен белгілерін көргенін хабарлаған. Болмаса шер-мұңын шағып, кейде ақыл-кеңес сұрап қиырдан жолдаған хатынан білеміз: дені – жәрдем тілеген хаттар; өйткені хат жазсаң – қайырымды Қаныш Сәтбаевтың жауап берерін, қалай да бір көмек жасарын жұрт жақсы біледі... Сол себепті жезқазғандық ескі жұмыскер Сарымолла Болманов көңілі жабырқаған күні сүйікті Қанышына өлеңмен хат жолдайды. Сон- дағы айтары: «Есен-сау жүріп жатыр балаларым, шөбі жоқ, қорада тұр қара нарым...» Қаныш Имантайұлы сол хатқа жауабын В.И. Штифановқа хат арқылы: «Ескі жұмыскерді ренжіткенің жарамаған, Сары-ағаң үйіне бір лау шөп жеткізіп бер!». Немесе Байқоңыр жұмыскері, қарт шахтер Әбдірахман Жақыпұлының өлеңмен өрілген хаты: «Сәтбаев, сізге жаздым хат, жүрмісіз аман саламат!.. Қырық жыл қазған шахтыдан көмек жоқ, көрдім сон­дай қиянат! Ақылы кең, шырағым, бұл назым – саған аманат!..» Бұл хаттың да жауапсыз қалмағаны түсінікті...

3-тапсырма. «Тұманды Альбион елінде»

Берілген үзінділерден көркемдегіш құралдарды тауып, қолданысын талдаңыздыр.

1. Елден шыққалы айдан асты. Ақ бас Алатау да, алмалы Алматы да алыста.

2. Әрі-сәрі күйде жатып қиял жетегіне ерік берді: дала кезіп жүрген сияқты, сахараның дәру самалын құмарлана жұтқандай; биік тау басынан, әлде тұрықты шоқыдан шартарапқа шола қарайды... Таң қылаң бере оянған. Отельдің оңаша бөлмесі тыл­сым тыныштықта мүлгіп тұр.

3. Алыпқашпа жүйрік қиял ғалым көңілін алабұртып, көз алдына Ленинградтың ақ түндерін елестетті. Онда да нақ осылай, терезе алдында, сүттей ақ түнге телміре қарап ұзақ тұрушы еді. Ал қазір таңырқаудан гөрі жабырқауы басым. Неге?



1-тапсырма. Сұрақтарға жауап жаз.

1. Қаныш соғысқа қандай жәрдем берді?

2. Қаныш осындай қиын кезеңде ғылымның қай салаларын қолға алды?

3. ҰОС ең қажетті элемент не еді? Оны кім жөнелтуге ұсыныс етті?

2-тапсырма.

Ғалымның дербес мұрағатында «Қымбатты Қанеке!» деп басталатын жүздеген, мыңдаған хаттар дербес бумаларда сақтаулы. Көпшілігі пәленшежерден кен белгілерін көргенін хабарлаған. Болмаса шер-мұңын шағып, кейде ақыл-кеңес сұрап қиырдан жолдаған хатынан білеміз: дені – жәрдем тілеген хаттар; өйткені хат жазсаң – қайырымды Қаныш Сәтбаевтың жауап берерін, қалай да бір көмек жасарын жұрт жақсы біледі... Сол себепті жезқазғандық ескі жұмыскер Сарымолла Болманов көңілі жабырқаған күні сүйікті Қанышына өлеңмен хат жолдайды. Сон- дағы айтары: «Есен-сау жүріп жатыр балаларым, шөбі жоқ, қорада тұр қара нарым...» Қаныш Имантайұлы сол хатқа жауабын В.И. Штифановқа хат арқылы: «Ескі жұмыскерді ренжіткенің жарамаған, Сары-ағаң үйіне бір лау шөп жеткізіп бер!». Немесе Байқоңыр жұмыскері, қарт шахтер Әбдірахман Жақыпұлының өлеңмен өрілген хаты: «Сәтбаев, сізге жаздым хат, жүрмісіз аман саламат!.. Қырық жыл қазған шахтыдан көмек жоқ, көрдім сон­дай қиянат! Ақылы кең, шырағым, бұл назым – саған аманат!..» Бұл хаттың да жауапсыз қалмағаны түсінікті...

