Материалдар / Қоғам және бұқаралық ақпарат құралдар (БАҚ).
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Қоғам және бұқаралық ақпарат құралдар (БАҚ).

Материал туралы қысқаша түсінік
Медиабілім беру терминологиясы, ұғымдары: медиа, медиамәдениет, медиасауаттылық, аудиовизуалды ойлау, сыни тұрғыдан ойлау, медиатіл.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
14 Қырқүйек 2019
6941
2 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
770 тг 578 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Қоғам және бұқаралық ақпарат құралдар (БАҚ).


Жоспары:

1. Бүгінгі күнгі БАҚ-ң әлеуметтік мәні мен қоғамдық сана қалыптастырудағы рөлі.

2. БАҚ және олардың дидактикалық функциялары.

3. Медиабілім беру терминологиясы, ұғымдары: медиа, медиамәдениет, медиасауаттылық, аудиовизуалды ойлау, сыни тұрғыдан ойлау, медиатіл.

4. Медиабілімнің даму кезеңдері мен қазіргі даму үрдісі.

Бұқаралық ақпарат құралдары (БАҚ) - арнайы техникалық құралдардың көмегімен, кез келген тұлғаларға әртүрлі мәліметтерді ашық жариялауға арналған әлеуметтік мекемелер. Сарапшылар олардың мынадай ерекше белгілерін атап көрсетеді: жариялылық, яғни тұтынушылардың шексіздігі; арнайы техникалық құралдардың, аппаратуралардың болуы; ақпарат таратушының (коммутатор) қабылдаушыға біржақты ықпалы; тұтынушы аудиторияның тұрақсыз әркелкілігі. Қоғамның өмір сүруін қамтамасыз етудегі БАҚ-тың рөлі зор. Наполеон: "Жауға қарсы жүздеген мың қол әскерден, төрт газеттің ойсырата соққы беру мүмкіндігі зор", - деген. 1840 ж. француз жазушысы О. де Бальзакбаспасөзді «төртінші билік» деп атады. Билік институтында БАҚ-тың тура мағынасындағы орны болмағанымен, оның саяси процестегі орнын асыра бағалау мүмкін емес. Қазіргі кезде электронды ақпарат құралдарының пайда болуымен бұл әлеуметтік институт бүгінгі қоғамның, саяси биліктік қатынастардың барлық қырларын түбірімен түрлендіріп жіберді.

  • БАҚ-тың атқаратын қызметі әртүрлі, сарапшылардың пікірінше, олардың аса маңыздыларына мыналар жатады: ақпараттық, білімдік, әлеуметтендірушілік, мүдделерді тоғыстырушы, саясат субъектілерінің ықпалдасуы, жұмылдыру және т.б.

  • БАҚ-тың ақпараттық қызметі азаматтарға, билік органдарына, қоғамдық институттарға аса маңызды жалпы оқиғалар, құбылыстар, процесстер жайлы мағлұматтарды таратудан тұрады. Бұл қызметсіз кез келген қоғамның толыққанды өмір сүруі мүмкін емес.

  • БАҚ-тың білімдік қызметі азаматтарға әртүрлі ғылым саласынан - қоғамдық-гуманитарлықтан жаратылыстану ғылымдарына дейінгі танымдық хабарларды дайындап, таратуынан көрінеді. Əрине, ол толыққанды, жүйелі, арнайы оқу орындарында берілетін ғылымды қамтамасыз ете алмайды. Дегенмен де, қазіргі қоғамда адам өз өмірінің әр кезеңінде білімнің басым көпшілігін осы БАҚ арқылы алады.

  • БАҚ-тың әлеуметтендіруші қызметі адамдардың әлеуметтік ережелерді, құндылықтарды сіңіріп, мінез-құлықтарын қалыптастыруға септігін тигізеді. БАҚ-тың жүйелі түрде күнделікті қалың қауыммен қауышуы оны жеке тұлғаны әлеуметтендіруші алғашқы институттар - отбасы, дін, мәдениет ошақтарымен қатар бір орынға қойды. БАҚ арқылы адамдар өздерін жалпы әлеуметтік, жалпы әлемдік процестердің бір бөлшегі ретінде әрі өзінің қоғамға, мемлекетке, саясат әлеміне қатысы барлығын сезінеді. Саяси журналистердің үгіт-насихатының арқасында азаматтар әлеуметтік-саяси процестердің белсенді қатысушыларына айналады.

  • БАҚ-тың мүдделерді тоғыстырушы қызметі - БАҚ қызметінің міндетті тұсы. Саяси мүдделер тек БАҚ арқылы ғана емес, сонымен қатар азаматтық қоғамның басқа да институттары (мысалы, партиялар, қоғамдық бірлестіктер) арқылы жүзеге асырылады. Бірақ кейбір жағдайларда тек бұқаралық баспасөз бен теледидар ғана алғашқылардың бірі болып қоғамдағы өзекті мәселелерге назар аударады, ықтимал әлеуметтік және саяси қақтығыстар жайлы дабыл қағып, билік құрылымдарына жағдайды саралап, арнайы шешім қабылдауына итермелейді.

