Қазақ гидронимдері

Тақырып бойынша 11 материал табылды

Қазақ гидронимдері

Материал туралы қысқаша түсінік
Ашық сабақ Қазақстанның гидронимдері жайында. Қазақстан өзен , көлдері, ірі СЭС , Су қоймалары жайлы айтылған.
Материалдың қысқаша нұсқасы


Бөлім:3.3

Физикалық география. Гидросфера

Педагогтің аты-жөні

Сейдалиева Жансая Мейманбеккыы

Күні:


Сынып: 9 Қатысқандар: Қатыспағандар:

Сабақтың тақырыбы

Қазақ гидронимдері

Оқу бағдарламасына сәйкес оқыту мақсаттары

9.3.3.2 қазақ гидронимдерін жіктеп, мағынасын түсіндіреді және транслитерациясын үш тілде ұсынады

Сабақтың мақсаты

  • Гидроним, пелагоним, лимноним, потамоним, гелоним ұғымдарына анықтама береді және Қазақстанның физикалық картасын пайдаланып мысалдар келтіреді.

Бағалау критерйлері

  • Қазақ гидронимдерінің түрлерін сипаттап, ерекшеліктерін ажыратады;

  • Қазақ гидронимдерін жіктейді;

  • Қазақ гидронимдерін транслитерациясын үш тілде ұсынады.

Сабақтың барысы

Сабақтың кезеңі/ уақыт

Педагогтің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Сабақтың басы


1.Ұйымдастыру бөлімі.

Оқушылармен сәлемдесу,түгендеу. Психологиялық ахуал орнату. Оқушылар «Өрмекші торы» әдісі арқылы бір біріне жылы лебіздерін білдіреді.


Сабақты бастамас бұрын сыныпы «Калтада жасырылған» карта арқылы топқа бөліп аламын.

  1. Жайық тобы

  2. Каспий тобы

Әр топқа бағалау парақшалары таратылып береді, топбасшы әр кезеңді бағалап отырады.




Өткен сбақты пысықтау: Үй тапсырмасын «Жаңбыр тамшысы» әдісі бойынша сұраймын. Тамшыларда жазылған сұрақтарға жауап береді.

  1. Өзен дегеніміз не?

  2. Өзен жүйесі дегеніміз не?

  3. Қазақстан аумағында неше өзен мен уақытша ағын сулар бар?

  4. Ұзындығы 1000 км ден асатын өзендерді ата?

  5. Шөгу аймағы дегеніміз не?

  6. Қазақстандағы ең биік сарқырама?

  7. Қазақстан аумағындағы өзендерді негізгі бес алапқа жатқызуға болады, соларды ата?

  8. Қазақстан өзендерінің қоректенуі?


Сәлемдеседі, жоқ оқушыларды хабарлайды.


















Сабақтың ортасы




















2. Жаңа сабақты меңгеру

Жаңа сабақты түсіндіру

Бейнебаян «Қазақ гидронимдері».

Бейнебаянды оқушылармен талқылау.






1-тапсырма. Кім жылдам?

Берілген өзендерді, көлдерді Қазақстанның физикалық картасынан көрсетіңдер.

1топқа Каспий, Жайық, Балқаш, Арал, Ертіс, Сырдария,

2 топқа Шардара, Қапшағай, Бұқтырма, Шалқар, Алакөл, Есіл,


Дескриптор

Картадан географиялық обектілерді көрсете алады.

Географиялық обьектілердің ерекшеліктерін сипаттай алады.




2-тапсырма. Сәйкестендір

Берілген гидроним атауларын сәйкестендір

Жайық


Пелаогонимдер

Балқаш көлі

Линонимдер

Жем

Потамонимдер

Жайсан көлі

Линонимдер

Шу

Потамонимдер

Каспий

Потамонимдер

Сарысу

Линонимдер

Теңіз көлі

Потамонимдер


Дескриптор

Теңіз, өзен, көлдерді сәйкестендіре алады.

Өз ойын жеткізе алады


3-тапсырма.Картамен жұмыс. Қазақстанның транзиттік өзенін анықтап транслитерациясын ұсыныныздар.

Транзиттік өзен атауы

Транслитерациясы

Мағынасы





Дескриптор

Картадан Қазақстанның транзиттік өзенін анықтап транслитерациясын ұсына алады.

Географиялық обьектілердің ерекшеліктерін сипаттай алады.





4-тапсырма. Төрт өзен алабына жататын өзендерді тап.


Дескриптор

Картадан Қазақстанның өзендерін қай алапқа жататынын анықтай алады.

Географиялық обьектілердің ерекшеліктерін сипаттай алады.





Оқушылар «Қазақ гидронимдері» тақырыбына бейнебаянды тыңдайды, талқылайды.






Окушылар Қазақстанның физикалық картасынан өзен , көлдердің географиялық орнын көрсетеді.








Теңіз, өзен, көлдерді сәйкестендіреді.
















Оқушылар Қазақстанның транзиттік өзенін картадан анықтап транслитерациясын ұсынады. Ұялы телефон қолданып өзен атауларының мағынасын анықтайды.

Оқушы мен мұғалім тарапынан кері байланыс беріледі: «Бағдаршам».




Балдық бағалау.













Балдық бағалау


















Балдық бағалау




«Қазақ гидронимдері» бейнематериал.

https://www.youtube.com/watch?v=tiDaZKlcBGE












Картамен жұмыс. Қазақстанның физикалық картасы.



















Слайд
































Ақ параққа жазылған өзендердің аты


Сабақтың соңы


Рефлексия «Арал» әдісі



Сабақтың соңында оқушылар өздерінің көңіл күйлерін тақтада ілініп тұрған тұжырымдық «арал» картасына кеме суретін ілу арқылы бейнелейді.




Жүктеу
bolisu
Бөлісу
ЖИ арқылы жасау
Файл форматы:
doc
27.01.2023
1677
Жүктеу
ЖИ арқылы жасау
Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
шағым қалдыра аласыз
Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
Министірлікпен келісілген курстар тізімі