Материалдар / Қазақ әдебиеті 6-сынып "Ежелгі дәуір әдебиеті . Алып ер Тұңға"
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Қазақ әдебиеті 6-сынып "Ежелгі дәуір әдебиеті . Алып ер Тұңға"

Материал туралы қысқаша түсінік
Бұл материалда қазақ әдібиетінің 6-сыныбы бойынша "Алып ер Тұңға" жыры мен Ежелгі дәуір әдебиетіне арналған ашық сабақ жарияланады.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
20 Қаңтар 2024
120
0 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
450 тг 338 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Бөлім:


Педагогтің Тегі, Аты, Әкесінің аты :

Шаекрбекова Дарига Амантаевна

Күні:


Сынып:

6

Сабақтың тақырыбы:

.Ежелгі дәуір әдебиеті

Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары:

. 6.1.1.1-әдеби шығарманың жанрын, фабуласын, сюжетін анықтау

Сабақтың мақсаты

Әдеби шығарманың жанрын, фабуласын, сюжетін анықтайды

Сабақтың барысы

Сабақтың кезеңі/ уақыты

Педагогтың әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар


Сабақтың басталауы

  1. Ұйымдастыру кезеңі. Оқушылармен амандасу , сыныпты түгендеу.

  2. Қызығушылығын ояту кезеңі.

«Ой түрткі » әдісі

«Синонимлер іздейік» айдары.

  1. Көне , бұрынғы сөзіне синоним жаз. /ежелгі/

  2. Кезең, ғасыр сөздеріне синоним тап. / дәуір/

Сұраққа жауап бер.

Араб тілінен енген сөз, «асыл сөз » деген мағына береді . Ол не? / әдебиет/

Балалар, енді жауаптарыңнан қайндай сөйлем шықты?


Ежелгі дәкір әдебиеті



Оқушылар берілген сөздердің синонимін тауып, сұраққа жауп беріп , сабақ тақырыбын анықтайды.



Ауызша

мадақтау

Жарайсың!

Керемет шешім!
Ойлы шешім



Суреттер

Жаңа сабақ кезеңі


































































Оқулықпен жұмыс. 16-бет

1-тапсырма. Оқулықтағы Нұрасыл мен Ләйланың сөздерін жұптасып оқып шық.

Сұрақтарға жауап бер:

  1. Қалай ойлайсыңдар ежелгі дәуір әдебиетіне қай ғасырлар әдебиеті жатады?

  2. Әдебиетіміздің кезеңдік ерекшелікте рін анықтаған кімдер?

  3. Ежелгі дәуір әдебиеті, түркілік дәуір әдебиеті деген ұғымды кім қалыптастырған ?


«Ара» әдісі

Жұппен жұмыс . 2-тапсырма. Жұптасып мәтін бөліктерін оқып шығыңдар.

  1. мәтін бөлігі

Алып ер Тұңға

(б.з.б. Vіі ғ.)

Алып Ер Тұңға – түркі мемлекетін басқарған көсем. Ол

замандағы түркілер Енисей мен Ертіс, Дунай бойлары, Ауғанстан мен Иран, Сирия, Түркия жерлерін мекендеген.


2-мәтін бөлігі

Тұран әскері қолбасшысының атына қосылып айтылатын «алып» сөзі сол заманда «күшті», «батыр», «қаһарман» , «ержүрек» деген мағынаны білдірген. «Алып» – сақтар мен ғұндар заманынан бері ел қорғаған батырлардың, қолбасшы ерлердің мәртебелі есімі.

3-мәтін бөлігі

Алып Ер Тұңға – Иранның ұлы ақыны Фирдоусидің «Шаһнама» кітабына кейіпкер болған. Онда Афрасиаб, яғни Алып Ер Тұңға Тұран патшасы болып суреттеледі. «Тұран» – Тұр елі – түркілер елі деген сөз. Иран патшалары мен Афрасиабтың соғысы Сейхұн (Сырдария) – Жейхун (Әмудария) шегарасында өткен.


