Материалдар / Социометрия методикасы
МИНИСТРЛІКПЕН КЕЛІСІЛГЕН КУРСҚА ҚАТЫСЫП, АТТЕСТАЦИЯҒА ЖАРАМДЫ СЕРТИФИКАТ АЛЫҢЫЗ!
Сертификат Аттестацияға 100% жарамды
ТОЛЫҚ АҚПАРАТ АЛУ

Социометрия методикасы

Материал туралы қысқаша түсінік
қоғамдық құрылымның және ондағы психологиялық атмосфераның жеке құрылымдық аспектін табу.
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
13 Қараша 2018
10231
23 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Дж.Мореноның редакцияланған

«Социометрия» методикасы

Мақсаты: қоғамдық құрылымның және ондағы психологиялық атмосфераның жеке құрылымдық аспектін табу.

Тәсілі: оқушыларға 2 сұрақ ұсынылады, оқушы сыныптастарының тегін айту қажет.

Диагностикаға арналған уақыт: 5-7 минут.

Жасы: 11-12 жас (5 сынып) және 15-16 жас (9 сынып)

Өткізілетін уақыты: қыркүйек, мониторинг наурыз.

Сұрақтары: «Сұраққа жауап бере отырып, өз сыныптастарының ішінен кемінде төртеуін таңда.

  1. Сен туылған күнге (кинотеатрға, саяхаттауға, табиғатқа, серуендеуге т.б.) шақырар едің?

  2. Сен кімді топ басшысы (кез-келгенін, тек жауапкершілігі бар, топты бастай алатындай қабілеті бар адамды) етіп сайлар едің?

«Социометрия» методикасында сыныптың барлық оқушылары қатысқанда ғана 100% нәтиже шығады. Бірінші сұрақ бойынша оқушылар арасындағы достықты (сенімді немесе таныс) анықтау. Ал, екінші сұрақ бойынша сыныптағы сенім арта алатындай айқын және бейресми көшбасшыларды анықтау.

Әдістемеге қатысушыларға арналған бланк:

Бланкте көрсетілген сұрақтар бойынша таңдалған сыныптастарыңның төртеуінің тегін көрсет.

Аты-жөні: Күні:

Туылған күнге кімді шақырар едіңіз?

Топ басшысы етіп кімді таңдар едіңіз?

1.

2.

3.

4.

1.

2.

3.

4.

Нәтижелерді түсіндіру:

Кестеге сыныпта оқитын оқушылардың барлығы енгізіледі, әрқайсысына тізім бойынша реттік нөмер беріледі. Кестеге берілген нөмерлер тігінен және көлденеңнен енгізіледі.






1 кесте

Қатысушылар-дың

аты-жөні

1.Иванов

2.Петров

3.Сидоров

4.Умирзақов

5.Сорокин

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

1

Иванов































2

Петров































3

Сидоров































4

Умирзаков































5

Сорокин































6

және т.б































7
































Екі номердің қиылысу нүктесінде «+» белгісімен әртүрлі түспен белгіленеді, бірінші сұрақ бойынша қара түспен, екінші сұрақ бойынша – қызыл түспен, мысалы, Иванов Умирзаковты таңдайды, Иванов – Умирзаков тектерінің қиылысу нүктесінде «+» белгісін қара түспен белгілеу қажет (1-4), ал екінші сұрақ бойынша Умирзаков Сорокинді таңдаса, Умирзаков-Сорокин тектерінің қиылысында «+» белгісін қызыл түспен белгілеу керек (1-5) (1 кесте).

2 кесте

Қатысушылар-дың аты-жөні

1.Иванов

2.Петров

3.Сидоров

4.Умирзақов

5.Сорокин

6

7

8

9

10

11

1

Иванов




+

+







2

Петров












3

Сидоров












4

Умирзаков


+










5

Сорокин

+











6

және т.б












7













8













9













(белгілеу + дөңгелек түрінде) – бір-бірімен сәйкес таңдауды көрсетеміз. Матрица негізінде (кестемен берілген) таңдауларды есептеп шығару жолымен анықталады, яғни ол әр баланың қанша таңдауды алғанын және қанша сәйкес таңдау бар екенін анықтау (3 кесте).

3 кесте

Қатысушылар-дың аты-жөні

1.Иванов

2.Петров

3.Сидоров

4.Умирзақов

5.Сорокин

6

7

8

9

10

11

1

Иванов




+

+







2

Петров












3

Сидоров












4

Умирзаков


+










5

Сорокин

+











6

және т.б












7













8













9













Берілген мәліметтер бойынша алынған анализ сыныптың социаметриялық құрылым туралы ұғымды қалыптастыруға көмек береді, бұл балаларды 4 маңызды категорияларға бөлу негізі болып табылады: «жұлдыздар» (бесеуден көп таңдау алғандар), «қажеттілер» (3-тен 5-ке дейінгі таңдау алғандар), «қабылданғандар» (1-2 таңдау алғандар), «оқшауланғандар» (ешқандай таңдаулары жоқ). Мысалы, бірінші сұрақ бойынша, Өмірзақ «қаланушыларға жатқызылады, себебі 5 таңдауы бар («+» қара түсті), ал екінші сұрақ бойынша – «қабылданғандарға» жатады себебі 1 ғана таңдауы бар. Ал, Ткаченко екі сұрақ бойынша ешқандай таңдауы жоқ, сондықтан бұл бала диагностика бойынша «оқшауланғандар» тобына жатады (4 кестені қараңыз).

