Қауымдастық
Жаңа
ЖИ көмекші
Жаңа
Хабарламалар
Менің курстарым
Менің олимпиадаларым
Дайын ҚМЖ
Менің материалдарым
Менің іс-шараларым
Менің байқауларым
Менің турнирлерлерім
Журнал
Курс Олимпиада Дайын ҚМЖ ЖИ көмекші Материалдар
Аттестация Іс-шаралар Байқау Турнир Орталық туралы
Материалдар Журнал Көпшілік талқылауына арналған
білім беру бағдарламаларының белсенді жобалары
Орталық туралы
ЖИ көмекші
Қауымдастық
0 / 1
Барлық 400 000 материалдарды тегін жүктеу үшін
Ұнаған тарифті таңдаңыз
Айлық
Жылдық
1 - күндік
Танысу
690 ₸ / 1 күнге
Таңдау
UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б.
  • 10 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 30 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 5 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    1 - айлық
    Стандарт
    2990 ₸ / айына
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 30 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 150 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 10 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • 1 - айлық
    Шебер
    7990 ₸ / айына
    Таңдау
    UstazTilegi AI - ЖИ арқылы тегін ҚМЖ, БЖБ, ТЖБ, тест, презентация, авторлық бағдарлама т.б. жасау
  • 150 материал жасау
  • Материалдар бөлімі - Барлық 400 000 материалдарды тегін
  • 900 материал жүктеу
  • Аттестация ПББ тестеріне доступ аласыз
  • шексіз
  • Жеке ҚМЖ бөлімінде - дайын ҚМЖ-ларды, презентацияларды жүктеу
  • 300 файлды тегін жүктеу
  • Жинақталған ҚМЖ бөлімінде
  • 50 файлды тегін жүктеу
  • Олимпиада, турнир, байқауларға 50% жеңілдік
    Іс-шаралар (мини-курстар, семинарлар, конференциялар)
  • тегін қатысу
  • Назар аударыңыз!
    Сіз барлық мүмкіндікті қолдандыңыз.
    Қалған материалдарды ертең жүктей аласыз.
    Ок
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    OPEN LESSON PLAN

    Lesson plan Unit 6: Special days


    School: №60


    Date: 05.02.2020y

    Teacher name: Turkebayeva B


    Grade: 2 “B”

    Number present:

    absent:


    Theme of the lesson:

    Special days «Season», «Happy birthday».


    Learning objectives(s)

    2.L1 understand a range of short basic supported classroom instructions

    2. S3 use a limited range of basic words, phrases and short sentences to describe objects, activities and classroom routines.

    2.R1 read and spell out words for others






















    Lesson objectives








    All learners will be able to:

    -Name the main vocabulary words;

    - Describe the weather of 2 seasons

    -Identify at least 1 holiday per season

    Most learners will be able to:

    -name 80 % of the words correctly;

    -use them in their speech.

    - recognize all common holidays ,such as Birthday;

    - Describe the weather of 3 seasons

    Some learners will be able to:

    -say all the words correctly in their speech;

    -describe the weather of 4 seasons

    -identify several holidays per season




    Assessment

    criteria

    Learners have met this learning objective if they can:

    -recognise all familiar sight words;

    -identify all familiar sight words;

    -do most of tasks correctly.


    Value links

    Ls will work together as a group showing respect and being polite with each other, respect to the traditions and customs


    Cross curricular links

    Primary Science


    ICT skills

    Pictures, Video, the use of white board, cards.


    Previous learning

    Reading time


    Plan


    Planned timings

    Planned activities


    Resources


    Beginning



    3 min































    5min


























    I. Organization moment:

    Greetings

    -Good afternoon!

    How are you boys and girls?

    Ps: We are fine, thank you. And you?

    T: I am fine too, thank you .

    Warm up :

    Before to start our lesson let’s say good wishes each other. Make a circle.



    Teacher: Thank you for your activeness.

