Материалдар / Қысқа мерзімді сабақ жоспары: "Домбыра – халық мұрасы" 7сынып
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Қысқа мерзімді сабақ жоспары: "Домбыра – халық мұрасы" 7сынып

Материал туралы қысқаша түсінік
Қазақ тілі пәні мұғалімдеріне арналған қосымша көмек
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
22 Желтоқсан 2017
1581
1 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Қысқа мерзімді сабақ жоспары

Пәні: Қазақ тілі Мектеп: “Жаңаөзен

ҰМЖ бөлімі: Музыка өнері және қаласындағы

қазақтың киелі домбырасы №19 орта мектеп”

мемлекеттік мекемесі

Күні: 09.12.2017 Мұғалімнің аты-жөні:

Янгибаева Гульжан Абжаловна

Сынып: 7-сынып Қатысқандар: 26 Қатыспағандар:

Сабақтың тақырыбы:

Домбыра халық мұрасы


Осы сабақ арқылы жүзеге асатын оқу мақсаттары:

Т/А. Негізгі ойды анықтау.

7.1.4.1 Мәтін тақырыбы, сөйлеушінің дауыс ырғағы мен сөйлеу мәнері арқылы негізгі ойды анықтау.

Ж5.Оқылым және тыңдалым материалдары негізінде жинақы мәтін (компрессия жазу)

7.3.5.1 Оқылым және тыңдалым материалдары бойынша тірек сөздер мен сөз тіркестерін синонимдік қатармен ауыстыра отырып, жинақы мәтін жазу.


Сабақтың мақсаттары:

1. Барлық білім алушылар орындай алады: Мәтін мазмұнын түсінеді.Мәтін тақырыбы,сөйлеушінің дауыс ырғағы мен сөйлеу мәнері арқылы негізгі ойды анықтайды.Оқылым және тыңдалым мәтіні бойынша жинақы мәтін жаза алады.

2.Оқушылардың көпшілігі орындай алады: Фразеологизм, мақал -мәтелдердің эмоционалды мәнін, көркемдік ерекшеліктерін түсініп қолданады. Сөйлеушінің дауыс ырғағы мен сөйлеу мәнері арқылы негізгі ойды ажырата алады.

3. Кейбір оқушылар орындай алады: Өзіндік ойы мен көзқарастарын жүйелі жеткізеді.Сөйлеушінің дауыс ырғағы мен сөйлеу мәнері арқылы негізгі ойды ажырата алады . Тірек сөздер мен сөз тіркестерін синонимдік қатармен ауыстыра отырып, жинақы мәтін жазады.

Тілдік мақсат:

Оқушылар орындай алады:

- Өлең мағынасын ұғады.

- Өзіндік ойы мен көзқарастарын жүйелі жеткізеді.

-Еліктеуіш сөздерді, фразеологиялық тіркестерді қолдана алады.

-Мәтіннің қай стильде жазылғанын анықтай алады.

- Тірек сөздер мен сөз тіркестерін синонимдік қатармен ауыстыра отырып, жинақы мәтін жазады.

Пәнге қатысты сөздік қор мен терминдер: фразеологизм, мақал мәтелдер, дауыс ырғағы, сөйлеу мәнері, сөз тіркесі, синоним.

Диалог құруға/шығарма жазуға арналған пайдалы тіркестер:

үкілеген домбыра, күмбірлеген күй, қазақтың кең даласы, қоңыр үн, сал – сері.

Талқылауға арналған сұрақтар:

1.Музыка үні неден шығады?

2.Қазақ халқының ұлттық аспабы қандай?

3.Домбыраның қандай түрлері бар?

4.Домбыра тарта аласың ба?

5.Домбырамен ән айтатын қандай әншілерді білесіңдер?

Не себепті: Қазақ халқы домбыраны қастерлейді?

Ишара: мадақтау, қолдап отыру

Құндылықтарға баулу:

Тарихтың мәдениет пен тілдің біртұтастығы.

Құрмет, ынтымықтастық, ашықтық, қазақстандық патриотизм мен азаматтық жауапкершілікке баулу

Пәнаралық байланыс:

Қазақ халқының тарихындағы өнердің алатын орны мен тарихи құндылығын терең сезіну үшін тарих пәнімен;

Қазақ халқының мұрасы домбыра үнінің құдіретін түсіну үшін музыка пәнімен байланыстырдым.

