Қазақстан өте тиімді ереже Еуразиялық
континенттің орталығында, яғни атқаруы мүмкін арасындағы транзиттік
көпір рөлін атқарады-Еуропа мен
Азия.
Егер осыдан 5 жыл бұрын жүргізілді
сөйлесулер туралы невыгодности қазақстан геосаяси жағдайына
байланысты удаленностью теңіз сауда жолдарын, онда қазіргі
жарамдылығы перечеркнула все ескі тәсілдер. Қазіргі уақытта аумағы
арқылы әуе, теміржол және автомобиль жолдары Еуропа мен Азияны
тартты. Атап айтқанда, Батыс Қытай және қазірдің өзінде ол жерден
Оңтүстік-Шығыс Азия елдері.
Егер біз проложим көлік жолдары
Қазақстанның аумағы арқылы, бұл едәуір қысқартуға мүмкіндік береді,
арасындағы қашықтық Еуропа мен Азия. Осы жағдайды Қытай бүгін
маңызды рөл атқарады. Және әскери-саяси іс-шаралар АҚШ тарапынан
Қытайға кепілдік іздеумен құрылуына байланысты көлік жолдары, олар
емес еді бақыланды әскери-теңіз флоты және әскери-әуе күштері
АҚШ-тың. Осыған байланысты ҚХР қызығушылық танытып отыр барынша
дамыту көлік коммуникациялары арқылы Қазақстан Таяу және Орта Шығыс
елдері мен Батыс Еуропа елдері.
Бұл жағдай әсіресе қызықты Қазақстанға,
себебі, басшысы атап өткендей, біздің еліміздің сөз сөйлеген 17-ші
пленарлық мәжілісінде шетелдік инвесторлар кеңесінің Өскемен
қаласында өткен жылдың маусым айында жалпы тауар айналымының көлемі
еуропа және азия елдері арасында 700 млрд ақш долларын құрайды,
соның ішінде кіріс, транзит — 40-50 млрд. деп Болжанып отыр, 2010
жылы бұл сан өседі шамамен 1,5 есе. Қандай ереже транзиттік
тасымалдау, Еуропа мен Азия арасындағы орын алады қазақстандық
компаниялар ма? Барлығы 500 млн долларға, яғни 1
пайызы.
Қазақстан үлесі транзиттік тасымалының
күрт өседі, егер біз воспользуемся мүдделік Қытай сауда айналымының
өсуі мен Еуропа арасындағы. Егер 90-шы жылдары батыс европаның
елдің тырысқан арқылы Орталық Азияға және Қазақстан бағындыруға
нарықтары бар Оңтүстік-Шығыс Азия, енді Қытай тікелей мүдделі
белгілеу трансқұрлықтық көпір Батыс Еуропа. Мұнда кетуі мүмкін
ұстанымын маңызды серіктес, өйткені мүмкін емес біріктіруге европа
мен Азияны айналып өтіп, елімізге де, әуе, ешқандай автомобиль,
ешқандай темір жол арқылы.
Айтпақшы, құру арқасында осындай көлік
магистралінің аламыз күрт арттыру мүмкіндіктері жеке көлік
желілерінің есебінен сырттан тартылған қаражат. Жасыратыны жоқ, жол
инфрақұрылымы ғана емес, өңірлер арасындағы, бірақ өздерінің
аймақтарында орналасқан емес, ең жағдайы жақсы, сондықтан да болар
еді недальновидно пайдалануға қызығушылық Қытай жақсартуға көлік
желісінің ішінде.
Саяси тұрғыда бізге көрсетіп, бүкіл
Қазақстан болып табылады ғана емес, көзі болып табылады табиғи
ресурстар. Сондай-ақ, біз иеміз артықшылығы тасымалдау шикізатты
Қазақстаннан Қытай және Иран мен Қытай арқылы елімізді. Сұрақ тұр
жаңғырту автомобиль жолдарының, сондай-ақ құбыр желілерінің
құрылысы, Батыс Қазақстан — Қытай, Иран, Батыс Қазақстан —
Қытай.
Яғни, идеясы, оны қазір жүзеге асырып,
үкімет, жеткілікті аса қызықты әрі ауқымды, және егер Қазақстан
жіберетін күш-жігерін дамыту үшін барлық ықтимал жолдары арасында
қатынас Оңтүстік-Шығыс Азия мен Еуропа, онда экономикалық шығындар
ғана емес, тез өзін ақтайды, бірақ болмақ әкеліп,
жақсы