    I’ll divide you into two groups. Look at the back your chair and take your card and divide into two groups. Dividing in two groups (Pictures): 1st group «Season», 2nd group «Happy birthday».

    Home task: Now, I am going to check your home task. Home work was to learn the numbers from 1 to 30 and name of fruits and vegetables.

    -Can you count from 1 to 30?

    Let’s count all together.

    II.Introduction into the lesson

    Let’s begin our lesson.

    -Look at the board and answer my question.

    What do you see?

    What is the season now?

    What is the weather today?

    I take cake with candles

    I put on a birthday hat , I blowing candles

    How do you think? Which celebration is it?

    P: Happy birthday! Season!

    T: Yes, Today’s our theme is Special days in the «Season» , «Happy birthday». Today we, connect in last lesson. All of you open your copybooks and write down today’s date and theme.
    New words:

    Present ['preznt] сыйлық Sweets -тәттілер

    Balloon [bə'lu:n] шар Cupcake- кекстер

    Cake [keik] торт party- сауық кеш

    Candle ['kændl] шам friends- достар

    Hat [hæt] қалпақ ice-crem- балмұздақ

    Season [ si:zәn] мезгіл Sunny[sani]- шуақты Foggy[fogi]-тұманды

    Winter [win.tәr] қыс Rainy[reini]-жаңбырлы Hot[hot]-ыстық

    Spring [sprin] көктем Windy[windi]-желді

    Summer [sam.әr] жаз Snowy[sn ui]-қарлы

    Autumn [o:tәm] күз Cloudy[kl udi]-бұлтты

    Teacher offers to repeat all new words.

    T: Children, let’s repeat all the new words.





    Interactive board and music with lyrics















































    Middle



    10 min




    Task 1 Presentation
    Know and understand.

    Read the word and put a tick in the box next to the right picture. Match the words with pictures

    Teacher introduces idea of the special days and of them birthday party and shows pictures of new words :

    Present, cake, balloon, hat, candle. Season ,Winter ,Spring ,Summer, Autumn, sweets, cupcake, party, friends, ice-crem.

    Descriptor A learner

    • reads the words .sentences;

    • puts a tick next to the appropriate picture.

    • match the words with pictures







    Flashcards of the new vocabulary

    Groupwork



    10min



































    End

    10min

    Task 2 Speak the pictures

    Write short phrases. What can you see in the picture?

    Look at the pictures.

    Look at the board and answer my question. What do you see? How old are you? What is the weather like?




    III.Physical minute

    -Are you tired? Let’s have a rest. All of you look at the board. Let’s sing a song.

    IV.Conclusion

    Task 3. Read the book. Translate.

    Children, all of you look at me! Open the book please! Page 75.ex:3.Listen and read.

    You can see birthday party. You know Lilly.

    Today is the birthday of Lilly.

    How old is she (Lilly)?

    Count the candles

    At first let’s read and translate the song “Happy birthday’’ then all together sing a song “Happy birthday’’.



    Teacher asks questions such as:

    How old are you?

    After that work individual do the task according to the new vocabulary.

    Learners should draw papers candles and write your own age.

    Descriptor: A learner

    • Can pupils read the book

    • They can write short phrases

    • answer the question

    • describes pictures;

    V. Evaluation.




    poster



    pictures



    Pair work

































    Pupils book

    Worksheet 1





    Individual work

















    2min

    Knowledge Tree" feedback

    Hometask: Learn new words



    Additional information


    Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

    Support for weaker students: working in pairs/groups, phrases

    Challenges for more able students: Encouraged to do more writing; assist weaker students.

    Unscramble letters

    describes pictures;


    Health and safety check
    ICT links
    Video, online PPT,

    Kazakh


    Differentiation can be by task, by outcome, by individual support, by selection of teaching materials and resources taking into account individual abilities of learners (Theory of Multiple Intelligences by Gardner).

    Differentiation can be used at any stage of the lesson keeping time management in mind



    Pair work, group work, Individual work


    Draw papers candles and write your own age

    Health promoting techniques

    Breaks and physical activities used.

