Материалдар / Қазақстан аумағының геологиялық тарихы және тектоникалық құрылымы

Қазақстан аумағының геологиялық тарихы және тектоникалық құрылымы

Материал туралы қысқаша түсінік
Қазақстанның жер бедерінің геологиялық тарихын оқыпбіледі Қазақстанның тектоникалық құрылымын анықтайды
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
06 Қазан 2021
1022
3 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Бөлім



Педагогтың аты-жөні

Шынгысбекова Гулмира


Күні



Сынып :9

Қатысушылар саны

Қатыспағандар саны


Сабақтың тақырыбы


Қазақстан аумағының геологиялық тарихы және тектоникалық құрылымы


Осы сабақта қол жеткізілетін оқу мақсаттары (оқу бағдарламасына сілтеме)

9.3.1.1 жергілікті компонентті қосымша қамту негізінде Қазақстанның жер бедерінің геологиялық тарихын және тектоникалық құрылымын анықтайды


Сабақтың мақсаты


Қазақстанның геологиялық тарихын және тектоникалық құрылымын анықтап, жер бедерінің ерекшеліктерін үйренеді


Бағалау критерииі

Қазақстанның жер бедерінің геологиялық тарихын оқыпбіледі

Қазақстанның тектоникалық құрылымын анықтайды


Уақыты

Сабақ

кезеңдері

Мұғалім іс-әрекеті

Оқушы іс-әрекеті

Бағалау

Ресурстар: Бұл іс-әрекеттер үшін маған не керек?


Кіріспе



Мұғалім оқушылармен амандасады. «Ыстық алақан» стратегиясы арқылы сәттілік тілеу.

Оқушылардың көңіл күйлерін сұрау.

Топқа «Суретті сәйкестендіру» арқылы бөлу. Суретті сәйкестендіргеннен кейін төрт топқа бөлінеді. Суретті сәйкес шыққаны бір топқа жиналады.

Оқу мақсаттарымн таныстыру

Күтілетін нәтижелерді белгілеу

Картамен жұптық жұмыс. Оқушылар Қазақстанның физикалық картасынан негізгі жер бедері түрлерін қайталайды:

  1. нұсқа көршісіне Қазақстанның жазықтарын көрсетеді;

  2. нұсқа көршісіне Қазақстанның тауларын көрсетеді;

ҚР жер бедері ерекшеліктері туралы айтып береді, сызбадан биік таулардың абсолюттік биіктіктері қалай аталатынын картадан анықтап, жазады.

Шеңбер құру арқылы оқушылар бір – біріне тілек тілейді.

Бүгінгі күндегі көңіл-күйлерін басбармақ, бес саусақ, үш саусақ арқылы білдіреді.

Топқа суреттерді сәйкестендіру арқылы бөлінеді.

Нәтижесінде: оқушылар сәлемдеседі, көңіл күйін басбармақ,бес саусақ, үш саусақ арқылы көрсетеді, топқа бөлінеді, топқа ат қояды.

Оқушылар сұрақтарға жауап береді.


Нәтиже: Мұғалім мен оқушы арасында диалог құрылады, оқушылар ойынға қатыса отырып қызығады.




Өте жақсы!



Өте жақсы!





Топтың аты жазылған парақша, сурет қиындылары.


Негізгі бөлім


Сұрақ: Өздерің картадан көрсеткен жер бедері қалай қалыптасты деп ойлайсыңдар?

Ол үшін Жердің геологиялық даму тарихын білу керек. Геология, тектоника ұғымдарына түсінік беріледі, салаларымен танысады.

Геология саласы:

  1. тарихи геология

  2. геотектоника

  3. палеонтология

  4. минерология

  5. петрография

Осы сала ғалымдарының зерттеу нәтижелері геохронологиялық кестеде бейнеленген.

Геохронологиялық кестемен жұмыс.

Оқушыларға кесте таратылып, таныстырылады.(қосымшада)

  1. Кесте төменнен жоғары оқылады.

  2. Эра, дәуір, қатпарлардан тұрады

  3. Протерезой эрасында қандай жағдай орын алды?

  4. Қай эра ең ұзаққа созылды?

  5. Қай эра ең қысқа?

  6. Алғашқы өсімдіктер қай дәуірде пайда болды?

  7. Қай дәуірде құрғақ, қай дәуірде ылғалды болды?

  8. Қашан динозаврлар жойылып кетті?

Мәтінмен жұмыс.Қазақстанның жер бедерінің геологиялық тарихы мен тектоникалық құрылымымен танысады

Картамен жұмыс.Геологиялық карталарда сапалық түс әдісімен және әріп белгідерімен (индекс) шөгінді тау жыныстарының түзілген уақыты, олардың құрамы көрсетіледі.