Тақырып бойынша алдыңғы білім:

Музыкалық бағыттар мен аспаптар туралы мәліметтермен таныс

Сабақтың жоспарланған кезеңдері

Жоспарланған уақыт:

Жоспарланған жаттығу түрлері

Ресурстар

Сабақтың басы

5 минут

  1. Ұйымдастыру бөлімі


  1. Өтілген тақырыптар бойынша сұрақтар беріледі:

Қазақтың кең даласын қоңыр үнге бөлеген қандай әуен?

Әр қазақтың төрінде тұратын қандай аспап?

Музыка үні неден шығады?

Қазақ халқының ұлттық аспабы қандай?

Домбыраның қандай түрлері бар?

Домбыра тарта аласың ба?

Домбырамен ән айтатын қандай әншілерді білесіңдер?


Интербелсенді тақта

https://v-s.mobi/ben2jdvlxwCHMcJId9xEiGxvgiOwMMM6ZpSM2NZ4/720p.mp4

Сабақтың ортасы

10 минут





































































10 минут




















10 минут







Сергіту сәті

2 минут

Мұғалім сөзі:

-Бүгінгі сабағымыз «Домбыра- халық мұрасы» деп аталады.


Білім алушылар « Жетіген», «Домбыра», «Қобыз»

аспаптарының суреттері арқылы үш топқа бөлінеді.


Бейнежазба көрсету (қазақтың кең даласы, асқар тау, сал – серінің сауығы, үкілеген домбыра, «Үкілі домбыра» өлеңі оқылады. Авторы Қанат Жүнісов)

1. Бағалау критерийлері:

  • Өлеңнің тақырыбы мен идеясын айтады

  • Өлеңді оқып,тірек сөздерді анықтайды.

  • Өзіндік ойы мен көзқарастарын жүйелі жеткізеді.


Ойлау дағдыларының деңгейі. Білу. Түсіну

1-тапсырма

1-топ Өлеңнің тақырыбы мен идеясын айтады. айтады.

2-топ Өлеңді оқып,тірек сөздерді анықтайды.

3-топ Өзіндік ойы мен көзқарастарын айтады.


«Үкілі домбыра» өлеңі.


Үкілеген домбыра,

Сенсің саздың анасы.

Сенің сырлы шанағың,

Қазақтың кең даласы.

Қос ішекте қоңыр үн,

Қос тізгіні көңілдің.

Атырау мен Алтайдың,

Тоғыз перне арасы.

Аңыздардың арқауы,

Ғасырлардың құрдасы.

Қоңыр елдің сен болдың,

Сырласы мен мұңдасы.

Сенде жатыр ұлтымның,

Тарихы мен тағдыры.

Сенде дархан қазақтың,

Болмысы мен тұлғасы.

Сән- салтанат сал дәурен,

Қаз ілдірген лашынға.

Сал – серінің сауығы,

Айналған екен асылға.

Өнердің биік өресі,

Соларда екен расында.

Тумадым шіркін мен неге,

Он тоғызыншы ғасырда.

Үкілеген домбыра,

Сырың тылсым тереңде.

Күмбірлеген күй болдың,

Көрік бердің өлеңге.

Өз тілінде сөйлейтін,

Сенің үнің екен ғой.

Қазақпын деп қасқайып,

Тіл қататын әлемге. Қанат Жүнісов



Дескрипторлар

  • Өлеңнің тақырыбы мен идеясын түсініп айтады .

  • Тірек сөздерді анықтай алады.

  • Өзіндік ойы мен көзқарастарын жүйелі жеткізе біледі.

Қалыптастырушы бағалау: Кері байланысты беремін.


Ойлау дағдыларының деңгейі. Қолдану.

2-Бағалау критерийлері:

- Тірек сөздер мен сөз тіркестерін синонимдік қатармен ауыстырады.

- Жинақы мәтін жазады.


2-тапсырма. «Ойлан, зерделе» әдісі бойынша өлеңдегі тірек сөздер мен сөз тіркестерін синонимдік қатармен ауыстырады. Жинақы мәтін жазады

(Жеке жұмыс,жұптық жұмыс, топтық жұмыс)Әр топ бір-бірінің жұмысын бағалайды.