    Points from Safety rules used at this lesson.


    Reflection



    Were the lesson objectives/learning objectives

    realistic? Did all learners achieve the LO?

    If not, why?

    Did my planned differentiation work well?

    Did I stick to timings?

    What changes did I make from my plan and why?

    Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant questions from the box on the left about your lesson.









    Summary evaluation

    What two things went really well (consider both teaching and learning)?

    1: Successfully re-taught new words.

    2: Speak the pictures

    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    ЖИ арқылы жасау
    bolisu
    Бөлісу
    1 - айлық
    Материал тарифі
    -96% жеңілдік
    00
    05
    00
    ҚМЖ
    Ашық сабақ
    Тәрбие сағаты
    Презентация
    БЖБ, ТЖБ тесттер
    Көрнекіліктер
    Балабақшаға арнарлған құжаттар
    Мақала, Эссе
    Дидактикалық ойындар
    және тағы басқа 400 000 материал
    Барлық 400 000 материалдарды шексіз
    жүктеу мүмкіндігіне ие боласыз
    1 990 ₸ 49 000₸
    1 айға қосылу
    Материалға шағымдану

    Бұл материал сайт қолданушысы жариялаған. Материалдың ішінде жазылған барлық ақпаратқа жауапкершілікті жариялаған қолданушы жауап береді. Ұстаз тілегі тек ақпаратты таратуға қолдау көрсетеді. Егер материал сіздің авторлық құқығыңызды бұзған болса немесе басқа да себептермен сайттан өшіру керек деп ойласаңыз осында жазыңыз

    Жариялаған:
    Туркебаева Балжан Ташкеналиевна
    31 Қазан 2020
    492
    Шағым жылдам қаралу үшін барынша толық ақпарат жіберіңіз

    Special days

    Тақырып бойынша 11 материал табылды

    Special days

    Материал туралы қысқаша түсінік
    Бұл материал 2 сыныптар үшін сабақ жоспары мұғалімдерге керек
    Материалдың қысқаша нұсқасы

    OPEN LESSON PLAN

    Lesson plan Unit 6: Special days


    School: №60


    Date: 05.02.2020y

    Teacher name: Turkebayeva B


    Grade: 2 “B”

    Number present:

    absent:


    Theme of the lesson:

    Special days «Season», «Happy birthday».


    Learning objectives(s)

    2.L1 understand a range of short basic supported classroom instructions

    2. S3 use a limited range of basic words, phrases and short sentences to describe objects, activities and classroom routines.

    2.R1 read and spell out words for others






















    Lesson objectives








    All learners will be able to:

    -Name the main vocabulary words;

    - Describe the weather of 2 seasons

    -Identify at least 1 holiday per season

    Most learners will be able to:

    -name 80 % of the words correctly;

    -use them in their speech.

    - recognize all common holidays ,such as Birthday;

    - Describe the weather of 3 seasons

    Some learners will be able to:

    -say all the words correctly in their speech;

    -describe the weather of 4 seasons

    -identify several holidays per season




    Assessment

    criteria

    Learners have met this learning objective if they can:

    -recognise all familiar sight words;

    -identify all familiar sight words;

    -do most of tasks correctly.


    Value links

    Ls will work together as a group showing respect and being polite with each other, respect to the traditions and customs


    Cross curricular links

    Primary Science


    ICT skills

    Pictures, Video, the use of white board, cards.


    Previous learning

    Reading time


    Plan


    Planned timings

    Planned activities


    Resources


    Beginning



    3 min































    5min


























    I. Organization moment:

    Greetings

    -Good afternoon!

    How are you boys and girls?

    Ps: We are fine, thank you. And you?

    T: I am fine too, thank you .

    Warm up :

    Before to start our lesson let’s say good wishes each other. Make a circle.



    Teacher: Thank you for your activeness.

    I’ll divide you into two groups. Look at the back your chair and take your card and divide into two groups. Dividing in two groups (Pictures): 1st group «Season», 2nd group «Happy birthday».