  • БАҚ-тың жұмылдырушы қызметі адамдарды нақтылы бір іс-әрекеттерге немесе саналы әрекетсіздікке шақырады. БАҚ-тың осы қызметі саяси қатынастар саласында аса маңызды болып табылады. Азаматтардың белсенділігін ынталандыра отырып, БАҚ сайлау кампаниялары мен дауыс беру қорытындыларына айтулы ықпал етеді. Олар қоғам мен билікте дағдарыс туғызатын жаппай наразылық немесе саяси жанжалға апарып, арандатулары әбден мүмкін. Сондай-ақ олар қоғамға өмірлік маңызы бар міндеттерді шешуге азаматтарды жұмылдыруда биліктің тиімді одақтасына айнала алады.

БАҚ-ты саналы түрде саяси алдап- арбау мақсатында қолдану азаматтарға және қоғамға аса қауіпті болып табылады. Оған өз мүдделеріне қайшы келетін әрекеттерге баруға мәжбүрлеу үшін адамдардың санасы мен мінез-құлқын жасырын басқару жатады. Алдап арбау БАҚ-та таралатын, шын мәнінде жалған ақпараттарға адамдардың сенуіне негізделеді. Оған тапсырыс берушілер үшін ол пайда, ал қоғам үшін орны толмас өкініш. Осы орайда қазіргі кезде өз қызметінің тиімділігін арттырғысы келетін қоғам қандай да бір жолмен БАҚ-тың қызметін реттеуге тырысады. БАҚ-тың жағымсыз салдары оның қоғамдық ұйымдарымен шектелуі мүмкін. Қазіргі қоғамдарда БАҚ-ты ұйымдастырудың үш негізгі жүйесі қолданылады: жеке (коммерциялық), мемлекеттік және қоғамдық-құқықтық. АҚШ-та қолданылатын бірінші жағдайда бұқаралық ақпарат құралдары жекеменшік нысанда және тек жарнамадан, жеке жәрдем берушілердің есебінен қаржыландырылады. Алайда бұл елде жекелеген азаматтар мен жалпы қоғамның мүддесі сотпен қорғалады, БАҚ- тың онымен келіспеуге еш шарасы жоқ. Екінші жағдайда, бұқаралық ақпарат құралдары негізінен мемлекеттің қарамағында. Олар парламентке, үкіметке бағынышты, ол үшін арнайы қызметтер құрылады. Электронды бұқаралық ақпарат қүралдарын ұйымдастырудың үшінші түрі Германиядабасым. Бұл жерде радио мен теледидар азаматтардан жиналатын арнайы салық есебінен қаржыландырылады. Олардың заңдық тұлға құқы және өзін-өзі басқару құқы бар. Алайда, бұл аталған ұйымдастыру, бақылау түрлерінің ешқайсысы да әмбебап әрі мінсіз деп айтуға келмейді. Қандай бiр қоғам саяси жүйе болсын оның дамуында жалпы ақпараттық қызметтiң, бұқаралық ақпарат құралдарының атқаратын қызметi өте зор. Өйткенi қоғамның қалыпты саяси әлеуметтiк өмiрiн күнделiктi ақпарат тарату қызметiнсiз көзге елестету қиын. Әр түрлі ақпараттар күнбе-күн бұқаралық ақпарат құралдары арқылы таратылады.
Бұқаралық ақпарат құралдары дегенiмiз - түрлi хабар - ошарды көпшiлiкке арнайы техникалық құралдар арқылы ашық, әрi жария түрде жеткiзу үшiн құрылған мекемелер. Бұқаралық ақпарат құралдарына: баспасөз, радио, теледидар, кино, видио, үн-таспа және көпшiлiкке арналған анықтамалар жатса, соңғы кезде олардың қатарына ғылым және техникалық соңғы жаңалықтары - спутниктик байланыс, кабельдi теледидар және түрлi компьютерлiк интернет байланыс жүйелерi қосылып отыр. Жалпы алғанда бұқаралық ақпарат құралдарының қоғамға қажеттiлiгi олардың тiкелей атқаратын қызметтеріне тікелей байланысты. БАҚ- ның ақпараттық қызметі, яғни қоғам мен оның мүшелерiне күнделiктi ақпараттар таратуы. БАҚ-ның ақпараттық қызметі адамдарға түрлi әлеуметтік процестер және оқиғалар тұрғысында ой түйiндеуiне ықпал етедi, олар жөнiнде әр түрлi ақпараттар ағыны iшiнде бағдар алуына жәрдемдеседi.
Өздерi қабылдаған ақпарат негiзiнде адамдарда қоғамның саяси, экономикалық, мәдени-әлеуметтiк, рухани өмiрi, билiк тармақтарының қызметi т.б жөнiнде белгiлi-бiр пiкiрi қалыптасады. Біріншіден, процестерді ақпараттандыру қоғамның және ең алдымен пайда болуымен жаңа бұқаралық коммуникация. Бұқаралық коммуникация білдіреді бір түрі, жаппай қарым-қатынас адамдар. Астында бұқаралық коммуникация дегеніміз дәстүрлі бұқаралық ақпарат құралдары (теледидар, радио, баспа басылымдары) және жаңа мобильдік байланыс жүйесін және компьютерлік желі (Интернет). Бұл арқылы жүзеге асырылады жедел жеткізу ақпаратты халықтың кең тобы. Массалық коммуникация болуын болжайды төрт компоненттерін іске қосылған процесінде қарым-қатынас:

