Қазіргі заманғы білім берудегі инновациялық технологиялар.Новый орта мектебінің тарих пәні мұғалімі:Жамантаева Раушан Сагингалиевна.Қазақстан республикасы егемендік алғалы бері еліміздің білім жүйесі үзіліссіз реформалар үстінде келеді.Әлеуметтік,қоғамдық,саяси-экономикалық өзгерістерге байланысты білім беру жүйесі жаңашылдық іс-әрекетке бет бұрды.Әлеуметті орта сұранысы өтеп,қажеттілігін қанғаттандыратын даму бағыты мен өзіндік даму философиясын анықтаған білім мәселесін қалыптастыру қажеттілігі туды.Әрине,еліміздің халықаралық білім кеңестігіне,бүкіләлемдік сауда ұйымына,бәсекеге барынша қабіетті оқушыларды тәрбиелеуде үлкен жұмыс атқару қажет.Сондықтан да ,егемді еліміздің білім беру жүйесінде әлемдік деңгейге жету үшін жасалынып жатқан талпыныстар оқытудың әр түрлі әдіс тәсілдерін қолдана отырып терең білімді,ізденімпаз,барлық іс-әрекетінде шығармашылық бағыт ұстанатын,сол тұрғыда өз болмысын таныта алатын жеке тұлғаны қалыптастыру ісіне ерекше мән берілуде.Оқушылардың дүниетанымын кеңейтіп,танымдық белсенділігін арттырудың,білім,біліктерін жетілдіру,олардың жеке тұлға ретінде адамгершілік қадір-қасиеттерін қалыптасуына,өзін-өзі шығармашылықпен айналасуына,өмірде өз орнын табуға,әрқайсысының білімі алуына ұйытқы болу және олардың азаттық құқықтарын өмірлік жағдаяттарда орынды пайдалана алуын қамтамасыз ету. Оқушыларға жоспарлы жұмыс істеуге баулу өз жұмысының нәтижесін өзі тексеруге,тапсырманы орындаудың тәртібі мен әдістерін анықтай білуге,сабақта,бір күнгі,апта ішіндегі,ай ішіндегі өз жұмысын жоспарлай білуге ұсынылатын критерийлер негізінде өз жұмысының нәтижесін талдау мен бағалауға,сондай-ақ,мұндай критерийлерді өздері жасауға үйретуді көздейді. Бұл мақсатқа жетудің көп тәсілдері бар,олар мыналар: Ш бастапқы түсінуге оңай шығармашылық тапсырмалар беру керек; Ш белгілі нәрсені жаңаша жеткізуді сұрау; Ш оқушылардың іс-әрекетіне қызығушылық таныту; Ш жауаптарының нұсқасын мадақтау және көрсету; Ш оқылғанның және жасалғанның тұлғалық мәнін ашу; Ш қателік жібергеннен кейін кінәлау сезімін көрсетпеу керек; Ш тіпті жиі қате болса да жауаптың маңызын көтеру,оның тиімді бөлігін табу,т.б. Инновациялық мектеп оқу орындарының дамуының ең бірінші ерекшелігі қазіргі кездегі пайда болған оқытудың жаңа технологиялардың өздерінің оқу бағдарламаларына кеңінен енгізуі,сонымен қатар жаңашыл бағытта жұмыс жасайтын мұғалімдерге қойылатын талапты арттыру.Оқушылардың қазіргі кездегі ақпараттық ағымдардан қалмай,бірге дамуын қамтамасыз ету инновациялық кәсіптік оқу орындарының негізгі ұстанымдары болып табылады. Инновацияның ғылыми мағынасы да әртүрлі деңгейде сипатталады,мәселен: -инновацияны қиын мәселені шешуде туындайтын ерекше бір қажет идея ретінде қарастыру; -инновацияны кәсіптік оқу орын жұмысын жоғары сатыға көтеруге бағыттау. Бүгінгі таңда білім беру саласында әртүрлі сипаттағы жәнебағыттағы «инновациялар»енгізілуде.