Материалдар / Сөз таптары

Сөз таптары

Материал туралы қысқаша түсінік
мұғалімдерге арналған сабақ жоспары
Авторы:
Автор материалды ақылы түрде жариялады. Сатылымнан түскен қаражат авторға автоматты түрде аударылады. Толығырақ
03 Желтоқсан 2019
1077
3 рет жүктелген
770 ₸
Бүгін алсаңыз
+39 бонус
беріледі
Бұл не?
Бүгін алсаңыз +39 бонус беріледі Бұл не?
Тегін турнир Мұғалімдер мен Тәрбиешілерге
Дипломдар мен сертификаттарды алып үлгеріңіз!
Бұл бетте материалдың қысқаша нұсқасы ұсынылған. Материалдың толық нұсқасын жүктеп алып, көруге болады
logo

Материалдың толық нұсқасын
жүктеп алып көруге болады

Мектебі


Бекітемін


Оқу ісі меңгерушісі


Күні


Пәні

Қазақ тілі

Сыныбы

2 «Ә»

Мұғалімі


Тақырыбы

Сөз таптары

Сабақ негізделген оқу мақсаты

2.2.2.1. мәтін мазмұнын анықтауға бағытталған сұрақтар құрастыру және жауап беру ;

2.1.2.1. сөз таптарын (зат есім, сын есім, сан есім, етістік) ажырату;

2.1.6.1. бас әріп пен кіші әріптің биіктігі мен мөлшерін сақтап, оларды байланыстырып көлбеу және таза жазу

2.1.5.1. сөздердің қай сөз табына жататынын анықтау, сәйкестендіру.

Бағалау критерийлері

  • мәтін мазмұнын анықтауға бағытталған сұрақтар құрастырады және жауап береді;

  • топтық, ұжымдық, жеке орындайтын тапсырмаларды істей білуге дағдыланады.

  • сөз таптарын ажыратады;

  • сөздерді мағыналарына қарай топтастырады,

  • сөз тіркесін құрайды;

  • сөздердің қай сөз табына жататынын анықтайды, сәйкестендіреді.

Алдыңғы сабақты меңгерілген білім

Жұрнақ және жалғау

Жоспар

Жоспарланғн уақыт

Жоспарланған жаттығулар

Ресурстар

Басы

3 мин








4 мин



Амандасу. Оқушыларды түгендеу. Сынып оқушыларына жағымды ахуал туғызу.

Күлім қағып қолымызды  қошеметпен соғайық,

Қатар тұрған көршімізге қолымызды бұлғайық.
Жылы шырай жүзбенен, мейірімді көзбенен, 
Бүгінгі күнге сәттілікті қуанышпен жолдайық.


Сонымен балалар мен сендерге үйге өткен тақырыптағы ережелерді қайталап, жаттап келуге бергенмін. Қазір біз өткен тақырыптар бойынша сөзжұмбақ шешеміз. Сөзжұмбақтағы жасырын сөзді табу арқылы біз «Достық» үйінің есігін ашамыз.

Ал, балалар, осындай «Достық» үйіне кіргілерің келе ме?

Иә

Сөз таптары

1) Әдемі сөзіне синоним? (сұлу)

2) Заттың, сапаның, қимылдың,, санның атауы? (сөз)
3) Қымбат сөзіне антоним? (арзан)
4) Мағынасы қарама- қарсы сөздер? (антоним)
5) Қабат- қабат қаптама, Ақылың болса аттама? (кітап)
6) Ақыл-дос ашу-(дүшпан)
7) Футболшы сөзінің түбірін көрсет? (футбол)
8) Сөз мағынасын өзгертетін қосымшаны қалай атаймыз? (жалғау)

9) Сөз бен сөзді байланыстыратын қосымша? (жұрнақ)
10) Отан оттан да....... (ыстық)


Балалар, біз бүгін «Сөз таптары» деп аталатын үлкен елді-мекенге саяхатқа шығамыз

Ал, енді саяхатқа аттанамыз.