4-мәтін бөлігі

Алып Ер Тұңға – тарихи адам. Ақыл-айласымен, күшімен, айтса сөзін өткізіп, тірессе жеңіп, елді ел қылған батыр. Ол қайтыс болғанда, артында қалған елі жоқтау шығарған. Сол жоқтау ауыздан-ауызға тарап, одан ХІ ғасырда түркі ғалымы Махмұт Қашғаридің «Диуани лұғат ат-түрік» («Түрік тілдерінің сөздігі») еңбегі арқылы біздің дәуірімізге жеткен.

Ұжымдық жұмыс.

«Қабырғадағы сурет» әдісі

Суреттегі Алып ер Тұңға бейнесіне мәтін бөліктерінен алған ақпаратты сызба арқылы түсір.



Топпен жұмыс

3-тапсырма. «Алып ер Тұңғаны жоқтау» жырын оқулықтан оқыңдар. Шығарманың жанрын, фабуласын, сюжетін анықта.


1-топ «Хикая картасы» әдісімен ертегі оқиғасын рет-ретімен жүйелі түрде суретін салып, мазмұнын қысқаша баяндайды. Топ жұмыстарын тақтаға шығып,қорытындылайды.




Дескриптор:

- Оқиға реттілігі сақталады;

- Сюжеті толық қамтылады; А3 форматтағы плакат, маркерлер

- Мазмұнды суретпен сипаттайды;


Теориялық ұғымды түсіндіру:

Мұғалім жырдың оқиғасы рет санын ауыстырады.

Сұрақ: -Енді нені байқадық? -Егер біз оқиға орнын өзгертсек жырдың мазмұны қалай болады?

Сол үшін көркем шығармадағы оқиғаны рет-ретімен айту керек.

Көркем шығармада суреттелген оқиғаны рет-ретімен жүйелі баяндау фабула деп аталады. Фабула (лат.Fabula — аңыз, әңгіме, ертегі, мысал) — көркем шығармада суреттелген окиғаны рет-ретімен жүйелеу.


2-топ. ТЖ.

«Оқиғa тауы» графикалық органайзер арқылы сюжeт жeлiсi бойыншa сюжeттiң бaстaлуы, бaйлaнысы, шиeлeнiсуi, шaрықтaу шeгi жәнe шeшiмiн нaқты жaзыңыз.


Дeскриптор:

сюжeт жeлiсi бойыншa сюжeттiң бaстaлуын көрсетеді

сюжeт жeлiсi бойыншa сюжeттiң байланысын жазады

сюжeт жeлiсi бойыншa сюжeттiң шиеленісуін көрсетеді. сюжeт жeлiсi бойыншa сюжeттiң шарықтау шегін айтады

- сюжeт жeлiсi бойыншa сюжeттiң шешімін табады

Теориялық ұғымды түсіндіру:

Осы «Оқиға тауындағы» бөлімдердің орнын ауыстырсақ,нені байқауға болады? -Жалпы, балалар, жыр неден құралған? -Оқиға. -Яғни,оқиға дегеніміздің(сөзінің) өзінің терминдік атау- бұл сюжет.

Көркем шығарма бөлімдерінің орны сақталуы керек. Сюжет (фр.sujet - зат) - өзара жалғасқан оқиғалардың тізбегі, біртұтас желісі.

.








Оқушылар оқулықта берілген ақпаратпен танысады

Сұрақтарға жауап береді.



















Оқушылары жұптасып , мәтін бөліктерін оқып шығады.




















Кейіпкердің бейнесін оқыған ақпараттарымен толықтырып, сызба түрінде түсіруге үйренеді.




















Оқушылар топта жырды оқып, оның мазмұнын меңгереді. Топтық тапсырманы бірлемсе отырып орындайды. Сюжет пен фабуласын талдауды меңгереді.











«Бас бармақ» әдісі арқылы бағаланады.


































«Екі жұлдыз, бір тілек»

әдісі арқылы бағаланады






































Топтық жұмыс дескриптор арқылы бағаланады



























Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!