Материалдар / Сәбит Мұқановтың «Балуан Шолақ» әңгімесін талқылау
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Сәбит Мұқановтың «Балуан Шолақ» әңгімесін талқылау

Материал туралы қысқаша түсінік
Сәбит Мұқановтың «Балуан Шолақ» әңгімесін талқылау
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
26 Қараша 2024
82
0 рет жүктелген
1500 ₸
Бүгін алсаңыз
+75 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +75 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Мектеп

Мұғалім:

Аденова В.К.

Сынып:

Барлығы: Қатысқаны: Қатыспағаны:

Сабақ тақырыбы:

Сәбит Мұқановтың «Балуан Шолақ» әңгімесін талқылау

Сабақтың

мақсаты:

«Балуан Шолақ» әңгімесін талқылау арқылы шығармадағы басты кейіпкер, тарихи тұлға Балуан Шолақтың ерлігінің қаншалықты маңыздылығын анықтау. Олардың халық қалаулыларына деген сүйіспеншілігін, құрметін арттыру.

Қазақ әдебиетін терең меңгеруге құштарлықтарын ояту, ұлт тұлғаларын мақтан тұтуға тәрбиелеу.

Сабақ барысы

Сабақ кезеңдері

Уақыт

Педагогтің іс-әрекеті

Оқушының

іс-әрекеті

Бағалау

Ресурстар

Басы

2 мин






3 мин



3 мин

1. Ұйымдастыру кезеңі.

Сәлемдесу;

«Жебе» әдісі арқылы 3 топқа бөлу.

1-топ: «Алып анадан туады»

2-топ: «Қамбадағы қасқыр»

3-топ: «Кореньмен күрес»


Балуан Шолақ жайлы видеоролик ұсынылады.

Сабақтың тақырыбы мен мақсаты анықталады.


Ширату сұрақтары:

1. Балуан Шолақ кім?

2. Балуан Шолақ деп аталу себебі неде?

3. Балуан Шолақтың шыққан тегі

4. Балуан Шолақтың алып күштің иесі болу себебі неде деп ойлайсың?

5. Балуан тағы қандай өнерді жетік меңгерді?

Білім алушылар

-сәлемдеседі;

-сабаққа дайындығын көрсетеді;

-3 топқа бөлінеді


Оқушылар видеороликті қарап, сабақ тақырыбы мен мақсатын болжайды


Дескриптор:

  • Тақырыпқа байланысты сұрақтар қойылады;

  • ұтымды жауап береді.

Сабақтың тақырыбы мен мақсаты анықталады.

Топ басшысына бағалау парақшасы беріледі


https://www.youtube.com

/watch?v=9TuYl2tH9jg


Ортасы

10 мин








10 мин



























































10 мин

1-тапсырма.

«Әдеби талдау» әдісі арқылы шығарманы талқылау (топтық жұмыс)

Талқылаушы - шығарманың қысқаша мазмұнын баяндайды. Белгілеуші – шығарма мазмұны бойынша сұрақ дайындайды. Байланыстырушы - өмірмен байланыстырады.




2-тапсырма. «Екі жақты күнделік» әдісі арқылы шығарма үзіндісіндегі ойды жалғастырып айтыңыз (топтық жұмыс)

Шығармадан үзінді

....?

1-топ: «Жаздай бір байға ағаш үй қиған Баймырза жұмысын бітіріп, еңбегіне тай алып, ауылына өртенер алдында ғана келген еді. Көпеулеу туған жирен қасқа тайдың денесі кішірек болғанымен екі құлағы тас төбесіне найзадай шаншылған, құйрық жалы үкінің ұлпа қанатындай желпілдеген үрген қуықтай бұлтиған семіз, төрт аяғы қаққан қазық сияқты тіп-тік сұлу тай екен. Тайды көргенде Нұрмағанбеттің қуанғаны сондай кішкене денесін кең дүниеге сыйғыза алмады. Біресе екі санын шапалақтап, аспанға қарғыды, біресе жата ғап жерге домалады. Оның бұлай қуануына басты себеп мынау еді».