Бағалау: «Мадақтау»

Слайд


















Тапсырма








Елді- мекеннің көрінісі бейнеленген слайд

Сұрақтар жазылған жол дорба ішіндегі суреттер


Ортасы










4 мин









4 мин

























3мин























2 мин











2 мин





3 мин





















4мин





















2 мин





















2 мин













3 мин

Ұлтымыздың қандай салт-дәстүрлерін білесіңдер?

«Сөз таптары» елінде ұлан асыр той болып жатыр екен. Байқап қараңдаршы, бұл қандай той?

-Шілдехана.

-Оны қалай анықтадыңдар?



1-жаттығу. Мәтінді түсініп оқу.

-Мәтіннің мазмұны бойынша сұрақтар қою.

-Мәтінге ат ойлап табу.

-Бұл мәтін әңгіме ме, өлең бе?

-Мәтіндегі қарамен берілген сөйлемдерді көшіріп жазу.

Бағдаршам сигналдары арқылы бағалау.

-Мен сендерге бір ертегі айтып берейін.

-Балалар,ерте, ерте,ертеде біз білмейтін шексіз үлкен елде Сөздер өмір сүріпті.Ол-ел- Сөз таптары елі деп аталыпты. Дүниедегі сөз біткеннің бәрі сол елде,кең сарайда тату-тәтті өмір  сүріпті. Бір күні  сөздер бір нәрсеге келісе алмай «сен ұзынсың,мен қысқамын, сен көпшілсің, көп мағна бересің, анаумен де мынаумен де тіркесесің, мен бір ғана мағына беремін, оқшау жүргенді ұнатамын-деп кең сарайға бастары симай айтысып жатады. Мұны естіген хан оларды жинап алып: -Сендер,өз мағыналарыңа қарай, жауап беретін сұрақтарыңа қарай, өзіндік ерекшеліктеріңе қарай топқа бөлініңдер, сосын әрқайсыңды жеке отау етіп, бөлек-бөлек үй қылып қоямын-дейді.  Сөйтіп сөздер өздерінің ұқсас белгілеріне қарай топқа бөлініп,оларға ат беріледі.Осылайша сөз таптары елі бірнеше ауылдарға бөлініп кетекен екен. айналады. Олар былай аталыпты.                                                  Сөз таптары:

1.ЗАТ ЕСІМ. 2.САН ЕСІМ. 3.СЫН ЕСІМ. 4.ЕТІСТІК.

Жұптық жұмыс. «Ойлан, ортаға сал» Жаңағы тойға келген сөз таптары тағы да да араласып кетіпті.

2-жаттығу. Сөздерді оқу.Сөздерді кестеге орналастыру.

Ата, салт- дәстүр, қырық, үйренді, жеті, қызық, шілдехана, бесік, салды, үлкен, немере, жасайды, шақырды, қонақ, әже, кішкентай


Кім? Не?

Не істеді?

Қандай?

Қанша?









Дискриптор:

Кестедегі сөз мағыналарының әр басқа екенін және олардың қалай топтастырылғанын байқап, қорытынды жасау.


«Мадақтау сөздер» арқылы бағалау.


Балалар, бұл елдің өз ережелері бар екен.

-Сөздер мағынасына қарай бірнеше сөз таптарына бөлінеді. Зат есім, етістік, сын есім, сан есім – сөз таптары.

-Бала дүниеге келгеннен кейін түрлі салт-дәстүрлер басталады. Мысалы, шілдехана, бесік той, тұсаукесер, т.б. –



Жеке жұмыс.»Кім тапқыр?» Тақтамен жұмыс.


3-жаттығу. Жас баланы қалай атайтынын тауып жазу.

Сә...и, нем...ре, бө...е, бө...ек, ба...апан.

Бағалау:«Гүл шоғы»

«Сиқырлы қапшық» Ойынның мақсаты: заттарды белгілі бір қасиеттері бойынша салыстыруға, топтастыруға үйрету. Ойынның құрал-жабдықтары: түсі, өлшемі, пішіні бойынша әр түрлі ойыншықтар. Ойынның мазмұны: Балалар «Сиқырлы қапшықтың» ішіндегі затты ұстап көріп, пішінін анықтайды, ойыншықты алған соң атын атап, түсін айтады.
Бағалау: Әдемі шар

Дескриптор:

  • Заттың түсін ажыратады;

  • Қандай сұрақтарға жауап беретінін анықтайды;

  • Қандай сөз табы екендігін анықтайды.


