Мектебі: Үш тілде
оқытатын №21 орта
мектеп-гимназиясы
Ақтөбе қаласы,
тарих пәні мұғалімі
|
Сабақ
:
Зерттеу
сұрағы:
|
Тақырыбы:«Жәңгір
хан және қазақ-жоңғар қарсылығы»
Орбұлақ шайқасының әлемдік
әскери өнер тарихындағы алатын орны
қандай?
|
Күні:
|
Мұғалімнің аты-жөні:
Сарсенбаева Саулет
Жамаладиновна
|
Сынып:
7
|
Қатысқандар
саны:
|
Қатыспағандар:
|
Осы сабаққа негізделген оқу
мақсаттары
|
6.2.2.3.-көшпелілердің әскери
өнері жетістіктерін сипаттау
6.3.2.7. – Орбұлақ
шайқасындағы қазақ жасағының әскери өнердегі шеберлігі мен ерлігін
бағалау
|
Сабақ
мақсаттары:
|
Барлық оқушылар:
Салқам Жәңгір мен Орбұлақ шайқасын
біледі
|
Оқушылардың басым
бөлігі: Орбұлақ шайқасының ерекшелігіне және Салқам Жәңгірдің
тұлғасына баға береді
|
Кейбір оқушылар:
Орбұлақ шайқасын тарихта болған басқа шайқастармен салыстырады және
қазақ әскери өнерінің ерекшелігіне
тоқталады
|
Ойлау дағдыларының
деңгейлері
|
Білу, түсіну,
қолдану
|
Тарихи
концепт
|
Маңыздылық
концептісі: оқушылар сабақ
барысында Салқам Жәңгір тұлғасына баға беріп, Орбұлақ шайқасының
ерекшелігімен танысып, маңызыдылығына баға
береді.
|
Бағалау
критерийлері
|
-
ХVІІ ғ ортасындағы
қазақ хандығының саяси жағдайын
біледі
-
Салқам Жәңгірдің
өмірбаяны мен билік еткен кезіндегі өзгерістерді
анықтайды
-
Қазақ-жоңғар
қарым-қатынасына саяси шолу
жасайды
-
Орбұлақ шайқасының
тарихи маңызын анықтайды
-
Қазақ әскери өнеріне
талдау жасайды
-
Орбұлақ шайқасын
тарихта болған тағы бір шайқаспен салыстырып, ерекшелігін
анықтайды
|
Тілдік
мақсат
|
Пәндік лексика мен
терминология:
әскери өнер, Жоңғар
хандығы, Орбұлақ шайқасы, тактика, стратегия , батырлар, жасақ,
әскери заң, Фермипол, Қазақ
хандығы
Диалогқа/жазылымға қажетті
тіркестер:
Салқам Жәңгірдің билігі кезінде
өзгерді......
Орбұлақ шайқасы өзгертті/өзгертпеді себебі....
Біздің топтың ойынша....
Біздің анықтағанымыз
........
|
Құндылықтарға
баулу
|
-
патриотизм
-
отансүйгіштік
- өз халқы үшін
мақтаныш
- ұлттық сана – сезім
- дегдарлық
- «Мәңгілік Ел»
-құндылықтарының 7-бағыты: еліміздің ұлттық қауіпсіздігі және
бүкіләлемдік, өңірлік мәселелерді шешуге жаһандық тұрғыдан
қатысуы.
|
Пәнаралық
байланыс
|
География, қазақ
әдебиеті
|
АКТ қолдану
дағдылары
|
«Дегдар» деректі фильмі,
Презентация: «Орбұлақ шайқасы»
|
Алдыңғы
білім
|
Есім хан кезіндегі қазақ
хандығы
|
Жоспар
|
Жоспарлаған уақыт
есебі
|
Жоспарланған
|
Ресурстар
|
Басы
2
минут
|
Ұйымдастыру
кезеңі: психологиялық жағымды ахуал
орнату
Тренинг:
«Сыныптағы заттарды Отаныма
ұқсатамын»
(
оқушылар сыныптағы заттарды, түстерді Отанымыздың ерекшелігімен
байланыстырып айтады, мысалы, ақ түс-жарқын болашағымыз, парта,
орындықтар –отандық өнімдер
т.б.)
|
АҚТ
«Қазақстанның әсем
табиғаты»
|
Топқа
бөлу
3
минут
|
Сыныпты топқа бөлу: «Қазақ
хандары: Тәуекел, Есім, Хақназар,
Қасым»
1 – топ: Тәуекел
хан
2 – топ: Есім
хан.
3 – топ: Хақназар
хан
4-топ: Қасым
хан
Оқушыларға қазақ хандары
Тәуекел, Есім, Хақназар, Қасым хандардың өмір жолы мен билік еткен
кезіндегі оқиғалардан жазылған үзінді қағаздар
беріледі(қолдарындағы үзінді қағаздармен хандардың есімі берілген
топтарға барып жайғасады)
1538-1580 ж,
1598-1628 ж, 1582-1598 ж, Абдаллах хан, Баба сұлтан, 42 жыл, 16
жыл, 30 жыл, «Қастаспай дос болу» шарты, Қасымның ұлы, ноғай
ордасының бір бөлігі қосылды, 16 ғ 50-70 ж, қазақ-қырғыз одағы,
Мауараннахр, Ораз-мұхаммед ханзада, Шығайдың үлкен ұлы, 1594 жыл,
Құл-мұхаммед, Степанов, Шығайдың кіші ұлы, қазақ-бұхар соғысы,
«Қатаған қырғыны», «Тұрсын хан бүлігі», 1627 жыл, Жәнібектің ұлы,
Бұрындықтан кейін хан болды, 1511-1518 жж , «……..қасқа жолы», бес
бөлім,Сыр бойындағы қалаларды қазақ хандығына
қосты
|
Топ басшысы
сайланады
|
Сабақтың
басы
5
минут
|
«Дегдар» деректі
фильмін көреді
-
Не
көрдім?
