Сабақтың мерзімі:06.12.2017ж
8-сынып Сабақтың
тақырыбы: Құрмалас сөйлем
Сабақтың
мақсаттары:
Білімділік:
оқушыларға құрмалас сөйлемнен теориялық білім беріп, олардың
практикалық дағдыларын қалыптастыру; берілген тілдік материалды
талдата білу;
Дамытушылық:
оқушыларды өз бетінше ойландыруға төселдіру, сөздік қорларын
көбейту, шығармашылық жұмыс арқылы қиялдарын
ұштау.
Тәрбиелік:
оқушыларды қазақ тілін қастерлеуге, сөйлеу мәдениетін көтеруге
тәрбиелеу. Адамгершілік қасиеттерін
қалыптастыру.
Сабақтың түрі:
аралас сабақ
Сабақтың әдіс -
тәсілдері: түсіндіру, талдау, сұрақ - жауап,
салыстыру
Пәнаралық
байланыс: қазақ әдебиеті,
тарих
Сабақтың
көрнекілігі: тақырыпқа байланысты
кесте
Сабақтың
барысы
1. Ұйымдастыру
бөлімі.
Қызығушылықты
ояту кезеңі. Өткен сабақты еске түсіру. Үй тапсырмасын
сұрау.
2. «Мағынаны
тану» кезеңі. Жаңа
сабақ
«Құрмалас»
деген сөз «құра, құрау» сөздерінен алынып, грамматикалық термин
ретінде ғана қолданылады. Жай сөйлем жай бір ғана ойды білдірсе,
құрмалас сөйлем - екі немесе одан да көп ойды, күрделі ойды
білдіреді. Құрмалас сөйлемнің құрамына енген жай сөйлемдер бір -
бірімен қосымша шылау, орын тәртібі, өзіндік интонация арқылы
байланысады. Мысалы:
Жай сөйлем
Құрмалас сөйлем Құрмаласу
тәсілі
Жаңбыр жауды.
Жер көгерді. Күн шықты. Мал өріске кетті. Жаңбыр жауды да, жер
көгерді. Күн шыққан соң, мал өріске кетті. Баяндауыштары тиянақты.
Шылаулар арқылы байланысып
тұр.
Бет қаратпайтын
болды. Қапан далаға бармады. Бет қаратпайтын боран болғандықтан,
Қапан далаға бара алмады. Қосымша арқылы байланысқан, біріншісінің
баяндауышы тиянақсыз.
Іс бітті. Қу
кетті. Іс бітті - қу кетті. Орын тәртібі - интонация арқылы
байланысқан.
Сонымен
құрмалас сөйлем екі немесе одан да көп жай сөйлемдерден құралып,
күрделі ойды білдіреді. Құрмаластың құрамындағы жай сөйлемдер бір -
бірімен салаласа және сабақтаса байланысады. Салалас байланысқан
құрмаластың құрамындағы жай сөйлемдердің баяндауыштары тиянақты
болып келіп, бір - біріне тәуелді болмай, тең дәрежеде байланысады.
Ал сабақтаса байланысқан құрмаластың құрамындағы жай сөйлемдердің
баяндауыштары тиянақсыз келіп, бірі екіншісіне бағына, сабақтас
байланысады.
1.тапсырма:
Мәтінді
оқушыларға оқытып, сөйлемдердің қайсысы жай сөйлем, қайсысы
құрмалас сөйлем екенін
ажыратқызу.
Мысалы: Жай
сөйлемдер: Мінезі жақсы төрге озар. Ыстық асқа үрме. Кісі айыбын
ашқаннан жапқан жақсы. Дос адам артық
сұрамайды.
Құрмалас
сөйлемдер: Досыңды барда сына, жоқта да сына. Сыйлағанды сыйла,
илегенді иле. Құлағанның сұрағанын өтесең, өтеуін Құдай береді.
Қорқақ - махаббатқа қабілетсіз, махаббат - ержүректің
еншісі.
2.тапсырма: Мысалдар
Құрмалас сөйлемнің қай
түрі?
5. Үлестірме
қағаздармен жұмыс.
1. Күлдей
күңгірт шашы бар,.......(М.
Жұмабаев)
2. Өзге емес,
өзім айтам өз жайымда,.....(Қ.
Аманжолов)
3. Ереуіл атқа
ер салмай,......(Махамбет)
4. Өзіңмен
бірге өлмесін өлеңім деп,.... (Қ.
Аманжолов)
5. Ақылды сөзге
тоқтайды,....... (Мақал)
1..........,
білім - өнер қазығы(Мақал)
2.........,
шешеннің сөзі ортақ
3..........,
шеше көрген тон пішер
4...........,
білімді мыңды жығар
5..........,
жалқаудың жаны тәтті.
6. Сабақты
бекіту. Семантикалық картамен
жұмыс
Мысалдар
Салалас
сөйлем
Сабақтас
сөйлем
Аралас
сөйлем
1. Мен
үндемедім, бірақ өз пікірімде
қалдым.
2. Мейрам
шахтадан шығып еді, денесі сергіп қалды. Ол жұмыстан келген соң,
бүгінгі газеттерді қарап
шықты.
3. Әбді дейтін
жігіт сөз бастап еді, жұрттың құлағы елең етіп, бәрі де соған қарай
қалды.
4. Бір нәрсе
жалпылдап алдыма түскенде, алғашқыда жел ұшырып әкелген газет пе
деп қалып едім, байқасам, қара түйіршікті өз көйлегім
екен.
5. Оларға
рахмет айту керек, ұмытқанымызды еске
алады.
7. Оқушыларды
бағалау. Белсенділік танытқан оқушылар білімдеріне қарай
бағаланады.
8. Үй
тапсырмасы: «Менің сүйікті мектебім!»тақырыбында құрмалас
сөйлемдерді қатыстырып, шағын мәтін
құрау.
Тексерілді:06.12.2017ж