5-жаттығу.-Балалар, әр ауылда ақылды, көпті көрген қариялары болады. Сол кісіменсәлемдесіп, ақылын тыңдап кетйік.

Қария: -Қазақ халқында «жеті қазына» деген ұғым бар. Ол-адамдардың күнделікті ұстапжүрген нәрселері. Сендер соны білесіңдер ме?

Балардың жауабы. Жеті қазына туралы толық мағлұмат беру.

Жеті қазына- қазақтың дәстүрлі дүниетанымында қалыптасқан қасиетті түсінік. Қазақ халқы жеті қазынаны ер жігіттің өмірімен байланыстырып, мыналарды жатқызған:

Ер жігіттің жүйрік аты- қанаты. Қыран бүркіт қуаты. Құмай тазысы- сенімді досы, серігі. Мылтығы- қаһарлы оты. Қақпаны- серті. Байлағыш ау- әдіс айласы. Кездігі сұсы


Алда үлкен мереке келе жатыр. Ол қандай мереке?
Жаңа жыл, дұрыс яғни біз 2019 жылды қарсы аламыз. Ал қазақша жаңа жылымызды қай айда қарсы алатын едік? Наурыз айында.
Биыл бізге қандай жыл келеді?

.
201 9жылды үйде қалай қарсы аламыз?
Үйде шырша құрамыз, дастархан әзірлейміз, олай болса, біз де қазір шырша құрып және оны ойыншықтармен әшекейлейік

(тақтаға шырша ілінеді, ойыншықтардың артында тапсырмалар жазылған, сол тапсырманы орындайды, содан соң шыршаға ойыншықты іледі)
Тай, күн, аққу, тау, тауық, оқушы. (Осы зат есімдерді сын есім, сан есім, етістіктермен тіркестіріп сөйлем етіп жазамыз)


Бағалау: «Мадақтау»


Сергіту сәті:


4- жаттығу

Кім? сұрағына жауап беретін сөздерді бір бөлек, Не? сұрағына жауап беретін сөздерді бір бөлек топтап жаз.

Ойыншық, нағашы, ата, түлкі, жоғары, келді, қарға тәтті, дәрігер, ұста, ұшты, күріш.


Дискриптор:

  • Оқуға дағдыландыру;

  • Сөздердің мағыналарын ажырату;

Бағалау: «Жұлдызшалар»


Орнын тап» Сөздердің орнын ауыстырып сөйлем құрау, сөз таптары түрлеріне ажырату, сұрақ қою.

а) Көтерді, үйлер, биік, бой, қалада.

ә) Оқыды, Қайрат, кітап, қызықты.

б) Терді, бақшадан, Айгүл, алма, қызыл.

в) Бар, Айжанның, добы, ала.

Дискриптор:

  • Сөйлем құрастырады;

  • Сөз таптары түрлеріне ажыратады;















Тапсырма

Оқулық, жазба дәптері
















Тапсырма











Кесте


Жазба жұмыс дәптері


Смайлик


















Ереже








Гүл шоқтары







Сиқырлы қапшық




























Қарияның суреті



Жеті қазына

Соңы



4 мин




Ресми байқаулар тізімі
Республикалық байқауларға қатысып жарамды дипломдар алып санатыңызды көтеріңіз!
Осы аптаның ең үздік материалдары
Педагогтардың біліктілігін арттыру курстары
Аттестацияда (ПББ) 100% келетін
тақырыптармен дайындаймыз
Аттестацияда (ПББ) келетін тақырыптар бойынша жасалған тесттермен дайындалып, бізбен бірге тестілеуден оңай өтесіз
Өткен жылы бізбен дайындалған ұстаздар 50/50 жинап рекорд жасады
Толығырақ