Қосымша білім
беру
БАҒДАРЛАМА
(Құмдағы
құпия)
8– 12 жастағы білім
алушылар үшін
бағдарлама жүзеге
асырылатын мерзім 1 жыл
Мектептен тысжмыстар
орталығының
қосымша білім беру
педагогы
Сағадатов Елдос
Базарбайұлы
Жәнібек ауылы
2018
Түсінік
хат
Өзектілігі:
Құммен ойын - балалар мен
ересектердің эмоционалдық хал-жағдайларына оң әсер етеді, бұл
баланың өзіндік дамуы үшін тамаша құрал болып табылады
Құмдағы ойындар - баланың табиғи әрекеті формаларының бір
түрі. Сондықтан да біз, ересектер, құммен ойнайтын ойындарды оқыту
және дамыту сабақтарында қолдана аламыз. Құмнан суреттер салып,
әртүрлі оқиғаларды ойлап тауып, біз бала үшін әлдеқайда қызықты
түрде оған өзіміздің біліміміз бен өмірлік тәжірибемізді, қоршаған
әлемнің заңдылықтары мен оқиғаларын жеткізе
аламыз
«Құмдағы құпия» үйірмесі
бағдарламасы 2-5 сынып оқушыларына арналған. Барлығы 216 сағат.
Үйірме жұмысы аптасына 6 сағатқа
құрастырылған.
Бағдарламаның
мақсаты : Балалардың құм
терапиясында қиял, көрнекі – бейнелік ойлауды, сөздік –
логикалық ойлауды, көрнекі іс-әрекеттік ойлауды,
шығармашылық және сын тұрғысынан ойлауды
дамыту.
Бағдарламаның білімділік
мақсаты:
Бейнелеу өнері сабағыннан
бөлініп шыққан саланың бір түрі, сурет салуға деген ынтасын
арттырып, қолдары икемге келеді.
-
Құммен сурет салудың шығу
тарихымен таныстыру.
-
Құммен сурет салудың
түрлері,
-
Құм тирапиясының медитцинада
емдік шаралары пайдасы.
Бағдарламаның тәрбиелік
мақсаты:
-
Оқушылардың төзімділігін
қолының ептілігін дамыту;
-
Ойлау қабілетін дамыту, тез
ойлау, тез шешім қабылдауға
бейімдеу.
-
Іші жан дүниесіндегі сырмен
бөлісу,
Бағдарламаның дамытушылық
мақсаты:
Қазір құммен сурет салу өнері
өте көп. Бұл тек қана қызықты іс емес, ол балаларға өз әлемін ашуға
көмектеседі. Құммен сурет салу көркемэстетиканы дамытуға
көмектеседі. Бала үшін құм терапиясы – өзін
танытуға мүмкіндік. Су, құм, жануарлардың мүсіндері, заттар
балалардың кейде сөзбен айтып
жеткізе алмай ашылуына көмектеседі және
сезімдерін білдіруге ықпал етеді. Құм терапиясы
баланың ішкі күйзелісінен арылуға,
өзін ретке келтіруге көмектеседі. Құммен сурет салу толық
еркіндікті және қорғаншылықты береді.
Бағдарламаның негізгі
міндеттері:
Оқыту негізі шығармашылық
бағытында білім беру:
-
оқушылардың алған білімін
жеңіл қабылдауы;
-
Өзіндік ойын емін екін
жеткізу.
-
Ұшқыр ойлау, тез шешім
қабылдау.
Бағдарламаның
ерекшелігі: Өткiзiлетiн сабақтардың
барысында балалармен жұмыс жүргiзудiң әр түрлi әдiс-тәсiлдерi
пайдаланылады: әңгiмелеу, әңгiмелесу, практикалық жұмыстар, өзiндiк
жұмыстар, әр түрлі жарыстар.
Оқыту бағдарламасын жүзеге
асыруда балалар жасы 8– 12 жас аралығы, бұл аралықта
оқушының белсенді іс - әрекеті оқушының ой жүйесінің, көңіл
көкжиегінің кеңеюіне әсер етеді. Әсемдікті өз қолымен жасай
алатынына көзі жетіп, өзіне деген сенімі
артады
Бағдарламаны жүзеге асыру
мерзімі: қосымша білім беру
бағдарламасы –1 жыл, оқу сағат саны: 144
сағат.
Сабақтың түрі мен
тәртібі: Үйірме сабақтары негізінен –
даралап, топтап, шағын топтар және көпшілік топтарға
жүргізіледі
Сабақтың
мерзімі: сабақ келісілген сабақ кестесі
арқылы жүреді. Бірінші жыл – 2 рет жұмасына (2 сағ, 2 сағ);
Оқушылар құрамы өзгермеуі қажет. Үйірмеге оқушылар өз еркімен және
ата – аналар рұқсатымен қабылданады, бірінші жыл оқытуға 15 оқушы
қабылданады. Оқушылар құрамы әр жылда бірдей болады, тек оқушылар
басқа қалаға көшу немесе үйірмеге қатысуға мүмкіндігі болмаған
жағдайда шығады.
Оқу тәжірибенің жүзеге
асуы: Оқушылар қызығушылығы артып,
қабілетіне қарай мамандық таңдауына, өмірден өз орнын табуына ықпал
етуде.
Бағдарламаның қысқаша
мазмұны
Қазіргі заманның құм
суретшілері құмнан портрет, пейзаждар, мультфильмдер жасайды.
Құммен сурет салу техникасы қазір өте танымал. Құм өнері барлық
әлемге кең таралған.