Білім беру саласына енген жаңалықтарға мына өзгерістерді жатқызамыз: -оқу-тәрбие мекемелерінің жаңашыл басқарылуын; -білімнің қоғамдағы орны,және сол жүйені қаржыландыру деңгейін; -тәрбие және білім жүйесі құрылымын; -білім беру мазмұнын,яғни оқу жоспарларындағы және бағдарламадағы өзгерістерді; -мектептің ішкі ұйымдастырушылық әрекеттерін айтуға. Бұл жерде біз еліміздің білім беру жүйесінде әлемдік деңгейге жету үшін жасалып жатқан оқытудың әртүрлі әдіс-тәсілдерін қолдана отырып,стандарттарды қайта қарау керек екендігін нақты айтқымыз келеді. Қазақстан Республикасының білім беру жүйесінде жүргізіліп жатқан қазіргі реформалар,нарықтық экономика,қоғамдық экономика қатынастарының ғаламдануы,қоғам дамуының ақпараттық кезеңге өтуі жағдайында сапалық тұрғыда қайта құруға бағытталған.Республикадағы осындай қайта құрулардың нәтижелілігі білім беру жүйесінің құрылымы мен мазмұнына тәуелді. Жеке тұлғаны дамыту және қалыптастыруды қамтамасыз етудің қажетті шартының құралы-қазіргі алдыңғы қатарлы педагогикалық іс-тәжірибе мен дидактикада кең тараған проблеманы оқыту. Қоғамымыздың қазіргі даму кезеңіндегі басты мәселелердің бірі-мектеп оқу орындарындағы білім беру жүйесінде оқыту үрдісін технологияландыру.Осы-ған орай оқытудың әртүрлі технологиялары жасалып,кәсіптік оқу орындарның тәжірибесіне енгізілуде. Төмендегі келтірілген педагогикалық технология қолдану негізінде келешек ұрпақтың еркін дамуына,жан-жақты білім алуына,белсенді,шығармашыл болуына жағдай жасалады. Ынтымақтастық педагогикасы.Талап ету педагогикасынан қарым –қатынас педагогикасына көшу.Бұл оқушыға ізгілік тұрғысынан қарау,оқыту мен тәрбиенің ажырамас бірлігі: -мұғалім-оқушы,оқушы-мұғалім,оқушы-оқушы,оқушы да субъект,мұғалім де субъект; -оқушының жеке басына ізгілік қарым-қатынас; -оқушы мен мұғалім арасындағы өзара түсінушілік,ынтымақтастық қарым-қатынас. Ойын арқылы оқыту технологиясы.Дидактикалық,тәрбиелік,дамытушылық, Әлеуметтендірушілік мақсатқа жету.Ойындық іс-әрекеттің психологиялық мехаизмі жеке бастық өзідік талап-талғамдарыа сүйенеді.Баланың бойындағы білімділік,танымдық,шығармашылық қасиеттерін аша түсуді көздейді. Проблемалық (мәселелік)оқыту технологиясы.Оқушыны өз бетімен ізденуге үйрету,олардың танымдық және шығармашылық икемділіктерін дамыту.Атап айтқанда: -оқушының белсенділігін арттыру; -оқу материалдарында баланы қызықтыратындай мәселе туғызу; -оқушы материалды сезім мүшелері арқылы ғана қабылдап қоймайды,бі-лімге деген қажеттілігін қанағаттандыру мақсатында меңгереді; -оқытудың бала өмірімен,еңбегімен байланыстылығы. Модульдік оқыту технологиясы(В.М.Монахов).Оқытудың тұтас технологиясын жобалау,алға қойған мақсатқа жетуді көздейтін педагогикалық үрдіс түзу,мұғалімге нәтижені талдап,түсіндіріп бере алатындай жағдайда болуы керек.