3-тапсырма. «Тұманды Альбион елінде»

Берілген үзінділерден көркемдегіш құралдарды тауып, қолданысын талдаңыздыр.

1. Елден шыққалы айдан асты. Ақ бас Алатау да, алмалы Алматы да алыста.

2. Әрі-сәрі күйде жатып қиял жетегіне ерік берді: дала кезіп жүрген сияқты, сахараның дәру самалын құмарлана жұтқандай; биік тау басынан, әлде тұрықты шоқыдан шартарапқа шола қарайды... Таң қылаң бере оянған. Отельдің оңаша бөлмесі тыл­сым тыныштықта мүлгіп тұр.

3. Алыпқашпа жүйрік қиял ғалым көңілін алабұртып, көз алдына Ленинградтың ақ түндерін елестетті. Онда да нақ осылай, терезе алдында, сүттей ақ түнге телміре қарап ұзақ тұрушы еді. Ал қазір таңырқаудан гөрі жабырқауы басым. Неге?



1-тапсырма. Сұрақтарға жауап жаз.

1. Қаныш соғысқа қандай жәрдем берді?

2. Қаныш осындай қиын кезеңде ғылымның қай салаларын қолға алды?

3. ҰОС ең қажетті элемент не еді? Оны кім жөнелтуге ұсыныс етті?

2-тапсырма.

Ғалымның дербес мұрағатында «Қымбатты Қанеке!» деп басталатын жүздеген, мыңдаған хаттар дербес бумаларда сақтаулы. Көпшілігі пәленшежерден кен белгілерін көргенін хабарлаған. Болмаса шер-мұңын шағып, кейде ақыл-кеңес сұрап қиырдан жолдаған хатынан білеміз: дені – жәрдем тілеген хаттар; өйткені хат жазсаң – қайырымды Қаныш Сәтбаевтың жауап берерін, қалай да бір көмек жасарын жұрт жақсы біледі... Сол себепті жезқазғандық ескі жұмыскер Сарымолла Болманов көңілі жабырқаған күні сүйікті Қанышына өлеңмен хат жолдайды. Сон- дағы айтары: «Есен-сау жүріп жатыр балаларым, шөбі жоқ, қорада тұр қара нарым...» Қаныш Имантайұлы сол хатқа жауабын В.И. Штифановқа хат арқылы: «Ескі жұмыскерді ренжіткенің жарамаған, Сары-ағаң үйіне бір лау шөп жеткізіп бер!». Немесе Байқоңыр жұмыскері, қарт шахтер Әбдірахман Жақыпұлының өлеңмен өрілген хаты: «Сәтбаев, сізге жаздым хат, жүрмісіз аман саламат!.. Қырық жыл қазған шахтыдан көмек жоқ, көрдім сон­дай қиянат! Ақылы кең, шырағым, бұл назым – саған аманат!..» Бұл хаттың да жауапсыз қалмағаны түсінікті...

3-тапсырма. «Тұманды Альбион елінде»

Берілген үзінділерден көркемдегіш құралдарды тауып, қолданысын талдаңыздыр.

1. Елден шыққалы айдан асты. Ақ бас Алатау да, алмалы Алматы да алыста.

2. Әрі-сәрі күйде жатып қиял жетегіне ерік берді: дала кезіп жүрген сияқты, сахараның дәру самалын құмарлана жұтқандай; биік тау басынан, әлде тұрықты шоқыдан шартарапқа шола қарайды... Таң қылаң бере оянған. Отельдің оңаша бөлмесі тыл­сым тыныштықта мүлгіп тұр.

3. Алыпқашпа жүйрік қиял ғалым көңілін алабұртып, көз алдына Ленинградтың ақ түндерін елестетті. Онда да нақ осылай, терезе алдында, сүттей ақ түнге телміре қарап ұзақ тұрушы еді. Ал қазір таңырқаудан гөрі жабырқауы басым. Неге?








 2

6


Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Осы аптаның ең үздік материалдары
Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
тақырыптармен дайындаймыз
Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
Толығырақ