1.Коммуникатор-яғни, кімде-деп хабарлайды ақпарат;

2.Аудитория бар, кімге жіберілуі ақпарат;

3.Арна коммуникация, оның көмегімен субъект коммуникация ақпараттық хабарлама береді мақсатты аудитория;

4.Тікелей өзі ақпарат.

Екіншіден, жалпы ақпараттандыру және алдыңғы қатарлы компьютерлік технологияларды күшейтеді әсері СМЖ барлық тараптар әлеуметтік өмір: экономика, саясат, мәдениет, білім. Арқылы бұқаралық коммуникация құралдарын белгілі бір стереотиптер енгізілуде адамдардың санасына, өсімдік глицерині, олардың мінез-құлқы, ойымша тілегі, жолдары мен тәсілдері және оларды іске асыру. Көмегімен СМЖ мүмкін айла-шарғы жасау қоғамдық пікірді жасау, қажетті әлеуметтік-психологиялық алғышарттар қалыптастыру үшін жеке және қоғамдық сана. Қазіргі СМЖ біріккен байланыс құралдарымен, әлемдік ақпараттық-коммуникациялық желілер көрсетеді өте маңызды әсері адамдардың өмірі.

Үшіншіден, өзгереді өзі ұстау СМЖ. Сонымен қатар, дәстүрлі формалары коммуникация, мысалы: пресса, радио, теледидар. Үлкен рөлі бұл процестерде қоғамды ақпараттандыру ойнайды заманауи мобильді байланыс құралдары, Интернет. Пайда болуы, жаңа техникалық құралдар, ақпараттық технологиялар қамтамасыз етеді уақтылы жинауды, жинақтауды, жедел өңдеуге және ақпарат беруге кез-келген нүктесіне әлемдік кеңістік. Осының арқасында мүмкін болып отыр жедел шешімдер қабылдау және мақсатты әсер ету қоғам мен адам.

Курстық жұмыстың мақсаты рөлін анықтау, масс-медиа жағдайында қазіргі заманғы ақпараттық қарама-қайшылықтардың.

Зерттеу міндеттері:

1.Орны мен рөлін айқындауға, бұқаралық ақпарат құралдары және бұқаралық коммуникация әлеуметтік жүйелер;

2.Талдау мақсаттары мен міндеттері ақпараттық қоғамдағы қарама-қайшылықтардың;

3.Бұл ақпараттық теңге бөлінді бар ерекше нысаны көріністері бәсекелестік.