Тектоникалық карталарда платформалардың және геосинклинальды аймақтардың, жер қыртысындағы жарылулардың, шеткі иіндердің орны, олардың жасы сапалық түс әдісімен және арнаулы белгілермен көрсетілген.

Жер бедері түрі

Қалыптасқан эра

Дәуір

Тектоникалық құрылым

Пайдалы қазбалар

1






Тектоникалық және физикалық картаға қарап жер бедері қандай платформалар мен қатпарларға сәйкес келетінін анықтап, кестеде көрсетеді, қорытынды жасайды.

(Д) Кескін картаға Қазақстанның тектоникалық құрылымын бейнелейді.

Ашық қызғылт - түспен ежелгі платформаларды, кембрийге дейінгі

Көгілдір түспен - каледон қатпарлығын

Қоңыр түспен - герцин қатпарлығы

Жасыл түспен - палеозойлық тақталарды (жас платформаларды)

Сары түспен - альпі қатпарлығын


Бағалау критерийі:

Жергілікті компонентті қосымша қамту негізінде Қазақстанның жер бедерінің геологиялық тарихын және тектоникалық құрылымын анықтайды

Дескриптор

Геохронологиялық кестені оқи біледі


Қазақстанның тектоникалық құрылымын картадан анықтай алады


Физикалық және тектоникалық картаны сәйкестендіре алады, оқи біледі, кескін картаға түсіре алады.



Геохронологиялық кестені құру.

Мәліметтерді жинақтайды және өз ойлары туралы қысқаша тізім жасайды. Жұппен жұмыс жасау, топпен жұмыс жасау.


І топ Қазақстанның геологиялық даму тарихы

ІІ топ Тектоникалық құрылым

Кестемен жұмыс

Оқушылар мәтінге сүйене отырып, Қазақстанның геологиялық даму тарихы бойынша кестені толтырады.

Эра

Қатпарлық

Жер бедері қандай болды?

Кайназой



Мезозой



Палеозой



Протерозой

Архей



Дескрипторлар

Оқушы

-Архей, протерозойдаға қатпарлықты анықтайды, сол уақтыттағы жер бедерін сипаттайды;

-Палеозойдағы қатпарлықты анықтайды, сол уақтыттағы жер бедерін сипаттайды;

-Мезозойдағы қатпарлықты анықтайды, сол уақтыттағы жер бедерін сипаттайды;

-Кайназойдағы қатпарлықты анықтайды, сол уақтыттағы жер бедерін сипаттайды.

Оқушылар өзара бағалау жүргізеді.

Тектоника, тақта, платформа, қатпарлық ұғымдарын анықтау.

Тектоника-жердің қыртысы мен жоғары мантиясының құрылымдарын ғаламшардың уақыт пен кеңістікке жартылай бағыттала дамуымен байланыстыра зерттейтін ғылым.

Картамен жұмыс

Қазақстанның тектоникалық картасы бойынша ежелгі және жас платформаларды, қатпарлы аймақтарды анықтайды. Нәтижесін кескін картаға түсіреді.

Дескрипторлар

Оқушы

-Карта бойынша ежелгі платформаларды анықтап, кескін картаға түсіреді;

-Карта бойынша жас платформаларды анықтап, кескін картаға түсіреді;

-Карта бойынша қатпарлы аймақтарды анықтап, кескін картаға түсіреді;

-Кескін картамен жұмыс жасау ережелерін анықтайды.

Мұғалім оқушылардың жұмыстарын тексеріп, кері байланыс ұсынады.

9. Сабақты бекіту.


Оқушылар өз бетімен геохронологиялық кестені құрастырады да таза ақ параққа жабыстырады.

Бір-бірлерін тексереді.

Мәтінді оқиды. Жұптық жұмыс жүргізеді (пікір алмасады), өз ойларын жазып талқылайды. Мәліметтерді жинақтайды, өз ойларын білдіреді, пікір алмасады.


Топтық жұмыс жүргізеді.

Әр терминге жауаптарын беріп түсіндіреді.

Нәтиже:Оқушылар мәтінді оқиды. Тақырып бойынша мағлұмат алады, бірін – бірі толықтырады, пікір алмасады.

Әр топ бірін бірі бағалайды Әр топта өздерінің түстері болады.







Интербелсенді тақта, қиынды қағаздар, желім, А4 қағазы








Оқулық, маркер, флипчарт қағазы


Қорытынды:


«Шеңберде тұрып массаж жасау»

Қатысушылар шеңберде тұрып, бір-біріне массаж жасайды. (Мысалы: жер жыртамыз, майдалаймыз, қопсытамыз, арам шөп т.с.с) Екінші жаққа айналып массаж жасауды жалғастырамыз.

Әр топқа мәліметтер келтіреді бүгінгі сабаққа ба

Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Осы аптаның ең үздік материалдары
Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
тақырыптармен дайындаймыз
Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
Толығырақ