Дескрипторлар

- Тірек сөздерді анықтай алады.

- Өзіндік ойы мен көзқарастарын жүйелі жеткізе біледі.



Қалыптастырушы бағалау: Кері байланысты «түрлі-түсті жұлдызшалар арқылы» беремін.


3. Бағалау критерийлері:

-Шығармашылық қабілеті дамиды.

-Жарнама жасайды


Ойлау дағдыларының деңгейі. Жинақтау.


3-тапсырма. «Еркін әңгіме» әдісі бойынша жарнама жасайды.

1-топ Домбыра аспабына жарнама жасайды.

2-топ Домбыра уйірмесіне жарнама жасайды.

3-топ Домбыра шеберіне жарнама жасайды.

Дескрипторлар

-Жарнама мәтінін жазып үйренеді.

-Шығармашылық қабілеті дамиды.


«Сарыарқа» күйін тыңдайды.




























































































жұлдызшалар

Сабақтың соңы

3 мин

Рефлексия

Әрбір топ мүшелеріне «Екі жұлдыз, бір тілек» айту арқылы жасаған жұмыстарына бағалау жүргізу.

Оқушыларға кері байланыс тапсырмалары жазылған қима қағаздар беріледі.

Қосымша ақпарат

Саралау: оқушыларға мейлінше қолдау көрсетуді қалай жоспарлайсыз?

Қабілетті оқушыға тапсырманы қалай түсіндіресіз

Бағалау-оқушы білімін тексеруді қалай жоспарлайсыз?


Пәнаралық байланыс.

Денсаулық және қауіпсіздік, АКТ-мен байланыс.

Құндылықтармен байланыс

1.Саралау тапсырмалары: .«Бұрыштау» стратегиясы арқылы үш тапсырма беріледі. Білім алушы қажеттілігіне қарай тапсырманы орындайды.

1.«Домбыра» сөзіне 5 жолды өлең шығарады

Зат есім_____

Сын есім_______

Етістік

Синоним

Толық сөйлем


Бұл тапсырманы берудегі себебім білім алушыларға өткен сыныптардағы алған білімін толықтырып, жетілдіру үшін осы әдісті қолдандым. Осы әдіс арқылы оқушылардың сөз таптары туралы білімі айқын көрінеді.


2. «Домбыра» сөзіне сөзжұмбақ құрастыру.

Осы тапсырма арқылы білім алушылардың сыни ойлау қабілеті мен ой жүйріктігін байқау мақсатында, сұрақтарды тақырыпқа сай орынды құрай алу дағдыларын қалыптастыру үшін


3. «Нағыз қазақ – қазақ емес, нағыз қазақ – домбыра» тақырыбына постер қорғау.

Жоғары деңгей дағдылары қалыптасады, тақырыпты зерттейді, тұжырымдайды, өз пікірін айтады, қазіргі уақытпен байланыстырып құнды пікір айтады




Критериалды бағалау оқушылардың оқу жетістіктерін білім беру мақсаттары мен мазмұнына сәйкес.ұжым талқысынан өткен ,оқушыға,ата анаға және мұғалімге түсінікті, нақты анықталған критерийлерге негізделген бағалау үдерісі.

Қалыптастырушы бағалау мұғалімдерді, оқушыларды және педагогикалық үдерістің басқа да қатысушыларын оқуды жетілдіру үшін қажет ақпаратпен қамтамасыз ететін оқудың ағымдағы бағалануы.Қалыптастырушы бағалау сыныптағы күнделікті жұмыс барысында жүзеге асырылып,оқушының ағымдағы оқу үлгерімінің көрсеткіші болып табылады.Оқушы мен мұғалім арасында кері байланысты қамтамасыз етіп,оқу үдерісіне уақтылы өзгеріс енгізіп отыруға мүмкіндік береді.