-
Не
сездім?
-
Не
білдім?
Сұрақтарымен
бейнебаянға шолу жасалады және сабақ тақырыбы,зерттеу сұрағы
нақтыланып, сабақтың мақсаты, бағалау критерийлерімен
таныстырылады.
Тақырып мазмұнын
тереңдету үшін «Түрткі сауал»
беріледі
-
Орбұлақ тауы Қазақстанның қай
облысында орналасқан?
-
Қазақ сарбаздарының қолбасшысы
кім болды?
-
Орбұлақ шайқасында қазақ
жасағы тарапынан қандай ұтымды әскери тәсілдер
қолданылды?
|
.
|
Ортасы
20
минут
|
Топтарға арналған
тапсырма:
1-топ. 17 ғ ортасындағы
қазақ-жоңғар қарым-қатынасын «Өрмекші» әдісімен
түсіндіреді
2-топ: «Тұлғаны таны» Салқам
Жәңгірдің өмірбаяны мен билік еткен кезеңінің ерекшелігіне
тоқталады
3-топ. : Салыстыру: Орбұлақ
шайқасын әлемдік тағы бір тарихта болған шайқаспен салыстырады,
талдайды, ерекшелігін
анықтайды
4-топ. «Фактілер сөйлейд» : Орбұлақ
шайқасында қолданылған әскери тактикалық өнердің ерекшеліктерін
талдайды,
Әрбір топ өз
тапсырмаларын сынып алдында қорғайды, топтар бір-біріне сұрақ
қояды, бағалау критерийлері бойынша топтар бір-бірін бағалап
отырады
Топтардың бағалау
критерийлері
|
Мазмұнын аша
білуі
|
Баяндау
шеберлігі
|
Аргументтің
келтірілуі
|
Қасым хан
тобы
|
|
|
|
Есім хан
тобы
|
|
|
|
Тәуекел хан
тобы
|
|
|
|
Хақназар хан
тобы
|
|
|
|
«Бес
саусақ»
-
Әр топ Орбұлақ
шайқасында жеңіске жеткізген фактілерді атайды, кемінде екі
аргумент
-
Кім? Не? Неге?
Қашан? Қайда?
Кім?- Жәңгір
хан.
Не?
–шайқас,
Неге-қазақ елінің
тәуелсіздігін сақтап қалу
үшін,
Қашан?- 1643
жылы,
Қайда?-Орбұлақта
|
АКТ, оқулық, плакат,
маркер, қарындаштар
Карта
Баспасөз деректері
«Аңыз адам»
Хаммурапи патша
заңдары жазылған қа-ғаздар
|
Сабақтың
соңы
|
Менің сабақтан алған
әсерім? «Бір сөзбен»
әдісі
( 12 сөздің ішінен
өзі таңдаған сөздермен сабақтағы көңіл-күйімен білдіріп
айтады)
Төзімсіздік
|
|
|
|
Ашу
|
|
|
|
Қуаныш
|
|
|
|
Немқұрайлылық
|
|
|
|
Мақтаныш
|
|
|
|
Шабыт
|
|
|
|
Зерігу
|
|
|
|
Алаңдау
|
|
|
|
Тыныштық
|
|
|
|
Сенімділік
|
|
|
|
Сенімсіздік
|
|
|
|
Рахаттану
|
|
|
|
|
.
|
Үйге
тапсырма
|
«Орбұлақ
шайқасы-батырлар ерлігі» шағын эссе
жазу
|
|
|
Қосымша ақпарат:
ғаламтор, баспасөз деректері
|
|
|
Саралау – Сіз
қосымша көмек көрсетуді қалай жоспарлайсыз? Сіз қабілеті жоғары
оқушыларға тапсырманы күрделендіруді қалай
жоспарлайсыз?
|
Бағалау –
Оқушылардың үйренгенін тексеруді қалай
жоспарлайсыз?
|
Денсаулық және
қауіпсіздік техникасын
сақтау
|
1.Топтық, жұптық,
жеке жұмыстар арқылы өзара қолдау, көмек көрсету жүзеге
асырылады.
|
«Маған
керек»-корзина, «Маған қажет емес» -қоқыс жәшігі, «Әлі де білуім
керек»-почта жәшігі бойынша тақырып бойынша түсінбеген, қиындық
тудырған тұстарын стикерге жазып, поштаға салу
тапсырылады.
|
|
Рефлексия
|
«Түйінді» сөз
әдісі
|
Сабақ/оқу мақсаттары
мен міндетте- рі орындалды
ма?
Бүгін оқушылар не
білді?
Сабақ қалай, қандай
деңгейде өтті? Жоспарлаған шаралар тиімді болды
ма?
Мен берілген уақыт
ішінде үлгердім бе?
Мен өз жоспарыма
қандай түзетулер енгіздім және
неліктен?
|
|
|
Қорытынды
бағамдау
Қандай екі нəрсе
табысты болды (оқытуды да, оқуды да
ескеріңіз)?
1:
2:
Қандай екі нəрсе
сабақты жақсарта алды (оқытуды да, оқуды да
ескеріңіз)?
1:
2:
Сабақ барысында мен
сынып немесе жекелеген оқушылар туралы менің келесі
сабағымды
жетілдіруге
көмектесетін не білдім?
|