Оқу
мақсаттары
|
Т/Ж3. Көркем шығармадағы
кейіпкерлерді сомдауда тура және жанама мінездеулерді
жіктеу
|
Сабақ
мақсаттары
|
Кейіпкерлерге тура және жанама
мінездеу арқылы талдау жасау.
|
Құндылықтарды
дарыту
|
Ізгілік, қайырымдылық,
бауырмалдық
|
Пәнаралық
байланыс
|
Тарих,
музыка
|
Бастапқы
білім
|
Шығарманың құрылымын жан-жақты
талдау
|
АКТ қолдану
дағдылары
|
|
Тірек
сөздер
|
Жәудіреп қараған, жаралы жер,
бала бейне,егде қолдар
|
Қажетті
ресурстар:
|
Р.Мұқанова «Мәңгілік бала
бейне» әңгімесі , А4 қағаздар, түрлі - түсті
маркерлер
|
Сабақ
барысы
Сабақ
басы
|
Ұйымдастыру
1-топ: Монолог оқиды. «Ләйлә
полигоннан келген қасіреттің бейнесі»
2-топ: «Ләйләға хат». Ұлт
басына төнген қасіреттің шығармаға арқау болу себебін түсіне
отырып, хат жазады.
3-топ: «Соңғы сөзді мен
айтайын» (Семей полигоны туралы мәлімет береді,
слайд)
|
Сабақтың
ортасы
|
Мұғалім сөзі: Ләйләнің
протатипі туралы мәліметпен таныстырады
Р. Мұқанованың «Мәңгілік бала бейне»
әңгімесінің кейіпкері Семей полигонынан зардап шеккен қыз – Ләйлә.
Прототипі – Еңлік атты Семей қаласының тұрғыны. Адам қолынан
жасалып, жанына бітпес жара салған осынау қасіреттен зардап шегуші
тағы да - адам. Әңгімеде жаны жаралы Ләйлә көбінде аймен сырласып,
бар мұң-зарын, қайғы-қасіретін соған айтумен
болады.
Семей полигоны туралы
бейнероликке назар аударып, зардаптары туралы
айту
|
|
«Екі жақты
күнделік»
1-топ:
Үзінді
|
Үзіндіге түсінік бере отырып,
Қатираға мінездеме жаз.
|
Ләйлә көзін жерден алмаған
қалпы:
-Адам емеспіз бе?-деп ақырын
күбір етті. Сол-ақ екен, Қатира ыршып
түсті:
-Сөзді қара! «Адам емеспіз
бе?»-дейді.-Адам сиқы жоқ кейпіңе неге қарамайсың,
а?
Қатираның ащы тілі сумаңдап
Ләйләнің бала жүрегін қып-қызыл қан жоса етіп тілгілеп,
пара-парасын шығарып түтіп
жатыр...
|
|
2-топ:
Үзінді
|
Үзіндіге түсінік бере отырып,
Ләйләға мінездеме жаз.
|
Ләйлә қыз сөйлеп отыр. Мылқау
аАй дөңгелеп алыстап барады. Ләйләны да, жерді де аймалап барады.
«Өз жасыма лайық қыз болғым келеді. Иә... иә... менің де әп-әдемі,
нәп-нәзік қыз болғым ке...л...е...ді...» Сол сегіз жасар мәңгілік
бала бейнеде өспей қатып қалған Ләйлә тамыры адырайған егде
қолдарын сермеп көкке
көтерді.
|
|
3-топ:
Үзінді
|
Үзіндіге түсінік бере отырып,
ана бейнесін ашып жаз
|
«Сен құқрсақта жатқанда
Дегелең тауының түбінен жер астын дүмпілдетіп жарылыс болып жатушы
еді, сол басылды ма? Іңгәләп бесікте жатқан сен талай рет сол
жарылыстан қорқып, шыр етіп, қолды-аяққа тұрмай безілдеп кетуші
едің. Сол әдетің ес білгенше қалмап еді... Сен Шыңғыс тауының
етегінен көтерілген ауадағы қыа-қызыл, саңырауқұлақ іспетті лаулап
тұрған алауға қызығып жүгіре жөнелетін едің, қазір
ше?»
|
|
|
Сабақтың
аяғы
|
Топтастыру.
Қара бұлт – елге төнген
қасірет. (ел қасіреті, ана қасіреті, жер қасіреті, табиғат
қасіреті, адамзат қасіреті, т.с.с.)
Көк бұлт тамшыларымен – елдің
болашағына тілек жазылады. (соғыс болмасын, ядро жойылсын, полигон
жойылсын, сынақтар жүргізілмесі, қасірет қайталанбасын, аспанымыз
ашық болсын, аналар жыламасын, балалар зардап шекпесін, бақытты
балалық шақ болсын, т.с.с.)
Күн – мәңгілік елдің шуағы
(күніміз сөнбесін, бейбіт күн болсын, болашағымыз жарқын
болсын,т.с.с.)
|
Сабақты
қорытындылау
|
Мұғалімнің сөзі бүгінгі
өмірмен байланыс
|
Кері
байланыс
|
«Бес саусақ»
әдісі
|
Үйге
тапсырма
|
«Солай ма, жарық Ай»
тақырыбында айға хат жазыңдар
|