    Home task: Now, I am going to check your home task. Home work was to learn the numbers from 1 to 30 and name of fruits and vegetables.

    -Can you count from 1 to 30?

    Let’s count all together.

    II.Introduction into the lesson

    Let’s begin our lesson.

    -Look at the board and answer my question.

    What do you see?

    What is the season now?

    What is the weather today?

    I take cake with candles

    I put on a birthday hat , I blowing candles

    How do you think? Which celebration is it?

    P: Happy birthday! Season!

    T: Yes, Today’s our theme is Special days in the «Season» , «Happy birthday». Today we, connect in last lesson. All of you open your copybooks and write down today’s date and theme.
    New words:

    Present ['preznt] сыйлық Sweets -тәттілер

    Balloon [bə'lu:n] шар Cupcake- кекстер

    Cake [keik] торт party- сауық кеш

    Candle ['kændl] шам friends- достар

    Hat [hæt] қалпақ ice-crem- балмұздақ

    Season [ si:zәn] мезгіл Sunny[sani]- шуақты Foggy[fogi]-тұманды

    Winter [win.tәr] қыс Rainy[reini]-жаңбырлы Hot[hot]-ыстық

    Spring [sprin] көктем Windy[windi]-желді

    Summer [sam.әr] жаз Snowy[sn ui]-қарлы

    Autumn [o:tәm] күз Cloudy[kl udi]-бұлтты

    Teacher offers to repeat all new words.

    T: Children, let’s repeat all the new words.





    Interactive board and music with lyrics















































    Middle



    10 min




    Task 1 Presentation
    Know and understand.

    Read the word and put a tick in the box next to the right picture. Match the words with pictures

    Teacher introduces idea of the special days and of them birthday party and shows pictures of new words :

    Present, cake, balloon, hat, candle. Season ,Winter ,Spring ,Summer, Autumn, sweets, cupcake, party, friends, ice-crem.

    Descriptor A learner

    • reads the words .sentences;

    • puts a tick next to the appropriate picture.

    • match the words with pictures







    Flashcards of the new vocabulary

    Groupwork



    10min



































    End

    10min

    Task 2 Speak the pictures

    Write short phrases. What can you see in the picture?

    Look at the pictures.

    Look at the board and answer my question. What do you see? How old are you? What is the weather like?




    III.Physical minute

    -Are you tired? Let’s have a rest. All of you look at the board. Let’s sing a song.

    IV.Conclusion

    Task 3. Read the book. Translate.

    Children, all of you look at me! Open the book please! Page 75.ex:3.Listen and read.

    You can see birthday party. You know Lilly.

    Today is the birthday of Lilly.

    How old is she (Lilly)?

    Count the candles

    At first let’s read and translate the song “Happy birthday’’ then all together sing a song “Happy birthday’’.



    Teacher asks questions such as:

    How old are you?

    After that work individual do the task according to the new vocabulary.

    Learners should draw papers candles and write your own age.

    Descriptor: A learner

    • Can pupils read the book

    • They can write short phrases

    • answer the question

    • describes pictures;

    V. Evaluation.




    poster



    pictures



    Pair work

































    Pupils book

    Worksheet 1





    Individual work

















    2min

    Knowledge Tree" feedback

    Hometask: Learn new words



    Additional information


    Differentiation – how do you plan to give more support? How do you plan to challenge the more able learners?

    Support for weaker students: working in pairs/groups, phrases

    Challenges for more able students: Encouraged to do more writing; assist weaker students.

    Unscramble letters

    describes pictures;


    Health and safety check
    ICT links
    Video, online PPT,

    Kazakh


    Differentiation can be by task, by outcome, by individual support, by selection of teaching materials and resources taking into account individual abilities of learners (Theory of Multiple Intelligences by Gardner).

    Differentiation can be used at any stage of the lesson keeping time management in mind



    Pair work, group work, Individual work


    Draw papers candles and write your own age

    Health promoting techniques

    Breaks and physical activities used.

