(Ұ) Шаттық
шеңбері
Қандай
аспап?
Алдымен сен күй
тыңда,
Тартқан күйді дәл
тыңда.
Қайсы аспапта
ойнады,
Таба қойшы
қалпында.
Педагог балаларға домбырада ойналған
кез келген
музыкалық шығарманы тыңдауға
ұсынады.
Балалармен әңгіме
жүргізеді:
–
Музыкалық шығарма ұнады
ма?
–
Шығарма қандай аспапта
орындалды?
–
Мұндай шығарманы кім шығарады деп
ойлайсың?
–
Балалар, домбыра туралы не
білесіңдер?
–
Үйлеріңде домбыра тартатын адам бар
ма?
–
Домбырамен ән айтатын қандай әншіні
білесіңдер?
(М. Беспаев, Т.Серік
т.б.)
Педагог қорытындылау мақсатында
балаларға домбыра
ежелгі қазақ аспабы екенін, ол қазақтың
қайғысын да,
қуанышын да бөлісіп келгенін айтады.
Құрманғазы,
Тәттімбет сияқты сазгерлердің өлмес
күйлері замандар
бойы жасай
береді.
«Сарыарқа» күйін
тыңдау.
Тыңдап болғаннан кейін
«қандай?» сұрағына жауап
беретін сөздермен күйді
сипаттау.
- Тағы қандай ұлттық аспаптарды
білесіңдер?
Әліппе-дәптермен
жұмыс:
1-тапсырма.
Қазақтың ұлттық аспаптарын
белгіле.
Сергіту сәті. «Домбыра туралы баллада»
әнімен
қимыл-қозғалыс
жасайды.
Педагог: Бұрынғы ата-бабамыз бұл
аспаптарды
өздері қолдан жасаған. Домбыраның өзін
ағаштан,
ішегін ешкінің ішегінен жасаған.
Дауылпаздың
бетін малдың терісімен қаптаған. Тұяқты
жылқының
тұяғынан алған. Шаңқобызды темірден иіп
жасаған.
Қобыздың тиегін ешкінің мүйізінен
жасаған, оның
жоғарғы бөлігі ағаштан ойылып жасалған,
төменгі
бөлігі терімен қапталған. Жетігенге
асықтарды
пайдаланған.
Көптілділік: аспап – инструмент –
tool
Әліппе-дәптермен
жұмыс:
2-тапсырма.
Тақпақты жаттап
алайық.
Екі ішектің бірін
қатты,
Бірін сәл-сәл кем
бұра.
Қазақ нағыз қазақ
емес,
Нағыз қазақ домбыра.
(Қадыр Мырза
Әли)
3-тапсырма.
Сөйлемді
толықтыр.
Күйді тартатын адам ...
(күйші)
Би билейтін адам ...
(биші)
Өлеңге музыка жазатын адам
... (композитор)
Оркестрді басқаратын адам
... (дирижер)
Ән айтатын адам ...
(әнші)
Домбыра жасайтын адам ...
(шебер,
ұста)
4-тапсырма. Жұбыңмен жұмбақ
айтыс.
|