Пән: қазақ
әдебиет
|
Пән
мұғалімі: А.Қомпыш
|
Сынып: 7
|
Қатысқандар
саны:
|
Өтілу
мерзімі:
|
Қатыспағандар
саны:
|
Ұзақ мерзімді жоспардың
бөлімі:
|
Көне күндерден жеткен
жәдігерлер
|
Сабақтың
тақырыбы:
|
«Қыз Жібек» жыры. Атадан
қалған асыл сөз.
|
Осы сабақ арқылы жүзеге
асатын оқу мақсаттары
|
7.1.1.1 әдеби шығарма
сюжетінің құрамдас бөлшектерін талдау.
|
Сабақ
мақсаттары:
|
Барлық
оқушылар: әдеби шығарма сюжетінің
құрамдас бөлшектерін талдайды
|
Оқушылардың басым
бөлігі: әдеби шығарма сюжетінің
құрамдас бөлшектерін талдайды, дәлелдер
келтіреді.
|
Кейбір
оқушылар:
әдеби шығарма сюжетінің
құрамдас бөлшектерін талдайды, дәлелдер келтіреді, өмірмен
байланыстырады.
|
Тілдік
мақсат
|
Оқушылар:
Тақырыпқа қатысты сөздік
қор мен сөз тіркестері: жәдігер, лиро-эпостық жырлар,
жырау, толғау, көш, қосшы, түс көру, теріс бата, күйме, шытырма,
тана, көбеген, қорамсақ, милләт, оба, әлқисса,
тұрман.
Сыныптағы диалог/жазылым
үшін пайдалы тілдік бірліктер
|
Бағалау
критерийлері
|
|
Құндылықтарға
баулу
|
Рухани құндылықтарды
құрметтеуге баулу
|
Пәнаралық
байланыс
|
Тарих, қазақ
тілі
|
Тақырып бойынша
алдыңғы білім
|
Лиро-эпостық жырлар, «Қыз
Жібек» жыры туралы алдыңғы білімі
|
Сабақ
барысы
|
Сабақтың
жоспарланған
кезеңдері
|
Сабақтағы жоспарланған
жаттығу түрлері
|
Ресурс
тар
|
Сабақтың
басы
5
мин.
|
Жағымды ахуал
қалыптастыру.
Топтастыру.
Сабақтың тақырыбын, оқу
мақсатын таныстыру.
Бүгінгі
сабақта:
Алдыңғы білімді еске
түсіру.
-
«Жәдігер» сөзі қандай ұғымды
білдіреді?
-
Лиро-эпостық жырлар дегеніміз
не?
-
«Қыз Жібек» жыры туралы не
білеміз?
|
Слайд
№1
|
Сабақтың
ортасы
30
мин.
|
«Қыз Жібек» жыры – халқымыздың
асыл мұрасы, маңызы зор ұлттық құндылық. Бұл дастан 19-ғасырдың
басында қағазға түсіріліп, 1894 жылы алғаш рет Қазан қаласында
басылып шықты. (шағын түсінік беру, мазмұнын
түсіндіру)
Ой түрткі
сұрақтар.
-
Төлеген не себепті Шекті еліне
барды?
Төлеген Жібек туралы өз елінде
жүргенде естіп, сұлуды іздеп шығады. Содан соң Жібек жайында
Қаршығадан қанығып, оны көруге асығады.
-
Төлегенге әкесінің теріс бата
беруінің себебі неде?
Базарбай Төлегенге «...
қайыныңа ендігі жылы осы уақытқа дейін бармағын, онан кейін өзім
қасыңа көп әскер қосып жіберейін, тілегімді бердің бе?» - дейді.
Төлеген әке сөзін аттап кетеді.
-
Төлеген мен Жібек неліктен
қосыла алмады?
Әкесінің ақ батасын алмай
шыққан Төлегенді Бекежан қапыда мерт
қылады.
-
Сансызбайдың Жайыққа баруына
не себеп болды?
Сегіз жылдай ағасынан хабар
болмаған соң, Төлегенді сағынып іздеп
шығады.
1-тапсырма. Жырдың сюжеттік композициялық
құрылымын сәйкестендіріңіз.