2-топ: «Жұрттың айтуынша, Балуан 

Шолақ атан өгізді арқалап әкетеді, етіне темір қысқыш батпайды, білектей темірлерді сымдай бұрайды, асау атты жалғыз ұстап, үйретіп мінеді, аттың үстінде «шайтандай» ойнайды, зәулім қорғандардан мысықтай қарғиды, денесінен оқ өтпейді, қылыш кеспейді, ағаш үйдің қабырғасын басымен сүзіп құлатады, дария көлдерден үйректей жүзіп өтеді, жүгіргенде жәбішенді атқа жеткізбейді, бір жеуіне бір тайдың еті жұқ болмайды. Қыздың қалың-малына бермейтін ат мінеді, ер-тұрманы жарқыраған алтын мен күміс. Сөйлесе кетсе, алдырмайтын шешен, қасарысқан адамына мейірімсіз, досына қоң етін кесіп берсе де «е» демейтін шыдамды. Дауыс біткеннің әншісі, саусақ біткеннің домбырашысы және сырнайшысы, жүрген жері ойын-сауық».

3-топ: «Мен бұл жаққа өкіметтен қашып келген қоңыраулы кісімін сол қоңырауды елге қайта қақсам, думандата барсам маған құлағын тігіп оырған үкімет «Ә, мынау баяғы қылығын тастамаған екен» дейді де, торын құрып, қамауға қояды. Оны істетпеу үшін үндемей, үн-түнсіз барып жүре беруім керек. Менің де жасым 55-тен өтті енді қылтың-сылтың керек жоқ маған. Оның үстіне көңіл де жүдеу. Ауылыма бара бәрін қоямын да айранын ұрттап, қойын құрттаймын. Тек соны істей алсаң десті балуанның сөзін тоқтаулы көргендер. Қарсы да айтудың ретін таба алмай. «Істемегенде амал жоқ» деді балуан күрсініп. Жанған отқа көзсіз көбелек қана түседі. Еліне жеке қайтуға нөкерлерінен рұқсат алған балуан қойдан қоңыр, қозыдан жуас болған соң. Біржола болайын деді де үстіндегі сәнді киімдерінің бәрін естелік есебіндетаратып берді».




3-тапсырма. «SWOT талдау» әдісі арқылы шығармаға қатысты ойды дәлелдеп, пікір білдіріңіз (топтық жұмыс)

Күшті жақтары


Әлсіз жақтары

Мүмкіндіктері


Қауіп-қатерлер


Шығарманы мазмұны бойынша талқылайды.

Дескриптор: - шығарманың қысқаша мазмұнын баяндайды;

- сұрақ дайындайды;

- өмірмен байланыстырады.



«Екі жақты күнделік» әдісі арқылы шығарма үзіндісіндегі ойды жалғастырып айтады.

Дескриптор: - шығарма үзіндісін жалғастырады;
















































«SWOT талдау» әдісі арқылы шығармаға қатысты ойды дәлелдеп, пікір білдіреді.

Дескрипторы:

-шығармаға қатысты ойды дәлелдейді;

-пікір білдіреді;

ҚБ «Ақындар»









ҚБ «Киіз үй»





















































ҚБ «Домбыра»

Постер
























































Соңы

7 мин


«Кезбе тілші» әдісі арқылы шығарма мазмұны бойынша берілген сұрақтарға жауап беру.
• Балуан Шолақтың атағы қандай оқиғадан соң ел ішіне жайылды?
• «Сегіз қырлы жігіт» деген ұғымды қалай түсінесіңдер?
• Балуан Шолақ жұртқа өзінің күш иесі екенін қалай дәлелдеді?

Не себептен ақын қудалауға ұшырады?

Әңгіменің соңы немен бітті?

Балуан Шолақ әңгімесі оқырманына нендей ой салды?

«Кезбе тілші» әдісі арқылы
шығарма мазмұны бойынша берілген сұрақтарға жауап береді.




Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!