Құммен ойын - балалар мен
ересектердің эмоционалдық хал-жағдайларына оң әсер етеді, бұл
баланың өзіндік дамуы үшін тамаша құрал болып табылады
Құмдағы ойындар - баланың табиғи әрекеті формаларының бір
түрі. Сондықтан да біз, ересектер, құммен ойнайтын ойындарды оқыту
және дамыту сабақтарында қолдана аламыз. Құмнан суреттер салып,
әртүрлі оқиғаларды ойлап тауып, біз бала үшін әлдеқайда қызықты
түрде оған өзіміздің біліміміз бен өмірлік тәжірибемізді, қоршаған
әлемнің заңдылықтары мен оқиғаларын жеткізе
аламыз.
Күтілетін
нәтиже
-
Танымдық сезімдерін дамыту
(зейін, жады, қиял,
қабылдау)
-
Интеллектуалдық ортаны
қалыптастыру – ойлай білу, көрнекі - шынайылық, көрнекі - бейнелік,
сөздік - логикалық, шығармашылық
ойлау.
-
Шығармашылық жобаны таңдап,
орындап, қорғай алады.
ОҚУ – КҮНТІЗБЕЛІК
ЖОСПАРЫ
ОҚУ
ЖЫЛЫ
|
Жұмыстыңтақырыбы
|
Жалпы сағат
саны
|
Теория
|
Практика
|
|
1
|
Кіріспе сабақ
|
2
|
1
|
1
|
|
2
|
Құмдағы құпия сабағының
мақсатын еске түсіру сабағы
|
4
|
1
|
3
|
|
3
|
Қол үйрету сабақтары,
түрлі жаттығулар.
|
6
|
2
|
4
|
|
4
|
Әйнек бетіне құммен
түзеу сызықтар ирек сызықтар фигуралар салу.
|
6
|
2
|
4
|
|
5
|
Құрғақ жане дымқыл
құммен жұмыс
|
10
|
2
|
8
|
|
6
|
Үлгі аркылы сурет салу
|
14
|
4
|
10
|
.
|
7
|
Саусақ ұшымен сурет салу
|
8
|
2
|
6
|
|
8
|
Алақанмен сурет салу
|
4
|
2
|
2
|
|
9
|
Қарау арқылы бейнелеу
|
8
|
2
|
6
|
|
10
|
Ойлау арқылы сурет салу.
|
6
|
2
|
4
|
|
11
|
Жіп колдану арқылы сурет салу
|
4
|
2
|
2
|
|
12
|
Аниматциялык туындылар
жасау
|
12
|
2
|
10
|
|
13
|
«Көңілді саусақтар» сайыс
|
4
|
2
|
2
|
|
14
|
«Құмдағы қиял» еркін
тақырып
|
4
|
2
|
2
|
|
15
|
Табиғатты қоршаған
ортаны салу
|
8
|
2
|
6
|
|
16
|
Жан жауарларды
бейнелеу
|
10
|
2
|
8
|
|
17
|
Адам бейнесін
бейнелеу
|
14
|
4
|
10
|
|
18
|
Тақырып аясында бейне
ролик тусіру
|
6
|
2
|
4
|
|
19
|
3Д сурет
салу
|
10
|
2
|
8
|
|
20
|
Қортынды
сабақ
|
4
|
2
|
2
|
|
|
Барлығы:
|
144
|
42
|
102
|
|
БАҒДАРЛАМА
МАЗМҰНЫ
1. Кіріспе
сабақ.Кіріспе сабақта
қауыпсіздік ережесімен таныс болу.
2. Құмдағы құпия
сабағының мақсатын еске түсіру сабағы:
Таихымен
танысу. Өткенді қайталау.
3. Өткенді қайталау
сабақтары: Қол жаттықтыру, Өткенді
қайталау.
4. Әйнек бетіне құммен
түзеу сызықтар ирек сызықтар фигуралар салу.
Қолдын
икемін келтіру , фигуралардың түрлерін салу.
5. Құрғақ жане дымқыл
құммен жұмыс: дымқыл құммен мұнара,
көлік үй, тб заттар жасау.
6. Үлгі аркылы сурет
салу: Арнайы жасалып қойылған
үлгіні пайдаланып канпозитция құрау. Ою өрнек, әр түрлі суреттер
салу.
7. Саусақ ұшымен
сурет салу: Әр
саусақтын ұшын кимылдатып, түрлі суреттер салу. Бас бармак қалың
сызық және икемдеп келтіруге, шынашақ жіңішке жерлерін салуға
т.б.
8. Алақанмен сурет салу:
Алақанмен құмды сезініп
сурет салу түрі айқын бейне шықпайды жобалап келтіру, немесе бұлт,
су т.б
9. Қарау арқылы
бейнелеу: суреттен немесе бейне
жазбадан қарау арқылы салу, сурет салу манерін қаыптастыру, қиалын
дамыту.
.
10 Ойлау арқылы сурет салу:
Өз еркіне руқсат
беріледі, бір суреттен екінші суретке айналдыру ойластырлады. Ойлау
қабілетін дамыту.
11. . Аниматциялык
туындылар жасау: Мултфильм құрастыру,
Тақырыбы, сценариі құрылуы тиіс, практикада құм беттіне
бейналеу.
12.
«Көңілді саусақтар» сайыс: Үйіре оқушылар
арасында шағын сурет жарысын өткізу, жеңілпазды
анықтау.
13. «Құмдағы қиял» еркін
тақырып: Оқушылардын қиялына
ерік беру.
14. Адам бейнесін
бейнелеу: Адам анатомиясымен танысу, Адам денесін салу, бет пішімін
келтіру.
15.
Тақырып аясында бейне ролик тусіру: Қалаған тақырып аясында
мағыналы бейне ролик түсіру.
16.
Қортынды сабақ; жыл бойы өткенді кайталау, Шеберлік сағатын
көрсету.