Қатысушылар-дың аты-жөні

1.Иванов

2.Петров

3.Сидоров

4.Умирзақов

5.Сорокин

6.Тургаев

7.Сакенова

8.Ткаченко

9.Федерова

10.Ситникова

11

12

1

Иванов





++


+


+




2

Петров



+


+








3

Сидоров

+



+


+







4

Умирзаков


+











5

Сорокин

+ +






+


+




6

Тургаев



+


+








7

Сакенов а

+






+ +






8

Ткаченко

+




+




+




9

Федоров



+










10

Ситникова

+












11

және т.б.













12


5/1

1/0

1/2

1/0

2/3

1/0

3/1

0/0

2/1




13














4 кесте

Басты екі категориялар, қолайлы болып саналады («жұлдыздар» және «қажеттілер»), екі соңғылары – қолайсыз болып есептеледі («қабылданғандар» және «оқшауланғандар»). Қолайлы және қолайсыз маңызды категориялардың қосындыларының мөлшерінің қатынасы, қарым-қатынастың сәтті деңгейі туралы түсінікті береді (ҚСД).

«Жұлдыздар»+«Қажеттілер»+«Қабылданғандар»+«Оқшауланғандар»

Егерде де оқушылардың топтарының көп бөлігі қолайлы деңгейлі категорияларда болса, ҚСД жоғарғы деп анықталады: бірдей қатынас жағдайда – орташа, қолайсыз оқушылар топтарының қолайсыз деңгейі көп болған жағдайда – төменгі болып саналады.

Төменгі ҚСД – қауіпсіздік белгісі, оқушылардың өз сыныптастарымен қарым-қатынас жүйесінде эмоционалды сәтсіздікті білдіруі.

Маңызды диагностикалық коэффициент болып, қарым-қатынасты білдіретін, топта бар, қанағаттанарлық коэффициентін балаларды өзінің қатарластарымен қарым-қатынасы болып табылады. Ол қарым-қатынасты білдіретін, топта маңызы бар коэффициенті, балалардың өз қатарлас балалар арасындағы қатынас болып табылады (мысалы, бірінші сұрақ бойынша 16 сәйкес таңдаулар, ал барлық балалар саны 27, сондықтан 16/27*100%). Алынған нәтиже нормативі көрсеткіш деңгейлері балалардың өзі қатарлас балалармен қатынасын ҚК деңгейлерінің нормативті көрсеткішімен салыстырылады:

  1. Төменгі деңгей – ҚК 33% және төмен;

  2. Орташа деңгей – ҚК 34-49%;

  3. Жоғарғы деңгей – ҚК 50-65%,;

  4. Өте жоғарғы деңгей – ҚК 66% және одан жоғары.

Сәйкес таңдаулар есебі (5 кесте). Кестеде көрсетілгендей, біз сәйкес таңдауларды есептейміз (дөңгелекпен белгіленгендер «+»), бірінші сұрақ бойынша қара түспен, екінші сұрақ бойынша қызыл және де ҚК қанағаттанарлық коэффиценттін есептеп шығарамыз. Мысалы, кесте бойынша сыныпта 10 бала, бірінші сұрақ бойынша 5 сәйкес таңдаулар, ал екінші сұрақ бойынша 4 (сәйкес таңдауларды емес, сәйкес таңдаулары бар балаларды санаймыз, сондықтан 5 және 4, 7 және 4 емес, сары түспен көрсетілген). Содан соң қанағаттанарлық коэффициентін бірінші сұрақ бойынша 5/10*100%=50% табамыз (жоғарғы деңгей), яғни бұл сыныпта достық қарым-қатынасы жоғары деңгейде, ал жауапты іс-әрекетке қанағаттанушылық деңгейі бұл сыныпта – орташа (4/10*100%=40%)

5 кесте

Қатысушылар-дың аты-жөні

1.Иванов

2.Петров

3.Сидоров

4.Умирзақов

5.Сорокин

6.Тургаев

7.Сакенова

8.Ткаченко

9.Федерова

10.Ситникова

11

12

1

Иванов





++


+


+


2\1


2

Петров



+


+






0\0


3

Сидоров

+



+


+





1\0


4

Умирзаков


+









0\0


5

Сорокин

+ +






+


+


1\1


6

Тургаев



+


+






1\0


7

Сакенов а

+






+ +




2\1


8

Ткаченко

+




+




+


0\0


9

Федоров



+








0\1


10

Ситникова

+










0\0


11

және т.б.











5\4


12


5/1

1/0

1/2

1/0

2/3

1/0

3/1

0/0

2/1

0\0



13














Оқшауланған балалар санының топтағы тәрбиеленушілердің жалпы санына қатынасы оқшаулану коэффициентін (ОК) енгізуге мүмкіндік береді. Бұл диагностиканың табысты педагогтың жұмысын, балалардың қарым-қатынасында тәрбие беру көрсеткішін білдіреді.

А.Репина зерттеуінің нәтижесі бойынша , топты есептеуге болады:

- сәтті деп, егер де оқшауланушылар болмаса немесе оқшауланушылық 6%-ға дейін;

-тым сәтті емес деп, 25%-ға дейінгі көрсеткіш;

-сәтсіз деп, егер оқшауланушылық көрсеткіші 25%-дан жоғары болса.

Мысалы, біздің сыныпта 10 адам, бірінші сұрақ бойынша оның ішінде екеуі «оқшауланушылар» (достық қарым-қатыснас бойынша), бұл кезде біз 2/10*100%=20% тым сәтті емес коэффициенті, ал екінші сұрақ бойынша (жауапкершілік) 5/10*100%=50% сәтсәз оқшаулану коэффициенті (5 кесте).

Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!