Материалдар / Сарқылатын ресурстар 8-сынып Қазақ тілі Ашық сабақ
2023-2024 оқу жылына арналған

қысқа мерзімді сабақ жоспарларын

жүктеп алғыңыз келеді ма?
ҚР Білім және Ғылым министірлігінің стандартымен 2022-2023 оқу жылына арналған 472-бұйрыққа сай жасалған

Сарқылатын ресурстар 8-сынып Қазақ тілі Ашық сабақ

Материал туралы қысқаша түсінік
Ашық сабақ
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады.
Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
16 Қаңтар 2024
481
16 рет жүктелген
Бүгін алсаңыз 25% жеңілдік
беріледі
250 тг 188 тг
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

3- тоқсан . 8-сынып. «Тексерілді» _______Директордың бейіндік оқу жөніндегі орынбасары ______

Қысқа мерзімді сабақ жоспары

САБАҚ:12

Бөлім: Қоршаған орат және энергия ресурстары

Мектеп:



Сынып: 8 «а», 8 «б»

Қатысқан оқушылар саны:

Қатыспағандар:

Сабақтың тақырыбы

Сарқылатын ресурстар

Осы сабақ арқылы жүзеге асатын оқу мақсаты

О. 8.2.2.1 - публицистикалық және ғылыми стиль ерекшеліктерін қолданылған тілдік құралдар арқылы тану;

ӘТН. 8.4.4.3 - сөйлем ішінде бірыңғай мүшелер және айқындауыш мүшелерді қолдана білу;

Сабақтың мақсаты

Барлық оқушылар:

публицистикалық және ғылыми стиль ерекшеліктерін анықтайды;

Оқушылардың басым бөлігі;

публицистикалық және ғылыми стиль ерекшеліктерін тілдік құралдар арқылы таниды;

Кейбір оқушылар:

Деректерді қолданып,ой тұжырымдайды;

Тілдік мақсаттар

Пән ерекшелігіне сай лексика мен терминология: сарқылатын ресурс,металл, таза ауа, тұщы су, құнарлы топырақ, өсімдіктер, жануарлар әлемі, минералдық ресурстар» темір,мыс),бейметалдық минерал шикізатар (саз,құм,фосфорттар

Диалог пен жазылым үшін қажетті тіркестер: менің ойымша ..., автордың ойынша ..., мен ... ойлаймын т.б.

Құндылықтарды дарыту

Мәңгілік ел» жалпықоғамдық құндылығы:

  • Тіл мен мәдениет

Жалпы адамзат құндылығы:

  • Өзіне және айналадағы адамдарға құрмет;

  • Ынтымақтастық;

  • Жауапты азаматтық позиция;

  • Отбасы мүшелеріне, құндылықтарға деген құрмет;

  • Өмір бойы білім алу.

Сабақ мазмұны арқылы жеке/жұпта/топта жұмыс жасау, өзінің, өзгенің оқуына жауапкершілікпен қарау, сонымен бірге адамгершілік, отбасылық, ұлттық құндылықтар оқушы бойына сіңіріледі.

Жоспар

Сабақтың кезеңі

Жоспар бойынша орындалуы тиіс іс-әрекеттер

Педагогтің әрекеті

Оқушының әрекеті

Бағалау




Сабақтың басы

5 минут















Сабақтың ортасы


30 минут



















І. Ұйымдастыру кезеңі.











1.Суреттер арқылы тақырыпты болдау




























2. Оқушыларға сабақтың тақырыбы, мақсаты, бағалау критерийлері таныстырылады (бағалау критерийлері оқушылармен бірге талқыланады).


3.Оқылымалды тапсырма












4. Мұғалім жетекшілігімен топпен жұмыс жүргізіледі.








































5.Оқылым мәтіні


Оқылым мәтіні ұсынылады.



«Анықтама» бұрышы


Стиль – (латынша stylus – жазу құралы) – белгілі бір тілдегі лексикалық, грамматикалық және фонетикалық тәсілдердің колданылу принциптері.

