Материалдар / шет тілінен ашық сабақ "The Hobbit.The Passive voice"

шет тілінен ашық сабақ "The Hobbit.The Passive voice"

Материал туралы қысқаша түсінік
шет тілінен жаңартылған бағдарлама бойынша өткізілген ашық сабақ
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
13 Қаңтар 2023
309
3 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады


Жамбыл облысы әкімдігінің денсаулық сақтау басқармасы «Жамбыл жоғары медициналық колледжі» ШЖҚ коммуналдық мемлекеттік кәсіпорны

Коммунальное государственное предприятие на ПХВ «Жамбылский высший медицинский колледж» управления здравоохранения акимата Жамбылской области

Ашық сабақтың әдістемелік әзірлемесі/ Методическая разработка открытого урока

ЦӘК-СМЖ/ЦМК-СМК

10-02-КТО/5-07

12 беттің 4 беті

cтр 4 из 12



Келісілді Бекітемін

оқу-әдістемелік директордың оқу-тәрбие ісі

кабинетінің меңгерушісі жөніндегі орынбасары

Мейрманова Л.К._______ Қуанышбекова Л.Т. ______

« »____________2022 ж « »____________2022 ж.



Қаралды

2 Жалпы білім беру және жалпы

ізгілендіру пәндері

ЦӘК отырысында

Қырықбаева Б.А.__________

« »____________2022ж.








Шет тілі пәнінен «Hobbit. Passive voice» тақырыбы бойынша өткізілетін ашық сабақтың әдістемелік әзірлемесі








Оқытушының аты-жөні: Қырықбаева Б.А.

Бөлім: «Мейіргер ісі»

Топ: 121ЕФ-9/22

Өткізілетін орны: 302 аудитория

Өткізілетін күні: 08.12.2022 ж.







Module 3 Lessons 18

Hobbit. Passive voice

Zhambyl Higher Medical College

Date: 08.12.2022

Teacher’s name: Kyrykbayeva B.A.

Course: І

Group: 121 ЕФ -9/22

Number present: 25

Number absent: -

The theme of the lesson

Hobbit. Passive voice

Learning objectives(s) that this lesson is contributing to

10.1.6-organize and present information clearly to others

10.2.1-understand the main points in unsupported extended talk on a wide range of general and curricular topics, including talk on a limited range of unfamiliar topics

10.3.1-use formal and informal language registers in talk on a wide range of general and curricular topics

10.4.3 - skim a range of lengthy texts with speed to identify content meriting closer reading on a range of general and curricular topics.

10.5.2-use a growing range of vocabulary, which is appropriate to topic and genre, and which is spelt accurately

10.6.9-use appropriately a wide variety of active and passive simple present and past forms.


Lesson objectives

All learners will be able to:

read the text independently demonstrate understanding the features of words

Most learners will be able to:

predict the content of a listening, to learn the language for giving an opinion. Understand the main idea of the text by answering the questions.

demonstrate understanding the meaning of words


Some learners will be able to:

talk about the text “Hobbit” discuss main ideas mentioned in the text discuss the speaking questions in pairs.

Assessment criteria

  • apply the idioms from the text, explain the meanings

  • use the main information of the text

  • discuss about the fantastic novel

  • make the definitions to the word connected to the text

Language objectives

Learners can:

  • talk about the characters of the film

  • use specific idioms and vocabulary according to the text.

  • use passive simple present and past forms.

Value links

The Present and Past Simple Tenses.

Cross - curricular links

Kazakh and Russian languages

Use of ICT

Using video, presentation, pictures, working with URLs

Previous theme

Countries of the Future”

Plan of the lesson

Planned timings

Planned activities (replace the notes below with your planned activities)

Resources


Beginning the lesson

3 min.












3 min.


















7 min.













8 min.
















































Middle of the lesson





5 min.






















6 min.




































3 min.







10 min.








5 min.

















































5 min.





















10 min.


































5 min.




























7 min.




















6 min.























































2 min.




























3 min.



2 min.



1.1. Greeting. Introduction of the lesson objectives.

The aim: To develop Ss speaking, thinking skills and create friendly atmosphere

Name ten” - T asks students to think of 10 items that fit particular criteria.

For example:

  • Jobs where you have to wear a uniform

  • Sports that are played with a ball

  • Three letter parts of the body

  • Name of bestselling films


1.2. “Brainstorming”

Aim: To refresh Ss mind before starting new theme.

T asks different questions connected with the theme and tries to help Ss to give the correct answer. T asks leading questions to clarify the theme to the Ss who needs T support.

Ss give their possible answers. After that T introduces the aim and theme of the lesson.

1. What genre of movies do you usually watch?

2. Do you know J.R.R.Tolkien?

3. What works of J.R.R. Tolkien do you know?

4. Name the best selling novel by J.R.R. Tolkien?


Descriptor: A learner:

-understands the questions

- answers the questions



You are on your way! That’s correct! Today’s theme is “The Hobbit”.


II. Checking up the homework

2.1. Creative work: «My future country»

Ss create their own fantasy country, draw picture and present it.

Aim: develop imagination and correctly compose sentences in the Future Tenses


Descriptor:<

Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Осы аптаның ең үздік материалдары
Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
тақырыптармен дайындаймыз
Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
Толығырақ