Салауатты, саналы ұрпақ
тәрбиелеу
Ата-ана – тәрбие өнегесі,
сондықтан «Ата көрген-оқ жонар, ана көрген – тон пішер» деп қазақ
мақалы тегін айтылмаған. «Бала ұяда не көрсе, ұшқанда соны іледі»
деген аталы сөз тағы бар. Осы нақыл сөздерден-ақ, отбасының,
ата-ананың бала тәрбиесіндегі рөлі өте үлкен және маңызды екенін
көреміз.
Бала
тәрбиесі - қиын да күрделі процесс. Біз баламыздың тәрбиелі де
өнегелі болып өсіп, өз қатарының алды болғанын қалаймыз. Бірақ
баламызды осы мақсаттарға сай тәрбиелеу үшін үлкен еңбек, күш -
жігер қажет екенін бәріміз білсек те, бала тәрбиесімен қажетті
түрде айналыса бермейміз. Кейін баламыз есейген сәтте, «сен маған
тартпағансың, мынаны олай істемедің, ананы былай істемедің,
ештеңеге қырсызсың» деп кінәлап жатамыз. Алайда, бала неге осындай
болды деп ойланып, оның осындай болуына басты себепкер өзіміз
екенін мойындамаймыз.
Үлкендермен қарым-қатынас
жасау процесінде оларға үйір болу, оларды жақсы көру сезімі,
олардың нұсқауларына сай әрекет жасауға, оларды қуантуға, жақын
адамдарын ренжітетін қылықтар жасамауға ұмтылу пайда болады. Бала
өзінің тентектік, қателік жасаған кездегі реніші немесе наразылықты
көргенде толқуды бастан кешіреді, ал өзінің жақсы қылықтарына жылы
шыраймен қараса оған қуанып, жақын адамдарының ризашылдық
білдіруінен рақат алады.
Отбасының
бала тәрбиесіндегі ролі
-
бала
тәрбиесінде отбасы ықпалы басқа тәрбиелік ықпалдарға қарағанда ең
басым болып келуі;
-
өркениетті, зайырлы, құқықты қоғамның азаматын
тәрбиелеуде отбасы мемлекеттің негізгі
буыны;
-
отбасы –
болашақ ұрпақтың бойында ең құнды адамгершілік қасиеттерді
қалыптастыратын қоғамның ажырмайтын басты тірек –
арқауы;
-
отбасы –
жеке тұлғаны әлеуметтендіру міндетін жүзеге асырушы. Ол болашақ жас
азаматтың дене жетілеуіне, шынығуына, рухани және адами дамуына, ең
құнды жалпы адамзаттық құндылықтарды және ұлттық рухани байлықты
бағалауға, еңбек ету дағдысын тәрбиелеуге ықпал
жасаушы;
-
отбасы
бала тәрбиесінде адамзат қоғамның тарихындағы ғасырлар сынынан
мүдірмей өткен ұлттық дәстүрлі
жалғастырушы;
-
отбасының
әлеуметтік міндеттерінің өзегі тәуелсіздікке ие
болған;
-
Қазақстан
Республикасының мемлекеттік заңдарын құрметтеуші, елжанды азамат
тәрбиелеу;
-
отбасы
баланың мамандықты еркін және саналы таңдауына ықпал
жасаушы;
-
отбасы
өзінің ұрпағын болашақ отбасылық өмірге
дайындаушы.
Көрнекті
педагог В. Сухомлинский «Егер балаға қуаныш пен бақыт бере білсек, ол бала солай бола алады», — дейді. Демек, шәкіртке жан-жақты
терең білім беріп, оның жүрегіне адамгершіліктің
асыл қасиеттерін үздіксіз ұялата білсек, ертеңгі азамат жеке тұлғаның өзіндік
көзқарасының қалыптасуына, айналасымен санасуына ықпал етері
сөзсіз.
Қай
заманда болмасын адамзат
алдында тұратын ұлы мұрат-міндеттерінің ең бастысы — өзінің ісін, өмірін жалғастыратын
салауатты, саналы ұрпақ тәрбиелеу.
Мысалы:
Атақты педагог
Сухомлинский; «Бала кезде үш жастан он екі жасқа дейінгі аралықта әр адам өзінің рухани дамуына қажетті
нәрсенің бәрін
де ертегіден
алады. Тәрбиенің негізгі мақсаты - дені сау, ұлттық сана сезімі
оянған, рухани ойлау дәрежесі биік, мәдениетті, парасатты,
ар-ожданы мол, еңбекқор, іскер, бойында басқа да игі қасиеттер
қалыптасқан ұрпақ тәрбиелеу. Ертегінің рухани тәрбиелік мәні зор.
Ол балаға рухани ляззат беріп, қиялға қанат бітіретін, жас баланың
рухының өсіп жетілуіне қажетті нәрсенің мол қоры бар рухани азық»,
деп атап көрсеткен.
Қай заманда болмасын адамзат
алдында тұратын ұлы мұрат-міндеттерінің ең бастысы — өзінің ісін,
өмірін жалғастыратын салауатты, саналы ұрпақ
тәрбиелеу.
«М.Тынышпаев атындағы Қазақ
көлік және коммуникациялар академиясы» АҚ Ақтөбе колледжінің физика
пәнінің
оқытушысы Байдосова
Г.А