 Масс-медиа қазіргі қоғамдағы. Бұқаралық коммуникация әлеуметтік жүйелерде. Ғылыми әдебиеттерде беріледі, әр түрлі ұғымдар бұқаралық коммуникация. А. В. Манойло анықтайды бұқаралық коммуникацияны, жиынтығы ретінде ашық, реттелген процестердің беру әлеуметтік маңызды ақпарат, берілетін мақсатты реттеу және пайдаланылатын билеуші элита бекіту үшін, белгілі бір рухани құндылықтар осы қоғамның көрсету және идеологиялық, саяси, экономикалық немесе ұйымдастырушылық әсерін бағалау пікірлері мінез-құлқы мен адамдар. Пікірі бойынша, ж. Ж. Почепцова массалық коммуникация процесі болып табылады ақпарат берудің техникалық құралдарының көмегімен арналған сандық үлкен, рассредоточенные аудитория. Тарихта алғаш рет бұқаралық ақпарат құралы болды мөрі. Тағы бір тәсіл анықтау «бұқаралық коммуникация». Бұл тұрғыда бұқаралық коммуникация ретінде түсініледі жүйелі бөліктерінде), (арқылы басып шығару, Интернет, радио, теледидар, кино, дыбыс жазу, бейнежазба және басқа да ақпаратты беру арналары) арасында сан жағынан үлкен шашыраңқы аудиторияларға ақпараттандыру мақсатында және көрсету идеологиялық, саяси, экономикалық, психологиялық немесе ұйымдастырушылық әсерін бағалау пікірлері мінез-құлқы мен адамдар. Сонымен, бұқаралық коммуникацияны анықтауға болады жиынтығы ретінде ашық, реттелген процестердің беру және тарату әлеуметтік маңызды ақпарат арқылы басып шығару, Интернет, радио, теледидар, кино, дыбыс жазу, бейнежазба және басқа да ақпаратты беру арналары ақпараттандыру мақсатында және көрсету идеологиялық, саяси, экономикалық, психологиялық немесе ұйымдастырушылық әсерін бағалау, пікірлер мен мінез-құлық адамдар. Массалық коммуникация ие бірқатар сипаттамалары. Олардың ішінде неғұрлым маңыздылары — бұл принципті ақпараттың қолжетімділігі үшін барлық ниет және ақпарат беру бір мезгілде әр түрлі арналар арқылы жаппай ақпараттандыру. Соңғы белсенді үшін пайдаланылады айла-шарғы жасау сана (аудитория). Зерттеушілер бұқаралық коммуникация (Терин В. П., Харрис Р) шелер барлық пікірін, оның сипаты мен мақсаты ретінде пайдаланылады құралдар идеялық-саяси күрес, басқару, насихаттау, тарату, мәдениет, жарнама. Жүйесінде әлеуметтік-саяси қатынастар қазіргі қоғамның процестер бұқаралық коммуникация болып табылады маңызды құралы, ықпал ету субъектінің объектіге және элементі процесін іске асыруға, мемлекеттік басқару. Рөлі бұқаралық коммуникацияның қоғамдағы жасалады субъектілеріне беру, ақпараттық қызмет мүмкіндіктерін көрсетуге басқарушы әсерді жаппай сана. Массалық коммуникация ие әр түрлі функциялары: интегрирующая, коммуникативтік, актуализирующая, геосаяси және әлеуметтік. Ең маңызды рөл атқарады коммуникативтік функция, өйткені оның көмегімен құрылады ерекше сәрсенбі трансшекаралық, интерактивті және мобильді белсенділіктің әр түрлі субъектілерінің қызметін, оның шеңберінде олар ақпарат алмасуды жүзеге асырады; басқаша айтқанда, коммуникативтік функциясы қамтамасыз етеді өріс өзара іс-қимыл субъектілерінің бұқаралық коммуникация. Маңыздылығы бойынша екінші болып табылады актуализирующая функциясы. Арқасында пайдалану технологияларды бұқаралық коммуникация пайда жүзеге асыруға мүмкіндік басқаратын әсер етеді бұқаралық сана және жандандыру, әр түрлі субъектілері қызметін өздерінің өмірлік маңызды мүдделері ақпараттық-психологиялық кеңістікте жүзеге асыру арқылы олардың ақпараттық саясат. Үшінші орын маңыздылығы бойынша бөлісті интегрирующая және әлеуметтік функциялары. Аясында біріктіретін функциялары бұқаралық коммуникация біріктіреді әр түрлі түрлері адамзат қызметі мен айналысатын олардың субъектілерін бірыңғай кеңістік-коммуникативтік және социокультурную ортаға. Ал әлеуметтік функция орындайды өзгертуді құрамын қоғам және өзгертеді сипаты мен мазмұны әлеуметтік-саяси қатынастардың барлық салаларында. Яғни, бір функция едік қой ескере отырып, басқа да функциялары. Бір бұқаралық коммуникацияның теориясы тарихи қалыптасты және әлі күнге дейін қалыптастырылады ғылыми көзқарастар, ұстанымдар мен зерттеу көптеген ғалымдар: Д. Локк, Т. Гоббс, Л. С. Выготский, Г. Лассуэлл, Л. Луман және т. б. еңбектерін Зерттей отырып, жоғарыда аталған ғалымдардың, бөлуге болады екі тарихи-тұжырымдамалық көзқарасты анықтау ең ұғымдар «бұқаралық коммуникацияның теориясы». Бірінші, неғұрлым кең мүмкіндік береді зерттеу бұқаралық коммуникация дейінгі кезең алғашқы қауымдық қоғам, зерттеу арқылы процестердің қарым-қатынас ежелгі адамдар мен тайпалардың бір-бірімен ерекшеліктерін, құралдарын, осы қарым-қатынас, тәсілдері мен белгі беру еңбек, сакрально-әдет-ғұрып, тұрмыстық және мәдени мәтіндер. Жиналуына қарай, адамның әлеуметтік-мәдени тәжірибесін усложнялись еңбек құралдары, сонымен қатар упрощались хабарларды беру тәсілдері бір-біріне. Ал бұл упрощались және сатып алған барлық үлкен апаратын жол жаппай қатысу тәсілдері және белгілік жүйелер коммуникативтік процестер. Екінші тәсіл — бұқаралық коммуникацияның теориясы мағынада, қандай, оны түсінбейтін батыстық теоретиктер, столкнувшиеся с феномені арттыру арқылы хабарламалардың, техникалық коммуникация құралдарын. Егер өнертабыс баспа тоқтатып, жаппай кеңейту коммуникация тік тарих (диахроническом) процесінде, онда өнертабыс басқа да техникалық құралдарды серпіліс болды бұқаралық коммуникация, тік және көлденең (синхроническом). Соңғы көрінді әсіресе қарқынды және қызықты өтті.

