Сабақтың басы
3 минут
|
Ұйымдастыру
кезеңі.
Оқушыларға
Қызығушылықты
ояту. «Байланыс тізбегі» әдісімен
төмендегі сызбадағы байланысты ашып
түсіндіріңдер.
Ұлт-азаттық
көтеріліс
Халық
тағдыры
Сырым
Датұлы
Сабақтың
тақырыбы, оқу мақсаты, сабақ мақсаты, бағалау критерийлері
таныстырылады.
|
Оқушылар назарын сабаққа
аударады.
«Байланыс тізбегі» әдісімен
төмендегі сызбадағы байланысты ашып
түсіндіреді.
Сабақтың тақырыбы
мен мақсаты анықталады.
|
Өзара
бағалау. «Комментарий жасау»
әдісі
|
9-сынып қазақ
әдебиеті.
|
Сабақтың
ортасы
|
Мағынаны
тану. Романның ІІ, ІІІ тарауларын
үйге оқып келуге берілген. Енді осы тараулар бойынша талдау
жүргіземіз.
Бүгінгі сабақта біз эпикалық
шығармадағы композициялық амалдарды талдап үйренеміз. Роман
авторының пікірін тыңдап көру үшін бейнебаянға назар
аударайық.
«Сіз не дейсіз?»
бағдарламасы Қажығали
Мұханбетқалиұлы
https://www.youtube.com/watch?v=eDqQobLmOBM
Қазіргі әдебиеттануда
зерттеліп жүрген композициялық амалдың бір түрі
– монтаж.
Тапсырма. Шығарма бойынша
ұсынылған суреттерге ат
қойыңыздар.
Дескриптор:
-
Шығарманың сюжетін еске
түсіреді;
-
Мәтін бөліктеріне сай оқиғаны
талдайды;
-
ұсынылған суреттерге ат
қояды.
ҚБ
Тапсырма. «3 айналым»
әдісі.
Оқушылар шығарманы «3
айналым» әдісі арқылы
талдайды.
3 топтың үстеліне ІІ, ІІІ
тарау бойынша шығарма үзінділері қойылады. Мұғалім уақыт белгілеп
тұрады. Бірінші айналымға берілген уақыт
ішінде
1-үзіндіні әр топ өз
тапсырмасына қарай топпен
талдайды,
2-айналымға берілген уақытта
2-үзіндіні талдайды.
Осылайша,
3 айналым жасап шығады. Барлық
айналым біткеннен кейін әр үзіндіге байланысты дайын жауаптарын
сынып алдында айтады. (Топтағы оқушылар
үзінділерді бөліп айтуына болады, сол кезде топ ішіндегі
оқушылардың барлығы сөйлейді. Топтағы оқушы санына қарай мұғалім
үзінді санын өзгертуіне болады)
Баяндаушылар
тобы: Тарих. Оқиға.
Тұлға.
үзіндіде қандай сәт
баяндалғанын айтады. Кейіпкерер бейнесін
салыстырады.
Белгілеушілер
тобы: Тіл.
Көркемдік. Құндылық. автор қолданған көркемдегіш
құралдарды табады.
Сарапшылар
тобы: Көтерілген мәселе. Айтылған
ой. Түйін.
1-айналым. Топтар сағат тілімен айналып,
шығарманың алғашқы бөлігімен жұмыс жүргізеді.
Әр топ өздеріне берілген
тапсырма бойынша шығарма үзіндісіне құрылымдық талдау
жасайды.
2-айналым. Топтар шығарманың екінші
бөлігімен жұмыс жүргізеді. Әр топ өздеріне берілген
тапсырма бойынша шығарма үзіндісіне құрылымдық талдау
жасайды.
3-айналым. Жұптық, топтық
жұмыстар. Оқушылар тараулардың
мазмұнымен толықтай танысқаннан
«Қазына іздеу»
әдісі бойынша шығарманың идеясын,
автордың айтпақ ойын анықтауға тырысады, топтың қорытынды ойын
айтады.
Дескриптор:
*шығарма бөліктерімен жұмыс
жасайды;
*шығарма мазмұны бойынша басты
мәселелерді анықтайды;
*үзінділерді талдай отырып, өз
көзқарасын білдіреді.
*Тірек сөзге байланысты
ақпарат береді;
*Дәлелді мысал
келтіреді.
ҚБ
|
Оқушылар композициялық амалдар
туралы түсінік
қалыптастырады.
Оқушылар шығарманың сюжетін
еске түсіреді;
Мәтін бөліктеріне сай оқиғаны
талдайды;
ұсынылған суреттерге ат
қояды.
Оқушылар шығарманы «3 айналым»
әдісі арқылы талдайды.
Шығарма бөліктерімен жұмыс
жасайды;
*шығарма мазмұны бойынша басты
мәселелерді анықтайды;
*үзінділерді талдай отырып, өз
көзқарасын білдіреді.
*Тірек сөзге байланысты
ақпарат береді;
*Дәлелді мысал
келтіреді.
Топтық
жұмыс
|
Өзара
бағалау. «Комментарий жасау»
әдісі
ҚБ
Топтарға жасыл, қызыл түсті
парақшалар таратылады. Әр топ өз ойын ортаға салған соң оқушылар
түрлі-түсті парақшаны көтеру арқылы топ жұмысына баға беріп отырады
немесе сынып ішінен екі оқушыны бағалаушы етіп сайлап, топтардың
жұмысын бағалату керек.
Жасыл
– топ жұмысының ұтымды
тұсы.
Қызыл
– тілек, ұсыныс,
толықтыру.
|
Қ.Мұхамбетқалиев «Тар кезең»
романы
https://www.youtube.com/watch?v=eDqQobLmOBM
|