Ғылыми стиль ғылыми еңбектерде, ресми іс қағаздар стилі іс қағаздарда, публицистикалық стиль газет-журналда, көркем әдебиет стилі көркем шығармаларда, ауызекі сөйлеу стилі еркін әңгіме кезінде қолданылады.


Публицистикалық стиль – қоғам өмірі үшін маңызды мәселелер талқыланатын, өзек етілетін функционалды стильдердің бірі.

Ғылыми стиль – зерттеу нысаны болған зат пен құбылыс теориялық негіздермен дәлелденіп, ғылыми тұжырым жасалынатын стиль түрі.

Әр стиль мақсаттары бойынша да ерекшеленеді. Публицистикалық стиль өзінің стильдік ерекшелігіне сай келесідей мақсаттарды көздейді:

ақпараттық (түрлі деректі жеткізу);

түсініктеме-баға берушілік (деректі түсіндіру, талдау, баға беру);

танымдық-ағартушылық (мәдени-тарихи, ғылыми білім қорын толықтыру);

ықпал ету қызметі (көпшілік көзқарасы, санасына әсер ету).

Ал ғылыми стиль өзінің стильдік ерекшелігіне сай келесідей мақсаттарды көздейді:

қоршаған шындықты мүмкіндігінше дəл жəне толық түрде түсіндіру;

құбылыстардың арасындағы байланыстың себептерін, салдарын ұғындыру;

тарихи дамудың заңдылықтарын ашу;

тұжырымның өзектілігін, жаңашылдығын дәлелдеу.

Ғылыми стиль мен публицистикалық стиль қолданылатын тілдік тәсілдері бойынша да ерекшеленеді. Мысалы, публицистикалық стильге эмоционалды-экспрессивті сөз орамдары, мақалдар, афоризмдер, тұрақты тіркестер, аудиториямен байланыс орнататын қаратпа сөздер, риторикалық сұрақтар, бұйрық рай тұлғалы сөздер, сөздердің инверсиялануы, бағалауыш лексика тән болса, ғылыми стильге ғылыми терминдер, мәтіннің бірізділігін көрсететін кіріспе сөздер мен сөйлемдер: біріншіден, екіншіден, арнайы тілдік оралымдар:... дәлелдеуге мүмкіндік береді, дәйексөздер осы шақ және ауыспалы келер шақ тұлғалы етістіктер тән.

Мәтіннің түрлері:

Оқиғаны ретімен баяндайтын мәтін әңгімелеу мәтіні деп аталады. Ол сөйлемдер іс-қимылды білдіреді. Сұрағы: Не істеді?

Зат немесе құбылысты суреттеп, сипаттайтын мәтін сипаттау мәтіні деп аталады. Ол сөйлемдер заттың сынын білдіреді. Сұрағы: Қандай?

Оқиға, құбылыстардың себебін дәлелдейтін мәтін пайымдау мәтіні деп аталады. Сөйлемдер себебін ашып көрсетеді. Сұрағы: Неліктен?





6.Оқылымнан кейінгі тапсырма





Ынтымақтастық атмосферасы

« Ыстық лебіз» айтып, бір -біріне көтеріңкі көңіл күй,гүл шоқтарын сыйлайды.

Менің бүгінгі көңіл-күйім неге ұқсайды?». Оқушылар өз көңіл-күйінің табиғаттың қандай құбылысына ұқсайтынын айтады, себебін түсіндіреді.

Мысалы, менің бүгінгі көңіл-күйім ашық күнге ұқсайды, себебі мен бүгін күнімді жақсы бастадым. (оқушылар сөйлеу деңгейіне сай сөйлемдер құрастырып айтады, бірі-біріне жетелеуші сұрақтар қоюына болады).

1.«Болжау» әдісі арқылы тақырыпты болжайды.

Суреттер арқылы сабақ тақырыбы болжанады.