Кері байланыс (жұлдызша, төртбұрыш, үшбұрыш арқылы бағалау)

"Жұлдызша", "Бас бармақ " әдісі бойынша




Қазақ халқының тарихындағы өнердің алатын орны мен тарихи құндылығын терең сезіну үшін тарих пәнімен;

Қазақ халқының мұрасы домбыра үнінің құдіретін түсіну үшін музыка пәнімен байланыстыр

дым. Тапсырмаларды орындау барысында, домбыра – халықтың ұлттық мұрасы екендігін түсіндіріп, қадірлеуге үйрету, сөздік қорларын дамытып, қазақ тілінің өте бай тіл екендігіне көздерін жеткізу.

«Мәңгілік Ел» идеясы құндылықтарын негізге ала отырып, қазақтың ұлттық музыкалық аспабы домбыра арқылы өз халқын сүюге, ұлттық өнерді құрметтеуге тәрбиеледім.

Білім алушыларды тынықтыру мақсатында «Сарыарқа» күйін тыңдатып сергіту сәтін жасадым.

Білім алушылар сабақта АКТ- ны тиімді қолдана білді. «Нағыз қазақ – қазақ емес, нағыз қазақ – домбыра» тақырыбына постер қорғау кезінде қажетті ресурстарды таба білді.

- ақпаратты алу және беруді білді, өз жұмысының нәтижесін сапалы, тиімді, әсерлі жеткізді.Әр оқушының өз үлесін қосуына септігін тигізеді.



Сабақ бойынша рефлекция

Сабақта білім алушылар халық мұрасы –домбыра туралы бір-бірімен еркін ой бөлісіп, пікір алмасады. Оқушылар сыни тұрғыдан ойлау арқылы проблемаларды шеше біледі және өз пікірін аргументтермен жеткізе алады. Топ ішінде құрбыларының түрлі идеяларына өз көзқарастарын, ойларын айтып саралайды. Ең маңыздысы оқушылардың бойында рефлексивтік қабілет пайда болады деген сенімдемін. Нәтижеге бағытталған мақсаттар мен міндеттер орындалады.

Білім алушылар қазақтың кең даласын қоңыр үнге бөлеген халық мұрасы- домбыра туралы білімдерін ілгерілете отырып, «Үкілі домбыра» өлеңіндегі тірек сөздерді анықтай алады.

Өзіндік ойы мен көзқарастарын жүйелі жеткізе біледі. «Ойлан, зерделе» әдісі бойынша өлеңдегі тірек сөздер мен сөз тіркестерін синонимдік қатармен ауыстырады. Еліктеуіш сөздерді, фразеологиялық тіркестерді қолдана отырып, жинақы мәтін жазады. «Еркін әңгіме» әдісі бойынша жарнама жасайды.

Шығармашылық қабілеті дамиды.

Жоспарланған саралау әдістері жүзеге асады.

Берілген тапсырмалар жоспарланған уақыт деңгейіне сай болғандықтан, уақыт тиімді пайдаланылды.


Кері байланыс

Біліктілікті арттыру курсында тренер Ұзақбай Айжан Жұбанқызы «Орта білім мазмұнын жаңарту» бағдарламасы және оның құрылымы туралы түсіндірді. Бағдарлама Блум таксономиясына негізделіп жасалынған. Оқу мақсаттары қолжетімді тапсырмалар шынайы,нақты, құрылды.Тренер бағдарламаны іске асыру үшін қажетті педагогикалық тәсілдер мен критериалды бағалау жүйесін меңгеру керектігін айтты. Қазақ тілі мен әдебиеті сабақтарында пәндік ерекшелігіне байланысты белсенді әдіс-тәсілдерді пайдалану арқылы төрт тілдік дағдыны дамытуға бағытталғаны туралы түсіндірді.

Сабақ жоспарын жасауда оқу мақсатына жетуге бағытталған тапсырмалар берілді. Сабақтағы әрбір тапсырмалар оқушылардың қажеттілігіне қарай саралау әдістері арқылы жоспарланды. Саралау әдістері әрбір оқушының оқу мақсатына қол жеткізуіне ықпалын тигізді.


Қорытынды бағалау

Ең жақсы өткен екі нәрсе

1.

2.

Қандай екі нәрсе немесе тапсырма сабақтың одан да жақсы өтуіне ықпалы тигізер еді?

1.

2.

Осы сабақтың барысында барлық сынып немесе жекелеген оқушылар жөнінде келесі сабағында қажет болуы мүмкін қандай ақпарат білдім?

1.

2.



Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!