Оқылым алды
тапсырмасы.
Сұрақтарға жауап беру:
Қара шаңырақ дегенді қалай
түсінесіңдер?
Қазақ отбасындағы қандай дәстүрлерді
білесіңдер?
Ең кенже баланың отбасындағы міндеті не деп
ойлайсыңдар?
Оқушыларға мәтін
таратылады. Оқушылар мәтін мазмұнын түсініп
оқиды.
Шаңырақ – қазақ танымында
киелі ұғым. Отау болып, үй тігуді «шаңырақ көтеру» дейміз.
«Шаңырағың биік болсын!» деп ізгі ниетімізді білдіріп те жатамыз.
Баршамызға белгілі «шаңырақ» сөзі «үй, отбасы» деген мағынаны
білдіреді. Халқымыздың ұғымында шаңыраққа ие болу кез келгенге
бұйырмас бақыт. Ата-анасының ақ батасын алып, сол шаңырақтың
түтінін түзу түтетуге бар ықыласымен тырысады. Өйткені шаңырақ –
киелі мекен.
Қазақ отбасында кенже ұл –
қара шаңырақ иесі. Қазақта кенже ұл ерекше мейіріммен өседі. Оған
бала күнінен «шаңырақтың иесі» деген ұғымды құлағына құйып өсіреді.
Атадан қалған ұяның жылылығын ұстау шаңырақ иесі – кенже балаға
жүктелер міндет.
Әрбір ата-ана әр
баласын саналы болса екен деп тілейді. Оның ішінде кенже балаға
ерекше ықыласпен қарайды. Отбасының ұйытқысы болатын да сол кенже
бала. Қара шаңырақтың іргесінің берік болуы тікелей «кенже балаға»
байланысты. Қара шаңырақ –үлкен үй, ата-ананың үйі. Әдетте, қара
шаңыраққа отбасының балалары, туыстары жиналады. Кенже баланың
үлкен бауырлары қамқорлықпен қарайды. Кенже келіннің де атқарар
міндеті зор. Шаңырақ пен ондағы әрбір құндылық кенже баланың
арқасында өз жалғастығын үзбейді.
Оқылым кезіндегі
тапсырма.
Оқушылар шеңбер ойынын
ойнайды. Олар ішкі шеңбер, сыртқы шеңберде тұрып, оқыған
мәтіндерінің мазмұнына байланысты сұрақтар қояды. Ішкі
шеңбердегілер сыртқы шеңберде тұрғандарға сұрақтар береді. Кейін
ауысады.
ҚБ. Мұғалімнің кері
байланысы.
1-тапсырма.
Мәтінді топпен оқиды. 1А, 1Ә және 1Б тапсырмаларын
орындайды.
Ережені түсіндіру.
Топпен жұмыс.
2-тапсырма, 3-тапсырмаларды тақтада орындау. Қалған
оқушылар дәптерге орындайды.
Оқылымнан кейінгі
тапсырмалар.
Отбасына байланысты
мақал-мәтелдерді табу, жалғастыру.
1. Ағайын тату болса, ат көп,
Абысын тату болса ас көп.
2. Інісі бардың тынысы
бар,
Ағасы бардың жағасы бар.
3.Балалы үй базар,
Баласыз үй қу мазар.
4.Атаның көңілі балада,
Баланың көңілі далада.
Оқушылар топта
отбасындағы кенже ұлдың міндеттерін кеңірек талқылайды? Өзіндік
ойларын білдіреді.
( Мысалы, ата- анадан
қалған мұраны сақтау, қадірлеу, жаңарту, бауырлары келгенде
жақсылап қарсы алу т.б).
(Мұғалім әр топты тыңдап, кері байланысын беріп
отырады).
|