2. Бағалау критерийлерін шығарады

  • Публицистикалық және ғылыми стиль ерекшеліктерін қолданылған тілдік құралдар арқылы тану;

  • Тақырыбы ұқсас ғылыми және публицистикалық стильдегі мәтіндердің тақырыбын, түрлерін (әңгімелеу, сипаттау, талқылау), құрылымын салыстыра талдау.

3.Оқылымалды тапсырма. https://www.youtube.com/watch?v=9m0H1bknk9M&t=200s

Табиғи ресурстар туралы бейнежазбаны көреді.


Бейне жазбадан алған білім көздерін бақылаймыз.

https://quizlet.com/570054237/Қазақ-тілі-flash-cards/?new

Сұрақтар.

1.Табиғи ресурстар

2. Сарқылатан ресурстар

3.Сарқылмайтын ресурстар.

4.Қалпына келетін ресурстар

5.Қалпына келмейтін ресурстар

6.Пайдалы қазбалар.


4.Топпен жұмыс https://ru.padlet.com/baktybaevad8/rwa65oeidt5vv6l татада сұрақтарға жауап жазады


  1. топ

2-топ

Неліктен таза ауа, түщы су, құнарлы топырақ, өсімдік, жануарлар әлемі қалпына келетін ресурстарға жатады?

Неліктен (минералдық) ресурстар (қазып алынатын отын, металдық минерал шикізаттар (темір,мыс, т.б.), бейметалдық минерал шикізаттар (саз,құм, фосфаттар, т.б.) қалпына келмейтін ресурстарға жатады?

 Жердің құнарсыздануы — әр түрлі шаруашылық әрекеттерінен — жер асты пайдалы қазбаларын өндіру, геологиялық барлау және әр түрлі құрылыс жұмыстарын жүргізуден болады. Осындай әрекеттердің салдарынан топырақтың үстіңгі құнарлы қабаты жойылады, гидрологиялық жүйелер өзгереді, техногендік рельеф түзіледі. Жерді қайта құнарландырудың нәтижесінде ауыл шаруашылығына және орман шаруашылығына қажетті жерлер жақсарып, су құбырлары іске қосылады, дем алатын орындар мен құрылысқа қажетті аймақтар пайда болады.

Жер бетіндегі пайдалы қазбалардың қоры тез төмендейтіні жасырын емес, сондықтан табиғаттың бар сыйлықтарын ұтымды пайдалану қажет. Адамдар минералды ресурстарды қалпына келтірілетін ресурстарды пайдалану арқылы үнемдей алады. Мәселен, гидроэнергетика мен күн энергиясын энергия көзі ретінде пайдалану арқылы көмір сияқты пайдалы қазбаларды үнемдеуге болады. Қайта өңдеу арқылы минералды ресурстарды үнемдеуге болады. Жақсы мысал - сынықтарды өңдеу. Сонымен қатар, тау-кен жұмыстарының жаңа технологиялық әдістерін қолдану және шахтерлерді оқыту минералды ресурстарды үнемдейді және өмірін сақтайды.



Тапсырма. 1-мәтінді оқып, кестені толырады.

1 -тапсырма.

2-тапсырма. Мәтіндерді салыстырып, тақырыбын, мақсатты аудиториясын, стилін, тілдік ерекшелігін,стильдік ерекшелігін талдайды.


1-мәтін

Табиғат – қандай да бір кеңістіктік немесе уақыттық щеңбермен шектелмеген және бүкіл әлемді оның сан алуан түрлерімен бірге қамтитын ең жалпы ғылымдық және философиялық ұғым.

Табиғи қорлар – бұрын,осы кезде және болашақта т

Материал жариялап тегін сертификат алыңыз!
Бұл сертификат «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жарияланғанын растайды. Журнал Қазақстан Республикасы Ақпарат және Қоғамдық даму министрлігінің №KZ09VPY00029937 куәлігін алған. Сондықтан аттестацияға жарамды
Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!