СМЖ және қазіргі қоғамдағы БАҚ ғасыр ғана емес, породил құбылыс масс-медиа және дамытты бұқаралық коммуникация құралдары және ақпаратты құрып, олардың жаңа түрлері.

БАҚ ретінде зерттеу заты әр-түрлі білімдер — журналистика, әлеуметтану, саясаттану, мәдениеттану, лингвистика. Бірі негізгі ұғымдар мен деректерді ғылымдар болып табылады термин «БАҚ» жоқ бірмәнді түсіндірілуін, қазіргі заманғы әдебиет. Тар мағынасында — БАҚ жатады баспа, радио, теледидар. БАҚ-тың кең мағынада қамтиды мұндай құралдар жаппай тарату мақсатында ақпарат ретінде кино, кітап шығару, дыбыс және бейнежазба, жарнама, сондай-ақ жаңа компьютерлік технологиялар түріндегі Интернет ғаламдық желісінің. Бір зерттеулерде түсінік БАҚ деп саналады, ұқсас ұғымына СМЖ (бұқаралық коммуникация құралдары), өйткені олар коммуникативтік жүйесінің қатысады арасындағы қарым-қатынас процесінде адамдар олардың әлеуметтік қызметі негізінде технологиялар баспасөз, телевизия, радио хабарларын тарату, Интернет. Басқа жұмыстарға байқалады қарамастан жақындығы ұғымдарды БАҚ және СМЖ деп қарауға болмайды, олар синонимдер, өйткені бұқаралық коммуникация процесі болып табылады жүйелі тарату-ақпаратты бұқаралық гетерогенную аудиторияға БАҚ көмегімен әсер ету мақсатында бағалау, пікір мен мінез-құлық адамдар. Бұл ретте БАҚ ретінде қарастырылады техникалық құралдарының жиынтығы, қоғамдық ұйымдардың және адами ресурстар, тартылған бұқаралық ақпаратты тарату. Заңға сәйкес РФ бұқаралық ақпарат құралдары ТУРАЛЫ»,» бұқаралық ақпарат құралы деп-мерзімді баспасөз басылымы, желілік басылым, телеарна, радио, телепрограмма, радиобағдарлама, видеопрограмма, кинохроникальная бағдарламасы, басқа нысаны-мерзімдік бұқаралық ақпарат тарату тұрақты атауы бар. Бұқаралық ақпарат түсіндіріледі арналған ретінде адамдардың шектеусіз тобы үшін баспа, аудио-, дыбыс-бейне және өзге де хабарлары мен материалдары » Бүгін бұқаралық ақпарат құралдары бар бірқатар түрлі функцияларын. Осылайша, БАҚ, бастапқыда пайда болған қажеттіліктерін қанағаттандыру үшін адамдардың ақпарат алу қарым-қатынас, ажырамас бөлігі болып табылады адамның өмірі. Олар ақпарат береді, талдайды, әлем бейнесін қалыптастырады, развлекают. Бұл ретте кез келген функция БАҚ дәрежеде ретінде қарастырылуы мүмкін воздействующая: хабарлау мақсатында жаңа білім белгілі бір жағдай туралы, қалыптастыру немесе өзгерту құндылық бағдарлары, моделі мінез-құлық, әдет-құрып, белгілі бір әлем бейнесін алу, сол немесе өзге тауар немесе қызмет.

Қарқынды дамуы ғылым мен техниканың соңғы екі онжылдықта әкелді пайда болуына, жаңа сандық және ақпараттық-компьютерлік технологиялар, белсенді және табысты енгізілуде, көптеген бағыттар бойынша қоғамдық өмір, оның ішінде және коммуникация. Оларды пайдалану өзгеруіне әкелді дәстүрлі бұқаралық коммуникация және пайда болуына ықпал етті, жаңа, бұрын болған ақпаратты тарату арналарын.

