Ұзақ
мерзімді жоспар бөлімі:
Шеңбер.Геометриялық
салулар
|
Мектеп:№108 орта
мектеп
|
Педагогтің
аты-жөні:
|
Бегежанова Ш.
С
|
Күні:
|
12.04.2024
|
Сыныбы: 7
«А»
|
Қатысушылар саны:
Қатыспағандар саны:
|
Сабақтың
тақырыбы:
|
Шеңбер , дөңгелек
олардың элементтері мен бөліктері.Центрлік бұрыш
|
Оқу бағдарламасына
сәйкес оқу мақсаты
|
7.1.1.28 шеңбер мен дөңгелек және олардың элементтерінің
анықтамадарын білу ;
7.1.1.29 центрлік бұрыштың анықтамасын білу
;
7.1.1.30 шеңбер
диаметрі мен хорданың перпендикулярлығы туралы теореманы дәлелдеу
және қолдану .
|
Сабақтың
мақсаты:
|
-шеңбер мен дөңгелектің
анықтамаларын оналрдың элементтерін біледі және
қолданады;
-центрлік бұрыштың
анықтамасын біледі;
-шеңбер
диаметрі мен хорданың перпендикулярлығы туралы теоремамен
танысады.
|
Бағалау
критерийлері
|
Шеңбердің
анықтамасын біледі,элементтерінің анықтамасын
біледі
Шеңбердің радиус және
диаметр табу формуласын біледі есеп шығаруда қолдана
алады.
|
Құндылықтарға баулу
|
Ұлттық
құндылықтарға, оқушылар арасындағы сыйластық пен ұжымда бір-біріне
деген құрмет білдіруге баулу;
Әр жеке
оқушының ерекшелігін дамыту ,қоғам алдындағы жауапкершілігінің
болуы;
Өзіндік
тәртіп, өзіндік бағалауды шешім қабылдауды
үйрету;
|
Сабақ
кезеңі/Уақыты
|
Педагогтің
іс-әрекеті
|
Оқушының
іс-әрекеті
|
Бағалау
|
Ресурс
тар
|
Сабақтың
басы
Қызығушылықты
ояту.
Ұжымдық жұмыс.
5 мин.
|
Сәлемдесу . Оқушыларды
түгендеу . Көңіл күйлерін білу .
Жағымды көңіл күй
қалыптастыру . Барлық топтар бір біріне жылы тілектерін бір
сөйлеммен білдіреді.
Сабақтың мақсатымен
таныстыру .
анықтамаларын
білу және қолдану;
туралы теореманы
дәлелдеу
«Миға шабуыл» өткен
материалды еске түсіру мақсатында сұрақтар
қойылады.
-
Үшбұрыштың қандай
түрлерін білеміз?
-
Үшбұрыштың ішкі
бұрыштарының қосындысы неге тең?
-
Тікбұрышты
үшбұрыштың қарсы жатқан қабырға не деп аталады?
Үй
тапсырмасын тексереді.
1.С
2. В 3. В 4. Д 5.С 6. Д 7. С
8. В 9. В 10. С
|
Оқушылар
топқа жарық әдісі арқылы 3 топқа бөлінеді.
Сұрақтарға жауап
береді.
-
Кез келген үшбұрыш ,
тең қабырғалы ,теңбүйірлі тікбұрышты
-
180
градус
-
гипотенуза
|
Мұғалім ұйымдастыру
кезеңінде белсенділік танытқан оқушыларды
«Мадақтау сөз»
әдісіарқылы бағалайды:
«Жарайсың! Жақсы! Өте
жақсы! Талпын!»
|
Оқулық
7-сынып.
|
Сабақтың
ортасы
10
мин.
|
Жаңа сабақ
.
Шеңбер , дөңгелек
олардың элементтері мен бөліктері Белгілі бір нүктеден
белгілі қашықтықта орналасқан жазықтықтың барлық нүктелерінен
тұратын геометриялық фигура шеңбер деп
аталады.
Берілген нүкте
–шеңбердің центрі
Шеңбердің центрініен
кез келген нүктесіне дейінгі қашықтық радиус деп
аталады.
Дөңгелек деп берілген
нүктеден берілген қашықтықтан аспайтын жазықтықтың барлық
нүктелерінен тұратын фигура .
Теорема: Шеңбердің хордасына перпендикуляр диаметр хорданы
қақ бөледі.
Мысал №1 Жердің радиусы
6400 км . Жердің диаметрін табыңдар. Жауабы: (1-сурет
)12800км
Мысал
№2
|
Шеңбер мен дөңгелекке
мысалдар келтіреді. Өмірден алынған мысалдар . Киіз үйдің шаңырағы
, стакан, жер ,ай, машинаның дөңгелегі, руль , тарелка т.с.с
.