    Points from Safety rules used at this lesson.


    Reflection



    Were the lesson objectives/learning objectives

    realistic? Did all learners achieve the LO?

    If not, why?

    Did my planned differentiation work well?

    Did I stick to timings?

    What changes did I make from my plan and why?

    Use the space below to reflect on your lesson. Answer the most relevant questions from the box on the left about your lesson.









    Summary evaluation

    What two things went really well (consider both teaching and learning)?

    1: Successfully re-taught new words.

    2: Speak the pictures

    Жүктеу
    bolisu
    Бөлісу
    ЖИ арқылы жасау
    Файл форматы:
    docx
    Шет тілі Сабақ жоспары 2 сынып
    31.10.2020
    492
    Жүктеу
    ЖИ арқылы жасау
    Жариялаған:
    Туркебаева Балжан Ташкеналиевна
    Бұл материалды қолданушы жариялаған. Ustaz Tilegi ақпаратты жеткізуші ғана болып табылады. Жарияланған материалдың мазмұны мен авторлық құқық толықтай автордың жауапкершілігінде. Егер материал авторлық құқықты бұзады немесе сайттан алынуы тиіс деп есептесеңіз,
    шағым қалдыра аласыз
    Қазақстандағы ең үлкен материалдар базасынан іздеу
    Сіз үшін 400 000 ұстаздардың еңбегі мен тәжірибесін біріктіріп, ең үлкен материалдар базасын жасадық. Төменде керек материалды іздеп, жүктеп алып сабағыңызға қолдана аласыз
    Материал жариялап, аттестацияға 100% жарамды сертификатты тегін алыңыз!
    Ustaz tilegi журналы министірліктің тізіміне енген. Qr коды мен тіркеу номері беріледі. Материал жариялаған соң сертификат тегін бірден беріледі.
    Оқу-ағарту министірлігінің ресми жауабы
    Сайтқа 5 материал жариялап, тегін АЛҒЫС ХАТ алыңыз!
    Қазақстан Республикасының білім беру жүйесін дамытуға қосқан жеке үлесі үшін және де Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық материалыңызбен бөлісіп, белсенді болғаныңыз үшін алғыс білдіреміз!
    Сайтқа 25 материал жариялап, тегін ҚҰРМЕТ ГРОМАТАСЫН алыңыз!
    Тәуелсіз Қазақстанның білім беру жүйесін дамытуға және білім беру сапасын арттыру мақсатында Республика деңгейінде «Ustaz tilegi» Республикалық ғылыми – әдістемелік журналының желілік басылымына өз авторлық жұмысын жариялағаны үшін марапатталасыз!
    Министірлікпен келісілген курстар тізімі

    Химия пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Тарих пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Биология пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Ағылшын тілі пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    География пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Информатика пәні

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Мектепке дейінгі білім беру

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    «Қазақ тілі» жəне «Қазақ əдебиеті»

    бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Дене шынықтыру

    пәні бойынша педагогтің пәндік және кәсіби құзыреттілігін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Білім алушылардың білім сапасын арттыру

    мақсатында сабақта цифрлық технологияларды қолдану
    80/108 сағат
    Толығырақ

    Инклюзивті білім беру

    жүйесінде ерекше білім беру қажеттілігі бар білім алушыға психологиялық-педагогикалық қолдау көрсету бойынша педагогтердің кәсіби және пәндік құзыреттіліктерін дамыту
    80/108 сағат
    Толығырақ
    Ғылыми-әдістемелік орталығы
    Редакциямен байланыс
    +7 (771) 234-55-99
    Жұмыс кестесі: Дүйсенбі –
    жұма, 9:00 – 18:00
    Мекенжай:
    Қазақстан, Алматы, Гоголья 86,
    4 этаж, 406-кабинет
    Электронды пошта
    ustaztilegi@gmail.com
    Сведения об организации
    Сайт Peaksoft веб-студиясында жасалған - Peaksoft.kz
    Политика конфиденциальности
    Сведения об организации