Қима сурет бойынша
жұмыс. Оқушыларға қима сурет 5
бөлшектерін үлестіріп, суретті құрастырып, ненің суреті екенін
сұрау.
- Балалар, суреттегі заттардың
атын атайық.
-Щетка,
чемодан.
Жұмбақ
шешу
Тіс кірлесе
тазартар,
Киімнің кірін
тазартар,
Бәтеңкеңді
жаңартар,
Бұл не?
(щетка)
Керегінді саласың,
Керек кезде
табасың (чемодан)
-Енді, осы сөздер қандай
дыбыстан басталып айтылып тұр?
-Щ,
ч.
-Бүгінгі сабақта ч, щ
дыбыстары туралы білімдерімізді
толықтырамыз.
-Үн мен
салдырдың қатысына қарай қандай дауыссыз дыбыс түрлері
бар?
-(қатаң,
ұяң, үнді)
-Біз
қандай дыбыстарға ерекше тоқталып
жатырмыз?
-Орыс
тілінен енген сөздерде кездесетін дыбыстарға тоқталып
жатырмыз.
Щ Ч
бұл қатаң
дауыссыз дыбыстар
Щ –
ызың,Ч- шұғыл.
Екеуі де
тілді алды дыбыстар.
Екі дыбыстың артикуляциялық
кескіні бойынша дыбысталуын көрсету,
айту
Щ дыбысы - ауызда тіл ұшы мен
таңдай арасындағы саңлау түріндегі кедергіге кездесіп, шығатын
дем С дыбысынан төмен болып естіліп шу
шығарады. Жұмсақ Щ дыбыс ш-дан тіл үстінің жоғарырық
орналасуымен, оның ілгері ығысуымен, одан тіл мен алдыңғы тіс арасы
тарылуымен, сонын нәтижесінде шыжылдаған шудың күшеюімен
ерекшеленеді.
Ч дыбысы-жабысқан Т мен Щ дыбыстарының тығыз бірігуін
танытады. Алғашында тіл альвеол астындағы таңдай алдына жабысады.
Тіл үсті мен бүйірлері Щ дыбыстарындағыдай
қалыпта болады. Жұмсак таңдай көтеріледі, дауыс перделері
ажырайды.
Буындық құрылымымен
жұмыс
Тақтадағы ашық буындарды
оқу
Ча , ща, чо, що, чу,
щу.
Карточкамен
жұмыс. Топқа карточкада жазылған
буындарды беріп, берілген буындардан (чем-, щет-, ащ-, поч-) сөздер
құрау: ащы, чемпион, щетка, чек, карточка, плащ. Бұл
сөздердегі ч, щ дыбыстары дауысты ма, әлде дауыссыз
ба?
Балаларға жіктік жалғау
пайдаланып грамматикалық құрылымын
өзгерту. Чемпион сөзін
жіктеу.
Үлгі: Мен почташымын. Сен
почташысың. Сіз почташысыз. Ол пошташы. Біз почташылармыз. Сендер
почташысыңдар. Сіздер почташысыздар. Олар
пошташылар.
Көркем
жазу.Тақтадағы екі әріпті үлгі
бойынша жазу.
Ч,ч
Щ,щ -екі элементтен тұрады.
Бас әріпі және кішкентай әріпі.
Фонематикалық есту қабілетін,
есту өткірлігін дамыту
«Естігенде шапалақта». Берілген дыбысты
естігенде шапалақпен белгілеу. Ең алдымен жеке дыбыстарды айтады,
сосын буындардың арасынан берілген дыбысты
белгілейді.
Байланысытырып сөйлеу тілін дамытуға арналған
тапсырма
Сериялық суретті
реттілікпен қойып, сөйлем құрастыру.
|