1.Оқиғаның
басталуы
|
1.Ғ
|
А. Төлегеннің жар іздеп жолға
шығуы
|
2.Оқиғаның
байланысы
|
2.А
|
Ә. Қыз Жібектің Сансызбайға
қосылуы
|
3.Оқиғаның
дамуы
|
3.Г
|
Б. Бекежанның Төлегенді мерт
қылуы
|
4.Оқиғаның
шиеленісуі
|
4.Б
|
В. Қалмақ ханының Қыз Жібекті
айттыруы
|
5.Оқиғаның шарықтау
шегі
|
5.В
|
Г. Төлеген мен Қыз Жібектің
кездесуі
|
6.Оқиғаның
шешімі
|
6.Ә
|
Ғ.Жағалбайлы еліндегі
оқиға
|
Енді жырдағы мәселені
қарастырып көрейік.
2-тапсырма. «Балық қаңқасы» әдісі бойынша
жырдағы көтерілген мәселенің шешу жолдарын
көрсетіңдер.
Шығу
себептері
Көтерілген
мәселе Шешімі
Дәйек
Жырда көтерілген
мәселе –
Қыз Жібек пен
Төлегеннің бірге бола
алмауы.
Шығу себебі
- Төлегеннің жол аңдыған қарақшы
Бекжанның қолынан мерт болуы.
Дәйек
– әкесінен теріс бата
алуы.
Шешімі -
ата-анасының ақ батасын
алу.
Жырдың
тақырыбы: махаббат
Жырдың
идеясы: 1. Ел бірлігі мен
тұтастығы;
2. Шынайы
махаббат
3-тапсырма. Мәтінге графикалық талдау
жасаңыз.
-
Ж
ырда кездесетін салт-дәстүрлер –
-
Жібек пен Төлегенді
таныстырған
ж ан
--
-
«
Көкжорға» кімнің тұлпары --
-
Алғаш рет Қазан
қаласында
б асылып шықты.
---
-
Т өлеген
мерт болған жер атауы ---
Әмеңгерлік Төлеген
Қаршыға
Қособа 1894
жылы
|
Слайд
№2-3
Слайд
№4
Оқулық
Слайд
№5
Слайд
№6
Слайд
№7
|
Сабақтың
соңы 5 мин
|
Қорытынды
«Қыз Жібек» жыры
– сұлулық пен әсемдіктің нышаны.
Қазақ халқының мақтанышы, рухани
ескерткіші.
-
Бүгінгі сабақта лиро-эпостық
жырдың ерекшелігін біліп, «Қыз Жібек» жырының мазмұнын
түсіндік;
-
Жыр сюжетінің құрамдас
бөлшектерін талдау арқылы негізгі идеясын
анықтадық.
«Ашық микрафон»
әдісі арқылы кері байланыс
аламын
|
Слайд
№8
|
Үйге
тапсырма
|
«Бір үзім нан» ертегісіне
ұқсас ертегі құрастыру
|
|
Саралау – Сіз қандай
тәсілмен
көбірек қолдау
көрсетпексіз?
Сіз басқаларға
қарағанда
қабілетті оқушыларға
қандай
тапсырмалар бересіз?
|
Бағалау–
Сіз
оқушылардың
материалды
игеру
деңгейін қалай
тексеруді
жоспарлап
отырсыз?
|
Денсаулық
және
қауіпсіздік
техникасын
сақтау
|
Өзгелерден озық оқушыларға:
мәтіндегі мәселеге өз көзқарасын білдіреді
Үлгерімі төмен: сұрақтарға
жауап береді.
|
«Ауызша мадақтау», «Өзін-өзі
бағалау», Критерий бойынша топтар бірін-бірі
бағалайды.
«Аяқталмаған сөйлем»
әдісі.
«Интервью» cтратегиясы арқылы
кері байланыс
|
Оқушылардың партаға дұрыс
отыруын қадағалау
|
Сабақ
бойынша
рефлексия
|
Бұл тарауды сабақ туралы
рефлексия жасау үшін пайдаланыңыз.
Сол бағандағы өзіңіз маңызды
деп санайтын сұрақтарға жауап
беріңіз.
|
Сабақ мақсаттары немесе оқу
мақсаттары шынайы,
қолжетімді болды
ма?
Барлық оқушылар
оқу
мақсатына
қол
жеткізді
ме?
|
|
Егер оқушылар
оқу
мақсатына
жетпеген
болса, неліктен
деп
ойлайсыз?
|
|
Сабақта саралау дұрыс
жүргізілді ме?
|
|