Қазіргі уақытта уақытты
немен өлшейтінін оқушылардан
сұраймын.
Сағаттың түрлерін еске
түсіреді.
-
Тақтада ілулі тұрған
сағатта кездесетін фигураларды атаңдар? (Дөңгелек,
төртбұрыш).
-
Дөңгелек пен
төртбұрыштың қандай айырмашылығы бар? (төртбұрыштың бұрыштары бар,
дөңгелекте бұрыш жоқ)
-
Ендеше бүгін дөңгелек,
шеңбер фигураларымен танысып, сабақ арысында сызу жолдарын
қолданамыз.
Мақсат қою /Ережені
түсіндіру
Шеңбер-бұл
дөңгелектің шегарасы. Шеңбердің центрі-шеңбердің нүктелерінен
бірдей қашықтықта орналасқан нүкте. Шеңбердің радиусы-центрді
шеңбердің нүктесімен қосатын кесінді. Шеңбердің диаметрі- шеңбердің
центрі арқылы өтіп, оның нүктесін қосатын
кесінді.
-Шеңбер деген
не?(Шеңбер –
дөңгелектің
шегарасы)
– Дөңгелек деген
не?
(Дөңгелек – нүктеден бірдей
арақашықтықта тұрған нүктелер
сызатын фигура).
О
нүктесі –
дөңгелектің
центрі (шеңбердің). Радиус
– шеңбердің центрі мен
шегарасының арасын қосатын
кесінді. Диаметр
– орталық нүктені кесіп өтіп,
екі шегараны қосатын сызық.
Жұптық
жұмыс
Әрбір жұпқа бір пластикалық
стакан таратылады.
- Ақ парақ қағазға стаканның
түбін бастыра сызыңдар.
- Осы сызған дөңгелекті қиып,
сонан соң дөңгелекті екі рет бүктеп, қайта
жазыңдар.
- Екі кесіндінің қиылысуы
пайда болады. Олардың қиылысу нүктесін белгілеңдер. (бұл
центрі)
- Шеңберден центрге дейін
қашықтықты қарындашпен бастырып, сызғыштың көмегімен өлшеңдер (бұл
радиусы)
-Дөңгелектің бүгілген ізі
бойынша шеңбердің бір нүктесімен центр арқылы екіншісіне қарай
қарындашпен бастырып сызыңдар. (бұл
диаметрі)
Білім алушылар
жұмыстарын «Бас
бармақ» әдісі арқылы
бағалайды.
«Сағаттың тапсырмалары»
әдісі.
Сағатта жасырылған
тапсырмаларды білім алушылар бір-бірлеп алып, топпен ақылдасып,
жауап береді.
Сұрақтары:
а)Қай шеңберлердің центрі
ортақ? (3) Осы шеңберлердің радиусы бірдей
ме?(жоқ)
ә)Қай сызбада шеңберлердің
радиусы ортақ және радиустарының ұзындығы әртүрлі?
(3)
б) Екі әртүрлі шеңбердің
центрлері ортақ және радиустары бірдей бола ма?
(3) (шеңбердің центрі бірдей
болғанымен радиусының ұзындығы бірдей
болмайды)
в) Қай суретте шеңберлердің
центрлері ортақ емес және радиустарының ұзындығы бірдей?
(4,5)
г) Қай суретте шеңберлердің
центрлері ортақ емес және радиустарының ұзындығы
әртүрлі?(1,2)
«Қол
шапалақ» әдісімен
бағлау
Дәптермен
жұмыс
Алдымен тақтаға циркульді
қалай пайдаланатынын көрсетіп аламын.
І-топ: Радиусы 2 см
болатын шеңбер сызыңдар.
ІІ-топ: радиусы 3 см
болатын шеңбер сызыңдар.
ІІІ-топ: радиусы 4 см
болатын шеңбер сызыңдар.
Оқушыларды сөздік бағалау «Жарайсың!», «
Өте
жақсы!», «Керемет!» т,б.
Сергіту
сәті
«Шеңбер әлде
дөңгелек» ойыны. Оқушыларға интербелсенді
тақтада әр түрлі суреттер көрсету. Суреттегі заттарды дөңгелек деп
таныса, шапалақтайды, ал шеңбер деп таныса, саусақтарымен шеңбер
жасап көрсетеді.
Топтағы жеке оқушыларға
сематикалық карта ұсынамын.
-
Мысал
|
>
|
<
|
=
|
1 мин*30
с
|
|
|
|
2сағ*120мин
|
|
|
|
9ай*1
жыл
|
|
|
|
-
Мысал
|
>
|
<
|
=
|
12 ай* 1
жыл
|
|
|
|
30 мин * 1
сағ
|
|
|
|
50мин * 1
сағ
|
|
|
|
-
Мысал
|
>
|
<
|
=
|
1 сағ 30мин* 3
сағ
|
|
|
|
1сағ 20 мин *2
сағ
|
|
|
|
1сағ1мин* 11
мин
|
|
|
|
Топтық жұмыс «Өлшемдерін
анықта!»
І-топ: Спорттық құрал кругтің
ұзындық өлшеу құралы лентаның көмегімен диаметрін
анықтау.
ІІ-топ: Дөңгелек қақпақтардың
шеңбері мен радиусын анықтау.
ІІІ-топ: Ойыншық мәшиненің
тегершігінің радиусын анықтау.
Басбармақ арқылы
бағалау.
|