Қазіргі заманғы БАҚ қамтамасыз етеді халықтың кең жігіне ақпарат. Қоғамда ақпарат тарала бастайды адамдар арасында әр түрлі байланыс арналарын. Егер БАҚ арқылы адамдар қабылдайды ақпаратты, онда қаражат шеңберінде бұқаралық коммуникация халыққа мүмкіндік алады алмасуға. Сөз коммуникация жүреді лат. communico — істеп көремін-жасаймын жалпы: связываю, общаюсь. Астында коммуникациясын адамзат қоғамы білдіреді қарым-қатынас, пікір алмасу, білімін, сезімін, сызбалармен мінез-құлық және т. б. Коммуникациясын дәстүрлі деп атайды алмасу мәндерімен (ақпарат) арасындағы индивидами делдалдығы арқылы жалпы жүйесінің рәміздердің (белгілердің), тілдік белгілері, атап айтқанда,. Бұл сала білім және ғылыми мүдделерін, және басқа да көптеген, қалыптаса бастады ежелгі заманда. Бұқаралық коммуникация құралдары қамтуы мүмкін түрлі нысандары коммуникация. Мәселен, теледидар және кино пайдаланады сөздер ауызша тілі, суреттер, қазақша газеті; — сөздер жазбаша тілін, қаріптер, суреттер және т. б. Кейбір қасиеттерін нысандарын және коммуникация құралдарын, сондай-ақ коммуникативтік жанрлар көрсеткіштер тек шартты ғана немесе әдетке айналған. Радио және теледидар болып саналады бұқаралық коммуникация, алайда бұл кедергілердің пайдалану үшін топтық және тұлғааралық коммуникацияның (радиотелефон, видеотелефон) және т. б. Қр СМЖ ғана емес, БАҚ-тың және барлық ақпаратты беру арналары, мысалы, Интернет және ұялы байланыс. Барлық нысандары мен коммуникация құралдары болып табылады «жалғасы адам денесінің», толықтыруға және күшейте отырып, жеткіліксіз функцияларды, ерекшеліктері, көру және есту: дауыс зорайтқыштар және беру құралдары дыбысты күшейтеді тілдарын дауысы, материализованные құралдары типті магнитті таспалар қысқартады арақашықтық қатысушылар арасындағы коммуникация, немесе тіпті жүзеге асыруға мүмкіндік береді коммуникацияны арқылы уақытша қабаттар. Рөлі бұқаралық коммуникацияның қоғамдағы жасалады субъектілеріне беру, ақпараттық қызмет мүмкіндіктерін көрсетуге басқарушы әсерді жаппай сана. Ретінде әділ көрсетеді көрнекті ресейлік ғалым, социология ғылымдарының докторы Е. П. Тавокин, «барлық заңдар, жарлықтар, бұйрықтар, қаулылар, өкімдер, сондай-ақ барлық мәліметтер, олар қолданылады, қоғамдағы білдіреді ақпараттық әсер етеді бұқаралық сана. Негізгі құрылымы, ол жүзеге асырады, бұл әсер етуі болып табылады бұқаралық коммуникация. Массалық коммуникация жүйесі — ақпаратты тарату мақсатында белсенді әсер беру, бағалау, ой-пікірін және адамдардың мінез-құлқын, қоғамдық сана».

Айта кету керек, адамдардың өзара іс-қимыл негізінде бұқаралық коммуникация қамтамасыз етеді, әлеуметтік іс-әрекеттер. Бұқаралық коммуникация бар ақпарат алмасу. Арқасында бұқаралық байланыстары қоғам және мемлекет мәселелерін шешеді, әлеуметтік өзара іс-қимыл, әлеуметтік бақылау, жеке тұлғаны қалыптастыру, психологиялық қозуды адамдардың тигізетін әсері және қоғамдық сана мен көңіл-күй. Түсінігімен қатар СМЖ, қазіргі қоғамда осындай термин ретінде масс-медиа. Өзі сөз «медиум» білдіреді белгілі бір құралы түрлендіру тәжірибені білу, оның нысаны көпше «медиа» білдіреді белгілерін мән береді мағынасы оқиғаларға күнделікті өмірде, әрі мынаны болуы көптеген маңызды жүйелер. Термині «медиум» болып табылады жалпы, бұл кез келген құрал коммуникация, деп хабарлайды <url> немесе «медиирует» мәні. Телефон, радио, фильм, теледидар — барлығы болып табылады «медиа», сонымен қатар, мөрмен және адам дауысымен, бейнелеу өнерімен және скульптурой.