Жердің радиусы :
12800км
|
Мұғалім ұйымдастыру
кезеңінде белсенділік танытқан оқушыларды
«Мадақтау сөз»
әдісіарқылы бағалайды:
«Жарайсың! Жақсы! Өте
жақсы! Талпын!»
-
|
7-сынып
Оқулығы
Слайд
|
5
мин.
Топтық
жұмыс
|
Топтық жұмыс «Жылдам
тап әдісі»
3топқа тапсырмалар
таратылады.
|
Оқушылар топқа берілген
тапсырманы орындап экраннан жауаптарын тексереді.
|
Дескриптор.
2балл
Шеңбердің формуласын
біледі 1 балл
Формулаға қойып, шешімін табады. 1 балл
|
Жұмыс
парағы
|
Жұптық
жұмыс
10миунт
|
«Ұяшықтар әдісі»
Деңгейлік тапсырмалар
1.Шеңбердің центрі
арқылы неше диаметр жүргізуге болады. ?
2.Щеңбердің радиусы мен
диаметрі өзара қалай байланысқан?
3.Шеңбердің ең үлкен
хордасы не болады?
4.Хордаға перпендикуляр
диаметр хорданы неше бөлікке бөледі?
5. А және В
нүктелерінің арақашықтығы 13см . Осы нүктелер арқылы өтетін
шеңбердің мүмкін болатын ең кіші радиусын
табыңдар?
6.Суретте белгіленген
шеңбердің элементтерін оқыңыз ?
7. А және В нүктелерінің
арақашықтығы 10 см . Осы нүктелер
арқылы өтетін шеңбердің мүмкін болатын ең кіші радиусын
табыңдар?
8.Шеңбердің ішінде
орналасқан берілген нүктеден шеңбердің нүктесіне дейінгі ең
үлкен
және ең кіші
қашықтықтар сәйкесінше 12 см және 4 см. Осы шеңбердің радиусын
табыңыз.
9. Елтаңбаның радиусы
15см. Елтаңбаның диаметрі Тудың ұзындығынан 3 есе кіші.Тудың
ұзындығы қанша сантиметр?
10. Шеңберден тыс
жатқан А нүктесінен шеңбердің бойындағы нүктеге дейінгі ең үлкен
қашықтық 50см ал ең кіші қашықтық 20 см. Осы шеңбердің радиусын
табыңдар.
|
Оқушылар ұяшықтарды
таңдап сұрақтарға жауап береді. Жауаптарын экраннан
текереді.
|
Дескриптор:
1-4 сұрақтар 1
балл
Анықтамаға сүйеніп
жауап береді 1балл
5-8 сұрақтар 2
балл
Анықтаманы біледі
1балл
Суретпен жұмыс жасайды
1 балл
9-12
сұрақтар
3
балл
Анықтаманы біледі
1балл
Формуланы біледі
1балл
Есептейді 1балл
|
Слайд
|
5минут
|
Оқулықпен
жұмыс
1-топ 18,10
есеп
2-топ 18,12
есеп
3-топ 18,14 есеп
орындайды.
18.10есеп
А және В нүктелерінің
арақашықтығы 2см . Осы нүктелер арқылы өтетін шеңбердің мүмкін
болатын ең кіші радиусын табыңдар?
Жауабы:1см
18.12.Берілген 2 нүкте
арқылы неше шеңбер жүргізуге болады.
Жауабы: Шексіз
көп
18.14.
Шеңбердің АВ хордасы ОА
радиусына тең .АОВ бұрышын табыңыз
Жауабы: 60
градус
|
Оқушылар
тапсырмаларды тақтаға орындайды.
Оқушыларды деңгейлік
тапсырма арқылы төсбелгілермен бағаланады.
|
Дескриптор:
2балл
Шеңбердің элементтерін
біледі. 1балл
Есеп шығаруда қолданады
1балл
|
|
Сабақтың
соңы.
5минут
|
Жеке жұмыс. Тест
жұмысын орындайды.
|
Оқушыларға таратылған
параққа аты-жөнін жазып, тест жұмыс орындайды. Әр топ өз жұмысын
көршісімен алмастырып, экранмен тексереді.
|
Дескриптор:
Әр дұрыс жауап 1
балл
|
7-сынып
оқулығы.
|
Ой
толғаныс.
Рефлексия
5
мин.
|
Үй тапсырмасы :
18,18тапсырма
Кері байланыс «Білім
ағашы» Оқушылар сабақты толық түсінсе жасыл алманы, орташа болса,
қызыл алманы , мүлдем түсінбесе қызыл алманы
басады.
|
Формативті
бағалау
|
Мұғалім
оқушылардың алған баллдарын айтып бағалайды.
|
|