Қазірдің өзінде ХІХ ғасырдың соңында газеті айналады әлеуметтік институт, ал электрондық медиа басынан тығыз байланысты контекстом бұқаралық мәдениет және тұтынушылық қоғам. Зерттеулерде теориясы бойынша медиа деп атап көрсетілген байланыс жаңа коммуникациялық технологиялар өзгермелі сипаты қоғамның басталуы, оның түп-тамыры сонау XIX ғасырдың ортасына. Дегенмен, бұқаралық коммуникация араластыруға болмайды технологиялармен, ол олардың ықтимал. Терминологиялық арасындағы айырмашылық «масс-медиа» және «бұқаралық коммуникация» мынада: бірінші жағдайда, көңіл знаковую табиғатты ақпаратты беру жүйесін, ал екінші — оның әлеуметтік маңыздылығы ретінде интегрирующего факторының қазіргі заманғы социумның. Екінші жартысында ХХ ғасырдың, әлемдік медиа соединились бірге кең әмбебап жүйесін тұратын серіктес таспасы, түрлі-түсті теледидар, кабельдік теледидар, кассета, видеопленки, видеомагнитофонов, лазерлік техника, электронды жоғары жылдамдықты басу, сочиняющих мен оқыту машиналары, деректер базасы, Интернет және басқа да желілік жүйелер. Бұл медиа үнемі қалыптастырады, жаңа байланыс қалай дос арасындағы басқа, сондай-ақ ескі медиа: мөрімен, радио, кино, телефон және т. б. Маңызды аспектісі құрастыру кеңістік масс-медиа соңында 1980-жылдардың болды аясын кеңейту видеокультуры. Пайда болып, жаңа бар спецификалық функциялары, распространяющиеся халық арасында біркелкі, бірақ айтарлықтай өзгертетін мүмкіндіктерін, мағыналарын және құрылымын үлкен бөлігі қазіргі заманғы мәдени тұтыну саласындағы бұқаралық коммуникация. 1990-шы жылдары знаменуют жаңа кезеңі ретінде әлемдік және отандық бұқаралық коммуникациялар. Негізгі ерекшелігі жағдайды, әлемдік медиа-кеңістігінде бүгін болып табылады, көптеген зерттеушілердің пікірі бойынша, оның күтпеген, неслыханная жылдамдығы технологиялық инновациялар. ХХ ғ. соңында арттырары сөзсіз басымдығы арасында бұқаралық коммуникация құралдарын ауысуда электронды медиа, мұнда басты рөл атқарады теледидар және Интернет. Осылайша, ғылыми әдебиеттер талдауы көрсеткендей, бұл масс-медиа түсінуге болады жүйеге технологиялар мен институттарының, орталықтандырылып распространяющую ақпарат кең аудитория, бір нысанын білдіру және дамыту, бұқаралық мәдениет. Көбінесе ұғым ретінде пайдаланылады синонима БАҚ, бірақ оның мәні кеңірек. Басқа теледидар, баспасөз, радио және интернет, ол қолданылады полиграфия, кино, құрылғыларға сақтау және ойнату аудио және бейнемәліметтерді және басқа құралдарына тарату коммуникативтік рәміздер. Басқаша айтқанда, масс-медиа біріктіреді бұқаралық ақпарат құралдары мен бұқаралық коммуникация.

Сонымен қатар, масс-медиа, бір жағынан, көрсетеді шындық бола отырып, өнім белгілі бір әлеуметтік-мәдени, технологиялық ортаны, екінші жағынан, мүмкін айтарлықтай өзгертуге оның құра отырып, жаңа стандарттар, стереотиптерді, мотивация, мінез-құлық үлгісін және салауатты өмір. Масс-медиа ие ауқымды әлеуетіне әсер қоғам. Ақпараттық бухгалтерлік, қаржылық және масс-медиа. Ақпарат беріледі: түсінігі, мақсаттары, міндеттері. Келуімен дәуіріндегі ақпараттық қоғамның саяси, экономикалық, әлеуметтік әлем бейнесін түбегейлі өзгерді. Негізгі ресурс ақпараттық қоғамдағы болды ақпарат және ақпараттық технологиялар.

Кез келген мемлекет үшін маңызды болып табылады оның жай-күйін ішкісаяси қатынастар, экономикалық жағдай, әлеуметтік стратификация. Бұл факторлар символизируют ішкі тұрақтылығы мен қауіпсіздігін, тұтастай алғанда мемлекет. Айта кету керек, саясат, қызмет түрі болып табылады әсер ету құралы, ол нысанын қабылдай алады агрессия және алып келуі заметному нұқсан құдіретті мемлекет айналған құрбаны агрессия, бұзу, оның әскери және экономикалық әлеуетін және тіпті толық немесе ішінара бөлімшесі субъектілері мен аумақтарды, оның құрайтын. Саяси және экономикалық тұрақтылық, мемлекет орналасқан тығыз байланыста факторлармен байланысты географиялық субъектілерінің мемлекет қатысты әр түрлі аумақтарды, көлік жолдары мен негізгі көздерінің табиғи ресурстар. XX ғасырда ақпараттық күрес маңызды құралы болды, мүмкіндік беретін бір жағында бақталастық пайдалануға терең қайшылықтар мақсатында қауіпсіздігіне нұқсан келтіру басқа тарапқа придерживающейся өзге де көзқарастар құрылғы әлем. Ішкі саясат әрқашан қауіпсіздігін қамтамасыз етумен байланысты мемлекет, өйткені процестер бәсекелестік қоғамда туындаған және пайда бойынша бәсекелестік субъектілері арасындағы бәсекелестікті ықпал ету үшін, бір немесе өзге кеңістік. Осының нәтижесінде бәсекелестіктің бір субъектілер алады артықшылығы, ал басқалары оны жоғалтады, бұл көрініс табады, жай-күйі және олардың қауіпсіздігі. Соңғы пікір жақсы суреттейді мұндай термин ретінде «ақпараттық теңге бөлінді». Қазіргі многополярном әлемде ақпараттық бухгалтерлік, қаржылық негізгі құралы болып табылатын қамтамасыз ету саяси баланс. П. Расторгуев анықтайды ақпараттық беріледі ашық немесе жасырын мақсатты ақпараттық әсер ету жүйесін бір-біріне алу мақсатында белгілі бір ұтыс материалдық саласында. Пайдалану бұқаралық ақпарат құралдары және бұқаралық коммуникация ақпараттық противоборстве. Мыңжылдықтар бойы қызу жүрді эволюциясы және жетілдіру технологиялар билік және әлеуметтік басқару қоғамдағы. Қазіргі бұқаралық ақпарат құралдары және коммуникация құрдық, ол үшін жаңа мүмкіндіктер, бірнеше есе күшейтіп пайдалану тиімділігі ақпаратты осы мақсатта. Олар өндірген нағыз революция саяси қатынастар мен әдістері әлеуметтік басқару XX ғасырда. Байланысты дамуымен ақпараттық технологиялар соңында XX — XXI ғасырдың басында трансферттерге деген тәуелділігі артып, әлемдік саясаттың сенімді жұмыс істеуі автоматтандырылған ақпараттық-коммуникациялық жүйелер.

Қарастыра отырып, рөлі бұқаралық коммуникация және олардың әсері саласына ақпараттық қарама-қайшылықтардың, ресейлік саясаттанушылар хабарлауынша, постиндустриалды қоғамда билік білім мен ақпарат болып шешуші қоғамды басқаруға, оттесняя екінші әсері ақша және мемлекеттік мәжбүрлеу. Әрі көздермен тікелей және, әсіресе, таратушылардың білім және басқа әлеуметтік маңызды ақпарат болып табылады бұқаралық коммуникация құралдары. Негізгі бағыты эволюция технологиялар билік және әлеуметтік басқару, оның мақсаты, оларды енгізу және жетілдіру келісімшарттары жасалады және осы үшін пайдалана отырып, ең аз шығындары мен қорларды алуға барынша әсер адамдарға әсерін қамтамасыз ете отырып, олардың «ерікті» подчиняемость. Атап өткендей, О. Тоффлер, жоғары сапасы мен тиімділігі мол қазіргі билік мән береді білім беретін «қол жеткізуге искомых мақсаттары, ең төменгі расходуя ресурстары билік; сендіру адамдардың, олардың жеке мүдделілігі осы мақсатта; айналдыру қарсыластарының «одақтас». Күрделендіру және оған серпінді сипат беру, әлеуметтік процестердің қоғамдағы әсері болып жатқан қоғамдық өзгерістер тікелей күнделікті өмір адам жасайды оның барлық тәуелді ағынының хабарламаларды бұқаралық коммуникация. Барлық аз үшін қажетті мәліметтерді, өзінің әлеуметтік мінез-құлық және қоғамда өмір сүру, ол негізге ала отырып, тек өзінің күнделікті тәжірибесі. Барлық қажетті әлеуметтік ақпарат ол алады теле — және радио бағдарламалар, мерзімді басылымдар. Әсіресе айқын бұл көрінеді пікірлерін қалыптастыру мәселелері бойынша, тауып, көрсетуге оның тікелей тәжірибесі, мысалы, жағдай туралы басқа да қалаларында, аймақтарда, елдерде, саяси көшбасшылар, экономикалық конъюнктурасы және т. б. Адам және оның күнделікті өмірі көбірек тәуелді бұқаралық коммуникация жасайды, оған өзіндік «екінші шындық», «субъективті шындық». Коммуникативті жағдайлар, онда адам жүзеге асырады, ақпараттық-психологиялық әсер ету бұқаралық ақпарат құралдарымен, атап өтуге болады бір топқа коммуникативтік процестер. Осы жағдайларда жүзеге асырылады біржақты жанама қарым-қатынас түрі бойынша «СМК — адам (аудитория)». Олардың ретінде белгілеуге болады масс-коммуникациялық жағдай. Бұл жағдайды телехабарларды көру, радио тыңдау, газет оқу, журнал, түрлі баспа басы

Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!